Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η θυελλώδης ζωή μιας πόρνης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η θυελλώδης ζωή μιας πόρνης

  • A-
  • A+

«Εγώ που λες, αγόρι μου, είμαι παλιά πουτάνα.
Για να καταλάβεις, έχω πάει μέχρι με τον Καρυωτάκη»...

Εκατό πατημένα η Ρένα, κι ένα πρωί φτιάχνει καφέ και κάθεται να αφηγηθεί τη ζωή της σ’ έναν νεαρό επισκέπτη, που έτυχε να δει τη φωτογραφία της σε μιαν εφημερίδα. Γεννημένη στις αρχές του 20ού αιώνα σ’ ένα μπουρδέλο στα Χαυτεία, πόρνη κι η ίδια απ’ τα δώδεκα, η Ρένα έχει μοναδικό οδηγό της την αγάπη: την αγάπη για τον Μάρκο, που την μπάζει στο Κόμμα, για τη Ρούλα, που της φανερώνει την άλλη όψη του έρωτα, για τον Βασίλη, που μαζεύει τα συντρίμμια της ζωής της και της δίνει μια ανάσα ελπίδας πριν από το βαθύ σκοτάδι.

Κι από αγκαλιά σε αγκαλιά, από πάθος σε πάθος, η Ρένα γίνεται άθελά της κομμάτι της ιστορίας – μια σαστισμένη κουκκίδα μες στο πλήθος, απ’ την απεργία των καπνεργατών στη Σαλονίκη και την αιματηρή της κατάληξη μέχρι τα Δεκεμβριανά, την εξορία στα ξερονήσια, την εξέγερση του Πολυτεχνείου. Κι η Ρένα ανάβει κι άλλο τσιγάρο, γεμίζει πάλι το ποτήρι, κλοτσάει το κουβάρι της ιστορίας της – κι η μνήμη ζωντανεύει, γίνεται παρέα.

Η «Ρένα», το μυθιστόρημα του Αύγουστου Κορτώ που παρουσιάστηκε τον χειμώνα στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με την Υρώ Μανέ να ερμηνεύει τη Ρένα, περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα. Η Ρένα διηγείται τη θυελλώδη ζωή της αλλά και, άθελά της, ένα μεγάλο μέρος της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας. Μια παράσταση-ύμνος στην αγάπη, στη ζωή και τον έρωτα χωρίς φραγμούς, σε μια Ελλάδα που σπαράσσεται, γονατίζει, ανασταίνεται και συνεχίζει μοιραία και ακάθεκτη, από τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα μέχρι σήμερα. Μια τοιχογραφία της χώρας μας μέσα από τη μουσική των δεκαετιών, την αθωότητα, την αμεσότητα και τη δύναμη για επιβίωση μιας γυναίκας, που το μόνο που ήξερε καλά ήταν να προσφέρει ερωτικές υπηρεσίες.

«Μια ομάδα ρεπόρτερ-συγγραφέων γνωρίζουν τη Ρένα τη Σμυρνιά στο Athens Pride Parade» λέει για το έργο η Νικαίτη Κοντούρη. «Η Ρένα τούς καλεί σπίτι της και, με τον δικό της μοναδικό τρόπο, ξετυλίγει το νήμα της περιπετειώδους ζωής της. Μέσα από τη σπαρταριστή αφήγησή της, αποφασίζει να τους μοιράσει ρόλους, κι έτσι οι νέοι που την ακολούθησαν αρχίζουν να “υποδύονται” τους μεγάλους έρωτες της ταραγμένης της ζωής. Η Ρένα, στο κλαρί από τα γεννοφάσκια της, μας παίρνει μαζί της στο ταξίδι της ζωής της και της ιστορίας της Ελλάδας από τις αρχές του 20ού αιώνα μέχρι σήμερα. Eνα συναρπαστικό ταξίδι γεμάτο εικόνες, μουσικές και τραγούδια ολόκληρου του 20ού αιώνα».

«Η Ρένα θα μπορούσε να είναι μία ακόμα πουτάνα. Δεν είναι όμως» σημειώνει ο Στέλιος Χατζηαδαμίδης που έκανε τη θεατρική διασκευή του μυθιστορήματος. «Γιατί δεν είναι ούτε η πουτανιά που την ορίζει. Ούτε τα χρόνια. Ούτε η ίδια η ιστορία. Η λαχτάρα της για τη ζωή και ο έρωτάς της για το αύριο είναι που την ορίζουν. Η επιθυμία της να ξημερώσει ένα ακόμα πρωί, να πιει το καφεδάκι της μαζί με το τσιγάρο της στο μπαλκόνι και να κοιτάει όπου φτάνει το μάτι της και ακόμα παραπέρα. Και αν σε δει στον δρόμο μετά, να σου πει: “Να ζήσεις όσο μπορείς πιο ευτυχισμένος. Ν’ αγαπήσεις και ν’ αγαπηθείς”».


🔺 Info: «Ρένα» του Αύγουστου Κορτώ. Θεατρική διασκευή: Στέλιος Χατζηαδαμίδης. Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη. Σκηνικά-κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης. Μουσική: Παναγιώτης Τσεβάς. Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου. Επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού. Video: Στέφανος Παπαδόπουλος. Παίζουν: Υρώ Μανέ, Αγης Εμμανουήλ, Κωνσταντίνος Φάμης, Μιχάλης Αβρατόγλου. Μαζί τους στη σκηνή οι μουσικοί: Παναγιώτης Τσεβάς και Κώστας Νικολόπουλος.

Το πρόγραμμα της περιοδείας έχει ως εξής: 23 Ιουλίου Λευκάδα, 24 Ιουλίου Τρίπολη, 26 Ιουλίου Χανιά, 27 Ιουλίου Ηράκλειο, 29 Ιουλίου Σητεία, 30 Ιουλίου Ρέθυμνο, 1 Αυγούστου Πάτρα, 2 Αυγούστου Ζάκυνθος, 5 Αυγούστου Μυτιλήνη, 7 Αυγούστου Χίος, 11 Αυγούστου Ρόδος, 12 Αυγούστου Κως.

ΘΕΑΤΡΟ
Ο ναρκισσισμός μπορεί να γίνει θλιβερός
Πρωταγωνιστεί στο αριστούργημα του Ντίκενς «Μεγάλες Προσδοκίες», μια σκοτεινή ερωτική ιστορία που έχει διασκευαστεί συχνά για το θέατρο, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο και ανεβαίνει για πρώτη φορά στη...
Ο ναρκισσισμός μπορεί να γίνει θλιβερός
ΘΕΑΤΡΟ
Ενα δικαστικό θρίλερ, απότοκο μιας τρομοκρατικής επίθεσης
Τo έργο του Γερμανού Φέρντιναντ φον Σίραχ «Terror» παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Το θέμα του επίκαιρο και διαχρονικό. Πώς αντιμετωπίζεται μια τρομοκρατική ενέργεια, πώς αποτιμάται η ανθρώπινη ζωή;...
Ενα δικαστικό θρίλερ, απότοκο μιας τρομοκρατικής επίθεσης
ΘΕΑΤΡΟ
Οταν ο σύζυγος ερωτεύεται μια 25χρονη...
Ο Κοραής Δαμάτης σκηνοθετεί, η Φαίδρα Δρούκα ερμηνεύει μια γυναίκα στην πιο κρίσιμη καμπή της ζωής της, στο αναπάντεχο διαζύγιο, στο γεμάτο χιούμορ, αυτοσαρκασμό και ζωντάνια έργο της Τζέραλντιν Αρον, «Το...
Οταν ο σύζυγος ερωτεύεται μια 25χρονη...
ΘΕΑΤΡΟ
«Ο μεγάλος ρόλος ενός ηθοποιού είναι αυτός ο ίδιος»
Ο Γιάννης Κουρκουμέλης διασκευάζει και ερμηνεύει τον «Μινέτι» του Τόμας Μπέρνχαρντ, ένα έργο για τον ηθοποιό, τον άνθρωπο μέσα από την τέχνη του, τον άνθρωπο μέσα από την τέχνη της ζωής του.
«Ο μεγάλος ρόλος ενός ηθοποιού είναι αυτός ο ίδιος»
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
Η Λυδία Φωτοπούλου και η Μαρία Κατσιαδάκη συναντιούνται ξανά στο έργο του Ουίν Ουέλς «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της», έργο που αγάπησαν και που σε μεγάλο βαθμό τις καθόρισε καλλιτεχνικά μέσα στον χρόνο....
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
ΘΕΑΤΡΟ
Τρεις άντρες και μία γυναίκα στο νεκροτομείο
Ο Γιώργος Παλούμπης σκηνοθετεί τα «Αξύριστα πηγούνια» του Γιάννη Τσίρου, ένα έργο επίκαιρο που αναφέρεται στην ανθρώπινη εκμετάλλευση, την άθλια κατάσταση των μεταναστών, τον σεξισμό, την οικονομική ανισότητα,...
Τρεις άντρες και μία γυναίκα στο νεκροτομείο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας