Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αναζητώντας την «Αγάπη» στην Ομόνοια
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αναζητώντας την «Αγάπη» στην Ομόνοια

  • A-
  • A+

M’ αγαπάς; Δεν είναι ο αιφνιδιασμός από έναν ψίθυρο που σου απευθύνεται όταν πας να παρακολουθήσεις μια παράσταση. Είναι μάλλον η εισαγωγή σε ένα πολυδιάστατο θεατρικό δρώμενο που συνδέει διαφορετικές τέχνες (μουσική, εικαστικά, εγκαταστάσεις, βίντεο) με τη λογοτεχνία (από χριστιανικά μέχρι σύγχρονα κείμενα) και ποικίλες μορφές δραματουργίας. Και συνάμα αποτελεί έναν στοχασμό ή ένα σχόλιο για την ουσία της αγάπης που ξεδιπλώνεται στην αναζήτησή της.

Τι είναι αγάπη; Μήπως είναι «ως υπαρξιακό δομικό υλικό της ζωής μας ουτοπία; Είναι ένα τοπίο σε έναν μη τόπο; Είναι πέρα από τον χρόνο; Είναι εμπειρία; Είναι μια διαμεσολάβηση αισθημάτων; Είναι η απουσία της; Είναι μια απάτη; Είναι μια κατασκευή; Είναι ένα κάλεσμα; Είναι μια κραυγή; Είναι εκ Θεού; Είναι βαθιά ανθρώπινη; Είναι δύναμη; Είναι αδυναμία; Είναι εγωιστική; Είναι απροϋπόθετη; Είναι σκληρή; Είναι πόνος; Είναι πληρότητα; Εχει κοινωνική διάσταση; Τι σημαίνει αγαπώ; Τι σημαίνει δρω με αγάπη; Είναι μια “ιδανική πολιτεία”;».

Πρωτότυπο θεατρικό δρώμενο στο «Μπάγκειον»

Αυτά τα ερωτήματα επιχειρεί να προσεγγίσει η πρωτότυπη παράσταση - έκθεση «Αγάπη (ή Φαντάσματα ενός μη τόπου)» που αναπτύσσεται στον χώρο του «Μπάγκειου», από την είσοδο, σε όλο τον τρίτο όροφο του κτιρίου και τη διαδρομή προς αυτόν, στην πλατεία Ομονοίας. Κάπως έτσι αυτό το απροσδόκητο καλλιτεχνικό εγχείρημα δεν συνομιλεί μονάχα με τις τέχνες αλλά και το ίδιο το κτίριο του «Μπάγκειου», «όχι ως κέλυφος που δέχεται μια εκδήλωση, αλλά ως ζωντανό οργανισμό» επιχειρώντας να επανανοηματοδοτήσει εκ νέου την ύπαρξή του μέσα στην πόλη.

Ηθοποιοί, χορευτές – περφόρμερ, εικαστικοί, μουσικοί, συγγραφείς κ.ά., χαράσσοντας διαδρομές μέσα στο κτίριο, γίνονται οι δημιουργοί μιας «πόλης» από τα «θραυσματικά υλικά της αγάπης», την απουσία της, τις αισθήσεις που ενεργοποιεί, την κατασκευή του υποκειμένου και του φύλου μέσα από την αγάπη, την ταξική, πολιτισμική, πολιτική και κοινωνική διάστασή της, την αντιστροφή της έννοιάς της που φτάνει μέχρι τον εκφυλισμό της.

Ενσωματώνοντας από κείμενα που γράφτηκαν για το έργο, φιλοσοφικά και λογοτεχνικά έργα, μέχρι προφορικές μαρτυρίες «το τελικό αποτέλεσμα συνδιαμορφώθηκε από όλους τους συντελεστές», μας διευκρινίζει η Ελένη Καλαρά που είχε την ιδέα, τη σκηνοθεσία και την επιμέλεια της παράστασης, στην οποία έχουν συμβάλει 35 συντελεστές για την παραγωγή της, καθώς και εικαστικοί, ηθοποιοί- χορευτές/ περφόρμερ.

Πάνω από όλα, όμως, δημιουργούν μια πλούσια εμπειρία, αλληλεπιδρώντας με τους θεατές, για να μοιραστούν και να καταθέσουν ένα θραύσμα Αγάπης. Μήπως «τα όνειρά μας θα μας σώσουν», όπως ακούγεται ένας ακόμη ψίθυρος σε αυτή την... εμπειρία που ελπίζουμε να πάρει παράταση.


Ιnfo: Κάθε Πέμπτη, Παρασκευή 20.15 και Σάββατο, Κυριακή: 18.00. Μέχρι 26 Ιανουαρίου. Αυστηρή ώρα προσέλευσης: 15 λεπτά νωρίτερα. Διάρκεια παράστασης: 120 λεπτά. Μπάγκειον Ξενοδοχείο (3ος όροφος και η διαδρομή από την είσοδο έως αυτόν), στην Ομόνοια. Εισιτήρια: 12,00 ευρώ, μειωμένο/ ατέλεια 7,00 ευρώ, Προπώληση: viva.gr. Απαραίτητη η τηλεφωνική κράτηση: 694 7632298.

ΘΕΑΤΡΟ
Ο Μάκαβοϊ μαγευτικός Σιρανό
Ο Σιρανό θα μπορούσε να τα έχει όλα: είναι θαυμαστός στον λόγο και φοβερός στη μάχη. Πλην, όμως, δεν έχει κερδίσει αυτό για το οποίο φλέγεται περισσότερο: την καρδιά του μεγάλου του έρωτα, της Ρωξάνης.
Ο Μάκαβοϊ μαγευτικός Σιρανό
ΘΕΑΤΡΟ
Ο ναρκισσισμός μπορεί να γίνει θλιβερός
Πρωταγωνιστεί στο αριστούργημα του Ντίκενς «Μεγάλες Προσδοκίες», μια σκοτεινή ερωτική ιστορία που έχει διασκευαστεί συχνά για το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο και ανεβαίνει για πρώτη φορά στη...
Ο ναρκισσισμός μπορεί να γίνει θλιβερός
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο μεγάλος ρόλος ενός ηθοποιού είναι αυτός ο ίδιος»
Ο Γιάννης Κουρκουμέλης διασκευάζει και ερμηνεύει τον «Μινέτι» του Τόμας Μπέρνχαρντ, ένα έργο για τον ηθοποιό, τον άνθρωπο μέσα από την τέχνη του, τον άνθρωπο μέσα από την τέχνη της ζωής του.
«Ο μεγάλος ρόλος ενός ηθοποιού είναι αυτός ο ίδιος»
ΘΕΑΤΡΟ
Η «Αποκάλυψη» του Παπακωνσταντίνου
Οικειοθελώς περπατά σε δύσκολα μονοπάτια και στην παράστασή του αυτή δικαιώνεται ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, καθώς μετατρέπει τον λόγο του ευαγγελιστή Ιωάννη από λατρευτικό κείμενο σε θέατρο με ηχηρό μήνυμα. Οι...
Η «Αποκάλυψη» του Παπακωνσταντίνου
ΘΕΑΤΡΟ
Μια αναμενόμενη επιτυχία από τον Μαυρίκιο
Η παράσταση του Δημήτρη Μαυρίκιου της περσινής σεζόν δεν ήταν «διασκευή» ή «μεταφορά» ενός παλιού έργου, αλλά βασισμένη σε ένα θέμα του Λουίτζι Πιραντέλο και στη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, φέρνοντας στο...
Μια αναμενόμενη επιτυχία από τον Μαυρίκιο
ΘΕΑΤΡΟ
Από Σέξπιρ και Γκολντόνι μέχρι Αναγνωστάκη και Ρέππα-Παπαθανασίου
Ο Δημήτρης Λιγνάδης εκ των πραγμάτων θα υλοποιήσει φέτος τον προγραμματισμό που είχε έτοιμο ο Στάθης Λιβαθινός. Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής θα σκηνοθετήσει, όμως, και θα παίξει «Μάκβεθ».
Από Σέξπιρ και Γκολντόνι μέχρι Αναγνωστάκη και Ρέππα-Παπαθανασίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας