Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το Θέατρο Τέχνης υποδέχεται τους Ιταλούς

«Everybody dies young» του Γιώργου Βαλαή

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το Θέατρο Τέχνης υποδέχεται τους Ιταλούς

  • A-
  • A+

Με ένα πλούσιο ρεπερτόριο, περσινές επαναλήψεις, νέες παραγωγές, αρκετές συνεργασίες με άλλους θεατρικούς οργανισμούς, με θέατρο για νέους, εφήβους και παιδιά, το Θέατρο Τέχνης ξεκινάει τη χειμερινή θεατρική σεζόν και στις δύο του Σκηνές.

Εργα κλασικά, σύγχρονα και σκηνοθέτες που παρουσιάζουν για πρώτη φορά τη δουλειά τους στον χώρο, όπως η Μαρία Πρωτόπαππα, ο Αρης Μπινιάρης, ο Θέμελης Γλυνάτσης, ο Ακύλλας Καραζήσης. Και βέβαια παρών ο Βασίλης Παπαβασιλείου με τον Φωκίωνα «Νούμερο 3»…

Το καλλιτεχνικό πρόγραμμα ξεκινάει με Italian focus 2019, που αποτελεί την πρώτη δράση του τριετούς προγράμματος συνεργασίας μεταξύ Ιταλίας και Ελλάδας (2019-2021) γύρω από τη θεματική: «Επανάσταση» (Revolution).

«Macbettu» -διασκευή του «Μακμπέθ» του Σαίξπηρ παραγωγή από την Κάτω Ιταλία

Η συνεργασία γίνεται με πρωτοβουλία του Θεάτρου Τέχνης και των ιταλικών θεατρικών φορέων Teatro di Sardegna (Cagliari, Nuoro), Primavera dei Teatri Festival (Castrovillari), Teatro della Città (Catania), Scena Nuda (Reggio Calabria), που από την 1η Οκτωβρίου θα παρουσιάσουν τις παραστάσεις τους στη Φρυνίχου και το θέατρο «Γκλόρια».

Καινούργιες παραγωγές

■ Ο «Γλάρος» του Τσέχοφ, όπως δουλεύει για τρίτη φορά το έργο ο Γιάννης Παρασκευόπουλος (καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Βέροιας), παρουσιάζοντάς το τώρα και στην Αθήνα, ενσωματώνοντας στοιχεία της ιστορίας και της φυσιογνωμίας της Σκηνής της Φρυνίχου. Στον ρόλο της Αρκάντινα η Γιώτα Φέστα (16/10-18/1).

«Γλάρος» του Τσέχοφ, από τον Γιάννη Παρασκευόπουλο

■ «Ρίτερ, Ντένε, Φος», το αριστούργημα του Τόμας Μπέρνχαρντ, σκηνοθετεί στο Υπόγειο η Μαρία Πρωτόπαππα με ερμηνευτές τους Λουκία Μιχαλοπούλου (Ρίτερ), Στεφανία Γουλιώτη (Ντένε), Αργύρη Ξάφη (Φος) (18/10 έως 12/1/).

■ Ο Φωκίων Καπνίδης του Βασίλη Παπαβασιλείου επανέρχεται στη Φρυνίχου στα «Πρεόρτια». Μετά την ήττα του στις εκλογές, ο Φωκίων ανακαλύπτει μέσα του την τέχνη της συγγραφής. Γι' αυτό και προσλαμβάνει νεαρή καθηγήτρια δημιουργικής γραφής σε βάση πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης... (14/12-12/4).

■ Ο Αρης Μπινιάρης σκηνοθετεί στη Φρυνίχου την «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή με την Εβελίνα Παπούλια. Παράσταση που αποτελεί ταυτόχρονα θεατρικό και μουσικό γεγονός, καθώς οι ηθοποιοί αντλούν πληροφορίες από τη ρυθμικότητα του κειμένου και μεταβολίζουν, με το σώμα και τη φωνή, σε θεατρική δράση τον ήχο και τον ρυθμό του ποιητικού λόγου (23/1-12/4)

«Εντμοντ», του Ντέιβιντ Μάμετ, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη

■ Τον «Εντμοντ», ένα από τα σπάνια παιγμένα έργα του Ντέιβιντ Μάμετ, σκηνοθετεί η Μαριάννα Κάλμπαρη στο Υπόγειο, με πρωταγωνιστή τον Γιάννο Περλέγκα. Παίζουν ακόμα οι Δημήτρης Πασσάς, Μανώλης Αφολαγιάν, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Δημήτρης Μαγγίνας, Μαριλένα Μόσχου (30/1-12/4).

■ «Το χρονικό του χρόνου» του Στίβεν Χόκινγκ μεταφέρεται για πρώτη φορά στο θέατρο από τη Νατάσα Τριανταφύλλη, σε μια παράσταση που επιχειρεί να φέρει την επιστημονική σκέψη σε διάλογο με την καλλιτεχνική δημιουργία. Στη σκηνή, εκτός από τους Μελέτη Ηλία και Δημήτρη Πασσά, κάθε φορά θα υπάρχει ένας special guest. Δευτερότριτα στη Φρυνίχου (24/2-14/4).

«Το χρονικό του χρόνου» του Στίβεν Χόκινγκ από τη Νατάσα Τριανταφύλλη

■ Πέντε άτομα αναπλάθουν όλη τη ζωή τους μέσα σε ένα living room. Αναπαριστούν κινηματογραφικές σκηνές που τους σημάδεψαν, ακούνε ξανά τη μουσική που άκουγαν κάποια στιγμή στο παρελθόν τους, εφευρίσκουν παιχνίδια προσπαθώντας να ξαναβρούν αυτό που έχει χαραχτεί στη μνήμη τους, δημιουργώντας μια αίσθηση φαντάσματος από το παρελθόν στο παρόν. Είναι το «Everybody dies young» του Γιώργου Βαλαή, που παρουσιάζει στο Υπόγειο (παίζει και ο ίδιος) με τους Εύη Σαουλίδου, Ελίνα Ρίζου, Φιντέλ Ταλαμπούκα, Θοδωρή Πεντίδη (24/4).

■ Ο Ακύλλας Καραζήσης φέρνει στη Φρυνίχου την επανάσταση με «Το σύντομο καλοκαίρι της αναρχίας». Μια παράσταση με υλικό το αυτοβιογραφικό βιβλίο του Τζορτζ Οργουελ «Φόρος τιμής στην Καταλονία», το λογοτεχνικό και δημοσιογραφικό έργο του Ερνεστ Χέμινγουεϊ και το έργο του Χανς Μάγκνους Εντσενσμπέργκερ «Το σύντομο καλοκαίρι της αναρχίας».

Πρόκειται για κείμενα που αναφέρονται στον ισπανικό εμφύλιο, παντρεύοντας την υποκειμενικότητα των εμπειριών των συγγραφέων τους με την ικανότητά τους για καθαρή κριτική πάνω στα γεγονότα και τις ιδεολογίες που τα κατευθύνουν.

«Στόχος είναι να υπερβούμε το θέατρο-ντοκουμέντο και να εξετάσουμε την έννοια της επαναστατικότητας, όχι μόνο στο συγκεκριμένο ιστορικό πλαίσιο, αναζητώντας κι άλλες συνδέσεις με κινήματα και επαναστάσεις σε όλο το χρονικό φάσμα της μετανεωτερικότητας» λέει ο σκηνοθέτης (30/4-31/5).

Συνεργασίες

■ Με αρχή τις πρόσφατες «Εκκλησιάζουσες» ως λαϊκή οπερέτα, η συνεργασία του Θεάτρου Τέχνης με την Εθνική Λυρική Σκηνή συνεχίζεται με ένα μουσικό έργο, το «Γλυκό νερό». Η παράσταση βασίζεται στον κύκλο τραγουδιών «Η ωραία μυλωνού» του Φραντς Σούμπερτ σε δραματουργία-σκηνοθεσία του Θέμελη Γλυνάτση. Ερμηνεύει ο τενόρος Χρήστος Κεχρής, στο πιάνο ο Τίτος Γουβέλης (Μάιος 2020).

■ To Θέατρο Τέχνης και το ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης συνεργάζονται για πρώτη φορά φέτος εγκαινιάζοντας ένα πρόγραμμα ανταλλαγής παραστάσεων: Η περσινή παραγωγή του Θ. Τέχνης «Ανθρωποφύλακες», του Περικλή Κοροβέση, θα παρουσιαστεί τον Μάρτιο -μετά την επανάληψή της στο Υπόγειο- στην Κοζάνη.

Αντίστοιχα, η νέα παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης «Τριαντάφυλλο στο στήθος» του Τένεσι Ουίλιαμς, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη, μετά την πρεμιέρα της στην Κοζάνη, θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο στο Υπόγειο.

* Μια σταθερή και μακροπρόθεσμη συνεργασία ξεκινά φέτος με το Θέατρο Αμαλία, με στόχο να γίνει το «σπίτι» του Θεάτρου Τέχνης στη Θεσσαλονίκη, ο χώρος στον οποίο θα παρουσιάζεται κάθε χρόνο σημαντικό μέρος του προγράμματός του στο κοινό της πόλης.

Για νέους, εφήβους, παιδιά

■ «Μια μέρα χωρίς», σε κείμενο-σκηνοθεσία Εύας Οικονόμου-Βαμβακά, σε συνεργασία με το ΚΕΘΕΑ, έργο που πραγματεύεται το θέμα της εξάρτησης.

■ «Να βγω λιγάκι στον αέρα», σε κείμενο-σκηνοθεσία-μουσική επιμέλεια του Ηλία Κουνέλα.

■ «Χωρίς οικογένεια» του Εκτόρ Μαλό, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Δεγαΐτη.

Επαναλήψεις

Επίσης επαναλαμβάνονται από πέρσι οι παραστάσεις: «Η φαλακρή τραγουδίστρια» του Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη, «Οι δούλες» του Ζαν Ζενέ, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη, «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση, σε σκηνοθεσία Μάνου Βαβαδάκη, «Οθέλος» του Σέξπιρ, σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη.

ΘΕΑΤΡΟ
«Με την “Αντιγόνη” ξαναδιαβάζουμε τον κόσμο»
Ο Θέμης Μουμουλίδης το καλοκαίρι της πανδημίας επέλεξε να φέρει ξανά στη σκηνή την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, έργο που -όπως λέει- αφορά κυρίως την εποχή που ζούμε, καθώς «η αντίσταση και η αμφισβήτηση είναι...
«Με την “Αντιγόνη” ξαναδιαβάζουμε τον κόσμο»
ΘΕΑΤΡΟ
Δάνειο ή τη γυναίκα σας...
Δημήτρης Μυλωνάς - Σωτήρης Χατζάκης: Ενας ήρωας της καθημερινότητας και ένας τεχνοκράτης τραπεζίτης «μονομαχούν» στον κήπο του θεάτρου «Χυτήριο», με το επίκαιρο, πολιτικό έργο «Το δάνειο» του Τζόρντι Γκαλθεράν.
Δάνειο ή τη γυναίκα σας...
ΘΕΑΤΡΟ
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
Η πρωτα­γωνίστρια του θεάτρου Αττις θα κάνει «Εξοδο» στις 18 Ιουλίου, στους Δελφούς, κοντά στον ναό του Απόλλωνα, λίγο πριν πέσει ο ήλιος. Σε μια σκηνική σύνθεση μονολόγων από τις τραγωδίες «Μήδεια»,...
«Στους ρόλους θέλω να παραμονεύει η έκπληξη»
ΘΕΑΤΡΟ
«Εχουμε ανάγκη όχι από βιομηχανία τουρισμού αλλά χασομεριού»
Ποιος δεν θέλει ν’ ακούσει τον Βασίλη Παπαβασιλείου να φιλοσοφεί περιπατώντας ανάμεσα στις αρχαιότητες και τους πορτοκαλεώνες της Επιδαύρου, να ανατρέχει στην ιστορία τριών κρίσιμων προχριστιανικών αιώνων;
«Εχουμε ανάγκη όχι από βιομηχανία τουρισμού αλλά χασομεριού»
ΘΕΑΤΡΟ
«Η πολιτεία να μας στηρίξει αποφασιστικά και ουσιαστικά»
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του Θεάτρου Τέχνης, Μαριάννα Κάλμπαρη, μιλάει για τη ζημιά που προκάλεσαν η πανδημία και τα υποχρεωτικά μέτρα περιορισμού στο θέατρο.
«Η πολιτεία να μας στηρίξει αποφασιστικά και ουσιαστικά»
ΘΕΑΤΡΟ
«Το κοινό θα επιστρέψει διψασμένο στις αίθουσες»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος αξιοποιεί μέσω του διαδικτύου το καταπληκτικό αρχείο του οργανισμού, στρέφει την προσοχή του στις καλοκαιρινές παραστάσεις «Ορνιθες» και «Γκόλφω»...
«Το κοινό θα επιστρέψει διψασμένο στις αίθουσες»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας