Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Κλεισμένη στο «πίσω δωμάτιο»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Κλεισμένη στο «πίσω δωμάτιο»

  • A-
  • A+

Η Εντα επιστρέφει από το γαμήλιο ταξίδι με τον Γέργκεν Τέσμαν στο σπίτι των ονείρων τους, στη Βίλα Φαλκ, που τόσο όμορφα έχουν φτιάξει για χάρη τους η θεία Γιούλια και ο οικογενειακός φίλος, Διαμεσολαβητής Μπρακ. Ολα θα μπορούσαν να εξελιχθούν από «κανονικά» έως πληκτικά. Ωστόσο, το παρελθόν εισβάλλει στο σπίτι έπειτα από την επίσκεψη της κυρίας Ελβστεντ και την απρόσμενη επιστροφή του άσπονδου φίλου και πιο επικίνδυνου εχθρού, ονόματι Αϊλερτ Λέβμποργκ.

Το αριστούργημα του Ιψεν «Εντα Γκάμπλερ» ανεβαίνει εδώ και λίγες μέρες στο BIOS σε σκηνοθεσία Ζωής Χατζηαντωνίου με πρωταγωνιστές τους Γεωργιάννα Νταλάρα, Ελίνα Ρίζου (οι δυο τους ερμηνεύουν την Εντα, σύζυγο του Γέργκεν Τέσμαν και κόρη του στρατηγού Γκάμπλερ), Γιάννη Κλίνη (Γέργκεν Τέσμαν, πανεπιστημιακός υπότροφος στην Ιστορία του Πολιτισμού), Ρίτα Λυτού (Δεσποινίς Τέσμαν, θεία του Γέργκεν), Αρετή Σεϊνταρίδου (Τέα Ελβστεντ).

«Εντα Γκάμπλερ» για λίγες μέρες στο BIOS 

Το θεατρικό έργο του Νορβηγού συγγραφέα διαδραματίζεται στη Βίλα Φαλκ. Ενα σπίτι όπου με ένα μαγικό τρόπο οι επισκέπτες αιχμαλωτίζονται. Εγκλωβισμένοι και ανίκανοι να διαχειριστούν τη ζωή και το μέλλον, οι ήρωες επιλέγουν να διαχειριστούν τη ζωή κάποιου άλλου. Είναι χαμένοι, εξαρτημένοι κι απελπισμένα μόνοι, είναι ξεστρατισμένα νήπια που βγάζουν άναρθρες κραυγές και την επόμενη στιγμή, απολύτως στερημένοι από οποιαδήποτε δυνατότητα, βυθίζονται στην πιο ιερή βουβαμάρα.

Στην πιο βαθιά απελπισία, περιγράφει ποιητικά ο Κίρκεγκορ, η ψυχή αναδιπλώνεται, ο εαυτός διασπάται, κλείνεται σε ένα «κλειστό δωμάτιο» κι από εκεί περίκλειστος οδηγεί τη φαινομενική παρουσία του ανθρώπου, του οποίου η ψυχή ασθενεί από απελπισία.

Ο απελπισμένος είναι περισσότερο μια αφαίρεση, μια απουσία μέσα σ’ ένα κέλυφος ανθρώπινων συμπεριφορών και στερεοτυπικής κανονικότητας. Κάπως έτσι και η αυτοκαταστροφική Εντα, από ένα σημείο και μετά, παραμένει κλεισμένη στο «πίσω δωμάτιο», στον μοναδικό χώρο που της αναλογεί. Παίκτης και πιόνι μαζί, αδειάζει προοδευτικά τον εαυτό της, ξεφορτώνεται ό,τι την προσδιορίζει, το όνομα, τα πιστόλια του πατέρα της, το πιάνο, εντέλει την ίδια...

INFO: BIOS (main): Πειραιώς 84 Αθήνα, Κεραμεικός, τηλ. 210-3425335. Παραστάσεις: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη έως τις 12 Ιουνίου (οι παραστάσεις 3, 4 και 5 Ιουνίου δεν θα πραγματοποιηθούν). Ωρα έναρξης: 21.15. Τιμές: 8 και 14 ευρώ.

ΘΕΑΤΡΟ
Θαυμαστή «Πορεία» 20 ετών
Οι μεγάλες επιτυχίες που έχουν σημαδέψει το θέατρο τις τελευταίες σεζόν. Οι νέες παραγωγές που ετοιμάζονται. Τα φιλόδοξα σχέδια που αποτελούσαν απωθημένο ετών. Εχει προφανώς αρκετούς λόγους να αδημονεί για τη...
Θαυμαστή «Πορεία» 20 ετών
ΘΕΑΤΡΟ
Η Ναυπλιώτου ξαναδίνει «Master Class»
Μετά τις 150 sold out παραστάσεις και το θερμό χειροκρότημα του κοινού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το «Master Class» ανεβαίνει ξανά στη Θεσσαλονίκη και έπειτα ταξιδεύει για πρώτη φορά στην Κύπρο, λίγο πριν από...
Η Ναυπλιώτου ξαναδίνει «Master Class»
ΘΕΑΤΡΟ
Βαρύ πυροβολικό - Νέες φωνές
Χωρίς οικονομική στήριξη, αλλά με μια ομάδα που επιμένει να παλεύει με άλυτα ζητήματα, το ιστορικό θέατρο παρουσίασε τις 17 παραγωγές της σεζόν. «Οι άνθρωποι εδώ δουλεύουν με αυταπάρνηση» τόνισε η καλλιτεχνική...
Βαρύ πυροβολικό - Νέες φωνές
ΘΕΑΤΡΟ
...μια νέα εποχή για το Εθνικό Θέατρο
Οπως ανακοίνωσε ο Στάθης Λιβαθινός, ξεκινάει το Τμήμα Σκηνοθεσίας και Θεάτρου, ανακαινίζεται το «Ρεξ», αναβαθμίζεται η παιδική σκηνή, εγκαινιάστηκε συνεργασία με σύγχρονους εικαστικούς, ετοιμάζονται...
...μια νέα εποχή για το Εθνικό Θέατρο
ΘΕΑΤΡΟ
Η ισχύς εν τη ενώσει...
Δυνατές συμπαραγωγές με το Θέατρο Τέχνης και συνεργασίες με κορυφαίους σκηνοθέτες, όπως ο Γιάννης Χουβαρδάς κι ο Δημήτρης Καραντζάς. Ανοιγμα σε ένα ακόμη θέατρο, το «Τζένη Καρέζη», ώστε να εντάξουν στο...
Η ισχύς εν τη ενώσει...
ΘΕΑΤΡΟ
«Στοχεύουμε στον αδογμάτιστο θεατή»
Τολμηρό, ανατρεπτικό, με εκπλήξεις, πρωτιές, δημοφιλή ονόματα, πρωτότυπα φεστιβάλ αλλά και διάθεση να διευρύνει όσο περισσότερο μπορεί το κοινό της, η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής παρουσίασε...
«Στοχεύουμε στον αδογμάτιστο θεατή»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας