Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Μαρία Στιούαρτ, η Γκάμπλερ και ο Χαλεπάς

Κατερίνα Μαραγκού, Παρθενόπη Μπουζούρη, «Μαρία Στιούαρτ» σε διασκευή-σκηνοθεσία Αντζελας Μπρούσκου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Μαρία Στιούαρτ, η Γκάμπλερ και ο Χαλεπάς

  • A-
  • A+

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα της 5ης Εποχής για την περίοδο 2019-2020 παρουσίασε ο Θέμης Μουμουλίδης στην καινούργια του στέγη, στο θέατρο «Αλμα».

Μια φουλ σεζόν με 15 παραγωγές που ανεβαίνουν στην Κεντρική και στη Μικρή Σκηνή σε εναλλασσόμενο ρεπερτόριο, έργα κλασικά και σύγχρονα, νέα έργα από καταξιωμένους ή νέους συγγραφείς.


■ Πρώτη παράσταση, το μιούζικαλ δωματίου «Commedia d’ amore» με τη Μαριάννα Πολυχρονίδη, μια ωδή στην κωμωδία του έρωτα σε κείμενο-σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη (11-27/10). Η τραγουδίστρια μέσα από έναν διάλογο με τον εαυτό της «ταξιδεύει» στην ιστορία μιας γυναίκας, στους αδιέξοδους έρωτές της, τον συναισθηματικό της λαβύρινθο, τις ανολοκλήρωτες δίαιτες...

■ Κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη, στην Κεντρική Σκηνή, «Ανατόλ ή η μάχη των φύλων» του Αρτουρ Σνίτσλερ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Βούρου με τους Πέρη Μιχαηλίδη, Τζούλη Σούμα, Βαγγέλη Παπαδάκη. Το έργο αποτελείται από επτά επεισόδια και έναν επίλογο, μέρος του οποίου θα παιχτεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Ολα είναι παραλλαγές πάνω σε ένα ερωτικό θέμα, αισθηματικές, ειρωνικές, μελοδραματικές, σαρκαστικές, ρεαλιστικές και φαρσικές (15/10-6/11).

■ «Μαρία Στιούαρτ» του Φρίντριχ Σίλερ στην Κεντρική Σκηνή σε διασκευή-σκηνοθεσία Αντζελας Μπρούσκου. Το έργο περιστρέφεται γύρω από τις δύο μυθικές βασίλισσες της ευρωπαϊκής Ιστορίας, την Ελισάβετ της Αγγλίας και τη συγγενή της Μαρία της Σκοτίας. Δύο αντίζηλες που διεκδικούν τον ίδιο θρόνο προκειμένου να επικρατήσουν σ’ έναν κόσμο ανδρών που επιβουλεύεται τη θέση τους. Παίζουν οι: Κατερίνα Μαραγκού, Παρθενόπη Μπουζούρη, Νίκος Καρδώνης, Γιάννης Σαμσιάρης, Γιώργος Φριτζήλας, Γιώργος Τριανταφυλλίδης (2/11-19/1).

■ Από τις 11 Νοεμβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στην Κεντρική Σκηνή «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» του Ουίν Γουέλς σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη με τις Λυδία Φωτοπούλου και Μαρία Κατσιαδάκη, μια παράσταση που άφησε εποχή όταν είχε πρωτοπαρουσιαστεί με τις ίδιες ηθοποιούς στο θέατρο «Αμόρε».

Οι ηρωίδες μάς ταξιδεύουν στις ΗΠΑ και την Ευρώπη μιας άλλης εποχής, γεμάτης εκπλήξεις, σπαρταριστά γεγονότα και τετελεσμένα. Μέσα από την υπόθεση του έργου, ξεπηδούν μυθικές προσωπικότητες όπως ο Πικάσο, ο Ματίς, ο Χεμινγουέι και γίνονται σ’ εμάς πρόσωπα οικεία, όπως άλλωστε ήταν και για τη Γερτρούδη και την Αλις.

■ «Το κινητό» του Ισπανού Σέρτζι Μπεμπέλ σκηνοθετεί ο Γιάννης Νταλιάνης, μια εξωφρενική κωμωδία με γρήγορους κινηματογραφικούς ρυθμούς, που διερευνά με τόλμη τις σεξουαλικές σχέσεις των ανθρώπων. Παίζουν: οι Χριστίνα Θεοδωροπούλου, Μαριλίτα Λαμπροπούλου, Ελίζα Σκολίδη, Βασίλης Βούνος (23/11-5/1).

■ Ο Θέμης Μουμουλίδης μεταφέρει στη Μικρή Σκηνή του «Αλμα» τη νουβέλα της Ρέας Γαλανάκη «Αθηνά Βοσκοπούλα». Η παράσταση με τίτλο «Γιαννούλης Χαλεπάς» αφιερώνεται στον μεγάλο τραγικό μύθο της νεοελληνικής γλυπτικής. Ο νεαρός καλλιτέχνης που γνωρίζει πολύ νωρίς τεράστια αναγνώριση. Τα πρώιμα αριστουργήματα. Η «Κοιμωμένη». Η τραγική του μοίρα. Η έξοδός του από το φρενοκομείο της Κέρκυρας, όπου έζησε έγκλειστος για περισσότερα από 13 χρόνια, με εντολή του πατέρα του, χωρίς ποτέ να τον επισκεφτεί κανείς. Η επιστροφή στο γενέθλιο νησί της Τήνου. Η μητέρα του που δαιμονοποιεί τη γλυπτική και καταστρέφει τα έργα του. Η μοναξιά και η σιωπή και μετά η «νεκρανάσταση» του γηραιού πλέον Χαλεπά και η επιστροφή του στα ανθρώπινα (5/12-26/1).

■ Από την 1η Φεβρουαρίου, «Εντα Γκάμπλερ» του Ιψεν σε μετάφραση Γιώργου Δεπάστα και σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη, με πρωταγωνιστές τούς Ιωάννα Παππά, Μιχάλη Μαρίνο και Χάρη Τζωρτζάκη.

■ Το έργο του Μηνά Βιντιάδη «Κάτω Παρθενώνας» σκηνοθετεί η Βάνα Πεφάνη στη Μικρή Σκηνή. Στην Ελλάδα τού σήμερα, χρηματιστής και άστεγος διαπραγματεύονται μια «συνεργασία» που ισορροπεί εφιαλτικά ανάμεσα στην ιδεολογία και τη δικαιολογία, τη φτώχεια και την ηθική εξαθλίωση, την ευκαιρία και την καταστροφή, τη δολοφονία και τη σωτηρία. Σε έναν κόσμο που κυβερνούν οι τράπεζες και οι οίκοι αξιολογήσεων, οι ήρωες έχουν, κυρίως, να αντιμετωπίσουν τους προσωπικούς τους δαίμονες. Παίζουν οι Λεωνίδας Κακούρης, Χρήστος Σαπουντζής. Κάθε Δευτέρα και Τρίτη (16/12-18/2).

■ Το ρεπερτόριο συμπληρώνεται από τις παραστάσεις:

Η μαύρη κωμωδία του Στρατή Μπέη «Μάντεψε» σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κοντούλη (Μικρή Σκηνή 15/1-27/2). Ο Παναγιώτης Εξαρχέας σκηνοθετεί στη Μικρή Σκηνή το «Μυθιστόρημα» του Γιώργου Χειμωνά, με ερμηνευτές τούς Κωνσταντίνο Γωγούλο και Ελίνα Ρίζου.

Δευτερότριτα (2/3-14/4). «O συλλέκτης» του Τζον Φόουλς σε μετάφραση-σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν με τους Αργύρη Αγγέλου και Ιωάννα Πηλιχού (5/3-10/4). «Αλίκη» σε σκηνοθεσία Δήμητρας Στάικου με τους Βάνα Πεφάνη, Βασίλη Ευταξόπουλο, Ηρακλή Κωστάκη, Αγγελική Παντελάκου, Κατερίνα Χόλη (7/3-12/4).

Το πολιτικό θρίλερ «Ακύμαντοι» του Νίκου Σκορίνη σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη κάθε Δευτέρα και Τρίτη (10/3-26/4). «Η ανταλλαγή» του Πολ Κλοντέλ σε σκηνοθεσία Βαλάντη Φράγκου με τους Ελένη Ζαραφίδου, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Παναγιώτη Εξαρχέα (25/4-10/5).

ΘΕΑΤΡΟ
Ενα έργο για τον συνεχιζόμενο εμφύλιο στην Ελλάδα
Ο Γιώργος Βέλτσος γράφει ένα πολιτικό θρίλερ, η Χρύσα Καψούλη σκηνοθετεί και οι δυο μάς μιλούν για την επανάσταση, τον εγκλεισμό, τη γλώσσα, τη δικαιοσύνη, τον χρόνο και το τυχαίο, για τη σύνδεση της σημερινής...
Ενα έργο για τον συνεχιζόμενο εμφύλιο στην Ελλάδα
ΘΕΑΤΡΟ
Ο ναρκισσισμός μπορεί να γίνει θλιβερός
Πρωταγωνιστεί στο αριστούργημα του Ντίκενς «Μεγάλες Προσδοκίες», μια σκοτεινή ερωτική ιστορία που έχει διασκευαστεί συχνά για το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο και ανεβαίνει για πρώτη φορά στη...
Ο ναρκισσισμός μπορεί να γίνει θλιβερός
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα δικαστικό θρίλερ, απότοκο μιας τρομοκρατικής επίθεσης
Τo έργο του Γερμανού Φέρντιναντ φον Σίραχ «Terror» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το θέμα του επίκαιρο και διαχρονικό. Πώς αντιμετωπίζεται μια τρομοκρατική ενέργεια, πώς αποτιμάται η ανθρώπινη ζωή;...
Ενα δικαστικό θρίλερ, απότοκο μιας τρομοκρατικής επίθεσης
ΘΕΑΤΡΟ
Οταν ο σύζυγος ερωτεύεται μια 25χρονη...
Ο Κοραής Δαμάτης σκηνοθετεί, η Φαίδρα Δρούκα ερμηνεύει μια γυναίκα στην πιο κρίσιμη καμπή της ζωής της, στο αναπάντεχο διαζύγιο, στο γεμάτο χιούμορ, αυτοσαρκασμό και ζωντάνια έργο της Τζέραλντιν Αρον, «Το...
Οταν ο σύζυγος ερωτεύεται μια 25χρονη...
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο μεγάλος ρόλος ενός ηθοποιού είναι αυτός ο ίδιος»
Ο Γιάννης Κουρκουμέλης διασκευάζει και ερμηνεύει τον «Μινέτι» του Τόμας Μπέρνχαρντ, ένα έργο για τον ηθοποιό, τον άνθρωπο μέσα από την τέχνη του, τον άνθρωπο μέσα από την τέχνη της ζωής του.
«Ο μεγάλος ρόλος ενός ηθοποιού είναι αυτός ο ίδιος»
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
Η Λυδία Φωτοπούλου και η Μαρία Κατσιαδάκη συναντιούνται ξανά στο έργο του Ουίν Ουέλς «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της», έργο που αγάπησαν και που σε μεγάλο βαθμό τις καθόρισε καλλιτεχνικά μέσα στον χρόνο....
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας