Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δεν ήρθα για να καταστρέψω, αλλά για να συνεχίσω το λαμπρό έργο»
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

«Δεν ήρθα για να καταστρέψω, αλλά για να συνεχίσω το λαμπρό έργο»

  • A-
  • A+
Αλλαγή σκυτάλης στο Εθνικό Θέατρο και στην κατάμεστη πλατεία της Κεντρικής Σκηνής όπου ο Δημήτρης Λιγνάδης παρέλαβε από τον Στάθη Λιβαθινό τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή.

Ο πρώτος μνημόνευσε τα λόγια του Κρέοντα, που έχει πει και ο ίδιος στην Επίδαυρο: «Αδύνατο να μάθεις τη σκέψη, τη γνώμη και τον τρόπο συμπεριφοράς ενός ανθρώπου πριν δοκιμαστεί στην αρχή, στην εξουσία και στους νόμους».

Ο ίδιος ευχαρίστησε την ηγεσία του ΥΠΠΟΑ για την εμπιστοσύνη που του έδειξε και ζήτησε περίπου 20 μέρες για να ενημερωθεί και να καλέσει πάλι τους δημοσιογράφους για να ανακοινώσει τον δικό του προγραμματισμό για το Εθνικό.

Πρόσθεσε ότι στις 31 Αυγούστου που αναλαμβάνει επισήμως τα καθήκοντα του διευθυντή συμπληρώνονται ακριβώς 30 χρόνια από τότε που έφυγε από τη ζωή ο πατέρας του, ο σπουδαίος Τάσος Λιγνάδης. «Θα ήθελα να του αφιερώσω τη χαρά της τιμής που μου γίνεται σήμερα».

«Δεν ήρθα για να καταστρέψω, αλλά για να συνεχίσω το λαμπρό έργο των προηγούμενων», σημείωσε και πρόσθεσε πως σήμερα το Εθνικό πρέπει να προσπαθήσει με την εκπαιδευτική του αποστολή να καλύψει τα κενά, τις ελλείψεις, τα τρωτά σημεία της Παιδείας».

Απευθυνόμενος στον κ.  Λιγνάδη, ο κ. Λιβαθινός είπε το εξής: «Σας παραδίδουμε ένα θέατρο το οποίο είναι υγιές οικονομικά με τα αποθεματικά του, ένα θέατρο το οποίο έχει δύο καινούριες σκηνές -την Πειραματική για να δουλεύουν οι νεότεροι και το Μικρό Εθνικό το οποίο είναι ένα μικρό-μεγάλο σύμπαν-, ένα θέατρο με κοινωνικό πρόσωπο που αφουγκράζεται την κοινωνία, ένα θέατρο με μία σχολή που είναι στολίδι και ένα νέο τμήμα σκηνοθεσίας, ένα θέατρο που δούλεψε με τους νέους δημιουργούς, πρόβαλλε το νεοελληνικό έργο, ένα θέατρο που περιμένει να το προχωρήσετε και γιατί όχι να το απογειώσετε».

«Είναι μια μέρα χαρούμενης λύπης, γιατί αυτά πάντοτε συνυπάρχουν στη ζωή. Η ζωή μας είναι συναντήσεις και αποχαιρετισμοί. Σήμερα, θα θέλαμε να συμβεί κάτι πολύ όμορφο και αυτονόητο. Αλλά όπως ξέρουμε όλοι, η δύναμη του αυτονόητου στη χώρα μας είναι πάντα λίγο σχετική. Στην προκειμένη περίπτωση το αυτονόητο είναι- όπως είχα πει και στη συνέντευξη Τύπου τον Μάιο- ότι θα είμαστε όλοι δίπλα στον επόμενο καλλιτεχνικό διευθυντή. Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συνεργάτες μου και στους εργαζόμενους του Εθνικού Θεάτρου, χωρίς τη συμβολή των οποίων, τίποτα από όλα όσα κάναμε δεν θα γινόταν πραγματικότητα», υπογράμμισε.

Από την πλευρά της η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, αναφερόμενη στο γεγονός ότι πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού πραγματοποιήθηκε τελετή παράδοσης - παραλαβής καλλιτεχνικής διεύθυνσης σημείωσε πως «είναι πολύ σημαντικό ο πολιτισμός να συναντά τον πολιτισμό».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η ίδια ανακοίνωσε ότι ο επόμενος διευθυντής του Θεάτρου θα ανακοινωθεί έξι μήνες πριν από τη λήξη θητείας του κ. Λιγνάδη και θα προκύψει μέσα από προκήρυξη της θέσης που θα καταρτιστεί σε διάλογο με τον καλλιτεχνικό κόσμο και με τον ίδιο τον καλλιτεχνικό διευθυντή. 

ΘΕΑΤΡΟ
«Το Θέατρο Τέχνης αξίζει άλλη αντιμετώπιση από την πολιτεία»
Γέννημα-θρέμμα του Θεάτρου Τέχνης, έκλεισε μια πενταετία στο τιμόνι του και συνεχίζει να διευθύνει τις δύο Σκηνές του, πιστή στη φιλοσοφία του Κουν, αλλά και ανοιχτή στις προκλήσεις της εποχής. Πιστεύει πως...
«Το Θέατρο Τέχνης αξίζει άλλη αντιμετώπιση από την πολιτεία»
ΘΕΑΤΡΟ
Το Θέατρο Τέχνης υποδέχεται τους Ιταλούς
Με ένα πλούσιο ρεπερτόριο, περσινές επαναλήψεις, νέες παραγωγές, αρκετές συνεργασίες με άλλους θεατρικούς οργανισμούς, με θέατρο για νέους, εφήβους και παιδιά, το Θέατρο Τέχνης ξεκινάει τη χειμερινή θεατρική...
Το Θέατρο Τέχνης υποδέχεται τους Ιταλούς
ΘΕΑΤΡΟ
Αν ο Οιδίποδας ήταν γυναίκα...
H γνωστή σκηνοθέτις παρουσιάζει το βραβευμένο με Fulbright Artist’s Award έργο-υβριδική όπερα με τον προκλητικό τίτλο «Oedipus: Sex with Mum Was Blinding» στη Νέα Υόρκη και στην Αθήνα και εξηγεί γιατί «το σεξ...
Αν ο Οιδίποδας ήταν γυναίκα...
ΘΕΑΤΡΟ
Μποστ, Μπρεχτ και... μεταμεσονύκτια
Η Μυθωδία συνεχίζει για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Θησείον με ένα ενδιαφέρον καλλιτεχνικό πρόγραμμα για όλη την εβδομάδα – και με μεταμεσονύκτιες παραστάσεις.
Μποστ, Μπρεχτ και... μεταμεσονύκτια
ΘΕΑΤΡΟ
Θαυμαστή «Πορεία» 20 ετών
Οι μεγάλες επιτυχίες που έχουν σημαδέψει το θέατρο τις τελευταίες σεζόν. Οι νέες παραγωγές που ετοιμάζονται. Τα φιλόδοξα σχέδια που αποτελούσαν απωθημένο ετών. Εχει προφανώς αρκετούς λόγους να αδημονεί για τη...
Θαυμαστή «Πορεία» 20 ετών
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι» στο Ηρώδειο
Μια ξεχωριστή παράσταση φιλοξενείται αύριο στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Πρόκειτια για τo μουσικοθεατρικό ονειρόδραμα «Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι. Πόσο μεγάλο είναι ένα "πάντα";», βασισμένο στο γνωστό...
«Ο χιονάνθρωπος και το κορίτσι» στο Ηρώδειο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας