Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ο Ωνάσης με φοβίζει και με θέλγει αφόρητα»

Με την Δήμητρα Ματσούκα (Τζάκι Κένεντι)

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ο Ωνάσης με φοβίζει και με θέλγει αφόρητα»

  • A-
  • A+
Εγραψε, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί ταυτόχρονα στο έργο «Ωνάσης - Τα θέλω όλα», μια σχεδόν τρίωρη παράσταση, στο Παλλάς, για τη ζωή του Ελληνα κροίσου που κυμάνθηκε από Αρλεκιν έως αρχαία τραγωδία. Κι όπως τονίζει, «ήταν μια πρόκληση να δημιουργηθεί η κατάλληλη δράση επί σκηνής, ώστε το κοινό να έχει αγωνία για τη συνέχεια, παρότι τη γνωρίζει»

Τον ήξερε σχεδόν όλος ο πλανήτης -γιατί το επιδίωξε-, τον θυμούνται ακόμη πολλοί ανά τον κόσμο. Το όνομά του έγινε γνωστό, καθιερώθηκε, πλούτισε τον ίδιο, αλλά και τη χώρα του. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης είχε τα πάντα, γιατί τα ήθελε όλα. Και κέρδισε τα πάντα. Με κάθε μέσο. Πήρε και έδωσε πολλά.

Πάρα πολλά, σε όλα τα επίπεδα: οικονομικό, πολιτικό, συναισθηματικό. Αντιφατική και τραγική προσωπικότητα συνάμα, γοητευτική και ερωτική περσόνα, δαιμόνιος επιχειρηματίας, δαιμόνιος Ελλην, ένας σύγχρονος Οδυσσέας: ικανός, στοχοπροσηλωμένος, ευφυής, αυστηρός, κοσμογυρισμένος, πρόσφυγας, πονηρός, γόης και -γιατί όχι- ήρωας. Ισως γιατί μέχρι και σήμερα, όσα αρνητικά κι αν έχει κάποιος να του προσάψει, αυτό που κυριαρχεί προς το πρόσωπό του (τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό) είναι σίγουρα θαυμασμός και αγάπη.

Με αυτά τα συναισθήματα φαίνεται πως τον προσέγγισε και ο Σταμάτης Φασουλής: «Την ίδια στιγμή που τον φοβάμαι, με θέλγει αφόρητα» μας είπε κατά την παρουσίαση του έργου «Ωνάσης - Τα θέλω όλα», που έγραψε, σκηνοθετεί και στο οποίο πρωταγωνιστεί ο ίδιος (κάτι που κάνει για πρώτη φορά ταυτόχρονα), ενσαρκώνοντας τον πανίσχυρο κροίσο.

Ο Σταμάτης με τους Ευγενία Δημητροπούλου, Δήμητρα Ματσούκα, Κατερίνα Παπουτσάκη, Αγησίλαο Μικελάτο και Μέμο Μπεγνή

Το έργο κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 11 Οκτώβρη στο θέατρο Παλλάς και η προπώληση των εισιτηρίων ήδη δείχνει πως θα είναι μια παράσταση-γεγονός. «Η ζωή του Ωνάση είναι απ' όλα, όπως τα ήθελε και όλα: από Αρλεκιν έως αρχαία ή σεξπιρική τραγωδία, από πρωτοσέλιδα στον κίτρινο Τύπο έως σπουδαίο λογοτεχνικό έργο. Καθώς όμως οι περισσότεροι ήδη γνωρίζουμε πολλά από τη ζωή του, ήταν μια πρόκληση για μένα το να δημιουργηθεί επί σκηνής, μέσω του κειμένου, η κατάλληλη δράση ώστε το κοινό να έχει αγωνία για τη συνέχεια, παρότι ήδη τη γνωρίζει», σχολίασε ο Στ. Φασουλής.

«Ηθελα να ξαναγεννήσουμε την ιστορία του Ωνάση ως κάτι που δημιουργείται μπροστά στα μάτια μας, όχι να αναμασήσουμε απλά τα όσα ήδη γνωρίζουμε» συνέχισε. «Εξάλλου, τι είναι το θέατρο; "Μια σελίδα που πρέπει να σηκωθεί όρθια" όπως είχε πει ο αείμνηστος Μινωτής. Ε, αυτό είναι και το δικό μας στοίχημα» κατέληξε.

Στην παράσταση συμμετέχουν σχεδόν 30 άτομα επί σκηνής: Πέρα από τον Σταμάτη Φασουλή, τον Ωνάση στα νεανικά του χρόνια ενσαρκώνει ο Αγησίλαος Μικελάτος, η Δήμητρα Ματσούκα είναι η Τζάκι Κένεντι, η Κατερίνα Παπουτσάκη η Μαρία Κάλλας, η Ευγενία Δημητροπούλου η Τίνα Λιβανού, ο Μέμος Μπεγνής παίζει έναν συγγραφέα/δημοσιογράφο που γράφει για τον Ωνάση τότε και τα δύο παιδιά του Ωνάση ενσαρκώνουν οι Δημήτρης Γκοτσόπουλος (Αλέξανδρος) και Κοραλία Τσόγκα (Χριστίνα).

Επίσης συμμετέχουν οι: Π. Αγοραστού, Γ. Αθητάκης, Θ. Ανθόπουλος, Α. Γαβριλούκ, Μ. Γεραπετρίτης, Α. Δελαγραμμάτικας, Δ. Καραμπέτσης, Φ. Κέπελης, Ε. Λούμπα, Τ. Μελίδου, Ν. Ντούπης, Β. Πατεμτζής, Δ. Πολυκανδρίτου, Ε. Ρουσσινού, Τζ. Σκαρλάτου, Ν. Σταυρακούδης, Κ. Φαλελάκης και Ν. Χριστοφυλλάκης. Τα σκηνικά είναι του Γιώργου Γαβαλά, τα κοστούμια της Ντένης Βαχλιώτη, η χορογραφία/κινησιολογία του Φωκά Ευαγγελινού και η μουσική του Κωστή Μαραβέγια.

Ολοι ανεξαιρέτως οι συντελεστές υπογράμμισαν το πόσο δύσκολο μα και γοητευτικό είναι να παρουσιάζεις μια τόσο δυνατή ιστορία, η οποία εμπεριέχει ισχυρές προσωπικότητες, που με τον έναν ή τον άλλον τρόπο άφησαν αναλλοίωτο το στίγμα τους (από την πολιτική μέχρι τη μόδα και από τις εμπορικές συναλλαγές μέχρι την όπερα), τόσο τότε όσο και σήμερα.

Από μια Κάλλας, «που στο ζενίθ της καριέρας της συνάντησε έναν έρωτα που τη σημάδεψε», όπως μας είπε η Κ. Παπουτσάκη, έως μια Τζάκι, που «παρότι τη γνωρίζουμε ως μια γυναίκα που λάτρευε σχεδόν εμμονικά το χρήμα, ήταν μια πολύ σημαντική προσωπικότητα, με μόρφωση και εμπειρίες -ήταν η πρώτη γυναίκα φωτορεπόρτερ στις ΗΠΑ, είχε εργαστεί ως δημοσιογράφος παίρνοντας σημαντικές συνεντεύξεις και ακολούθησε μια πορεία ζωής και επιλογών που τότε την έκαναν να είναι η πιο αναγνωρισμένη προσωπικότητα στον πλανήτη», όπως είπε η Δ. Ματσούκα.

«Το έργο αυτό είναι σαν να συνεχίζει από κει που αφήσαμε την ελληνική ιστορία στο προηγούμενο -τις "Μάγισσες της Σμύρνης"» είπε πολύ σωστά ο Στ. Φασουλής. Από τη Σμύρνη το '22, στην προσφυγιά της Ελλάδας, από κει στην Αργεντινή και μετά κυρίαρχος της οικουμένης: αυτή ήταν η πορεία του Αριστοτέλη Ωνάση και αυτή θα παρουσιαστεί στο Παλλάς φέτος, με όση τραγωδία και όση γοητεία αυτή κρύβει. Από αυτά εξάλλου δεν είναι φτιαγμένη και η ίδια η Ιστορία της Ελλάδας;


Info: Από 11/10 στο θέατρο Παλλάς (Βουκουρεστίου 5, τηλ. 2103213100). Κάθε Τετ. 19.00, Πέμ.-Σάββ. 20.30, Κυρ. 19.00 (οι ώρες τηρούνται αυστηρά λόγω του μεγάλου χρόνου της παράστασης -σχεδόν τρεις ώρες). Τιμές εισιτηρίων: 15€ -100€. Προπώληση από το www.viva.gr. Για ομαδικές κρατήσεις 210-3639343 (εσωτ. 2).

ΘΕΑΤΡΟ
Υπέροχος, διαφορετικός Παπαδιαμάντης!
Είναι όλοι τους υπέροχοι! Ταλαντούχοι, γεμάτοι αγάπη για το θέατρο και κυρίως γεμάτοι σεβασμό για το κείμενο. Ή μάλλον, για τα κείμενα. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η θεατρική παράσταση «Ο Α.Π. στο σπίτι μας»,...
Υπέροχος, διαφορετικός Παπαδιαμάντης!
ΘΕΑΤΡΟ
«Ομπίντα, οι τελευταίες ώρες του Νίκου Ζαχαριάδη»
Η «Ομπίντα» («Πίκρα»), το έργο του Γιώργου Κοτανίδη που ανέβηκε με εξαιρετική επιτυχία την προηγούμενη χρονιά, επανέρχεται και πάλι στο Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης με έναν νέο κύκλο 12 παραστάσεων, από σήμερα...
«Ομπίντα, οι τελευταίες ώρες του Νίκου Ζαχαριάδη»
ΘΕΑΤΡΟ
«Με την αυτοκριτική κατανοούμε και τι σημαίνει φιλότιμο»
Σκηνοθετεί, πρωταγωνιστεί θεατρικά και τηλεοπτικά, αρθρογραφεί. Η δημόσια εικόνα του συμπράττει με τον δημόσιο λόγο του, καθώς και με τις επαγγελματικές του επιλογές. Ο Γιάννης Μπέζος το δηλώνει εξ αρχής:...
«Με την αυτοκριτική κατανοούμε και τι σημαίνει φιλότιμο»
ΘΕΑΤΡΟ
Μαγεία για πιστεύσαντες (και μη)
H παράσταση «Οι μάγισσες της Σμύρνης», που ξεκινάει σε λίγες μέρες στο θέατρο «Παλλάς», είναι κυρίως για «μη πιστεύσαντες», ακριβώς γιατί θα τους πείσει πως «η μαγεία είναι ισχυρή, σαν τη δύναμη της ψυχής»,...
Μαγεία για πιστεύσαντες (και μη)
ΘΕΑΤΡΟ
Καυτή... «Βότκα Μολότοφ»
Το Τριφυλιακό Ερασιτεχνικό Θέατρο παρουσιάζει το έργο «Βότκα Μολότοφ». «Εχοντας τη χιουμοριστική διάθεση σαν όπλο, ο Αντον Τσέχοφ μας αποκαλύπτει ότι η ζωή είναι περισσότερο μια κωμωδία παρά μια τραγωδία....
Καυτή... «Βότκα Μολότοφ»
ΘΕΑΤΡΟ
Ζαλμάς - Ματσούκα, όπως Μαστρογιάνι με Λόρεν
Πρόκειται για μια πολύ σημαντική ταινία, που διδάσκεται στις σχολές κινηματογράφου. Το «Μια ξεχωριστή μέρα» βγήκε στις αίθουσες το 1977, σε σενάριο και σκηνοθεσία Ετορε Σκόλα, με πρωταγωνιστές τους Μαρτσέλο...
Ζαλμάς - Ματσούκα, όπως Μαστρογιάνι με Λόρεν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας