Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ολη η «Ιλιάδα» σε ένα πατάρι

Ο Νίκος Αρβανίτης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ολη η «Ιλιάδα» σε ένα πατάρι

  • A-
  • A+

Πολλά προβλήματα έχουν τα Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα, το ρεπερτόριο δεν είναι από τα μικρότερα. Ελάχιστα νέα, σύγχρονα, άπαιχτα έργα βρίσκουν τον δρόμο στις σκηνές τους, η σιγουριά του γνωστού και συνηθισμένου είναι η πιο διαδεδομένη συνταγή. Οχι πάντως στο ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας, που το διευθύνει η ανήσυχη και ενημερωμένη Βαρβάρα Δούκα.

Οταν είδε τυχαία πριν από λίγα χρόνια στη Νέα Υόρκη το έργο της Λίζα Πίτερσον «An Iliad» (Μια Ιλιάδα) με τον μεγάλο ηθοποιό Ντένις Ο' Χάρα, μια πολύ μεγάλη επιτυχία στις ΗΠΑ, έσπευσε να το εξασφαλίσει. Και ανέβηκε ήδη στην Κέρκυρα, σε πανευρωπαϊκή πρεμιέρα. Παίζεται ακόμα τρεις βραδιές, Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο, πριν έρθει στην Αθήνα, στο θέατρο «Ροές», στις 30 και 31 Ιανουαρίου.

Το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας έρχεται Αθήνα

Η γνωστή συγγραφέας Λίζα Πίτερσον βασίστηκε φυσικά στο έπος του Ομήρου. Και έγραψε έναν συγκλονιστικό μονόλογο για έναν ηθοποιό-αφηγητή, που θα μπορούσε να είναι ο Ομηρος ή κι ένας από τους πολλούς βάρδους που ακολούθησαν τα βήματά του. Μόνος του σε μια άδεια σκηνή, ενώ τον συνοδεύει ένας μουσικός-ορχήστρα, που θα μπορούσε να είναι η Μούσα, ξαναλέει την ιστορία της Ιλιάδας, παίζοντας όλους τους ρόλους που έχει ο Ομηρος, αλλά φτάνει μέχρι το σήμερα, στον πόλεμο, για παράδειγμα, του Ιράκ.

Το έργο καταλήγει σε μια ατελείωτη, εντυπωσιακή ονοματολογία όλων των πολέμων που έζησε ποτέ η ανθρωπότητα, αποδεικνύοντας με τον πιο απλό τρόπο τη διαχρονικότητα του πολέμου και του πόνου που προκαλεί, μέσα όμως από τη μεγαλειώδη, αρχετυπική αφήγηση του Ομήρου. Η Λίζα Πίτερσον ολοκλήρωσε το έργο της το 2009 κατά τη διάρκεια θεατρικού εργαστηρίου του Φεστιβάλ του Σάντανς. Παίχτηκε το 2010 σε παραγωγή του Seattle Repertory Theatre και μετακόμισε με επιτυχία το 2012 στο NYTW (New York Workshop Theatre).

Το ΔΗΠΕΘΕ Κέρκυρας έχει την τύχη να ερμηνεύει τον μονόλογο ο καλός ηθοποιός Νίκος Αρβανίτης. Η μετάφραση είναι της Μαρίτας Αρβανίτη. Η σκηνοθεσία της Βαρβάρας Δούκα. Το σκηνικό και τα κοστούμια του Ακη Χειρδάρη. Η μουσική σύνθεση του Γιώργου Βασιλαντωνάκη. Ο μουσικός επί σκηνής, ο Νίκος Μεταλληνός. Οι φωτισμοί του Κώστα Βλάχου.

ΘΕΑΤΡΟ
«Η πολιτεία να μας στηρίξει αποφασιστικά και ουσιαστικά»
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννα Κάλμπαρη, μιλάει για τη ζημιά που προκάλεσαν η πανδημία και τα υποχρεωτικά μέτρα περιορισμού στο θέατρο.
«Η πολιτεία να μας στηρίξει αποφασιστικά και ουσιαστικά»
ΘΕΑΤΡΟ
Συνοδοιπόροι και συνωμότες της ίδιας τέχνης
Σήμερα δεν μπορούμε να φανταστούμε τον κόσμο μας χωρίς έστω μία θεατρική εκδήλωση, ιστορικά όμως και για το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη μας το θέατρο και οι θιασώτες του αντιμετωπίστηκαν αρνητικά.
Συνοδοιπόροι και συνωμότες της ίδιας τέχνης
ΘΕΑΤΡΟ
«Το κοινό θα επιστρέψει διψασμένο στις αίθουσες»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος αξιοποιεί μέσω του διαδικτύου το καταπληκτικό αρχείο του οργανισμού, στρέφει την προσοχή του στις καλοκαιρινές παραστάσεις «Ορνιθες» και «Γκόλφω»...
«Το κοινό θα επιστρέψει διψασμένο στις αίθουσες»
ΘΕΑΤΡΟ
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
Πολλά τα αριστεία για τον ηθοποιό Γιωργή Τσουρή, ο οποίος αυτοτρολάρεται: «Είμαι μοναχοπαίδι. Ο πατέρας μου Ανδρέας είναι ηθοποιός και η μητέρα μου Νάγια, φιλόλογος. Οπότε εγώ έγινα και τα δυο... τι να κάνω!».
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα «μαγικό παραμύθι» για θεατές κάθε εποχής
Το έργο της Ξένιας Καλογεροπούλου, από τα σημαντικότερα της θεατρικής λογοτεχνίας μας, με την έξοχη ματιά του Θωμά Μοσχόπουλου και της Σοφίας Πάσχου, είναι μια σχεδόν επική, «στοχαστική» παράσταση, όπου τα...
Ενα «μαγικό παραμύθι» για θεατές κάθε εποχής
ΘΕΑΤΡΟ
Μια ονειρική παράσταση για τη μητρότητα
Σκηνοθετεί την «Πτέρυγα» στο θέατρο Χώρος, μια παράσταση ξεχωριστή, γεμάτη συγκίνηση και χιούμορ, με αφορμή ένα προσωπικό βίωμα: την εμπειρία της κύησής της στη διάρκεια μιας δύσκολης, παρατεταμένης...
Μια ονειρική παράσταση για τη μητρότητα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας