Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι»

  • A-
  • A+

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται στον Πολυχώρο Vault το έργο της Κατρίν Μπεναμού «Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι», σε μετάφραση Αννας Δαμιανίδη – Αθηνάς Κεφαλά και σκηνοθεσία Αθηνάς Κεφαλά. Το έργο εκδόθηκε το 2016 από τις Εκδόσεις Γυναικών (éditions des femmes-Antoinette Fouque) και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ της Αβινιόν, σε σκηνοθεσία της Ζισλέν Μποντού, με άριστες κριτικές.

Τι μπορεί να μάθει μια ώριμη γυναίκα, μια αναλφάβητη μετανάστρια που αποφασίζει να πάει σε ένα σχολείο δεύτερης ευκαιρίας για ενήλικες; Εχει νόημα η προσπάθειά της ή είναι μάταιη; Τη βοηθάει σε κάτι ή απλώς την κάνει να νιώσει τις ανεπάρκειές της; Στο «Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι», συναντιόμαστε με μια τέτοια ενήλικη μαθήτρια και τον κόσμο που ανοίγει μπροστά της η γραφή. Ή μήπως είναι μέσα της ο κόσμος αυτός;

Η Κατρίν Μπεναμού, Γαλλίδα ηθοποιός, θεατρική συγγραφέας και υπεύθυνη σε εργαστήρια αναλφάβητων γυναικών, σημειώνει: «Η ιστορία της Ανα μοιάζει σε πολλά σημεία με την ιστορία της γιαγιάς μου, αλλά αυτό το κατάλαβα όταν την είχα πια τελειώσει. Στη συνέχεια έμαθα ότι ο άντρας της είχε κι αυτός ένα μπλε παντελόνι από τη στρατιωτική στολή του ’14 κρεμασμένο στην ντουλάπα και στο βάθος του κήπου τους υπήρχε ένα έλος. Οταν τη ρώτησαν πού τα βρήκε όλα αυτά, η Ανα απάντησε ότι τα φαντάστηκε. Οταν γνώρισα εγώ τη γιαγιά μου, είχε γίνει μια γυναίκα καλλιεργημένη κι ελεύθερη. Είχε υπάρξει έξυπνο κορίτσι, την είχαν παντρέψει οι γονείς της με έναν άντρα που δεν γνώριζε, στην αρχή του προηγούμενου αιώνα, σε ένα χωριό στην Αλγερία».


Info: Vault, Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός, τηλ. 213 0356472. Kάθε Δευτέρα και Τρίτη, έως 28 Μαΐου, στις 21.00. Παίζουν: Ανα: Ιωάννα Γκαβάκου. Μητέρα-Καθηγήτρια: Ντέπυ Μαυροπούλου. Φωνή παππού: Βασίλης Χατζηδημητράκης. Φωνή εκφωνήτριας του μετρό: Αννα Δαμιανίδη. Μουσική: Αλέξανδρος Μισιρλιάδης. Κίνηση: Χριστίνα Σκουτέλα. Επιμέλεια κοστουμιών: Μαριάννα Ζαχαριάδου. Video-φωτογραφίες: Θανάσης Κεφαλάς. Φωτισμοί: Θοδωρής Μαργαρίτης.

ΘΕΑΤΡΟ
Η «Δίκη» του Κάφκα ξαναγίνεται στην Πολωνία
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση όχι μόνο φιλοξενεί, αλλά και στήριξε οικονομικά μια παράσταση που δοκιμάστηκε, απειλήθηκε στην ίδια την πατρίδα της από την εθνικιστική, υπερσυντηρητική κυβέρνηση.
Η «Δίκη» του Κάφκα ξαναγίνεται στην Πολωνία
ΘΕΑΤΡΟ
Στον κόσμο των κωφών και του έρωτα
Ο Τάκης Τζαμαργιάς δίνει ζωή σε όσα «εκστομίζονται» και σε όσα σιωπούν εγκλωβισμένα στο σώμα των ηθοποιών στο υπέροχο βρετανικό έργο της Νίνα Ρέιν, όπου ξεχωρίζει η ερμηνεία του Μάνου Καρατζογιάννη στον ρόλο...
Στον κόσμο των κωφών και του έρωτα
ΘΕΑΤΡΟ
Πώς ο Περλέγκας ανανέωσε τον Πιραντέλο
​Αξίζει να στρέψουμε την προσοχή μας στην παράσταση του Γιάννου Περλέγκα στο Θέατρο Τέχνης όχι τόσο γιατί είναι μια αναντίρρητα «επιτυχημένη», όσο γιατί είναι μια καλλιτεχνικά γενναία πρόταση. Φέτος ειδικά,...
Πώς ο Περλέγκας ανανέωσε τον Πιραντέλο
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Μόνικα Βίτι δεν θυμάται πια»
Το έργο του Θωμά Τσαλαπάτη «Η Μόνικα Βίτι δεν θυμάται πια» σκηνοθετεί η Νικόλ Δημητρακοπούλου στο Θέατρο 104. Ενα έργο για τη μνήμη ως προσωπική εμπειρία και συμμετοχή, εμπνευσμένο όπως έχει πει ο συγγραφέας...
«Η Μόνικα Βίτι δεν θυμάται πια»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο «Δον Κιχώτης» μάς έδωσε την ανάγκη για το όνειρο
Ο Αλόνσο Κιχάδα είναι ένας απλός αγρότης που όμως έχει διαβάσει πολλά βιβλία για τον ιπποτισμό. Γι’ αυτό αποφασίζει να γίνει κι αυτός ιππότης με το όνομα Δον Κιχώτης. Κι έτσι ο δονκιχωτισμός μπήκε -ευτυχώς-...
Ο «Δον Κιχώτης» μάς έδωσε την ανάγκη για το όνειρο
ΘΕΑΤΡΟ
«Φράνκι και Τζόνι», μια νύχτα στο Μανχάταν
Ενας μάγειρας σε συνοικιακό εστιατόριο και μια σερβιτόρα αναζητούν την αδελφή ψυχή και μια δεύτερη ευκαιρία στις ζωές τους. Ο Τάσος Ιορδανίδης και η Ιωάννα Παππά πρωταγωνιστούν στη βραβευμένη ρομαντική κομεντί...
«Φράνκι και Τζόνι», μια νύχτα στο Μανχάταν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας