Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την Τρικυμία»

«Τρικυμία» του Σέξπιρ από την Ομάδα Ρόδα

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Κανείς δεν μένει ίδιος μετά την Τρικυμία»

  • A-
  • A+
Η ομάδα Ρόδα ανεβάζει Σέξπιρ σε Βύρωνα-Ηλιούπολη

Η θεατρική ομάδα Ρόδα παρουσιάζει την «Τρικυμία» του Σέξπιρ σκηνοθεσία Μαρίας Περετζή την 1η Σεπτεμβρίου στο θέατρο Βράχων του Δήμου Βύρωνα και στις 20 Σεπτεμβρίου στο θέατρο «Δημήτρης Κιντής» στην Ηλιούπολη. Πρόκειται για μια νέα προσέγγιση στο τελευταίο θεατρικό έργο του μεγάλου συγγραφέα, σε μετάφραση του Δημήτρη Περετζή.

 

Ο Πρόσπερο, δούκας του Μιλάνου, που ασχολούνταν με μυστικιστικές μελέτες, χάνει τον θρόνο του, καθώς ο αδερφός του Αντόνιο, με τη βοήθεια του βασιλιά της Νάπολης Αλόνσο, σφετερίστηκε την περιουσία του και την εξουσία του. Ετσι καταλήγει σε ένα ερημονήσι μαζί με τη μικρή του κόρη Μιράντα. Στο μεταξύ μια τρικυμία που ξεσπάει ξαφνικά, βυθίζει το καράβι του Αλόνσο. Οι ναυαγοί βγαίνουν στο νησί του Πρόσπερο αλλά καινούργιες εκπλήξεις τούς περιμένουν εκεί.

Το στοιχείο που πυροδοτεί τη δράση στο έργο του Σέξπιρ είναι η μαγεία. Μια μαγική ικανότητα που έχει ο Πρόσπερο και ελέγχει το ξωτικό, το πνεύμα του Αριελ. «Μια περιπέτεια κάποιων ανθρώπων μας αποκαλύπτει κόσμους παράξενους με μάγους και ξωτικά, που όμως είναι τόσο όμοιοι με όλα τα κωμικοτραγικά που ζούμε σήμερα», σημειώνει η Μαρία Περετζή.

«Ενας δούκας διωγμένος από την πατρίδα του, αποκλεισμένος σε ερημονήσι, θα κάνει τα πάντα για να επιβιώσει. Στο νησί αυτό τα πνεύματα της φύσης πασχίζουν να ελευθερωθούν από την κυριαρχία των κατώτερων ενστίκτων του ανθρώπου που περιγελούν την καλοσύνη. Ομως ο χρόνος λιγοστεύει και η αγωνία μεγαλώνει. Θα καταφέρει ο εξόριστος Πρόσπερος να εξασφαλίσει ένα μέλλον για το παιδί του, που με τόσους κόπους μεγάλωσε στη μοναξιά του τόπου αυτού;

»Η αγριεμένη θάλασσα σπρώχνει σοκαρισμένους τους ταξιδιώτες στην ακτή, αποκαλύπτοντας τι ενδιαφέρει πραγματικά τον καθένα τους. Πρίγκιπες, ευγενείς και σύμβουλοι συνθέτουν την εικόνα της εξουσίας με τις ευθύνες και τις δολοπλοκίες που τη συνοδεύουν. Οι ναύτες και οι ακόλουθοι έχουν τα πάθη των ανθρώπων που δουλεύουν για να ζήσουν. Το σκηνικό του έρωτα ζωντανεύει για ένα νεαρό ζευγάρι. Στο κέντρο στέκει ο άνθρωπος και η προσπάθειά του να αποκατασταθεί η σχέση του με ό,τι συμβαίνει στη ζωή του. Κανείς δεν μένει πια ο ίδιος μετά απ’ την τρικυμία».

Info

«Τρικυμία» του Σέξπιρ

Σκηνικά: Νίκος Τσιουμπλεκτσής.

Μουσική: Τάκης Πατερέλης-Πία Πιερράκου-Γιώργος Ντούνης-Μαρία Περετζή.

Χορικά: Μαρία Περετζή.

Παίζουν: Σταμάτης Λόγος, Τζέλα Αναγνωστοπούλου, Ιουλία Βεντίκου, Μάνια Μεταξά, Πάτυ Παπαγεωργίου, Σταύρος Κάππας, Θωμάς Γκότσης, Δημήτρης Μπόζες, Δημήτρης Νέλλας, Γιάννης Αγγέλης, Δημήτρης Γασπαράτος, Θεοχάρης Καρίνος κ.ά.

Στην παράσταση ακούγονται ζωντανά φλάουτο, πιάνο και κρουστά από τους Τάκη Πατερέλη, Πία Πιερράκου και Γιώργο Ντούνη.

Παραστάσεις: 1/9 Θέατρο Βράχων 21.00, 20/9 Δημοτικό Θέατρο Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» 21.00.

ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
Η Λυδία Κονιόρδου ερμηνεύει τον «Μέγα Ιεροεξεταστή», το φιλοσοφικό κείμενο του Ντοστογιέφσκι από το έργο του «Αδελφοί Καραμάζοφ», και με την ευκαιρία αυτήν μας μιλάει για την παράσταση, για τη θητεία της στο...
«Δεν ήμουν πολιτικός καριέρας, μια αουτσάιντερ ήμουν»
ΘΕΑΤΡΟ
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
Ερμηνεύει τον «Δον Ζουάν» του Μολιέρου στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Θέμης Μουμουλίδης και μας εξηγεί γιατί βλέπει τον επικό καρδιοκατακτητή σαν έναν προβοκάτορα που υπονομεύει κανόνες, θεσμούς, κοινωνικά...
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
ΘΕΑΤΡΟ
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση για τις «Μαριονέτες»
Δύο επιστολές απαντούν στην επιστολή της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου της Νέας Σκηνής, Ειρήνης Λεβίδη, που δημοσιεύτηκε προ ημερών στην «Εφημερίδα των Συντακτών». «Ρίσκαρε την εργασία μας», λένε οι...
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση για τις «Μαριονέτες»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Βελουχιώτης στη σκηνή
Ο «Αρης» είναι ένα ακόμα έργο της Σοφίας Αδαμίδου που αντλεί το θέμα του από την περίοδο της Εθνικής Αντίστασης. Παίχτηκε με επιτυχία τον χειμώνα σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη και τώρα ξεκινά νέο κύκλο...
Ο Βελουχιώτης στη σκηνή
ΘΕΑΤΡΟ
«Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη»
Τι συνέβη με την παράσταση «Μαριονέτες» του Ινγκμαρ Μπέργκμαν που επρόκειτο να ανεβεί τον ερχόμενο Οκτώβριο στο ιστορικό θέατρο; Τι ακριβώς χρεώνουν οι συντελεστές της παραγωγής στην Ειρήνη Λεβίδη που...
«Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη»
ΘΕΑΤΡΟ
Το Εθνικό πάει Αττικα
Το Εθνικό πάει παντού και διά της επικοινωνίας... Μέχρι τώρα βλέπαμε διαφημίσεις του προγράμματος του Εθνικού Θεάτρου στο μετρό, στο αεροδρόμιο, στους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού, του τραμ. Τώρα...
Το Εθνικό πάει Αττικα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας