• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    39°C 36.9°C / 40.7°C
    2 BF
    26%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    37°C 31.9°C / 41.0°C
    2 BF
    36%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    39°C 35.1°C / 42.6°C
    1 BF
    37%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    40°C 38.1°C / 39.9°C
    4 BF
    11%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    36°C 35.9°C / 35.9°C
    3 BF
    28%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    37°C 32.9°C / 41.0°C
    3 BF
    11%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    37°C 36.7°C / 37.4°C
    2 BF
    11%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    40°C 33.6°C / 40.7°C
    2 BF
    13%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.8°C / 37.1°C
    5 BF
    55%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    35°C 34.9°C / 36.9°C
    4 BF
    28%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    32°C 29.9°C / 32.8°C
    5 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.6°C / 32.7°C
    3 BF
    49%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    37°C 36.9°C / 38.9°C
    3 BF
    36%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    39°C 34.5°C / 38.9°C
    0 BF
    21%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    39°C 34.5°C / 40.6°C
    2 BF
    20%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 33.8°C / 34.8°C
    4 BF
    46%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    39°C 37.2°C / 40.9°C
    3 BF
    15%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.5°C / 32.3°C
    1 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.6°C / 41.7°C
    4 BF
    49%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    38°C 37.8°C / 37.8°C
    3 BF
    10%
Μουσικό παραμύθι με προβολές animation
ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μουσικό παραμύθι με προβολές animation

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Η περίοδος των Χριστουγέννων είναι η ιδανική στιγμή για παρουσίαση έργων που αποτείνονται σε νέους διαφόρων ηλικιών. Βεβαίως, είναι γνωστό ότι η σύνθεση επιτυχημένων καινούργιων μουσικών έργων για παιδιά είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα αφού επιζητεί να κινητοποιήσει την πρόσληψη και το συγκινησιακό ενός ακροατηρίου ανελέητα εθισμένου και την υπερπροσφορά άλλων -διόλου ευγενών- ερεθισμάτων. Ωστόσο κάποτε το αποτέλεσμα δικαιώνει την προσπάθεια.

Φέτος, στο πλαίσιο της Οπερας για παιδιά και νέους, η Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής πρότεινε σε μια πολύ ωραία παραγωγή «Το Αηδόνι του αυτοκράτορα» της Λένας Πλάτωνος. Το τρομερό παιδί της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής της δεκαετίας του ’80 με το πρωτοποριακό δημιουργικό έργο συνέθεσε αυτό το «μουσικό παραμύθι με στοιχεία όπερας» σε κείμενο του Γιώργου Βολουδάκη το 1989.

Το έργο ηχογραφήθηκε αμέσως και κυκλοφόρησε δισκογραφικά από τη ΛΥΡΑ αλλά δεν είχε παιχτεί ποτέ σκηνικά. Για την τωρινή, πρώτη ζωντανή σκηνική του παρουσίαση η 67χρονη συνθέτρια συνεργάστηκε στην ενορχήστρωση με τον Στέργιο Τσιρλιάγκο. Η υποδειγματικά σύγχρονη παραγωγή της ΕΛΣ υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Διεθνές Φεστιβάλ & Αγορά Κινουμένων Σχεδίων Animasyros, στο πλαίσιο του οποίου και πρωτοπαρουσιάστηκε ζωντανά στις 27/9/2018.

Το ανέβασμα διαρκεί περίπου μία ώρα και χαρακτηρίζεται από το ευφάνταστο, ευφυές, αριστοτεχνικά φινιρισμένο πάντρεμα προβολών ψηφιακού animation, φυσικού σκηνικού και ηθοποιών/τραγουδιστών. Συντονιζόμενα προς τη μουσική και συνδυαζόμενα με το λιτό σκηνικό της Ευαγγελίας Θεριανού (συρόμενα παραβάν/οθόνες), τα καλοφτιαγμένα, επιτηδευμένα 2D animation της Ειρήνης Βιανέλλη συνέθεσαν ένα ονειρικό θέαμα αποτελούμενο από εξωτικές, χειροποίητης αισθητικής «κινέζικες» εικόνες και ευρηματικά, χιουμοριστικά τεχνάσματα.

Ως ακρόαμα, το έργο ήταν ένας ισορροπημένος συνδυασμός από νηφάλια ηλεκτρονικά, ηχητικά περιβάλλοντα, παιχνιδιάρικα κωμικά τραγούδια, σύντομες αφηγήσεις και θύλακες απογειωτικής μελωδίας. Το έργο παρουσιάστηκε ως το ζωντάνεμα μιας αφήγησης, που απάγγειλε η Μαρία Σκουλά. Η ανάλαφρη, σαφής σκηνοθεσία της Κατερίνας Πετσατώδη στήριξε αβίαστα την αφηγηματική ροή.

Η υψίφωνος Μαριλένα Στριφτόμπολα δάνεισε την αιθέρια φωνή της στο Αηδόνι, ενώ οι Νίκος Κοτενίδης, Γιώργος Ρούπας, Γιάννης Φίλιας, Νίκη Χαζιράκη και Δημήτρης Ναλμπάντης ενσάρκωσαν με κέφι και χιούμορ τους ρόλους του Αυτοκράτορα, των Αυλικών κ.λπ. Στην παράσταση συνεργάστηκαν επίσης οι Μιχάλης Παπαπέτρου (διδασκαλία, πλήκτρα), Στέργιος Τσιρλιάγκος (σχεδιασμός ήχου, programming, μίξεις) και Μιχάλης Κλουκίνας (video mapping). Η παραγωγή θα παρουσιάζεται έως και τον Ιανουάριο 2019.

Καινούργια χριστουγεννιάτικα παραμύθια στη Στέγη

Κάθε καλλιτεχνική περίοδο, στο πλαίσιο του προγράμματος «Το Ελληνικό σχέδιο», η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση εμπλουτίζει το ειδικό ρεπερτόριο των μουσικών παραμυθιών, αναθέτοντας τη σύνθεση νέων έργων για αφηγητή και ορχήστρα, απευθυνόμενων σε παιδιά. Για τη φετινή, όγδοη χρονιά επιλέχτηκε σκόπιμα η θεματική των Χριστουγέννων, εφαπτόμενη, ωστόσο, και όψεων της σύγχρονης πραγματικότητας.

Τη μουσική έπαιξαν έντεκα μουσικοί του ελληνικού «Ventus Ensemble» υπό τον αρχιμουσικό Μιχάλη Οικονόμου. Η παρουσίαση πλαισιώθηκε από το λιτό, εικαστικό θέαμα του σκηνογράφου Πάρι Μέξη, αποτελούμενο από χρωματιστά τρίγωνα, κύκλους και παραλληλόγραμμα που κινούνταν στον χώρο, φωτισμένα απαλά από τον Γιώργο Τέλλο. Αυστηρά αφαιρετικό και με σωστά ζυγιασμένη ένταση παρουσίας, το θέαμα στήριξε συγκινησιακά την παρακολούθηση του ακροάματος. Η παραγωγή παρουσιάστηκε στην κεντρική σκηνή της Στέγης, στις 8 και 9/12/2018.

Εχοντας σπουδάσει μουσική για τον κινηματογράφο, οι δυο συνομήλικοι συνθέτες ανταποκρίθηκαν εύστοχα και αβίαστα στις ειδικές ισορροπίες της ζωντανής αφήγησης με ταυτόχρονη μουσική συνοδεία. Το «Εγώ το ξωτικό» του Κωστή Κριτσωτάκη βασίστηκε σε κείμενο της Μαριβίτας Γραμματικάκη, που αφηγήθηκε με ταιριαστά κλοουνίστικη διάθεση ο ηθοποιός Γιώργος Κατσής. Καλογραμμένη, ήπια μελωδική και παιχνιδιάρικη η συνοδευτική μουσική του Κριτσωτάκη διέθετε βάρος κινηματογραφικού soundtrack και πλαισίωσε με ξεκάθαρους χαρακτηρισμούς την αφήγηση, επιστρατεύοντας νοηματικώς οικεία μουσικά στερεότυπα.

Το «Ονειρο με κόκκινο σκουφί» του Τάσου Ρωσόπουλου βασίστηκε σε κείμενο της Κατερίνας Σχινά, που αφηγήθηκε σε φιλικούς τόνους ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Μπιμπής. Πιο εξωστρεφής και συμφωνική στην πλοκή της, με επιθετική ενορχήστρωση, η γραφή του Ρωσόπουλου ακολούθησε πιστά και στενά τις μεταπτώσεις των διαθέσεων του κειμένου. Οι αντιδράσεις του παιδόκοσμου στην κατάμεστη αίθουσα έδειξαν ότι οι προτάσεις των δύο μουσικών –και των δύο σύγχρονων παραμυθογράφων- βρήκαν παραλήπτες.

 

ART - ΝΕΑ
Πολιτιστικές διέξοδοι νο 5: Παραστάσεις γνωριμίας των παιδιών με τη λυρική τέχνη
«Πού πάει ο καιρός που φεύγει κι όταν φτάνει ξαναφεύγει;». Με τους ήχους της Λιλιπούπολης στα αυτιά, σκεφτήκαμε ότι έχουμε διαπράξει μια μεγάλη παράλειψη σε αυτές τις συναντήσεις μας. Και θα επιχειρήσουμε να...
Πολιτιστικές διέξοδοι νο 5: Παραστάσεις γνωριμίας των παιδιών με τη λυρική τέχνη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
«Αμίλητη – ένα σύγχρονο χορικό»
Μετά τις περσινές «Δυδιμάνες» που παρουσιάστηκαν με επιτυχία στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ, η συνθέτρια Δήμητρα Τρυπάνη επέστρεψε φέτος στoν ίδιο χώρο με την «Αμίλητη», έργο επίσης εμπνευσμένο από το πεδίο...
«Αμίλητη – ένα σύγχρονο χορικό»
ΘΕΑΤΡΟ
Εμπιστευτείτε τη φαντασία των παιδιών!
Ο Θάνος Μικρούτσικος έγραψε τη μουσική σε μια πειρατική περιπέτεια, σε ένα θεατρικό για παιδιά (και όχι μόνο). Λέγεται «Ώς την άκρη του κόσμου» και αποτελεί το προϊόν της συνεργασίας της συγγραφέα Μαρία...
Εμπιστευτείτε τη φαντασία των παιδιών!
ΘΕΑΤΡΟ
Ξανά Αριστοφάνης διά χειρός Κραουνάκη
Ο Σταμάτης Κραουνάκης ξέρει καλά τι σημαίνει για τον εξουθενωμένο πολίτη το καταφύγιο της ουτοπίας, ξέρει τι σημαίνει ποίηση και ψυχαγωγία. Κι αυτή τη σχέση του με την αριστοφανική κωμωδία θα δούμε στις...
Ξανά Αριστοφάνης διά χειρός Κραουνάκη
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Φτωχότερη η Εθνική Λυρική Σκηνή
H διακεκριμένη υψίφωνος Βαρβάρα Γκαβάκου-Ψαροπούλου, μία από τις πιο σπουδαίες καλλιτέχνιδες της Εθνικής Λυρικής Σκηνής η οποία διέπρεψε σε κορυφαίους πρωταγωνιστικούς ρόλους στις δεκαετίες του ’70 και του...
Φτωχότερη η Εθνική Λυρική Σκηνή
ΜΟΥΣΙΚΗ - ΧΟΡΟΣ
Αναγεννημένοι «Τετρακτύς»
Την τελευταία εικοσαετία έχουμε δει και έχουμε ακούσει αρκετά εγχώριας σύνθεσης κουαρτέτα εγχόρδων, κανένα όμως δεν διατήρησε επί μακρόν μόνιμη, τακτική παρουσία με την έννοια ότι κατόρθωσε να προσφέρει ετήσια...
Αναγεννημένοι «Τετρακτύς»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας