Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ζωή του Τουλούζ Λοτρέκ στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη

Η ζωή του Τουλούζ Λοτρέκ στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη

  • A-
  • A+
Συνέντευξη με τον Χριστόφορο Χριστοφή

Σ' έναν χώρο-όαση, στο κέντρο της πόλης, στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Βασίλη & Μαρίνας Θεοχαράκη, θα ζωντανέψει από τις 2 Νοεμβρίου και για οκτώ μοναδικές παραστάσεις, η ζωή του Τουλούζ Λοτρέκ. Ο καλλιτέχνης που έγραψε ιστορία με τη ζωή και τους μοναδικούς πίνακές του, ενέπνευσε τον Χριστόφορο Χριστοφή να γράψει το θεατρικό έργο «Toulouse-Lautrec: Η φαντασία της αμαρτίας».

Την παράσταση σκηνοθετεί ο Παναγιώτης Γεωργούλας και πρωταγωνιστούν ο Νεκτάριος Σμυρνάκης στον ομώνυμο ρόλο και η Χριστίνα Βαρώτσου - κόρη του γνωστού εικαστικού - στο ρόλο της γυναίκας.

Εμείς μιλήσαμε με τον κοσμοπολίτη συγγραφέα Χριστόφορο Χριστοφή, με αφορμή την παράσταση, αλλά και το νέο του βιβλίο που κυκλοφορεί αυτές τις μέρες στα βιβλιοπωλεία, από τις εκδόσεις Παπαζήση.

Ο Χριστοφής είναι, όπως θα έλεγε ο Ουόλτ Ουίτμαν, «a restless soul» και ταυτόχρονα ένας σπουδαίος τεχνίτης του λόγου – πάντα έχοντας στον νου το θέατρο και επομένως την καθαρτική του διάσταση.

• Τι σας ενέπνευσε και γράψατε ένα έργο για τον Λοτρεκ;

Οι επιρροές είναι πάντα από πολλά ερεθίσματα. Για το συγκεκριμένο θεατρικό έργο «Toulouse-Lautrec: Η φαντασία της αμαρτίας», σίγουρα πηγή έμπνευσης ήταν η περίοδος του 1900 στο Παρίσι των μποέμ ανθρώπων, όπου υπήρχε ακόμα η ποιητική ψυχή καλλιτεχνών και συγγραφέων. Μια μοναδική πόλη ελευθερίας για δημιουργία, ένας άλλος αέρας, όπου ακόμα και ο πιο φτωχός καλλιτέχνης μπορούσε να ερωτευτεί.

• Τι από αυτά που ανακαλύψατε για τον ζωγράφο, δεν γνωρίζατε και σας έκανε εντύπωση;

Ερεύνησα πολύ. Για έναν ολόκληρο χρόνο! Ήταν μια μοναδική εμπειρία. Πήγα στο Παρίσι, είδα πολλά γνήσια έργα του από κοντά. Περιπλανήθηκα στις γειτονιές που ζούσε ο Λοτρέκ από παιδί. Υπέροχα μέρη και ας είναι πλέον τουριστικά. Όσο για την έκπληξη που είχα μέσα σ' αυτό το ταξίδι αναζήτησης, ήταν ότι πραγματικά είχε επιτυχίες, άρεσε σεξουαλικά. Δεν ήταν αποκρουστικός και ας είχε αυτή την εμφάνιση και την αναπηρία.

• Ο Λοτρεκ είχε μια σωματική αναπηρία. Πώς αυτή λειτούργησε στην Τέχνη και τη ζωή του;

Μοιραία δεσμευτικά... Όμως παράλληλα απελευθερώθηκε από τις κοινωνικές δεσμεύσεις, λόγω της ιδιαιτερότητας του.

• Πόσο ανοιχτοί είμαστε ως ελληνική κοινωνία στο διαφορετικό;

Νομίζω αρκετά. Σίγουρα καλύτερα από άλλες χώρες. Η Αθήνα είναι μια ακραία ανοιχτή και ανεκτική πόλη...

• Πρόσφατα κυκλοφόρησε ένα νέο σας βιβλίο με θεατρικά σας έργα. Πείτε μας δύο λόγια γι' αυτό.

Είμαι πολύ ευτυχής που βρήκα έναν εκδότη με ποιότητα. Από τις εκδόσεις Παπαζήση κυκλοφορεί αυτές τις μέρες στα βιβλιοπωλεία το νέο μου βιβλίο «Θεατρικοί καινούργιοι δρόμοι-αν και σκοτεινοί στο φως δείχνουν». Στο βιβλίο αυτό περιλαμβάνονται πέντε από τα εννέα θεατρικά έργα που έχω γράψει σε ώρες αυτοσυγκέντρωσης και ως μια άσκηση αυτογνωσίας. Με πρώτο έργο τη Χρυσόμυγα (1994-95) και τελευταίο το Νιζίνσκι – Η προφητεία της φωτιάς (2019). Δεν χρειάστηκε να βάλω χρήματα από την τσέπη μου. Είναι μια προσεγμένη έκδοση. Με κάτι διαφορετικό στο εξώφυλλο ιδίως.


• Έχετε στο βιογραφικό σας σημαντικές ταινίες. Πώς βλέπετε σήμερα το ελληνικό σινεμά;

Δεν παρακολουθώ πλέον πολύ τον κινηματογράφο και τις νέες τάσεις. Πέρσι, όμως, στο Φεστιβάλ Δράμας, είχα την τύχη να είμαι στο τμήμα ξένων ταινιών μικρού μήκους. Ήμουν μέλος της κριτικής επιτροπής. Εντυπωσιάστηκα από το επίπεδο των ταινιών που μας ήρθαν από το εξωτερικό.

• Σκηνοθέτης, συγγραφέας στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Που νιώθετε πιο κοντά;

Είμαι δραματουργός.... όλα τα είδη στα οποία αναφέρεστε, είναι μεταμορφώσεις μια μεγάλης σύνθετης τέχνης, της δραματουργίας.

• Επόμενα επαγγελματικά σχέδια;

Ετοιμάζω μια ταινία μεγάλου μήκους, μόλις ολοκλήρωσα το 10ο θεατρικό μου έργο και χαίρομαι που φέτος θα ανέβουν σε δύο διαφορετικές σκηνές, δύο αγαπημένα θεατρικά μου έργα. Από άλλους, όχι από εμένα. Το «Toulouse-Lautrec: Η φαντασία της αμαρτίας», σε σκηνοθεσία του νέου και ταλαντούχου Παναγιώτη Γεωργούλα και το Νιζίνσκι – Η προφητεία της φωτιάς, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λάλου στο Tempus Verum. Γενικότερα όμως, μου αρέσει να απουσιάζω και οι άλλοι να με επιθυμούν. Είναι σημαντικό αυτό για έναν καλλιτέχνη.

Ταυτότητα Παράστασης

Συγγραφέας: Χριστόφορος Χριστοφής

Σκηνοθεσία: Παναγιώτης Γεωργούλας

Μουσική: Γιάννης Δροσίτης

Εικαστική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Ζαννέτος

Σκηνοθεσία teaser – Video προβολές / Βοηθός Σκηνοθέτη: Κέλλυ Νικηφόρου

Διεύθυνση Φωτογραφίας – Κάμερα: Πάνος Σακκάς

Make-up Artist: Κατερίνα Ξενάκη

Hair Styling: Ντενίσα Γκορέζη, Όλγα Κεσόγλου


Παίζουν:

Toulouse Lautrec o Νεκτάριος Σμυρνάκης

Γυναίκα η Χριστίνα Βαρώτσου


Video Προβολές (Με σειρά εμφάνισης):

Μητέρα: Michèle Valley

Ερωμένη: Μαρία Καλλιμάνη

Οικονόμος: Αλεξάνδρα Παντελάκη

Πόρνη: Κέλλυ Νικηφόρου

Διάρκεια: 60’


Ημερομηνίες και ώρες παραστάσεων:

Σάββατο 2, 16 Νοεμβρίου & 21 Δεκεμβρίου 2019 | Ώρα: 20.30

Κυριακή 3, 10 Νοεμβρίου & 8, 15, 22 Δεκεμβρίου 2019 | Ώρα: 19.00


Εισιτήρια:10 ευρώ /15 ευρώ / 20 ευρώ


Κρατήσεις και ηλεκτρονικά στο site του Ιδρύματος: http://thf.gr/


Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη

Βασ. Σοφίας 9 & Μέρλιν 1

10671, Αθήνα

Τηλέφωνο: 210 3611206

 

ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει τον «Μέγα Ιεροεξεταστή», το φιλοσοφικό κείμενο του Ντοστογιέφσκι από το έργο του «Αδελφοί Καραμάζοφ», και με την ευκαιρία αυτήν μας μιλάει για την παράσταση, για τη θητεία της στο...
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
ΘΕΑΤΡΟ
Νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ο Νίκος Κολοβός
Το υπουργείο Πολιτισμού ανακοίνωσε τη νέα διοίκηση του Κρατικού Θεάτρο Βορείου Ελλάδος, έπειτα από τη σχετική απόφαση της υπουργού, Λίνας Μενδώνη.
Νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος ο Νίκος Κολοβός
ΘΕΑΤΡΟ
Μία μουσικοθεατρική παράσταση για την «Κομποστοπία»
Mια μουσικοθεατρική παράσταση για την κομποστοποίηση και τους κύκλους της ζωής θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν με ελεύθερη είσοδο παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί σήμερα στο Πάρκο Ακαδημίας Πλάτωνος.
Μία μουσικοθεατρική παράσταση για την «Κομποστοπία»
ΘΕΑΤΡΟ
Στον βυθό της ελληνικής μικροαστικής πραγματικότητας
Στην εξαιρετικά πυκνή παράσταση που έστησε ο Βασίλης Μπισμπίκης, το κλασικό έργο του Στρίντμπεργκ αποτυπώνει με έντονο τρόπο όσα συμβαίνουν σε μια σημερινή οικογένεια: από τη νεοελληνική ασχήμια και την...
Στον βυθό της ελληνικής μικροαστικής πραγματικότητας
ΘΕΑΤΡΟ
Αν ο Οιδίποδας ήταν γυναίκα...
H γνωστή σκηνοθέτις παρουσιάζει το βραβευμένο με Fulbright Artist’s Award έργο-υβριδική όπερα με τον προκλητικό τίτλο «Oedipus: Sex with Mum Was Blinding» στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα και εξηγεί γιατί «το σεξ...
Αν ο Οιδίποδας ήταν γυναίκα...
ΘΕΑΤΡΟ
Αntonin Artaud: ζωή μέσα από τις φλόγες
Ο Artaud θέλησε όχι να διορθώσει το θέατρο, αλλά να το τινάξει στον αέρα και να το ξαναστήσει όρθιο πάνω στις γνήσιες, αρχαίες βάσεις του. «Αν το θέατρο θέλει να μας ξαναγίνει αναγκαίο», είχε πει, «πρέπει να...
Αntonin Artaud: ζωή μέσα από τις φλόγες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας