Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σώθηκε η «Αλκυονίδα», γίνεται θέατρο

Η  «Αλκυονίδα» στα χέρια των «Θεατρικών Σκηνών»

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Σώθηκε η «Αλκυονίδα», γίνεται θέατρο

  • A-
  • A+
Ο ιστορικός κινηματογράφος της οδού Ιουλιανού θα λειτουργήσει ως θέατρο τον Οκτώβριο του 2019 με εναρκτήριο έργο τη «Μεθυσμένη Πολιτεία» του Σωτήρη Πατατζή.

Η περιπέτεια της «Αλκυονίδας», του ιστορικού κινηματογράφου της οδού Ιουλιανού, έληξε χθες και ουσιαστικά, αφού μετά τον χαρακτηρισμό της ως «μνημείου» από το Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων, πέρασε αμέσως στα χέρια των «Θεατρικών Σκηνών» και μάλιστα για δέκα χρόνια.

Θα λειτουργήσει ως θέατρο τον Οκτώβριο του 2019 με εναρκτήριο έργο τη «Μεθυσμένη Πολιτεία» του Σωτήρη Πατατζή σε διασκευή της Ελσας Ανδριανού και σκηνοθεσία του Αρη Τρουπάκη.

Προστίθεται έτσι η «Αλκυονίδα» στα δύο άλλα θέατρα των επιχειρήσεων («Παλλάς» και «Ηβη») αφού πρώτα οι «Θεατρικές Σκηνές» προχωρήσουν, όπως ανακοίνωσαν χθες, «σε πλήρη ανακαίνισή της σε επίπεδο τεχνικού και θεατρικού εξοπλισμού, με απόλυτο σεβασμό στον χαρακτήρα και την ιστορική της αξία».

Είναι αλήθεια ότι η ομόφωνη απόφαση του ΚΣΝΜ (αρχές Φεβρουαρίου) προστάτευε κυρίως τη χρήση της «Αλκυονίδας» ως κινηματογράφου, επέτρεπε, όμως, και «συναφείς πολιτιστικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις, όπως θέατρο, μουσική, χορό, διαλέξεις και συνέδρια».

Αλλωστε, μπορεί να έχει κερδίσει τη φήμη και τη σωτηρία της από την Πολιτεία χάρη στον πρωτοποριακό, καλλιτεχνικό και πολιτικό της ρόλο στην προώθηση της κινηματογραφικής τέχνης από τότε που δημιουργήθηκε (1968), όμως για ένα μεγάλο διάστημα, από το 1992 έως το 2012, λειτούργησε μόνο ως θέατρο από τον Γιώργο Μεσσάλα.

Με την «Αλκυονίδα»-θέατρο η περιοχή κάτω από την Πατησίων αναβαθμίζεται ακόμα περισσότερο θεατρικά αφού ήδη υπάρχουν εκεί αγαπημένα και καλά στέκια των θεατρόφιλων, ξεκινώντας από το Εθνικό και το «Πορεία» και φτάνοντας στον «Σταθμό».

Η κατεύθυνση, βέβαια, των «Θεατρικών Σκηνών» είναι προς ένα καλό, προσεγμένο θέατρο για το πλατύ κοινό, εξ ου και ο τρόπος που διαφημίζουν την πρώτη τους παράσταση στην «Αλκυονίδα»: «“Η Μεθυσμένη Πολιτεία” μεταφέρθηκε και στη μικρή οθόνη, στην ΕΡΤ το 1980, σε σκηνοθεσία Αρη Λυχναρά, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Το τραγούδι των τίτλων ερμήνευσε η Αννα Βίσση, ενώ η σειρά έπαιξε σε επανάληψη από το κρατικό κανάλι περισσότερες από 8 φορές».

ΘΕΑΤΡΟ
Ο Ευθύμης Φιλίππου ανοίγει νέα σελίδα στο θέατρο
Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης Δημήτρης Καραντζάς συναντά το παράδοξα ιερό ανίερο σύμπαν του πολυβραβευμένου σεναριογράφου του Λάνθιμου, σε μια εντυπωσιακή παράσταση. Αυτό που συμβαίνει μπροστά μας είναι η έκρηξη...
Ο Ευθύμης Φιλίππου ανοίγει νέα σελίδα στο θέατρο
ΘΕΑΤΡΟ
«Κάνω τις παραστάσεις που θα ήθελα να δω»
Ο Αλέξανδρος Διαμαντής πρωτοασχολήθηκε με το θέατρο μόλις πέρσι, σε ηλικία 21 ετών, σκηνοθετώντας τον «Βέρθερο» του Γκέτε. Σκηνοθετεί τον «Κοριολανό», την τελευταία τραγωδία του Σέξπιρ, στο θέατρο «Σημείο»,...
«Κάνω τις παραστάσεις που θα ήθελα να δω»
ΘΕΑΤΡΟ
Η «Δίκη» του Κάφκα ξαναγίνεται στην Πολωνία
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση όχι μόνο φιλοξενεί, αλλά και στήριξε οικονομικά μια παράσταση που δοκιμάστηκε, απειλήθηκε στην ίδια την πατρίδα της από την εθνικιστική, υπερσυντηρητική κυβέρνηση.
Η «Δίκη» του Κάφκα ξαναγίνεται στην Πολωνία
ΘΕΑΤΡΟ
«Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι»
Για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσιάζεται στον Πολυχώρο Vault το έργο της Κατρίν Μπεναμού «Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι», σε μετάφραση Αννας Δαμιανίδη – Αθηνάς Κεφαλά και σκηνοθεσία Αθηνάς Κεφαλά. Το έργο...
«Ανα ή το πανέξυπνο κορίτσι»
ΘΕΑΤΡΟ
Οι οροθετικές αφηγούνται τις ιστορίες τους
Στον Πολυχώρο Vault (Μελενίκου 26, Γκάζι, Βοτανικός, τηλ. 213-0356472), η θεατρική ομάδα «Ανδρομέδα» παρουσιάζει έως τις 17 Απριλίου και κάθε Τετάρτη στις 7 μ.μ. το έργο «Γυναίκες από χώμα», σε σύνθεση...
Οι οροθετικές αφηγούνται τις ιστορίες τους
ΘΕΑΤΡΟ
Στον κόσμο των κωφών και του έρωτα
Ο Τάκης Τζαμαργιάς δίνει ζωή σε όσα «εκστομίζονται» και σε όσα σιωπούν εγκλωβισμένα στο σώμα των ηθοποιών στο υπέροχο βρετανικό έργο της Νίνα Ρέιν, όπου ξεχωρίζει η ερμηνεία του Μάνου Καρατζογιάννη στον ρόλο...
Στον κόσμο των κωφών και του έρωτα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας