Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο Φερνάντο Αραμπάλ στην Αθήνα

Η Χάρις Συμεωνίδου στο «Γράμμα Αγάπης»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο Φερνάντο Αραμπάλ στην Αθήνα

  • A-
  • A+

Το «Γράμμα αγάπης», γραμμένο το 1999, είναι ένας θεατρικός μονόλογος βασισμένος στις τραυματικές εμπειρίες των παιδικών χρόνων του συγγραφέα στα χρόνια του ισπανικού Εμφυλίου, στη δολοφονία του πατέρα του και στη δύσκολη σχέση με τη μητέρα του, που χαράχτηκαν στην τρυφερή ψυχή του καθορίζοντας την υπόλοιπη ζωή του.

Το «Γράμμα αγάπης» βασίζεται σε αυθεντικό υλικό, την πραγματική αλληλογραφία του συγγραφέα με τη μητέρα του. Οι μνήμες των επώδυνων παιδικών χρόνων του ξυπνούν και γίνονται αφορμή ο συγγραφέας να κάνει μια κατάθεση ψυχής. Οπως γράφει ο ίδιος, «το έργο το ίδιο με ξαναγεννούσε όπως το κουκούτσι του ροδάκινου δημιουργεί τη ζωή».

Ο Αραμπάλ γεννήθηκε το 1932 στη Μελίγια του Ισπανικού Μαρόκου. Από το 1956 ζει μόνιμα στη Γαλλία και γράφει στη γαλλική γλώσσα. Εχει γράψει περί τα 100 θεατρικά έργα, έχει συμμετάσχει σε 800 ποιητικές συλλογές, είναι σκηνοθέτης και ζωγράφος και έχει διαρκή αντιφασιστική δράση.

Ο μεταφραστής του έργου Νεκτάριος-Γεώργιος Κωνσταντινίδης είναι διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών, κριτικός και μεταφραστής θεάτρου. Μεταφράσεις γαλλόφωνων θεατρικών έργων έχουν εκδοθεί και παρουσιαστεί από ελληνικούς θιάσους. Αξίζει να σημειωθεί ότι το «Γράμμα αγάπης» κυκλοφορεί μαζί με το έργο του Αραμπάλ «Κλοντέλ και Κάφκα» σε ενιαίο τόμο από τις εκδόσεις Ηριδανός.

Η παράσταση παίζεται κάθε Κυριακή στις 18.30 και κάθε Δευτέρα στις 20.30. Για την πρεμιέρα την Κυριακή 3/11 είναι απαραίτητη η κράτηση θέσεων και η προσέλευση θα είναι στις 18.00.

❗️ Info: Πολυχώρος πολιτισμού «Διέλευσις», Λέσβου 15 και Πόρου, Κυψέλη, τηλ.: 2108613739. Εισιτήρια: Γενική είσοδος: 12 €, Μειωμένο 10 €. Προπώληση viva.gr

ΘΕΑΤΡΟ
Με τη μισανθρωπία του Μπέρνχαρντ και το πνεύμα του Λευτέρη Βογιατζή
Δεν γίνεται πιθανόν εύκολα αντιληπτό πως η παράσταση του Μπέρνχαρντ στο Θέατρο Τέχνης παίζεται υπό το πορτρέτο ενός καλλιτέχνη που αφανώς επιστατεί τον χώρο δίπλα σε εκείνο του Καρόλου Κουν στο Υπόγειο. Του...
Με τη μισανθρωπία του Μπέρνχαρντ και το πνεύμα του Λευτέρη Βογιατζή
ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει τον «Μέγα Ιεροεξεταστή», το φιλοσοφικό κείμενο του Ντοστογιέφσκι από το έργο του «Αδελφοί Καραμάζοφ», και με την ευκαιρία αυτήν μας μιλάει για την παράσταση, για τη θητεία της στο...
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
ΘΕΑΤΡΟ
Τα μάγια του έρωτα
Το κεντρικό στοιχείο που αφήνεται να διαφανεί σε αυτό το έργο του Θεόκριτου είναι ότι η μαγεία αποτελεί αποκλειστική πηγή ψυχολογικής δύναμης για την ευάλωτη θέση της γυναίκας του αρχαίου κόσμου απέναντι στην...
Τα μάγια του έρωτα
ΘΕΑΤΡΟ
Το πιο αδικημένο εγχείρημα της χρονιάς
Η «απαγωγή της Τασούλας» του Κωνσταντίνου Μάρκελλου ως σκέψη και υλοποίηση, τόλμημα και πόνημα, είναι πολύ σημαντικότερη από ό,τι φανερώνει η σχετικά σύντομη πορεία της στην ολότελα σαστισμένη πια σκηνή μας.
Το πιο αδικημένο εγχείρημα της χρονιάς
ΘΕΑΤΡΟ
Με οδηγό το ελληνικό ταμπεραμέντο της Συντεχνίας του Γέλιου
Μια επετειακή παράσταση με αφορμή τα 50 χρόνια από την ίδρυση του GRIPS, η οποία ανέβηκε το καλοκαίρι στο Βερολίνο και εντάχτηκε στο ρεπερτόριο του θεάτρου για τα επόμενα τρία χρόνια. «Το κενό στον φράχτη» του...
Με οδηγό το ελληνικό ταμπεραμέντο της Συντεχνίας του Γέλιου
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Τζόνι ξαναπήρε τ’ όπλο του
Ο Τάσος Ιορδανίδης αναμετριέται και πάλι με το σπουδαίο έργο τού, κυνηγημένου από τον μακαρθισμό, Ντάλτον Τράμπο. Μια πολιτική, σκληρή παράσταση, ικανή «να προκαλέσει συνειδήσεις και τον κόσμο σε ένα θεατρικό...
Ο Τζόνι ξαναπήρε τ’ όπλο του

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας