Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Δεν ήρθα για να καταστρέψω, αλλά για να συνεχίσω το λαμπρό έργο»
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

«Δεν ήρθα για να καταστρέψω, αλλά για να συνεχίσω το λαμπρό έργο»

  • A-
  • A+
Αλλαγή σκυτάλης στο Εθνικό Θέατρο και στην κατάμεστη πλατεία της Κεντρικής Σκηνής όπου ο Δημήτρης Λιγνάδης παρέλαβε από τον Στάθη Λιβαθινό τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή.

Ο πρώτος μνημόνευσε τα λόγια του Κρέοντα, που έχει πει και ο ίδιος στην Επίδαυρο: «Αδύνατο να μάθεις τη σκέψη, τη γνώμη και τον τρόπο συμπεριφοράς ενός ανθρώπου πριν δοκιμαστεί στην αρχή, στην εξουσία και στους νόμους».

Ο ίδιος ευχαρίστησε την ηγεσία του ΥΠΠΟΑ για την εμπιστοσύνη που του έδειξε και ζήτησε περίπου 20 μέρες για να ενημερωθεί και να καλέσει πάλι τους δημοσιογράφους για να ανακοινώσει τον δικό του προγραμματισμό για το Εθνικό.

Πρόσθεσε ότι στις 31 Αυγούστου που αναλαμβάνει επισήμως τα καθήκοντα του διευθυντή συμπληρώνονται ακριβώς 30 χρόνια από τότε που έφυγε από τη ζωή ο πατέρας του, ο σπουδαίος Τάσος Λιγνάδης. «Θα ήθελα να του αφιερώσω τη χαρά της τιμής που μου γίνεται σήμερα».

«Δεν ήρθα για να καταστρέψω, αλλά για να συνεχίσω το λαμπρό έργο των προηγούμενων», σημείωσε και πρόσθεσε πως σήμερα το Εθνικό πρέπει να προσπαθήσει με την εκπαιδευτική του αποστολή να καλύψει τα κενά, τις ελλείψεις, τα τρωτά σημεία της Παιδείας».

Απευθυνόμενος στον κ.  Λιγνάδη, ο κ. Λιβαθινός είπε το εξής: «Σας παραδίδουμε ένα θέατρο το οποίο είναι υγιές οικονομικά με τα αποθεματικά του, ένα θέατρο το οποίο έχει δύο καινούριες σκηνές -την Πειραματική για να δουλεύουν οι νεότεροι και το Μικρό Εθνικό το οποίο είναι ένα μικρό-μεγάλο σύμπαν-, ένα θέατρο με κοινωνικό πρόσωπο που αφουγκράζεται την κοινωνία, ένα θέατρο με μία σχολή που είναι στολίδι και ένα νέο τμήμα σκηνοθεσίας, ένα θέατρο που δούλεψε με τους νέους δημιουργούς, πρόβαλλε το νεοελληνικό έργο, ένα θέατρο που περιμένει να το προχωρήσετε και γιατί όχι να το απογειώσετε».

«Είναι μια μέρα χαρούμενης λύπης, γιατί αυτά πάντοτε συνυπάρχουν στη ζωή. Η ζωή μας είναι συναντήσεις και αποχαιρετισμοί. Σήμερα, θα θέλαμε να συμβεί κάτι πολύ όμορφο και αυτονόητο. Αλλά όπως ξέρουμε όλοι, η δύναμη του αυτονόητου στη χώρα μας είναι πάντα λίγο σχετική. Στην προκειμένη περίπτωση το αυτονόητο είναι- όπως είχα πει και στη συνέντευξη Τύπου τον Μάιο- ότι θα είμαστε όλοι δίπλα στον επόμενο καλλιτεχνικό διευθυντή. Θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συνεργάτες μου και στους εργαζόμενους του Εθνικού Θεάτρου, χωρίς τη συμβολή των οποίων, τίποτα από όλα όσα κάναμε δεν θα γινόταν πραγματικότητα», υπογράμμισε.

Από την πλευρά της η υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, αναφερόμενη στο γεγονός ότι πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού πραγματοποιήθηκε τελετή παράδοσης - παραλαβής καλλιτεχνικής διεύθυνσης σημείωσε πως «είναι πολύ σημαντικό ο πολιτισμός να συναντά τον πολιτισμό».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης η ίδια ανακοίνωσε ότι ο επόμενος διευθυντής του Θεάτρου θα ανακοινωθεί έξι μήνες πριν από τη λήξη θητείας του κ. Λιγνάδη και θα προκύψει μέσα από προκήρυξη της θέσης που θα καταρτιστεί σε διάλογο με τον καλλιτεχνικό κόσμο και με τον ίδιο τον καλλιτεχνικό διευθυντή. 

ΘΕΑΤΡΟ
3D φάλαινα... επί σκηνής
Το πλέον αναγνωρίσιμο και μεγαλειώδες έργο του Χέρμαν Μέλβιλ έγινε μιούζικαλ και ανεβαίνει σε λιμπρέτο και μουσική σύνθεση του Δημήτρη Παπαδημητρίου και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα.
3D φάλαινα... επί σκηνής
ΘΕΑΤΡΟ
Διαρρηγνύοντας το κέλυφος του «αμερικανικού ονείρου»
Ο Γιώργος Παπαγεωργίου στήνει μια παράσταση προσθέτοντας νότες φιλμικού εξπρεσιονισμού στο εμβληματικό έργο του Τενεσί Ουίλιαμς που με «ωμό ρεαλισμό» μετέφρασε ο Αντώνης Γαλαίος. Με μια ενδιαφέρουσα υφολογική...
Διαρρηγνύοντας το κέλυφος του «αμερικανικού ονείρου»
ΘΕΑΤΡΟ
Το σύμπαν δεν ξέρει καν πως υπάρχουμε
Το εκδοτικό φαινόμενο του αστροφυσικού Στίβεν Χόκινγκ παρουσιάζει για πρώτη φορά στη σκηνή η Νατάσα Τριανταφύλλη. Μια παράσταση που φέρνει την επιστημονική σκέψη σε διάλογο με λογοτεχνικά και θεατρικά κείμενα.
Το σύμπαν δεν ξέρει καν πως υπάρχουμε
ΘΕΑΤΡΟ
Μέσα στα όρια ανακαλύπτουμε την ελευθερία μας
Το 2016 πήρε το βραβείο Χορν. Ο λόγος του τότε ξεχώρισε τόσο για τον προσωπικό όσο και για το κοινωνικό, καταγγελτικό του μήνυμα. Από τότε δεν άλλαξαν και πολλά για τον Αργύρη Πανταζάρα.
Μέσα στα όρια ανακαλύπτουμε την ελευθερία μας
ΘΕΑΤΡΟ
Η Μις Χάβισαμ μπορεί να είναι ανάμεσά μας
Από την παράσταση του 1977 στο Λονδίνο με τη Μόιρα Λίστερ, μέχρι τη σημερινή στην Αθήνα με τη Φιλαρέτη Κομνηνού, το έργο του Ντίκενς «Μεγάλες Προσδοκίες» μάς υπενθυμίζει ότι ο άνθρωπος χωρίς ελπίδα, αγάπη και...
Η Μις Χάβισαμ μπορεί να είναι ανάμεσά μας
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Μάκαβοϊ μαγευτικός Σιρανό
Ο Σιρανό θα μπορούσε να τα έχει όλα: είναι θαυμαστός στον λόγο και φοβερός στη μάχη. Πλην, όμως, δεν έχει κερδίσει αυτό για το οποίο φλέγεται περισσότερο: την καρδιά του μεγάλου του έρωτα, της Ρωξάνης.
Ο Μάκαβοϊ μαγευτικός Σιρανό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας