Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σώθηκε η «Αλκυονίδα», γίνεται θέατρο

Η  «Αλκυονίδα» στα χέρια των «Θεατρικών Σκηνών»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σώθηκε η «Αλκυονίδα», γίνεται θέατρο

  • A-
  • A+
Ο ιστορικός κινηματογράφος της οδού Ιουλιανού θα λειτουργήσει ως θέατρο τον Οκτώβριο του 2019 με εναρκτήριο έργο τη «Μεθυσμένη Πολιτεία» του Σωτήρη Πατατζή.

Η περιπέτεια της «Αλκυονίδας», του ιστορικού κινηματογράφου της οδού Ιουλιανού, έληξε χθες και ουσιαστικά, αφού μετά τον χαρακτηρισμό της ως «μνημείου» από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, πέρασε αμέσως στα χέρια των «Θεατρικών Σκηνών» και μάλιστα για δέκα χρόνια.

Θα λειτουργήσει ως θέατρο τον Οκτώβριο του 2019 με εναρκτήριο έργο τη «Μεθυσμένη Πολιτεία» του Σωτήρη Πατατζή σε διασκευή της Ελσας Ανδριανού και σκηνοθεσία του Αρη Τρουπάκη.

Προστίθεται έτσι η «Αλκυονίδα» στα δύο άλλα θέατρα των επιχειρήσεων («Παλλάς» και «Ηβη») αφού πρώτα οι «Θεατρικές Σκηνές» προχωρήσουν, όπως ανακοίνωσαν χθες, «σε πλήρη ανακαίνισή της σε επίπεδο τεχνικού και θεατρικού εξοπλισμού, με απόλυτο σεβασμό στον χαρακτήρα και την ιστορική της αξία».

Είναι αλήθεια ότι η ομόφωνη απόφαση του ΚΣΝΜ (αρχές Φεβρουαρίου) προστάτευε κυρίως τη χρήση της «Αλκυονίδας» ως κινηματογράφου, επέτρεπε, όμως, και «συναφείς πολιτιστικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις, όπως θέατρο, μουσική, χορό, διαλέξεις και συνέδρια».

Αλλωστε, μπορεί να έχει κερδίσει τη φήμη και τη σωτηρία της από την Πολιτεία χάρη στον πρωτοποριακό, καλλιτεχνικό και πολιτικό της ρόλο στην προώθηση της κινηματογραφικής τέχνης από τότε που δημιουργήθηκε (1968), όμως για ένα μεγάλο διάστημα, από το 1992 έως το 2012, λειτούργησε μόνο ως θέατρο από τον Γιώργο Μεσσάλα.

Με την «Αλκυονίδα»-θέατρο η περιοχή κάτω από την Πατησίων αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο θεατρικά αφού ήδη υπάρχουν εκεί αγαπημένα και καλά στέκια των θεατρόφιλων, ξεκινώντας από το Εθνικό και το «Πορεία» και φτάνοντας στον «Σταθμό».

Η κατεύθυνση, βέβαια, των «Θεατρικών Σκηνών» είναι προς ένα καλό, προσεγμένο θέατρο για το πλατύ κοινό, εξ ου και ο τρόπος που διαφημίζουν την πρώτη τους παράσταση στην «Αλκυονίδα»: «“Η Μεθυσμένη Πολιτεία” μεταφέρθηκε και στη μικρή οθόνη, στην ΕΡΤ το 1980, σε σκηνοθεσία Αρη Λυχναρά, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Το τραγούδι των τίτλων ερμήνευσε η Αννα Βίσση, ενώ η σειρά έπαιξε σε επανάληψη από το κρατικό κανάλι περισσότερες από 8 φορές».

ΘΕΑΤΡΟ
Ο Ευθύμης Φιλίππου ανοίγει νέα σελίδα στο θέατρο
Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς συναντά το παράδοξα ιερό ανίερο σύμπαν του πολυβραβευμένου σεναριογράφου του Λάνθιμου, σε μια εντυπωσιακή παράσταση. Αυτό που συμβαίνει μπροστά μας είναι η έκρηξη...
Ο Ευθύμης Φιλίππου ανοίγει νέα σελίδα στο θέατρο
ΘΕΑΤΡΟ
«Κάνω τις παραστάσεις που θα ήθελα να δω»
Ο Αλέξανδρος Διαμαντής πρωτοασχολήθηκε με το θέατρο μόλις πέρσι, σε ηλικία 21 ετών, σκηνοθετώντας τον «Βέρθερο» του Γκέτε. Σκηνοθετεί τον «Κοριολανό», την τελευταία τραγωδία του Σέξπιρ, στο θέατρο «Σημείο»,...
«Κάνω τις παραστάσεις που θα ήθελα να δω»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο καλύτερος Τσέχοφ των τελευταίων χρόνων
Με μια ομάδα δεμένη που αποδίδει τα μέγιστα, η Μαρία Μαγκανάρη έστησε μια εξαιρετική παράσταση, ζητώντας από τους θεατές να δουν πίσω από τους ρόλους ανθρώπους και πίσω από τους κανόνες όρους ζωής.
Ο καλύτερος Τσέχοφ των τελευταίων χρόνων
ΘΕΑΤΡΟ
Μεγάλη ηθοποιός, αγαπητή δασκάλα
Η ηθοποιός Τιτίκα Νικηφοράκη πέθανε στα 105 της. Είχε γεννηθεί στο Ηράκλειο Κρήτης. Πρωτοεμφανίστηκε ως ηθοποιός στο Εθνικό Θέατρο το 1935, στον «Πέερ Γκιντ» του Ερρίκου Ιψεν.
Μεγάλη ηθοποιός, αγαπητή δασκάλα
ΘΕΑΤΡΟ
Γιάννης Μπέζος: «Είμαστε αυτό που επιλέγουμε να δούμε»
Ο Γιάννης Μπέζος είναι σταθερός. Σταθερός στο ταλέντο του, στις επιλογές του, στις απόψεις του. Οπως στο θέατρο έτσι και στη ζωή του. Σήμερα ξεκινάει η καινούργια παράσταση που σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί,...
Γιάννης Μπέζος: «Είμαστε αυτό που επιλέγουμε να δούμε»
ΘΕΑΤΡΟ
Το στίγμα και η στιγμή του Δημήτρη Λιγνάδη
Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής ξεδίπλωσε τα χαρτιά του για το Εθνικό Θέατρο. Εμφαση στην παιδεία, στην εξωστρέφεια, στη διδασκαλία του αρχαίου δράματος, στις συνεργασίες. Απαραίτητη προϋπόθεση για να...
Το στίγμα και η στιγμή του Δημήτρη Λιγνάδη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας