Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Απολογίες 4 & 5» στην Αγγλικανική Εκκλησία

Η Αργυρώ Χιώτη με την ομάδα της, τους Vasistas

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Απολογίες 4 & 5» στην Αγγλικανική Εκκλησία

  • A-
  • A+

«Ο άντρας πλησιάζει τον εξεταστή και υποκλίνεται μπροστά του σηκώνοντας το δεξί του χέρι: Αν το κολύμπι μ’ ευχαριστεί, να μη βουτήξω ξανά σε γαλάζια καθαρά νερά. Αν μου αρέσουν οι περίπατοι στα πάρκα, τα δέντρα να πέφτουν και να μου κλείνουν τον δρόμο καθώς περπατώ. Θα είμαι ειλικρινής. Αν δεν είμαι ειλικρινής, δεν είμαι άξιος να είμαι εδώ μπροστά σας απόψε». Ενα βιογραφικό σκηνικό ποίημα βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα. Σκηνές από μια άτυπη δίκη. Η Αργυρώ Χιώτη με την ομάδα της, τους Vasistas, επαναφέρουν τις «Απολογίες 4 & 5» του Ευθύμη Φιλίππου για λίγες παραστάσεις, από τις 28 Ιανουαρίου έως τις 18 Φεβρουαρίου, στην Αγγλικανική Εκκλησία «Αγιος Παύλος», στο κέντρο της Αθήνας.

Το έργο του Ευθύμη Φιλίππου (παρουσιάστηκε για τρία βράδια στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου το 2016) ειδικά γραμμένο για την ομάδα Vasistas, με λόγο συμπυκνωμένο και λυρικό σαν σκηνικό ποίημα, επιχειρεί μια περιπλάνηση στην εσωτερική γεωγραφία τριών προσώπων (τους βασικούς ρόλους ερμηνεύουν οι Εύη Σαουλίδου, Ευθύμης Θέου, Φιντέλ Ταλαμπούκα).

Ενας δικαστής, απροσδιόριστη ηγετική φιγούρα με στοιχεία σχολικού εξεταστή, αστυνομικού ανακριτή ακόμα και ψυχαναλυτή, κι απέναντί του δύο εξεταζόμενοι. Μία γυναίκα και ένας άντρας στο μέσο περίπου της ζωής τους, οικειοθελώς εξεταζόμενοι, ανατρέχουν στις απειροελάχιστες λεπτομέρειες που καθόρισαν τη ζωή τους ενώ την ίδια στιγμή διακυβεύεται η ένταξη ή ο αποκλεισμός τους. Η περιπέτεια μοιάζει να υπερβαίνει τον χρόνο και τον χώρο, ενώ αν υπάρχει κάτι που κρατάμε είναι η ανάγκη του ανθρώπου για ουσιαστική ύπαρξη και συνύπαρξη.

Παρών καθ’ όλη τη διάρκεια, σημείο αναφοράς και συνδιαλλαγής, ένας πενταμελής χορός ενόρκων (τον αποτελούν οι Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Ματίνα Περγιουδάκη, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Ελένη Βεργέτη, Αργυρώ Χιώτη) που παρατηρεί και παρεμβαίνει τραγουδώντας ασταμάτητα ένα πολυφωνικό τραγούδι. Σαν σύγχρονος τραγικός χορός παραμένει ενεργός μάρτυρας και τελικός κριτής της δίκης. Σαν δονούμενο σώμα, σαν μια άλλη πολιτεία, αποκαλύπτει την εύθραυστη εσωτερικότητα των προσώπων, που καταθέτουν την αλήθεια τους σχεδόν ψιθυρίζοντας.

Info: Αγγλικανική Εκκλησία «Αγιος Παύλος»: Φιλελλήνων 27, Σύνταγμα. 28-29 Ιανουαρίου, 5, 11,12, 18 Φεβρουαρίου στις 21.00. Μουσική διασκευή και διδασκαλία: Henri Kergomar. Διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Μπάμπης Χιώτης. Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη. Τιμές εισιτηρίων: 12€, 8€ μειωμένο. Κρατήσεις: 6944965863. Με αγγλικούς και γαλλικούς υπότιτλους.

  

ΘΕΑΤΡΟ
Σονέτο ενός ακραίου έρωτα
Μια ομάδα επτά ανδρών, καθισμένοι γύρω από ένα τραπέζι, επιχειρούν με στίχους του Σέξπιρ και αντικείμενα που έχουν μπροστά τους να παράξουν ήχους. Θέλουν να εξηγήσουν έναν ανεκπλήρωτο έρωτα, να αφουγκραστούν...
Σονέτο ενός ακραίου έρωτα
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Μάκαβοϊ μαγευτικός Σιρανό
Ο Σιρανό θα μπορούσε να τα έχει όλα: είναι θαυμαστός στον λόγο και φοβερός στη μάχη. Πλην, όμως, δεν έχει κερδίσει αυτό για το οποίο φλέγεται περισσότερο: την καρδιά του μεγάλου του έρωτα, της Ρωξάνης.
Ο Μάκαβοϊ μαγευτικός Σιρανό
ΘΕΑΤΡΟ
Βάσανα του σώματος και της ψυχής
Είναι μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της φετινής χρονιάς, κι από τις πλέον ασπρόσμενες. Το βιβλίο του Σταύρου Ζουμπουλάκη έδωσε την ευκαιρία στον Περικλή Μουστάκη να επιστρέψει στο είδος εκείνο του θεάτρου...
Βάσανα του σώματος και της ψυχής
ΘΕΑΤΡΟ
«Η φαντασία σε πηγαίνει σε μέρος υπαρκτό»
Ο ποιητής και μεταφραστής, Στρατής Πασχάλης, συνθέτει ένα κείμενο που ενώνει την ποίηση με το θέατρο. Το «Δόξα κοινή» εμπνέεται από το ποίημα του Ανδρέα Εμπειρίκου «Εις την Οδό των Φιλελλήνων» και ο Δημήτρης...
«Η φαντασία σε πηγαίνει σε μέρος υπαρκτό»
ΘΕΑΤΡΟ
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
Με τη νέα όπερα του Γιώργου Κουρουπού ξεκινά η χρονιά. Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ και λιμπρέτο Ιουλίτας Ηλιοπούλου, η «Λεπορέλλα» είναι ένα ψυχογράφημα που εξερευνά τις σκοτεινές πλευρές...
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
ΘΕΑΤΡΟ
Με τον Ρίτσο, στις «Γειτονιές του κόσμου»
Θυμούνται οι γειτονιές. Πώς να ξεχάσουν; Είταν πικρές και τότε οι μέρες μας. Θυμούνται. Εξω από τις κλεισμένες πόρτες είτανε το φως, είτανε κι οι...
Με τον Ρίτσο, στις «Γειτονιές του κόσμου»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας