Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι»

  • A-
  • A+

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται στον Πολυχώρο Vault το έργο της Κατρίν Μπεναμού «Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι», σε μετάφραση Αννας Δαμιανίδη – Αθηνάς Κεφαλά και σκηνοθεσία Αθηνάς Κεφαλά. Το έργο εκδόθηκε το 2016 από τις Εκδόσεις Γυναικών (éditions des femmes-Antoinette Fouque) και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, σε σκηνοθεσία της Ζισλέν Μποντού, με άριστες κριτικές.

Τι μπορεί να μάθει μια ώριμη γυναίκα, μια αναλφάβητη μετανάστρια που αποφασίζει να πάει σε ένα σχολείο δεύτερης ευκαιρίας για ενήλικες; Εχει νόημα η προσπάθειά της ή είναι μάταιη; Τη βοηθάει σε κάτι ή απλώς την κάνει να νιώσει τις ανεπάρκειές της; Στο «Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι», συναντιόμαστε με μια τέτοια ενήλικη μαθήτρια και τον κόσμο που ανοίγει μπροστά της η γραφή. Ή μήπως είναι μέσα της ο κόσμος αυτός;

Η Κατρίν Μπεναμού, Γαλλίδα ηθοποιός, θεατρική συγγραφέας και υπεύθυνη σε εργαστήρια αναλφάβητων γυναικών, σημειώνει: «Η ιστορία της Ανα μοιάζει σε πολλά σημεία με την ιστορία της γιαγιάς μου, αλλά αυτό το κατάλαβα όταν την είχα πια τελειώσει. Στη συνέχεια έμαθα ότι ο άντρας της είχε κι αυτός ένα μπλε παντελόνι από τη στρατιωτική στολή του ’14 κρεμασμένο στην ντουλάπα και στο βάθος του κήπου τους υπήρχε ένα έλος. Οταν τη ρώτησαν πού τα βρήκε όλα αυτά, η Ανα απάντησε ότι τα φαντάστηκε. Οταν γνώρισα εγώ τη γιαγιά μου, είχε γίνει μια γυναίκα καλλιεργημένη κι ελεύθερη. Είχε υπάρξει έξυπνο κορίτσι, την είχαν παντρέψει οι γονείς της με έναν άντρα που δεν γνώριζε, στην αρχή του προηγούμενου αιώνα, σε ένα χωριό στην Αλγερία».


Info: Vault, Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός, τηλ. 213 0356472. Kάθε Δευτέρα και Τρίτη, έως 28 Μαΐου, στις 21.00. Παίζουν: Ανα: Ιωάννα Γκαβάκου. Μητέρα-Καθηγήτρια: Ντέπυ Μαυροπούλου. Φωνή παππού: Βασίλης Χατζηδημητράκης. Φωνή εκφωνήτριας του μετρό: Αννα Δαμιανίδη. Μουσική: Αλέξανδρος Μισιρλιάδης. Κίνηση: Χριστίνα Σκουτέλα. Επιμέλεια κοστουμιών: Μαριάννα Ζαχαριάδου. Video-φωτογραφίες: Θανάσης Κεφαλάς. Φωτισμοί: Θοδωρής Μαργαρίτης.

ΘΕΑΤΡΟ
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ξανανοίγει το ιστορικό Αμφι-Θέατρο του πατέρα της κι αναμετριέται με το κορυφαίο κείμενο του Σέξπιρ. Ο Κλαύδιος της παράστασης επιχειρεί να τον καταλάβει για να μπορέσει να τον...
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
Η Λυδία Φωτοπούλου και η Μαρία Κατσιαδάκη συναντιούνται ξανά στο έργο του Ουίν Ουέλς «Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της», έργο που αγάπησαν και που σε μεγάλο βαθμό τις καθόρισε καλλιτεχνικά μέσα στον χρόνο....
«Η Γερτρούδη Στάιν και η συνοδός της» επέστρεψαν
ΘΕΑΤΡΟ
Γυναίκες ενώπιον γυναικών
Σε σκηνοθεσία και μετάφραση Θωμά Μοσχόπουλου το έργο της Βρετανίδας Κάριλ Τσόρτσιλ, με τη συσπείρωση σημαντικών ερμηνευτριών, κατορθώνει να ελευθερώσει στη σκηνή τους δαίμονες του φεμινιστικού κινήματος, με τη...
Γυναίκες ενώπιον γυναικών
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Τζόνι ξαναπήρε τ’ όπλο του
Ο Τάσος Ιορδανίδης αναμετριέται και πάλι με το σπουδαίο έργο τού, κυνηγημένου από τον μακαρθισμό, Ντάλτον Τράμπο. Μια πολιτική, σκληρή παράσταση, ικανή «να προκαλέσει συνειδήσεις και τον κόσμο σε ένα θεατρικό...
Ο Τζόνι ξαναπήρε τ’ όπλο του
ΘΕΑΤΡΟ
Θόδωρος Τερζόπουλος: «Ο μηχανισμός της λήθης εγκαθιδρύθηκε»
Ανεβάζει «Νόρα» στο «Αττις», οργανώνει πενταετή πλάνα για παραστάσεις σε όλο τον κόσμο και ξεδιπλώνει τις σκέψεις του για την ιντερνετική εποχή, τα νέα ταλέντα που πέφτουν στην παγίδα του συστήματος, αλλά και...
Θόδωρος Τερζόπουλος: «Ο μηχανισμός της λήθης εγκαθιδρύθηκε»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο καλύτερος Τσέχοφ των τελευταίων χρόνων
Με μια ομάδα δεμένη που αποδίδει τα μέγιστα, η Μαρία Μαγκανάρη έστησε μια εξαιρετική παράσταση, ζητώντας από τους θεατές να δουν πίσω από τους ρόλους ανθρώπους και πίσω από τους κανόνες όρους ζωής.
Ο καλύτερος Τσέχοφ των τελευταίων χρόνων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας