Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θαυμαστή «Πορεία» 20 ετών

Ο Δημήτρης Τάρλοου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Θαυμαστή «Πορεία» 20 ετών

  • A-
  • A+

Οι μεγάλες επιτυχίες που έχουν σημαδέψει το θέατρο τις τελευταίες σεζόν. Οι νέες παραγωγές που ετοιμάζονται. Τα φιλόδοξα σχέδια που αποτελούσαν απωθημένο ετών, όπως η νεοσύστατη Σχολή Θεατρικής Γραφής, αλλά και ο υπερτιτλισμός των παραστάσεων τόσο στα αγγλικά για το διεθνές κοινό όσο και στα ελληνικά για τους Ελληνες με προβλήματα ακοής. Εχει προφανώς αρκετούς λόγους να αδημονεί για τη συνάντησή του με το κοινό ο Δημήτρης Τάρλοου γιατί η χρονιά θα είναι γεμάτη προκλήσεις. «Φέτος, είναι ιδιαίτερα σημαντική για όλους εμάς στο Θέατρο Πορεία, καθώς κλείνουμε 20 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα θεατρικά πράγματα του τόπου.

Oμως πραγματικά τη δύναμη να συνεχίσουμε μας τη δίνετε εσείς», είπε ο σκηνοθέτης ανεβαίνοντας στο βήμα για να παρουσιάσει τα επόμενα πλάνα τους. «Μέσα σ’ αυτές τις δύο δεκαετίες υλοποιήσαμε πολλούς από τους στόχους μας, με κυριότερο αυτόν της καθιέρωσης του ρεπερτορίου. Σύμφωνα με αυτό λοιπόν, επαναλαμβάνουμε τρεις από τις παραστάσεις μας και εμπλουτίζουμε το ρεπερτόριό μας με δύο νέες παραγωγές. Φέτος ήθελα να ξεκινήσω με μια ξεχωριστή υπόθεση, που είναι η εκπαίδευση.

Ημουν πάντα πολύ επιφυλακτικός κι όσοι με γνωρίζουν ξέρουν ότι δεν έχω δεχτεί ποτέ να διδάξω αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν με απασχολεί. Οταν λοιπόν το καλοκαίρι δέχτηκα το τηλεφώνημα από τον Θανάση Τριαρίδη (Μένγκελε, Οιδίνους, Lebensraum), ο οποίος μου είπε πως μαζί με τον Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη (Λα Πουπέ, Αέρας, Κέικ κ.ά.) θέλουν να ετοιμάσουν ένα εργαστήρι που θα ενισχύσει τη θεατρική γραφή, είπα αμέσως ναι. Πιστεύω ότι μπορούν να προκύψουν από αυτό νέοι συγγραφείς και στο μέλλον να γίνουν θαύματα. Θέλω στο μέλλον να σκηνοθετήσω νέα έργα που θα γραφτούν».

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου Δημήτρης Τάρλοου, και πάνω οι συνεργάτες του

● Η Σχολή Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής ξεκινά στις 12 Οκτωβρίου και θα περιλαμβάνει δύο ανεξάρτητους ετήσιους κύκλους εκπαίδευσης. Το κόστος συμμετοχής (για κάθε ετήσιο κύκλο) είναι 1.000 ευρώ και μαθήματα θα γίνονται κάθε Δευτέρα (4.00 μ.μ. - 8.00 μ.μ.) στον χώρο του θεάτρου. Αιτήσεις πρέπει να σταλούν στο [email protected] μέχρι 23 Σεπτεμβρίου 2019 (πληροφορίες: 210 8210991).

Σε ό,τι αφορά τα του προγράμματος:

● Το «Ευχαριστημένο» της Μαρίνας Καραγάτση θα κλείσει τον εξαιρετικά επιτυχημένο τριετή κύκλο του με 13 τελευταίες παραστάσεις από τις 20 Σεπτεμβρίου. «Πού να το φανταστώ ότι θα επιβίωνε για τρία χρόνια; Κι ότι θα τελείωνε στην πατρίδα μου την Ανδρο. Πάντα με απασχολούσε πώς θα το υποδέχονταν οι συμπατριώτες μου. Ομως η παράσταση έκρυβε τόση συγκίνηση που στο τέλος μια παρέα γυναικών έπεσε πάνω μου με λυγμούς ευχαριστώντας με. Εκείνη η στιγμή μαζί με το μνημόσυνο που έκανα στον πατέρα μου, κρίνοντας τις αδυναμίες του αλλά προβάλλοντας και τις αρετές του, νομίζω αυτή ήταν η σημαντικότερη δικαίωση για το κείμενο», είπε η συγγραφέας.

● Το «Υψωμα 731» του Αρη Μπινιάρη, μια θαρραλέα ματιά πάνω στα δεινά του πολέμου, μετά τη συμμετοχή του σε φεστιβάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, θα παιχτεί για 10 τελευταίες παραστάσεις από τις 4 Νοεμβρίου.

● Ο «Γιούγκερμαν» του Μ. Καραγάτση, το περσινό sold-out, θα συνεχιστεί για δεύτερη σεζόν από τις 9 Οκτωβρίου και μάλιστα με ενδιαφέρουσες αντικαταστάσεις σε ρόλους-κλειδιά, όπως αυτόν της Ντάινα που φέτος θα ερμηνεύσει η Βασιλική Τρουφάκου.

● Και οι νέες παραγωγές: η «Δόξα Κοινή», σε δραματουργία Στρατή Πασχάλη και σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου, βασίζεται στο ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου «Εις την οδόν των Φιλελλήνων», το οποίο εμπλουτίζεται με αποσπάσματα ποιημάτων κάποιων εκ των σημαντικότερων εκπροσώπων της ελληνικής ποίησης, από τη Σαπφώ και τον Καβάφη ώς τον Ελύτη και τον Καββαδία. «Μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για άσκηση στον ποιητικό λόγο, που τόσο λείπει από την καθημερινότητά μας, με ένα εξαιρετικό ensemble νέων ηθοποιών», ανέφερε ο σκηνοθέτης.

● Τη σκυτάλη κατόπιν παίρνει η Μαρία Μαγκανάρη, μια ενδιαφέρουσα ανερχόμενη νέα δημιουργός, που σκηνοθετεί σε συμπαραγωγή με τον Θίασο Κανιγκούντα ένα από τα λιγότερο παιγμένα και περισσότερο σαγηνευτικά έργα του Tένεσι Ουίλιαμς, τη «Νύχτα της Ιγκουάνα», όπου ο Αμερικανός συγγραφέας ξεφεύγει από τον ρεαλισμό και διερευνά τα ψυχικά τοπία των προσώπων μέσα απ’ το συμβολικό και το μεταφυσικό στοιχείο. Συμμετέχει ένα θαυμάσιο καστ ηθοποιών (Βασαρδάνης, Ευστρατιάδου, Κεκέ, Κεχαγιόγλου, Μπινιάρης).

ΘΕΑΤΡΟ
Η «Αποκάλυψη» του Παπακωνσταντίνου
Οικειοθελώς περπατά σε δύσκολα μονοπάτια και στην παράστασή του αυτή δικαιώνεται ο Θάνος Παπακωνσταντίνου, καθώς μετατρέπει τον λόγο του ευαγγελιστή Ιωάννη από λατρευτικό κείμενο σε θέατρο με ηχηρό μήνυμα. Οι...
Η «Αποκάλυψη» του Παπακωνσταντίνου
ΘΕΑΤΡΟ
Μια αναμενόμενη επιτυχία από τον Μαυρίκιο
Η παράσταση του Δημήτρη Μαυρίκιου της περσινής σεζόν δεν ήταν «διασκευή» ή «μεταφορά» ενός παλιού έργου, αλλά βασισμένη σε ένα θέμα του Λουίτζι Πιραντέλο και στη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, φέρνοντας στο...
Μια αναμενόμενη επιτυχία από τον Μαυρίκιο
ΘΕΑΤΡΟ
Από Σέξπιρ και Γκολντόνι μέχρι Αναγνωστάκη και Ρέππα-Παπαθανασίου
Ο Δημήτρης Λιγνάδης εκ των πραγμάτων θα υλοποιήσει φέτος τον προγραμματισμό που είχε έτοιμο ο Στάθης Λιβαθινός. Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής θα σκηνοθετήσει, όμως, και θα παίξει «Μάκβεθ».
Από Σέξπιρ και Γκολντόνι μέχρι Αναγνωστάκη και Ρέππα-Παπαθανασίου
ΘΕΑΤΡΟ
Η Ναυπλιώτου ξαναδίνει «Master Class»
Μετά τις 150 sold out παραστάσεις και το θερμό χειροκρότημα του κοινού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το «Master Class» ανεβαίνει ξανά στη Θεσσαλονίκη και έπειτα ταξιδεύει για πρώτη φορά στην Κύπρο, λίγο πριν από...
Η Ναυπλιώτου ξαναδίνει «Master Class»
ΘΕΑΤΡΟ
Κλεισμένη στο «πίσω δωμάτιο»
Η Εντα επιστρέφει από το γαμήλιο ταξίδι με τον Γέργκεν Τέσμαν στο σπίτι των ονείρων τους, στη Βίλα Φαλκ, που τόσο όμορφα έχουν φτιάξει για χάρη τους η θεία Γιούλια και ο οικογενειακός φίλος, Διαμεσολαβητής...
Κλεισμένη στο «πίσω δωμάτιο»
ΘΕΑΤΡΟ
Το υλικό του θεάτρου, άνθρωποι και αισθήματα, είναι τόσο εύθραυστο
Λάμπει φέτος στο σανίδι, στον «Ηχο του όπλου» της Λούλας Αναγνωστάκη, στο Θέατρο Σταθμός, ο νεαρός Αλβανός ηθοποιός, που εκτοξεύτηκε παιζοντας τον Ντάνι στην τόσο αγαπημένη ταινία του Πάνου Κούτρα «Xenia»
Το υλικό του θεάτρου, άνθρωποι και αισθήματα, είναι τόσο εύθραυστο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας