Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ράφτης κυριών» ο Μπέζος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ράφτης κυριών» ο Μπέζος

  • A-
  • A+

H παράσταση «Ράφτης κυριών» του Ζορζ Φεντό, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Γιάννη Μπέζου, έρχεται στις 17 Οκτωβρίου στο θέατρο «Προσκήνιο». Για πρώτη φορά ο ανατρεπτικός λόγος και το εκρηκτικό χιούμορ του Ζορζ Φεντό συναντούν τη μουσική, σε πρωτότυπη σύνθεση, του Φοίβου Δεληβοριά.

Ο «Ράφτης κυριών», το διασημότερο έργο του Φεντό -το έγραψε στα είκοσι πέντε του χρόνια, το 1887, γνωρίζοντας την πρώτη μεγάλη του επιτυχία-, είναι μια κλασική, απολαυστική κωμωδία γεμάτη απρόοπτα, έξυπνο χιούμορ και καταιγιστική δράση. Η συζυγική απιστία γίνεται το εργαλείο για να σατιριστούν η υποκρισία, η σεμνοτυφία και τα μικροαστικά ήθη δημιουγώντας την εικόνα της απόλυτης φάρσας.

Από 17 Οκτωβρίου στο θέατρο «Προσκήνιο»

«Τα έργα του Ζορζ Φεντό», σημειώνει ο Γιάννης Μπέζος, «όσο επιφανειακά και "αντιπνευματικά" φαίνονται, τόσο απαιτητικά είναι στη σκηνική τους πραγμάτωση. Η φάρσα, αυτό το υποείδος της κωμωδίας, που αντιμετωπίζεται συνήθως με απαξιωτικό τρόπο από καλλιτέχνες και καλλιτεχνίζοντες, είναι ο χώρος που ο ηθοποιός οφείλει να γίνει δημιουργός και ποιητής ενός χρόνου που την ίδια στιγμή θα τον συμμεριστεί το κοινό. Στόχος είναι το γέλιο το πρωτόγονο. Δηλαδή η μεγάλη μας παρηγοριά».

Ο Φοίβος Δεληβοριάς συνεργάζεται ξανά με τον Γιάννη Μπέζο γράφοντας τραγούδια για το έργο: «Το θέατρο των τελευταίων 20 χρόνων δεν ξέρει τι ακριβώς να κάνει με την κωμωδία, ιδιαίτερα την κλασική. Τα πάντα επιστρατεύτηκαν: η αποδόμηση, η καρτουνίστικη υπερβολή, η αποστασιοποίηση, η "δεύτερη ανάγνωση". Κι όμως το είδος δύο πράγματα χρειάζεται: το σώμα και τη γλώσσα.

Ο Μπέζος είναι από τους λίγους που το θυμούνται και το υπηρετούν ταπεινά. Είναι γνήσιος, ενστικτώδης κωμικός της μεγάλης μεσογειακής μεταπολεμικής παράδοσης. Συνεργαστήκαμε σε νεοελληνική κωμωδία και θαύμασα το γούστο και την ακρίβειά του, αλλά και τον εφηβικό χαρακτήρα του. Ανυπομονώ για τον Φεντό του. Σκέφτομαι ήδη το Παρίσι μιας εποχής, έτσι όπως θα το νοσταλγούσαν κάποτε δικοί μας κωμικοί και συγγραφείς. Με τα σκαμπρόζικα τραγουδάκια που μιλούσαν για το αθώο ψέμα του παράνομου έρωτα και το δικαίωναν μέσα απ’ το χιούμορ. Τέτοια θα προσπαθήσω να κάνω και τον ευχαριστώ ξανά για την πρόσκληση».


ΙNFO: Θέατρο «Προσκήνιο» (Καπνοκοπτηρίου 8, τηλ.: 210-8256838). «Ράφτης κυριών» του Ζορζ Φεντό. Μετάφραση-σκηνοθεσία: Γιάννης Μπέζος. Μουσική-τραγούδια: Φοίβος Δεληβοριάς. Σκηνικά-κοστούμια: Αντώνης Χαλκιάς. Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας. Παίζουν: Γιάννης Μπέζος, Τάσος Γιαννόπουλος, Ελένη Ουζουνίδου, Αννα Κουτσαφτίκη, Γιάννα Παπαγεωργίου, Λεωνίδας Μαράκης, Θανάσης Ισιδώρου, Κωνσταντίνα Νταντάμη, Ντένια Στασινοπούλου. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19.00, Πέμπτη 20.00, Παρασκευή 21.00, Σάββατο 18.00 και 21.00, Κυριακή 18.00

ΘΕΑΤΡΟ
«Επικίνδυνες σχέσεις» σε νάιτ κλαμπ
Εστιάζοντας στο κεντρικό ερωτικό τρίγωνο της ιστορίας, η παράσταση μεταφέρει τον κόσμο του έργου στο γνωστό νάιτ κλαμπ Ηοtel Ermou, στο Γκάζι, το οποίο για πρώτη φορά μετατρέπεται σε θεατρική σκηνή. Το έργο θα...
«Επικίνδυνες σχέσεις» σε νάιτ κλαμπ
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα έργο για τον συνεχιζόμενο εμφύλιο στην Ελλάδα
Ο Γιώργος Βέλτσος γράφει ένα πολιτικό θρίλερ, η Χρύσα Καψούλη σκηνοθετεί και οι δυο μάς μιλούν για την επανάσταση, τον εγκλεισμό, τη γλώσσα, τη δικαιοσύνη, τον χρόνο και το τυχαίο, για τη σύνδεση της σημερινής...
Ενα έργο για τον συνεχιζόμενο εμφύλιο στην Ελλάδα
ΘΕΑΤΡΟ
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
Με τη νέα όπερα του Γιώργου Κουρουπού ξεκινά η χρονιά. Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ και λιμπρέτο Ιουλίτας Ηλιοπούλου, η «Λεπορέλλα» είναι ένα ψυχογράφημα που εξερευνά τις σκοτεινές πλευρές...
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
ΘΕΑΤΡΟ
Το γαλλικό μελόδραμα στα καλύτερά του
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος με ένα επιτελείο δεξιοτεχνών ηθοποιών παρουσιάζει τον κόσμο του Φλοριάν Ζελέρ, με το κοινό της πλατείας να ζει μια βραδιά ψυχικής φόρτισης, προσήλωσης και ταύτισης τέτοιας ισχύος ώστε...
Το γαλλικό μελόδραμα στα καλύτερά του
ΘΕΑΤΡΟ
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ξανανοίγει το ιστορικό Αμφι-Θέατρο του πατέρα της κι αναμετριέται με το κορυφαίο κείμενο του Σέξπιρ. Ο Κλαύδιος της παράστασης επιχειρεί να τον καταλάβει για να μπορέσει να τον...
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
Η Λυδία Φωτοπούλου και η Μαρία Κατσιαδάκη συναντιούνται ξανά στο έργο του Ουίν Ουέλς «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της», έργο που αγάπησαν και που σε μεγάλο βαθμό τις καθόρισε καλλιτεχνικά μέσα στον χρόνο....
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας