Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Επικίνδυνες σχέσεις» σε νάιτ κλαμπ

Γιώτα Αργυροπούλου, Κατερίνα Μισιχρόνη, Αντώνης Μυριαγκός

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Επικίνδυνες σχέσεις» σε νάιτ κλαμπ

  • A-
  • A+

Παιχνίδια έρωτα και εξουσίας από την εποχή των Γάλλων αριστοκρατών στο σήμερα. Μια σύγχρονη, πρωτότυπη προσέγγιση του γνωστού έργου του Λακλό σε έναν μη θεατρικό χώρο, σε ένα νυχτερινό κέντρο του οποίου ο διάκοσμος και η ατμόσφαιρα γίνονται αναπόσπαστα στοιχεία της παράστασης

Η διακεκριμένη ομάδα blindspot (Γιώτα Αργυροπούλου-Μιχάλης Κωνσταντάτος) διασκευάζει το γνωστό λογοτεχνικό έργο του Σοντερλό ντε Λακλό «Επικίνδυνες σχέσεις» δημιουργώντας μια νέα, σύγχρονη θεατρική προσέγγιση στο πρωτότυπο μυθιστόρημα. Εστιάζοντας στο κεντρικό ερωτικό τρίγωνο της ιστορίας, η παράσταση μεταφέρει τον κόσμο του έργου στο γνωστό νάιτ κλαμπ Ηοtel Ermou, στο Γκάζι, το οποίο για πρώτη φορά μετατρέπεται σε θεατρική σκηνή. Το έργο θα κάνει πρεμιέρα στις 27 Ιανουαρίου και θα παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη για λίγες μόνο παραστάσεις.

Μετά τους «Βρικόλακες» που παρουσίασαν με επιτυχία στο Φεστιβάλ Αθηνών 2018, την πορεία του «HOTEL» (ήταν στη βραχεία λίστα του ευρωπαϊκού διαγωνισμού του Berliner Festspiele ’17) και την «Εντα Γκάμπλερ» στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, η ομάδα blindspot επανέρχεται και διαλέγει ένα διάσημο έργο της γαλλικής λογοτεχνίας. Οι «Επικίνδυνες σχέσεις» ξετυλίγουν με μεγάλη μαεστρία τις στρατηγικές αποπλάνησης και κατάκτησης του Αλλου, χρησιμοποιώντας τον έρωτα και την επιθυμία ως μορφή πολεμικής τέχνης.

Το έργο μεταφέρεται σε έναν μη θεατρικό χώρο, στο κλαμπ Hotel Ermou, του οποίου ο διάκοσμος και η ατμόσφαιρα γίνονται αναπόσπαστα στοιχεία της δραματουργίας του έργου. Τα τρία βασικά πρόσωπα ερμηνεύουν τρεις ηθοποιοί της νεότερης γενιάς -Γιώτα Αργυροπούλου, Κατερίνα Μισιχρόνη, Αντώνης Μυριαγκός-, τα κοστούμια σχεδιάζει η Ιωάννα Τσάμη και την πρωτότυπη μουσική ο Γιώργος Πούλιος. Τη σκηνοθεσία του έργου υπογράφει ο βραβευμένος σκηνοθέτης του κινηματογράφου και του θεάτρου Μιχάλης Κωνσταντάτος.

Οι θεατές θα έρθουν και πάλι αντιμέτωποι με το επικίνδυνο και προκλητικό παιχνίδι δύο παλιών εραστών, της Μερτέιγ και του Βαλμόν. Με έναν διεστραμμένο και απολαυστικό τρόπο, οργανώνουν στρατηγικές αποπλάνησης, μύησης και διαφθοράς των θυμάτων τους.

Αυτή τη φορά η Μερτέιγ θέλει να εκδικηθεί τον Μπαστίντ, τον άνδρα που κάποτε την εγκατέλειψε και τώρα ετοιμάζεται να παντρευτεί σε λίγους μήνες τη νεαρή Σεσίλ. Ο Βαλμόν καλείται να αποπλανήσει τη Σεσίλ λίγο πριν από το γάμο της, γελοποιώντας με αυτόν τον τρόπο τον Μπαστίντ. Καθώς ο Βαλμόν θεωρεί ένα πολύ εύκολο εγχείρημα την αποπλάνηση της μικρής, αντιπροτείνει ο ίδιος στη Μερτέιγ ένα δικό του σχέδιο: να κατακτήσει την παντρεμένη Τουρβέλ, μια γυναίκα υψηλής ηθικής και μονογαμικής πίστης.

Η Μερτέιγ παρ' όλο που θεωρεί την αποπλάνησή της μάταιη και χωρίς πραγματική αξία, δέχεται το στοίχημα: όταν καταφέρει να αποπλανήσει και τις δύο γυναίκες, μόνο τότε θα εκπληρώσει την επιθυμία του Βαλμόν να περάσει μια νύχτα μαζί του. Επειτα από πολλές δυσκολίες ο Βαλμόν τα καταφέρνει. Οταν όμως η Μερτέιγ αντιλαμβάνεται ότι ο Βαλμόν έχει ερωτευτεί πραγματικά την Τουρβέλ, τυφλώνεται από τη ζήλια και αρνείται να τον αποζημιώσει. Η αντίστροφη μέτρηση στη μοίρα των προσώπων έχει ξεκινήσει.

Οπως σημειώνει η ομάδα: «Στο έργο του Λακλό, η πείνα για έλεγχο και εξουσία δεν έχει φύλο. Η χειραγώγηση μέσα από τον έρωτα και το σεξ δεν αποτελεί αποκλειστικό προνόμιο των ανδρών ή των γυναικών, αλλά τίθεται ως όπλο στα χέρια της ανθρώπινης φύσης που διψάει για έλεγχο και κυριαρχία, ακόμη και αν στην προσπάθεια αυτή τα πρόσωπα βυθίζονται στη μοναξιά και τη δυστυχία. Στη δική μας απόδοση του έργου, βγαίνουμε από την εποχή του και χρησιμοποιούμε τους χαρακτήρες και τις σχέσεις τους μέσα σε μια σύγχρονη συνθήκη.

Στην παράσταση, το στοιχείο τού «φαίνεσθαι», που εξωτερικεύει συμπεριφορές και εικόνες κρύβοντας τις πραγματικές προθέσεις των προσώπων, μετουσιώνεται μέσα από το οπτικό στοιχείο της οθόνης, της ζωντανής κινηματογράφησης, του live μοντάζ και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Αν η εποχή των Γάλλων αριστοκρατών εξέφραζε το «φαίνεσθαι» και τη σκηνοθετημένη κοινωνική πράξη μέσα από τα αρχοντικά, τους χορούς, τους ευγενικούς τρόπους και τα κοστούμια τους, η δική μας εποχή πράττει κάτι ανάλογο μέσα από την αυτοσκηνοθέτηση και την ψηφιακή εικόνα. Μέσα από μια σύγχρονη προσέγγιση και τη χρήση της τεχνολογίας, δημιουργείται μια πρωτότυπη διασκευή του κειμένου, πιστή στο έργο και τη γλώσσα του».


Info: Hotel Ermou, Ερμού 152, Γκάζι, τηλ. 210 3463003, 698 68 18638. «Επικίνδυνες σχέσεις» του Λακλό, Δευτέρα και Τρίτη στις 21.00. Από 27 Ιανουαρίου.

ΘΕΑΤΡΟ
Ενα έργο για τον συνεχιζόμενο εμφύλιο στην Ελλάδα
Ο Γιώργος Βέλτσος γράφει ένα πολιτικό θρίλερ, η Χρύσα Καψούλη σκηνοθετεί και οι δυο μάς μιλούν για την επανάσταση, τον εγκλεισμό, τη γλώσσα, τη δικαιοσύνη, τον χρόνο και το τυχαίο, για τη σύνδεση της σημερινής...
Ενα έργο για τον συνεχιζόμενο εμφύλιο στην Ελλάδα
ΘΕΑΤΡΟ
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
Με τη νέα όπερα του Γιώργου Κουρουπού ξεκινά η χρονιά. Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ και λιμπρέτο Ιουλίτας Ηλιοπούλου, η «Λεπορέλλα» είναι ένα ψυχογράφημα που εξερευνά τις σκοτεινές πλευρές...
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
ΘΕΑΤΡΟ
Το γαλλικό μελόδραμα στα καλύτερά του
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος με ένα επιτελείο δεξιοτεχνών ηθοποιών παρουσιάζει τον κόσμο του Φλοριάν Ζελέρ, με το κοινό της πλατείας να ζει μια βραδιά ψυχικής φόρτισης, προσήλωσης και ταύτισης τέτοιας ισχύος ώστε...
Το γαλλικό μελόδραμα στα καλύτερά του
ΘΕΑΤΡΟ
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ξανανοίγει το ιστορικό Αμφι-Θέατρο του πατέρα της κι αναμετριέται με το κορυφαίο κείμενο του Σέξπιρ. Ο Κλαύδιος της παράστασης επιχειρεί να τον καταλάβει για να μπορέσει να τον...
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
Η Λυδία Φωτοπούλου και η Μαρία Κατσιαδάκη συναντιούνται ξανά στο έργο του Ουίν Ουέλς «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της», έργο που αγάπησαν και που σε μεγάλο βαθμό τις καθόρισε καλλιτεχνικά μέσα στον χρόνο....
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Τζόνι ξαναπήρε τ’ όπλο του
Ο Τάσος Ιορδανίδης αναμετριέται και πάλι με το σπουδαίο έργο τού, κυνηγημένου από τον μακαρθισμό, Ντάλτον Τράμπο. Μια πολιτική, σκληρή παράσταση, ικανή «να προκαλέσει συνειδήσεις και τον κόσμο σε ένα θεατρικό...
Ο Τζόνι ξαναπήρε τ’ όπλο του

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας