Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ολα για Εύα» με υπογραφή Βαν Χόβε

Λίλι Τζέϊμς και Μάργκο Τσάνινγκ

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ολα για Εύα» με υπογραφή Βαν Χόβε

  • A-
  • A+

Ο Βέλγος σκηνοθέτης Ιβο βαν Χόβε, από τα μεγαλύτερα ονόματα του παγκόσμιου θεάτρου, θα είναι κοντά μας το καλοκαίρι στην Επίδαυρο (26 και 27 Ιουλίου) σκηνοθετώντας αρχαίο δράμα, «Ηλέκτρα/Ορέστης» του Ευριπίδη με την Κομεντί Φρανσέζ.

Εχουμε, πάντως, ευκαιρία για μια γερή προθέρμανση πάνω στον Βαν Χόβε -αν και καθόλου άγνωστος δεν μας είναι στην Ελλάδα- με μια παράστασή του στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας, που θα μεταδοθεί ζωντανά από το Noel Coward Theatre του Λονδίνου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την Πέμπτη 11 Απριλίου (9 μ.μ.) στο πλαίσιο του προγράμματος National Theatre Live.

Πρόκειται για μια θεατρική προσαρμογή από τον Βαν Χόβε της θρυλικής ταινίας του Τζόζεφ Μάνκιεβιτς «Ολα για την Εύα» (1950), που κέρδισε 6 Οσκαρ και είχε την τύχη να έχει δυο πρωταγωνίστριες-θηρία, την Μπέτι Ντέιβις και την Αν Μπάξτερ.

Απευθείας μετάδοση στο Μέγαρο από Λονδίνο

Ο Βαν Χόβε, αν και αρχικά ήλπιζε ότι θα δούλευε με Κέιτ Μπλάνσετ στον ρόλο της Μάργκο, τελικά κατέληξε σε δυο εξίσου σημαντικά ονόματα, την Γκίλιαν Αντερσον (των Χ-Files), που κάνει εσχάτως μεγάλη θεατρική καριέρα και την νεότερή της, Λίλι Τζέιμς (της «Σταχτοπούτας» του Κένεθ Μπράνα, του «Downton Abbey» και του «Mama Mia! Here we Go Again») στον ρόλο της Ευας. Η ιστορία, πασίγνωστη, αφορά μια σταρ, τη Μάργκο Τσάνινγκ, που γερνάει και η καριέρα της βρίσκεται στα κάτω της και τη νεαρή θαυμάστριά της, Εύα, που εισβάλλει στη ζωή της για να αρχίσει ένα παιχνίδι λυσσαλέου ανταγωνισμού και ζήλιας.

Οι κριτικές στον βρετανικό Τύπο είναι πολύ καλές, κυρίως για τις δυο πρωταγωνίστριες. Αλλωστε ο Βαν Χόβε έχει παράδοση στις θεατρικές διασκευές μεγάλων ταινιών, ανάλογες ήταν και οι δυο παραστάσεις του που έχουμε δει στην Αθήνα πάνω σε έργα του Μπέργκμαν («Σκηνές από ένα γάμο» και «Μετά την Πρόβα/Περσόνα»).


Info:Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, με αγγλικούς υπέρτιτλους, 2 ώρες και 10 λεπτά χωρίς διάλειμμα, εισιτήρια 15 ευρώ, φοιτ. 8.

ΘΕΑΤΡΟ
Τα μάγια του έρωτα
Το κεντρικό στοιχείο που αφήνεται να διαφανεί σε αυτό το έργο του Θεόκριτου είναι ότι η μαγεία αποτελεί αποκλειστική πηγή ψυχολογικής δύναμης για την ευάλωτη θέση της γυναίκας του αρχαίου κόσμου απέναντι στην...
Τα μάγια του έρωτα
ΘΕΑΤΡΟ
Αυτή η Φαίδρα συγγενεύει με τη Μήδεια
Η «Φαίδρα» του Ρακίνα, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 26 και 27 Ιουλίου στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου και στη συνέχεια περιόδευσε στην Κρήτη, έρχεται και στην Αττική για λίγες παραστάσεις μέσα...
Αυτή η Φαίδρα συγγενεύει με τη Μήδεια
ΘΕΑΤΡΟ
Προμηθέας: ο έκπτωτος θεός που κρύβεται στις μεγαλουπόλεις
Στον «Προμηθέα Δεσμώτη» του Αισχύλου δεν υπάρχουν ήρωες, θνητοί. Τα πρόσωπα που συγκρούονται μέσα στο άγριο παγωμένο τοπίο του Καυκάσου όπου δεσπόζει ένας κόκκινος στύλος με καρφωμένο πάνω του τον Προμηθέα...
Προμηθέας: ο έκπτωτος θεός που κρύβεται στις μεγαλουπόλεις
ΘΕΑΤΡΟ
Η απόγνωση είναι η πρώτη ύλη κάθε ξεσηκωμού
Ο Σάββας Στρούμπος είναι σκηνοθέτης που στοχεύει στον πυρήνα των κειμένων με τα οποία καταπιάνεται αναδεικνύοντας την καθολική πολιτική τους διάσταση με την πιο διαλεκτική, καίρια, σημασία, ακόμα περισσότερο...
Η απόγνωση είναι η πρώτη ύλη κάθε ξεσηκωμού
ΘΕΑΤΡΟ
Η μοίρα, ο Οιδίποδας και οι υπέρτιτλοι
Να που καμιά φορά μια τυχαία τεχνική βλάβη μπορεί να βγάλει μέσα από την Επίδαυρο τον κακό εαυτό, με τις κραυγές και τα γιούχα από το κοίλον, που θα θέλαμε να μην ξαναζήσουμε πια ποτέ.
Η μοίρα, ο Οιδίποδας και οι υπέρτιτλοι
ΘΕΑΤΡΟ
Δίχασε ο «Οιδίποδας» του Μπομπ Γουίλσον
Αναψαν τα αίματα καταπώς φαίνεται στην Επίδαυρο ήδη στο ξεκίνημά της (έπονται κι άλλα στη συνέχεια…), με τον διαφανή, αποσπασματικό, πολύγλωσσο όσο και αινιγματικό «Οιδίποδα» διά χειρός Μπομπ Γουίλσον να...
Δίχασε ο «Οιδίποδας» του Μπομπ Γουίλσον

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας