Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Θέατρο, αρχαίο δράμα και πολιτική

«Αντιγόνη – 2.000 χρόνια αργότερα» σε σκηνοθεσία Λένκα Ουντόβιτσκι

© Kristijan Vučković
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Θέατρο, αρχαίο δράμα και πολιτική

  • A-
  • A+

Μια πολύ ενδιαφέρουσα θεατρική συνάντηση διοργανώνει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος από τις 9 μέχρι τις 19 Σεπτεμβρίου με θέμα «Αρχαίο Δράμα και Πολιτική». Η 3η Συνάντηση Νέων Καλλιτεχνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης περιλαμβάνει εργαστήρια, masterclasses, παραστάσεις, παρουσιάσεις, συζητήσεις, προβολές, διαλέξεις.

Ανάμεσα στους αναγνωρισμένους καλλιτέχνες και ακαδημαϊκούς που συμμετέχουν από την Ελλάδα και το εξωτερικό είναι και ο σπουδαίος Ούγγρος σκηνοθέτης Αρπαντ Σίλινγκ (είχε παρουσιάσει το 2001 στο Φεστιβάλ Αθηνών μια εξαιρετική παράσταση του «Γλάρου» του Τσέχοφ), ο οποίος θα κάνει ένα σεμινάριο με θέμα «Θέατρο και Πολιτική», με στόχο τη σύνδεση του θεάτρου με τα πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα της εποχής μας.

Πρόγραμμα 3ης Συνάντησης

Η Συνάντηση εστιάζει σε διαφορετικές «Οπτικές και Προσεγγίσεις» των έργων του αρχαίου δράματος με στόχο τη δημιουργία ενός πυρήνα καλλιτεχνών που προέρχονται από χώρες της ΝΑ Ευρώπης με κοινές αλλά και διακριτές πολιτισμικές καταβολές.

ΚΘΒΕ- 3η Συνάντηση Νέων Καλλιτεχνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Η ευκαιρία να προσεγγίσουν τον κόσμο του αρχαίου δράματος, των μύθων αλλά και της ιστορίας του, είναι δυνατόν να αποτελέσει αφετηρία ευρύτερων καλλιτεχνικών συνεργασιών μεταξύ των χωρών από τις οποίες προέρχονται.

Στη φετινή διοργάνωση θα διερευνηθούν διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης του αρχαίου δράματος και θα αναζητηθούν σύγχρονες αναγνώσεις των έργων. Θα πραγματοποιηθούν εργαστήρια υποκριτικής και σκηνογραφίας, συζητήσεις, διαλέξεις και παρουσιάσεις και θα φιλοξενηθούν παραστάσεις από θέατρα χωρών της ΝΑ Ευρώπης.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:

●Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου (16.00), Φουαγέ-Καφέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Προβολές εκπαιδευτικού χαρακτήρα παραστάσεων αρχαίου δράματος (αρχειακό υλικό ΚΘΒΕ).

●Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου (21.00), Φουαγέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Συμμετοχική δράση - Performance «Ενα Φαντασιακό Συμπόσιο». Ιδέα-σκηνοθεσία: Δανάη Θεοδωρίδου.

●Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου (21.15) Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Φεστιβάλ MESS, Θέατρο Ulysses από την Κροατία, «Αντιγόνη – 2.000 χρόνια αργότερα» (Antigone – 2.000 years later). Σκηνοθεσία: Λένκα Ουντόβιτσκι, διασκευή: Ζέλικα Ουντόβιτσιτς Πλέστινα.

●Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου (19.00) Βασιλικό Θέατρο, Ανω Φουαγέ: Στρογγυλό τραπέζι με θέμα «Αρχαίο Δράμα: σύγχρονες σκηνοθετικές προσεγγίσεις». Ομιλητές: Ιώ Βουλγαράκη (σκηνοθέτις - Ελλάδα), Boris Krastev (σκηνοθέτης - Βουλγαρία), Andrei Măjeri (σκηνοθέτης - Ρουμανία). Συντονισμός: Πρόδρομος Τσινικόρης.

Ιώ Βουλγαράκη

●Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου (20.00) Βασιλικό Θέατρο, Ανω Φουαγέ: «Συνάντηση με τον Αρπαντ Σίλινγκ». Μια συζήτηση με τον Πρόδρομο Τσινικόρη πάνω στο έργο του Ούγγρου σκηνοθέτη.

Στις 21.15, στο Φουαγέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών: Θεατρικό Εργαστήρι Sfumato από τη Βουλγαρία, με θέμα «Φιλοκτήτης: Η πληγή – Η μετα-αλήθεια της Λήμν(έσβ)ου» (The Wound Philoctetes – Post Truth Le(sv)mnos), βασισμένο στον «Φιλοκτήτη» του Σοφοκλή και του Χάινερ Μίλερ. Σκηνοθεσία: Μπόρις Κράστεφ.

●Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου (19.00), Βασιλικό Θέατρο, Ανω Φουαγέ: Διάλεξη - συζήτηση «Μια φαντασιακή διάλεξη – παραστατικές τέχνες και εναλλακτικά μοντέλα κοινωνικής συνύπαρξης». Εισηγήτρια: Δανάη Θεοδωρίδου.

●Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου (19.00), Βασιλικό Θέατρο, Ανω Φουαγέ: Διάλεξη - συζήτηση «Η Ορέστεια του Αισχύλου στη Γερμανική Σκηνή - Πολιτικό Θέατρο και Αισθητική της Avantgarde: Peter Stein 1980, Michael Thalheimer 2005, Christopher Rüping 2019». Εισηγήτρια: δρ Johanna Canaris.

Κένι ΜακΛέλαν, «Αρχαίο Δράμα: πόσο μας αφορά;» (εργαστήριο) 

Εργαστήρια:

● «Το σώμα σε άρση» από την Ιώ Βουλγαράκη (Εργαστήριο Υποκριτικής, από 10 έως 15 Σεπτεμβρίου).

● «Θέατρο και Πολιτική» από τον Αρπαντ Σίλινγκ (Εργαστήριο Υποκριτικής από 16 έως 18 Σεπτεμβρίου).

● «Αρχαίο Δράμα: πόσο μας αφορά;» από τον Κένι ΜακΛέλαν (Εργαστήριο Σκηνογραφίας, από 10 έως 18 Σεπτεμβρίου).

● «Οιδίποδος γένος» με την πολυεθνική ομάδα συμμετεχόντων της 2ης Συνάντησης Νέων Καλλιτεχνών Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Εργαστήριο Υποκριτικής, από 10 έως 18 Σεπτεμβρίου).

ΘΕΑΤΡΟ
Χτίστηκαν καριέρες πάνω στον διχασμό
Κάνει την πρώτη του εμφάνιση στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου σκηνοθετώντας την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, που παρουσιάζει το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, και μας μιλάει για τα στοιχεία της τραγωδίας...
Χτίστηκαν καριέρες πάνω στον διχασμό
ΘΕΑΤΡΟ
«Εφυγε» ο ποιητής του σκηνικού χώρου
Σφράγισε με το έργο και την προσωπικότητά του το ελληνικό θέατρο επί μισό αιώνα. Κορυφαίος σκηνογράφος και ενδυματολόγος, καινοτόμος και καίριος σε ό,τι άγγιξε το χέρι του -από το αρχαίο δράμα, το κλασικό και...
«Εφυγε» ο ποιητής του σκηνικού χώρου
ΘΕΑΤΡΟ
«Προτιμώ να ζω σ’ έναν κόσμο χωρίς ιδεολογίες»
Ο Λιθουανός σκηνοθέτης, που έχει κάνει την Ελλάδα δεύτερη πατρίδα του, ετοιμάζεται να κατέβει στην Επίδαυρο με την περσινή επιτυχία του «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου. Εν τω μεταξύ σχεδιάζει καινούργια πράγματα...
«Προτιμώ να ζω σ’ έναν κόσμο χωρίς ιδεολογίες»
ΘΕΑΤΡΟ
Οι απλοί πολίτες φύλακες της πόλης
Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις υπογράφει μια πολύ «γλυκιά» παράσταση, ποιητική, απλή σε μέσα, πυκνή σε νόημα. Δεν διατηρεί καθ’ όλη τη διάρκειά της το ίδιο επίπεδο έμπνευσης, η εκτέλεσή της όμως είναι άψογη και κρατά...
Οι απλοί πολίτες φύλακες της πόλης
ΘΕΑΤΡΟ
«Η “Μήδεια” είναι το έργο του αιώνα»
«Αν η “Αντιγόνη” του Σοφοκλή ήταν το έργο-κλειδί για τον προηγούμενο αιώνα, γιατί είχε να κάνει με δικτάτορες και υπακοή, το έργο μας γι’ αυτόν τον αιώνα είναι η “Μήδεια” του Ευριπίδη, γιατί εμπεριέχει βαθιά...
«Η “Μήδεια” είναι το έργο του αιώνα»
ΘΕΑΤΡΟ
Συνεχίζει με καλούς οιωνούς
Σε καλό δρόμο φαίνεται να οδεύουν τα πράγματα για το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος όχι μόνο σε ό,τι αφορά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια, αλλά και σε καλλιτεχνικό...
Συνεχίζει με καλούς οιωνούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας