Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από τα στενά της Αντισθένους σε όλη την Αθήνα

«Το Ξύπνημα ΤηςΆνοιξης»

©DomnikiMitropoulo
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από τα στενά της Αντισθένους σε όλη την Αθήνα

  • A-
  • A+
Ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, ελεύθερος από το άγχος του Φεστιβάλ Αθηνών, μπορεί να αφοσιωθεί πλήρως στην τέχνη του και στο θέατρό του, που όμως έχει γιγαντωθεί με συνεργασίες και συμπαραγωγές και παρουσία σε πέντε ακόμα σκηνές.

Κανονικά η ονομασία «Θέατρο του Νέου Κόσμου» έγινε πια πολύ στενή για το θέατρο του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου. Το πρωτοπόρο εγχείρημα, που ξεκίνησε πριν από 20 και πλέον χρόνια από την Αντισθένους 7, έχει γίνει ένας μεγάλος οργανισμός, που εξαπλώνεται σε όλη την πόλη, παρουσιάζοντας παραστάσεις απολύτως δικές του, αλλά και συμπαραγωγές και συνεργασίες.

Αυτή τη σεζόν (2019-20) πέντε επιπλέον σκηνές θα έχουν την υπογραφή του, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο: Θέατρο Τζένη Καρέζη, Θέατρο Ανεσις, Bios, Tempus Verum-Εν Αθήναις και Θέατρο Τέχνης. Το δε ρεπερτόριο είναι πλούσιο και ενδιαφέρον με τις νέες παραγωγές να νιώθουν τον ανταγωνισμό περσινών ή ακόμα παλιότερων, που έχουν ακόμα πολλή ζωή μέσα τους.

«Θέατρο του Νέου Κόσμου» 2019-20

Ας αρχίσουμε από τις πρώτες. Ο ίδιος ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, που χωρίς το Φεστιβάλ Αθηνών πια στο μυαλό του, θα μπορεί να αφοσιωθεί πλήρως στην τέχνη του, ανεβάζει στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου το έργο του Φλοριάν Ζελέρ «Ο Γιος» (5 Δεκεμβρίου) στο οποίο ο πολυβραβευμένος συγγραφέας ασχολείται και πάλι με τη δυναμική της σύγχρονης οικογένειας μέσα από τις περιπέτειες ενός εφήβου, που περνάει μια δύσκολη φάση μετά τον χωρισμό των γονιών του (με τους Λάζαρο Γεωργακόπουλο, Δέσποινα Κούρτη, Αννα Καλαϊτζίδου, Δημήτρη Κίτσο, Γιώργο Μακρή).

«Ο Γιος»
 

©DomnikiMitropoulou

Ο Γιώργος Χρυσοστόμου δοκιμάζεται πολλαπλώς ως συγγραφέας, σκηνοθέτης (μαζί με τη Σοφία Πάσχου) και ηθοποιός στο «Mute» (Κεντρική Σκηνή, 17 Οκτωβρίου) με ένα έργο που εκτυλίσσεται το 1998 σε ένα «μπλε βαμμένο δωμάτιο»...

Τα «Φτερά μπεκάτσας» του Θανάση Βαλτινού, όπου ένα ζευγάρι κατασπαράζει ο ένας τον άλλο λίγο πριν χωρίσουν σε μια μικροαστική κουζίνα της Αθήνας του '90, σκηνοθετεί στο Δώμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου ο Θανάσης Ζερίτης για την ομάδα 4Frontal (17 Iανουαρίου). Ο Γιώργος Παπαγεωργίου αναμετριέται με ένα από το πιο σκληρά έργα του Τενεσί Ουίλιαμς, το «Ξαφνικά πέρσι το καλοκαίρι», σε μια παράσταση του GOO Theater Company με τη Θέμιδα Μπαζάκα στον ρόλο της κυρίας Βέναμπλ, μητέρας του ομοφυλόφιλου Σεμπάστιαν με το αποτρόπαιο τέλος, και τους Μαίρη Μηνά, Κώστα Βασαρδάνη, Αθηνά Αλεξοπούλου, Γιάννη Λατουσάκη (Κεντρική Σκηνή, 24 Ιανουαρίου).

«Ξαφνικά Πέρσι Το Καλοκαίρι»
 

©DomnikiMitropoulou

Στον Κάτω Χώρο του θεάτρου η ηθοποιός Ελεάνα Γεωργούλη γράφει, σκηνοθετεί (αλλά και παίζει) τα «Κόκκινα τετράδια» για την αληθινή ιστορία της γιαγιάς της, Βάσως Στροφύλλα, αγωνίστριας της Αριστεράς (7 Φεβρουαρίου). Ο Γιάννης Σκουρλέτης και οι bijoux de kant γοητεύονται από τον Κορνάρο και ανεβάζουν το «Ερωτόκριτος Travel /στη γη της ομοιοκαταληξίας» (Κεντρική Σκηνή, 10 Φεβρουαρίου).

Η συλλογή διηγημάτων «Απόσταση αναπνοής» τού πάντα πρωτοποριακού της γραφής Τάσου Γουδέλη εμπνέει στο Δώμα τη Μαρία Αιγινίτου (10 Φεβρουαρίου). Και η Ιώ Βουλγαράκη με την ομάδα ΠΥΡ μάς προσκαλούν στον κόσμο της Αμερικανίδας συγγραφέα, δημοσιογράφου, παραγωγού, σκηνοθέτιδας και πρωτοπόρου του γυναικείου κινήματος Σόφι Τρέντγουελ ανεβάζοντας το «Μάκιναλ», έργο του 1928, βασισμένο σε πραγματική δικαστική υπόθεση στις ΗΠΑ (Κεντρική Σκηνή, 27 Απριλίου, με Δέσποινα Κούρτη και Αργύρη Ξάφη).

Στις νέες παραστάσεις ανήκουν προφανώς και οι συμπαραγωγές του Θεάτρου του Νέου Κόσμου με το Τέχνης (Φρυνίχου και Υπόγειο), ο «Γλάρος» του Τσέχοφ σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου (με Αρκάντινα τη Γιώτα Φέστα) και το «Ρίτερ, Ντένε, Φος» του Τόμας Μπέρνχαρντ σε σκηνοθεσία Μαρίας Πρωτόπαππα με Λουκία Μιχαλοπούλου, Στεφανία Γουλιώτη και Αργύρη Ξάφη.

Οι επαναλήψεις είναι από αυτές που δεν χάνονται με τίποτα. Που καθόλου δεν αποκλείεται να τις... ξαναδούμε και την επόμενη σεζόν. Πρώτη και καλύτερη η μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία του Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου με το «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» του Σάιμον Στίβενς, βασισμένο στο πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα του Μαρκ Χάντον (Θέατρο Καρέζη, 2 Οκτωβρίου).

Επειτα, τo «Ξύπνημα της άνοιξης» του Βέντεκιντ με τη σκηνοθετική ματιά του Δημήτρη Καραντζά (7 Οκτωβρίου, Κεντρική Σκηνή Θεάτρου Νέου Κόσμου), το «Himmelweg-Ο δρόμος για τον ουρανό» του Χουάν Μαγιόργκα, από τις καλύτερες παραστάσεις του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών σε σκηνοθεσία της Ελενας Καρακούλη (Καρέζη, 7 Οκτωβρίου), αλλά και ο Αμλετ του Εκτορα Λυγίζου και της ομάδας Grasshopper («Η τραγική ιστορία του Αμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας», Θέατρο του Νέου Κόσμου, Κεντρική Σκηνή, 5 Οκτωβρίου) και ο «Θείος Βάνιας» του Τσέχοφ σε σκηνοθεσία της Μαρίας Μαγκανάρη, από τις παραστάσεις-έκπληξη της περασμένης σεζόν (BiosMain, 2 Οκτωβρίου).

Το Θέατρο του Νέου Κόσμου δίνει τη δυνατότητα στο κοινό το διάστημα 9-16 Σεπτεμβρίου να προμηθευτεί εισιτήρια για όλες τις παραστάσεις του στην τιμή των 7 ευρώ. Τα ταμεία στην Αντισθένους 7 και στο Καρέζη (Ακαδημίας 3) θα λειτουργούν καθημερινά από 10 π.μ. έως 10 μ.μ. Ολο το πρόγραμμα των παραστάσεων στο www.nkt.gr

ΘΕΑΤΡΟ
Η πολιτική ορθότητα είναι η νέα λογοκρισία στην τέχνη
Ο διάσημος Καναδός σκηνοθέτης, Ρομπέρ Λεπάζ, παρουσιάζει στο Φεστιβάλ Αθηνών την παράσταση «Kanata - Επεισόδιο 1ο - Η διαμάχη», για την οποία η Αριάν Μνουσκίν τού παραχώρησε τα ηνία του «Θεάτρου του Ηλιου».
Η πολιτική ορθότητα είναι η νέα λογοκρισία στην τέχνη
ΘΕΑΤΡΟ
Σεξ και πάθος για την Ντιράς
Από τη δεκαετία του '90 η Βρετανίδα σκηνοθέτις Κέιτι Μίτσελ κυριαρχεί στο ευρωπαϊκό θέατρο ανατρέποντας τις βασικές του πατροπαράδοτες συμβάσεις. Αυτές τις μέρες, που η θεατρική καρδιά της Ευρώπης χτυπάει στο...
Σεξ και πάθος για την Ντιράς
ΘΕΑΤΡΟ
Το θεατρικό κείμενο ξαναβρίσκει τη σημασία του
Καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ «Αναλόγιο» η Σίσσυ Παπαθανασίου μας μιλά για τα μυστικά της φετινής διοργάνωσης. Μέχρι κι ένα... σενάριο του Καζαντζάκη θα δούμε σε μορφή περφόρμανς. Το φεστιβάλ, που...
Το θεατρικό κείμενο ξαναβρίσκει τη σημασία του
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Φαίδρα είναι σύμβολο σαν τη Μέριλιν Μονρόε»
Από αύριο και για τρεις μέρες ο κορυφαίος Πολωνός σκηνοθέτης θα παρουσιάζει στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση την παράσταση «Phaedra(s)». Με πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ, γιατί, όπως μας λέει, ήθελε η ηρωίδα...
«Η Φαίδρα είναι σύμβολο σαν τη Μέριλιν Μονρόε»
ΘΕΑΤΡΟ
Γεύση από την ψυχή της Αγίας Πετρούπολης
Τρεις παραστάσεις του 10ου Διεθνούς Φεστιβάλ «Θεατρική σεζόν Αγίας Πετρούπολης» θα παιχτούν στο Εθνικό (ήδη τα εισιτήρια έχουν σχεδόν εξαντληθεί). Και εκτός από θεατρικό, οι Ρώσοι μάς δίνουν και μάθημα...
Γεύση από την ψυχή της Αγίας Πετρούπολης
ΘΕΑΤΡΟ
Η οικογένεια του Λιρ στην Αθήνα του 2016
Ο τίτλος «Young Lear» τα λέει και δεν τα λέει όλα γι' αυτό που θα δούμε. Ναι, έχουμε έναν νέο ηθοποιό, τον Μιλτιάδη Φιορέντζη, που παίζει τον ρόλο του γερο-βασιλιά. Από κει και πέρα όμως, ξεχάστε ό,τι ξέρατε....
Η οικογένεια του Λιρ στην Αθήνα του 2016

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας