Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ράφτης κυριών» ο Μπέζος
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ράφτης κυριών» ο Μπέζος

  • A-
  • A+

H παράσταση «Ράφτης κυριών» του Ζορζ Φεντό, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Γιάννη Μπέζου, έρχεται στις 17 Οκτωβρίου στο θέατρο «Προσκήνιο». Για πρώτη φορά ο ανατρεπτικός λόγος και το εκρηκτικό χιούμορ του Ζορζ Φεντό συναντούν τη μουσική, σε πρωτότυπη σύνθεση, του Φοίβου Δεληβοριά.

Ο «Ράφτης κυριών», το διασημότερο έργο του Φεντό -το έγραψε στα είκοσι πέντε του χρόνια, το 1887, γνωρίζοντας την πρώτη μεγάλη του επιτυχία-, είναι μια κλασική, απολαυστική κωμωδία γεμάτη απρόοπτα, έξυπνο χιούμορ και καταιγιστική δράση. Η συζυγική απιστία γίνεται το εργαλείο για να σατιριστούν η υποκρισία, η σεμνοτυφία και τα μικροαστικά ήθη δημιουγώντας την εικόνα της απόλυτης φάρσας.

Από 17 Οκτωβρίου στο θέατρο «Προσκήνιο»

«Τα έργα του Ζορζ Φεντό», σημειώνει ο Γιάννης Μπέζος, «όσο επιφανειακά και "αντιπνευματικά" φαίνονται, τόσο απαιτητικά είναι στη σκηνική τους πραγμάτωση. Η φάρσα, αυτό το υποείδος της κωμωδίας, που αντιμετωπίζεται συνήθως με απαξιωτικό τρόπο από καλλιτέχνες και καλλιτεχνίζοντες, είναι ο χώρος που ο ηθοποιός οφείλει να γίνει δημιουργός και ποιητής ενός χρόνου που την ίδια στιγμή θα τον συμμεριστεί το κοινό. Στόχος είναι το γέλιο το πρωτόγονο. Δηλαδή η μεγάλη μας παρηγοριά».

Ο Φοίβος Δεληβοριάς συνεργάζεται ξανά με τον Γιάννη Μπέζο γράφοντας τραγούδια για το έργο: «Το θέατρο των τελευταίων 20 χρόνων δεν ξέρει τι ακριβώς να κάνει με την κωμωδία, ιδιαίτερα την κλασική. Τα πάντα επιστρατεύτηκαν: η αποδόμηση, η καρτουνίστικη υπερβολή, η αποστασιοποίηση, η "δεύτερη ανάγνωση". Κι όμως το είδος δύο πράγματα χρειάζεται: το σώμα και τη γλώσσα.

Ο Μπέζος είναι από τους λίγους που το θυμούνται και το υπηρετούν ταπεινά. Είναι γνήσιος, ενστικτώδης κωμικός της μεγάλης μεσογειακής μεταπολεμικής παράδοσης. Συνεργαστήκαμε σε νεοελληνική κωμωδία και θαύμασα το γούστο και την ακρίβειά του, αλλά και τον εφηβικό χαρακτήρα του. Ανυπομονώ για τον Φεντό του. Σκέφτομαι ήδη το Παρίσι μιας εποχής, έτσι όπως θα το νοσταλγούσαν κάποτε δικοί μας κωμικοί και συγγραφείς. Με τα σκαμπρόζικα τραγουδάκια που μιλούσαν για το αθώο ψέμα του παράνομου έρωτα και το δικαίωναν μέσα απ’ το χιούμορ. Τέτοια θα προσπαθήσω να κάνω και τον ευχαριστώ ξανά για την πρόσκληση».


ΙNFO: Θέατρο «Προσκήνιο» (Καπνοκοπτηρίου 8, τηλ.: 210-8256838). «Ράφτης κυριών» του Ζορζ Φεντό. Μετάφραση-σκηνοθεσία: Γιάννης Μπέζος. Μουσική-τραγούδια: Φοίβος Δεληβοριάς. Σκηνικά-κοστούμια: Αντώνης Χαλκιάς. Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας. Παίζουν: Γιάννης Μπέζος, Τάσος Γιαννόπουλος, Ελένη Ουζουνίδου, Αννα Κουτσαφτίκη, Γιάννα Παπαγεωργίου, Λεωνίδας Μαράκης, Θανάσης Ισιδώρου, Κωνσταντίνα Νταντάμη, Ντένια Στασινοπούλου. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Τετάρτη 19.00, Πέμπτη 20.00, Παρασκευή 21.00, Σάββατο 18.00 και 21.00, Κυριακή 18.00

ΘΕΑΤΡΟ
Ο Τζόνι ξαναπήρε τ’ όπλο του
Ο Τάσος Ιορδανίδης αναμετριέται και πάλι με το σπουδαίο έργο τού, κυνηγημένου από τον μακαρθισμό, Ντάλτον Τράμπο. Μια πολιτική, σκληρή παράσταση, ικανή «να προκαλέσει συνειδήσεις και τον κόσμο σε ένα θεατρικό...
Ο Τζόνι ξαναπήρε τ’ όπλο του
ΘΕΑΤΡΟ
Ο καλύτερος Τσέχοφ των τελευταίων χρόνων
Με μια ομάδα δεμένη που αποδίδει τα μέγιστα, η Μαρία Μαγκανάρη έστησε μια εξαιρετική παράσταση, ζητώντας από τους θεατές να δουν πίσω από τους ρόλους ανθρώπους και πίσω από τους κανόνες όρους ζωής.
Ο καλύτερος Τσέχοφ των τελευταίων χρόνων
ΘΕΑΤΡΟ
Γιάννης Μπέζος: «Είμαστε αυτό που επιλέγουμε να δούμε»
Ο Γιάννης Μπέζος είναι σταθερός. Σταθερός στο ταλέντο του, στις επιλογές του, στις απόψεις του. Οπως στο θέατρο έτσι και στη ζωή του. Σήμερα ξεκινάει η καινούργια παράσταση που σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί,...
Γιάννης Μπέζος: «Είμαστε αυτό που επιλέγουμε να δούμε»
ΘΕΑΤΡΟ
Το γέλιο ενός παλιάτσου, η κραυγή ενός βασιλιά
Το αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Φραντς Κάφκα μεταφέρεται στη σκηνή σε σκηνοθεσία του Ορέστη Τάτση, βάζοντας τους θεατές στο κέντρο της καφκικής κοσμολογίας και αγγίζοντας το «θέατρο του παραλόγου».
Το γέλιο ενός παλιάτσου, η κραυγή ενός βασιλιά
ΘΕΑΤΡΟ
Στον κόσμο των κωφών και του έρωτα
Ο Τάκης Τζαμαργιάς δίνει ζωή σε όσα «εκστομίζονται» και σε όσα σιωπούν εγκλωβισμένα στο σώμα των ηθοποιών στο υπέροχο βρετανικό έργο της Νίνα Ρέιν, όπου ξεχωρίζει η ερμηνεία του Μάνου Καρατζογιάννη στον ρόλο...
Στον κόσμο των κωφών και του έρωτα
ΘΕΑΤΡΟ
Πώς ο Περλέγκας ανανέωσε τον Πιραντέλο
​Αξίζει να στρέψουμε την προσοχή μας στην παράσταση του Γιάννου Περλέγκα στο Θέατρο Τέχνης όχι τόσο γιατί είναι μια αναντίρρητα «επιτυχημένη», όσο γιατί είναι μια καλλιτεχνικά γενναία πρόταση. Φέτος ειδικά,...
Πώς ο Περλέγκας ανανέωσε τον Πιραντέλο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας