Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μάγεψε η Φιλαρέτη Κομνηνού
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μάγεψε η Φιλαρέτη Κομνηνού

  • A-
  • A+

«ΧΟΗΦΟΡΟΙ» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΡΑΧΩΝ

Μάγεψε η Φιλαρέτη Κομνηνού

Κλυταιμνήστρα: Ενα μίσος. Κι ένας έρωτας. Αραγε ένας μεγάλος έρωτας περικλείει τα πάντα; Ακόμα κι ένα έγκλημα; Ποιες αναγκαιότητες γεννούν το μίσος και ποιες οδύνες την εκδίκηση; Είναι η μοιχεία μορφή απεγνωσμένης πίστης;

Η Φιλαρέτη Κομνηνού, ως Κλυταιμνήστρα, στις «Χοηφόρους», του Αισχύλου, μας έριξε φως με το ταλέντο της. Κάθε λέξη της φορτισμένη με το μέγιστο της αίσθησης. Χωρίς να θέλει να εντυπωσιάσει με τις μεταμφιέσεις του ρόλου της, έπαιξε μέσα από αναδύσεις, συγκρούσεις, αναδιπλώσεις, συντρίψεις.

Μια παράσταση, που έχει παιδαγωγικό χαρακτήρα. Αποθεώνοντας έννοιες, που σήμερα αποκαθηλώνονται, όπως η δικαιοσύνη, ο εξαγνισμός, οι νόμοι και το έλεος.

Στο έργο ο χορός αναδείχθηκε σε κεντρικό ρόλο, ενώ εκείνο το σπάραγμα στη μορφή του Ορέστη μάς συγκλόνισε. «Οι γενιές των δικαίων θα είναι απένθητες και χωρίς βαρύ νόσημα». Η επιβλητική Κλυταιμνήστρα ζει με τον Αίγισθο, τον εραστή της, μετά τη δολοφονία του Αγαμέμνονα, περιμένοντας τον Ορέστη. Ο Αίγισθος ήταν μια παρουσία ζωής στην ερημιά της. Ο ανθρώπινος ήλιος της.

Απέδωσε περίτεχνα η Φιλαρέτη Κομνηνού την Κλυταιμνήστρα που, ενώ ως βασίλισσα είχε την εξουσία πάνω στον χώρο και στον χρόνο, φαίνεται ότι από καιρό δεν είχε πια τίποτα δικό της. Αποστέγνωνε η καρδιά της τόσα χρόνια, περιμένοντας τον Αγαμέμνονα και πέτρωσε μέσα της η εκδίκηση.

Ευρηματική και αξιοπρόσεκτη η σκηνοθεσία της Λίλλυς Μελεμέ. Ενα έργο (παραγωγής Εθνικού Θεάτρου), που ξαναγεννιέται σ’ όλες τις εποχές, μας μάγεψε με την ερμηνεία όλων το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου στο Θέατρο Βράχων. Οι δυνάμεις του Θεού εκείνο το βράδυ δεν κοιμούνταν, ήταν ζωντανές. Και όπως χειροκροτούσαμε τη Φιλαρέτη Κομνηνού νιώσαμε την ψυχή της ν’ ακουμπάει στα χέρια μας.

Μήπως πρέπει να θυμηθούμε τον Ρίχαρντ Βάγκνερ: «Εκεί που κάποτε σίγησε η τέχνη, πήρε τον λόγο η πολιτική και η φιλοσοφία. Εκεί που τώρα οι πολιτικοί και οι φιλόσοφοι τελειώνουν ο καλλιτέχνης αρχίζει και πάλι».

Εξαιρετικές οι σκηνοθέτριες όλης αυτής της τριλογίας (Αγαμέμνων-Χοηφόροι-Ευμενίδες) ήταν οι: Ιώ Βουλγαράκη, Λίλλυ Μελεμέ, Γεωργία Μαυραγάνη.

ΘΕΑΤΡΟ
Ιφιγένεια εν συγχύσει...
Η ερμηνεία της Ανθής Ευστρατιάδου στον ρόλο της Ιφιγένειας, ήταν η πιο ευχάριστη στιγμή της παράστασης του ΚΘΒΕ στην Επίδαυρο, σε σκηνοθεσία Γιάννη Καλαβριανού, μια πρόταση που έμεινε ώς το τέλος μετέωρη...
Ιφιγένεια εν συγχύσει...
ΘΕΑΤΡΟ
Το απόλυτο sold out στην Επίδαυρο
Μυστήριο και αποκάλυψη τυλίγουν την απόδοση της τραγωδίας «Οιδίπους» που σκηνοθετεί εξαιρετικά πρώτη φορά ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ο οποίος παλιότερα έπαιξε τον κεντρικό ρόλο. Αριστουργηματική η ερμηνεία...
Το απόλυτο sold out στην Επίδαυρο
ΘΕΑΤΡΟ
«Οι τραγωδίες διαταράσσουν κεκτημένα»
Η παράσταση «Οιδίπους», παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, που σκηνοθετεί ο Σταύρος Τσακίρης και κάνει απόψε πρεμιέρα στο Ρωμαϊκό Ωδείο της πόλης, εξιστορεί έναν από τους αρχαιότερους μύθους, αυτόν των Λαβδακιδών ●...
«Οι τραγωδίες διαταράσσουν κεκτημένα»
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο Αισχύλος μού μαθαίνει να κοιτάζω τη ζωή με υπομονή και αυτοσαρκασμό»
Το πρώτο έργο της τριλογίας του Αισχύλου «Ορέστεια» σκηνοθετεί ο Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις στην Επίδαυρο στις 6 και στις 7 Ιουλίου. Ο κόσμος του «Αγαμέμνονα» είναι ζοφερός, λέει στην «Εφ.Συν» ο...
«Ο Αισχύλος μού μαθαίνει να κοιτάζω τη ζωή με υπομονή και αυτοσαρκασμό»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Τρωικός Πόλεμος κι ένα βιολί
Ο σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Χατζής και ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης έστησαν μια παράσταση με αφήγηση, υπόκριση και μουσική πάνω σε μια συρραφή κειμένων από τις τραγωδίες των Αισχύλου και Ευριπίδη διερευνώντας...
Ο Τρωικός Πόλεμος κι ένα βιολί
ΘΕΑΤΡΟ
«Οι σχέσεις μας έχουν γίνει ανθρωποφαγικές»
Τον «Κύκλωπα» του Ευριπίδη ανεβάζει την Παρασκευή και το Σάββατο στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου ο Παντελής Δεντάκης. Στο μόνο σατυρικό δράμα που σώζεται ακέραιο, ο ποιητής μεταγράφει από την Ι ραψωδία της...
«Οι σχέσεις μας έχουν γίνει ανθρωποφαγικές»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας