• Αθήνα
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    24°C 22.8°C / 25.2°C
    2 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 23.8°C / 27.6°C
    4 BF
    53%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 27.0°C / 27.0°C
    3 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    3 BF
    83%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    4 BF
    78%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 23.5°C / 28.0°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 19.2°C / 24.4°C
    3 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 21.6°C
    2 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 29.4°C
    2 BF
    48%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 24.6°C
    4 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 26.8°C
    6 BF
    69%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.6°C / 24.7°C
    3 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    2 BF
    83%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    3 BF
    48%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 25.1°C / 25.5°C
    2 BF
    65%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.8°C / 27.8°C
    3 BF
    44%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    25°C 23.0°C / 25.4°C
    2 BF
    36%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 22.3°C / 22.7°C
    3 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 26.7°C
    2 BF
    72%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    2 BF
    77%

Τα σχέδια του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, Νίκου Διαμαντή

«Θα φέρω όλο τον Πειραιά στο θέατρο»

  • A-
  • A+

Εξωστρεφές, ζωντανό, ανοιχτό στους νέους, «υπερ-τοπικό», πολυσυλλεκτικό, σύγχρονο, αξιοκρατικό και ορθολογικό οραματίζεται το μέλλον του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά (ΔΘΠ) ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του, Νίκος Διαμαντής, ο οποίος παραλαμβάνει τα ηνία από τον Τάκη Τζαμαργιά.

«Στόχος μας είναι το ΔΘΠ να βρει τον βηματισμό του σαν μια σύγχρονη πύλη πολιτισμού, να δώσει βήμα και να συνεργαστεί με όλο το “υψηλού” επιπέδου ελληνικό θέατρο. Ενα τέτοιο θέατρο οφείλει να έχει τα μάτια του στραμμένα στο μέλλον, προσφέροντας έναν πήχη ανθρωπισμού που να μπορεί να δώσει παρηγοριά, τέχνη ζωντανή», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Νίκος Διαμαντής εκθέτοντας τις προθέσεις του. Και συνέχισε: «Είμαι αποφασισμένος να φέρω όλον τον Πειραιά στο Θέατρο. Να δούμε το μέλλον μέσα από αυτό. Ενα θέατρο μνημείο, απλό, που με τις γραμμές του επιβάλλεται, χωρίς να κραυγάζει. Το μέτρο το δίνει ο ίδιος ο όγκος του».

Διατεθειμένος να στηρίξει το δύσκολο έργο του νέου καλλιτεχνικού διευθυντή εμφανίστηκε ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ο οποίος τόνισε πως «το ΔΘΠ δεν είναι θέατρο μόνο τοπικού ενδιαφέροντος». Αναφερόμενος στον προϋπολογισμό του θεάτρου επισήμανε πως το καλλιτεχνικό πρόγραμμα θα στηριχτεί από το επιδοτούμενο ποσό των 350.000 ευρώ μέσω του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού και Νεολαίας (ΟΠΑΝ), αλλά και από τις χορηγίες, τα αναξιοποίητα ακόμα καταστήματα γύρω από το Θέατρο, τα έσοδα από τις παραστάσεις και τις επαφές με την Πολιτεία και την Περιφέρεια.

Παρότι το πλήρες οργανόγραμμα και τα ακριβή νούμερα του προϋπολογισμού ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής δεσμεύεται να τα παρουσιάσει τον Σεπτέμβριο, ο Γιάννης Μώραλης επισήμανε ότι η υπάρχουσα δομή δεν ευνοεί την εύρυθμη λειτουργία του Θεάτρου. «Το ΔΘΠ πρέπει να λειτουργεί αυτόνομα, χωρίς την παρέμβαση του δήμου» είπε, κάτι το οποίο συζητά με τη νέα κυβέρνηση.

Ο Νίκος Διαμαντής δεσμεύτηκε ότι θα τηρήσει τις καλλιτεχνικές εξαγγελίες του ό,τι κι αν συμβεί. Και παρουσίασε τις δράσεις μέχρι το καλοκαίρι, αλλά και ένα πλαίσιο για την επόμενη χρονιά. Αναλυτικά το πρόγραμμα έχει ως εξής:

ΘΕΑΤΡΟ:

20-22/3: «Η μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη, με τη Δήμητρα Χατούπη

25-29/3: «Το ξυλάδικο του Βόλου - Διπλό Βιβλίο του Δημήτρη Χατζή» σε σκηνοθεσία-ερμηνεία του Γιώργου Αρμένη

1-5/04: «Το τρίτο στεφάνι» του Κώστα Ταχτσή σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά από τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου

17-19/04: «ΑΧ!», των Bijoux De Kant σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη

12-31/05: Το νέο έργο της Λένας Κιτσοπούλου με τον υπερβολικά μακρύ τίτλο, που παρουσιάζεται ήδη στο Θέατρο Τέχνης σε νέα σκηνική ανάγνωση προσαρμοσμένη στο ΔΘΠ

ΟΠΕΡΑ - ΟΠΕΡΕΤΑ:

29, 30/4 και 2, 3, 5, 6, 7/5: Εθνική Λυρική Σκηνή, «Θέλω να δω τον Πάπα». Μουσική διεύθυνση: Ανδρέας Τσελίκας-Γιώργος Αραβίδης. Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

30-31/3: «Αρκούδα» του William Walton σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή και μουσική διεύθυνση Νίκου Βασιλείου

30/3 και 31/03: «Μέντιουμ» του Τζιαν Κάρλο Μενότι και «Η μάντισσα» του Ανρί Σογκέ - και τα δύο σε σκηνοθεσία Ράιας Τσακιρίδη.

9-10/5: «Ωραία Ελένη» του Οφενμπαχ - Θέατρο OLVIO σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Αδάμ

ΑΛΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ:

Από 4/4: «Τα στοιχειώδη» - έκθεση του Χρήστου Μποκόρου

7/4: «Το Πάσχα της ζωής μου» - λογοτέχνες, ποιητές, άνθρωποι της πνευματικής ζωής διαβάζουν κείμενα για το δικό τους Πάσχα

12-14/6: Φεστιβάλ Νεανικής Δημιουργίας «Inport Festival»

 

Ρεπερτοριο 2015-2016

Απο την Ευαγγελάτου και την Καραΐνδρου μέχρι τον Θρύλο

ΘΕΑΤΡΟ:

«Φάουστ» του Γκαίτε σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου. Στο ρόλο του Φάουστ, ο Νίκος Κουρής. Στο ρόλο του Μεφιστοφελή, ο Χάρης Φραγκούλης. (Πρεμιέρα Νοέμβριος 2015)

«Romeo and Juliette» του Σέξπιρ, σε ανατρεπτική σκηνοθεσία - νέα ανάγνωση του Κωνσταντίνου Ρήγου. (Πρεμιέρα Φεβρουάριος 2016).

«Προδοσία» του Χάρολντ Πίντερ - Στιγμές από την «Προδοσία» του Χ. Πίντερ ζωντανεύουν σε όλους τους χώρους του ΔΘΠ, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου.

«Ρεβεγιόν» σε σύλληψη - σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη. Μια βραδιά δημιουργικού πνευματισμού στο φουαγιέ του ΔΘΠ.

«...και όταν ξημερώσει, θα βγεις απ' τα υπόγεια» - Τρεις Ολονυκτίες στα υπόγεια του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά με τον Κωνσταντίνο Ντέλλα και διαφορετικούς κάθε φορά προσκεκλημένους.

ΜΟΥΣΙΚΗ:

Η αυλαία του ΔΘΠ «Αι νύμφαι ακούουσαι τον Ορφέα» του 1926, η οποία φιλοτεχνήθηκε από το σκηνογράφο Θεόδωρο Αρμενόπουλο, θα τοποθετηθεί ξανά τον Σεπτέμβριο του 2015 και με την ευκαιρία της τοποθέτησής της θα πραγματοποιηθεί συναυλία της Ελένης Καραΐνδρου.

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ:

«Θρύλε Θεέ μου…» Η εικόνα στο κόκκινο. «Το κόκκινο σαν επανάσταση, σαν έρωτας» σε σύλληψη- επιμέλεια Μάνου Στεφανίδη (Δεκέμβριος 2015 )

«[εν][συν]αίσθησις». Η βίντεο-εγκατάσταση του Χρήστου Χρυσόπουλου διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η συνείδηση κατασκευάζει τον χώρο που τη φιλοξενεί.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:

Θα παρουσιαστούν τρεις εκθέσεις φωτογραφίας. Η πρώτη, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, της Βούλας Παπαϊωάννου, η δεύτερη είναι η ιστορική έκθεση του Σωκράτη Μαυρομμάτη με τίτλο «η αναστήλωση της Ακρόπολης» και η τρίτη της νέας Ελληνίδας δημιουργού Εφης Γούση με τίτλο «Weep»

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ:

«Πόση γη χρειάζεται ο άνθρωπος;» του Λ. Τολστόι σε σκηνοθεσία Ελένης Ζαραφίδου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΘΕΑΤΡΟ
Η Μεγάλη Χίμαιρα & η Αλεξάνδρα Αϊδίνη
Αυτό το σεμνό και μετρημένο κορίτσι θα πρέπει να διήνυσε δύσκολο δρόμο για να καταφέρει μια ερμηνεία με τέτοιο σκηνικό εκτόπισμα. Ο ερωτισμός της ηρωίδας του Μ. Καραγάτση που ερμηνεύει, της Γαλλίδας Μαρίνας...
Η Μεγάλη Χίμαιρα & η Αλεξάνδρα Αϊδίνη
ΘΕΑΤΡΟ
Οταν η ελληνικότητα είναι υπόγεια
Είδα καθυστερημένα την τελευταία δουλειά του Γιάννη Σκουρλέτη και της ομάδας Bijoux de Kant, στο Δημοτικό του Πειραιά, πριν από λίγες μέρες. Και για ακόμη μια φορά ένιωσα πως λίγο ακόμα και θα μου έφευγε από...
Οταν η ελληνικότητα είναι υπόγεια
ΘΕΑΤΡΟ
Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Φέτος είχαν την τιμητική τους ή πολλή ενέργεια ή πολλές αντοχές - τι να πω! Πώς αλλιώς να εξηγήσω το ότι σε μία θεατρική περίοδο ανέβασαν τρεις παραστάσεις, όλες δικές τους και όλες διαφορετικές.
Οι παιδουπόλεις της Φρειδερίκης στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
ΘΕΑΤΡΟ
Η έκπληξη και το ρίσκο της πρώτης παρουσίασης
Η ομάδα BLOOM μας συστήνει την πολυβραβευμένη, σύγχρονη Καταλανή συγγραφέα Λιουίζα Κουνιγιέ και το ψυχολογικό θρίλερ της για τη βία της καθημερινότητας.
Η έκπληξη και το ρίσκο της πρώτης παρουσίασης
ΘΕΑΤΡΟ
Μια νέα ποιητική μεταφορά ενός αριστουργήματος
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Αρης Ασπρούλης καταφέρνουν να φτιάξουν με το κλασικό ρωσικό μυθιστόρημα του Λέοντος Τολστόι ωραίο, σύγχρονο θέατρο. Τα ιστορικά γεγονότα ζωντανεύουν συγκινητικά, με τα βαριά ονόματα επί...
Μια νέα ποιητική μεταφορά ενός αριστουργήματος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας