Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ενδιαφέρον ρεπερτόριο διετίας
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ενδιαφέρον ρεπερτόριο διετίας

  • A-
  • A+

Ενα ρεπερτόριο με ορίζοντα διετίας, συνεργασίες με πολιτιστικά ιδρύματα, δράσεις με φορείς αλλά και με έντονο εκπαιδευτικό και κοινωνικό χαρακτήρα ανακοίνωσε για το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά ο καλλιτεχνικός του διευθυντής, Νίκος Διαμαντής, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου που δόθηκε με αφορμή την έναρξη των εκδηλώσεων του θεάτρου.

Ενδιαφέρουσες παραστάσεις, διανομές, συνεργασίες κι ένα πλήθος παράλληλων δράσεων και εκπαιδευτικών προγραμμάτων χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα του θεάτρου, βασισμένο στη φιλοσοφία του συμμετοχικού ουμανισμού, όπως τόνισε ο Νίκος Διαμαντής:

«Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά στηρίζεται στους άρρηκτους δεσμούς με την κοινωνία, για να εξακτινώσει τη δράση του προς διαφορετικές, αναπάντεχες κατευθύνσεις.

Υπερβαίνοντας τους διαχωρισμούς, φέρνοντας σε συνομιλία τις τέχνες, τη σκέψη και τον λόγο στη δημόσια σφαίρα, το καλλιτεχνικό πρόγραμμα, οι κοινωνικές παρεμβάσεις, καθώς και το σύνολο των εκπαιδευτικών χειρονομιών του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά συνιστούν μια πολυφωνική, συνεκτική επικράτεια πολιτισμού, που υπερασπίζεται με δυναμισμό τις αξίες του ανθρωπισμού».

Κεντρική Σκηνή

Η σεζόν αρχίζει στις 22/11 με τον «Θείο Βάνια» του Τσέχοφ, που σκηνοθετεί και ερμηνεύει ο Γιώργος Κιμούλης, και μετά ανεβαίνει το έργο του Γκέοργκ Μπίχνερ «Βόυτσεκ», σε μετάφραση Σπύρου Ευαγγελάτου και σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου, με τον Γιώργο Γάλλο στον ομώνυμο ρόλο και έναν δυναμικό θίασο 10 ηθοποιών. Ο Θωμάς Μοσχόπουλος θα σκηνοθετήσει το «Γαϊτανάκι του έρωτα» του Αρθρουρ Σνίτσλερ, με τους Στεφανία Γουλιώτη, Πυγμαλίωνα Δαδακαρίδη, Αννα Μάσχα, Αλέξανδρο Λογοθέτη, Χάρη Φραγκούλη κ.ά. Το έργο «Ρένα», βασισμένο στο τελευταίο βιβλίο του Αύγουστου Κορτώ, ανεβαίνει σε σκηνοθεσία της Νικαίτης Κοντούρη, με την Υρώ Μανέ στον ομώνυμο ρόλο. Μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου θα παίζεται ο «Μικρός Αμαντέους» του Μάκη Καραχάλιου σε σκηνοθεσία της Ρέινα Εσκενάζυ, με πρωταγωνιστή τον Αντώνη Λουδάρο.

Φουαγέ

  • «Κούκλες» βασισμένο στο «Κουκλόσπιτο» του Ιψεν, σε σκηνοθεσία Νικόλα Ανδρουλάκη.
  • «Πεθαίνω σαν χώρα» του Δημήτρη Δημητριάδη, σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη.
  • Με μια αναπνοή», ένα ποιητικό αφήγημα σε δύο μέρη, με την Ολια Λαζαρίδου και τον Νίκο Ξυδάκη.
  • «Πασχαλινές ιστορίες» του Αλέξανδρυ Παπαδιαμάντη, με τον Αρη Ρέτσο (Μ. Δευτέρα 22 και Μ. Τρίτη 23 Απριλίου).

● Στο πλαίσιο του προγράμματος «Η δυναμική του Ελληνικού Λόγου στο Θέατρο», από τον Μάρτιο ώς τον Μάιο, το Δημοτικό Θέατρο ανοίγει τις πόρτες του στο μεγάλο κοινό κάθε ηλικίας, κάνοντας ένα πρώτο και ουσιαστικό βήμα για τη θεατρική εκπαίδευση. Καλεί τον κόσμο να ανακαλύψει τον μηχανισμό της θεατρικής πράξης εκ των έσω, δίνοντάς του τη μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσει πώς φτιάχνεται μια θεατρική παράσταση και να ακολουθήσει τη διαδρομή της μέσα από μια σειρά ανοιχτών προβών. Δημιουργεί ένα workshop in progress, κατά το οποίο ενθαρρύνεται η δημιουργική εμπλοκή των θεατών στη θεατρική διαδικασία.

Τα έργα τα οποία θα παρουσιαστούν στο φετινό πρόγραμμα είναι:

«Ο φονιάς» του Μ. Ευθυμιάδη, σε σκηνοθεσία Κίρκης Καραλή, «Ο Στρατηγός» του Μ. Τσίτα σε σκηνοθεσία Ρούλας Πατεράκη, «Με δύναμη από την Κηφισιά» των Κεχαΐδη-Χαβιαρά σε σκηνοθεσία Νίκου Διαμαντή (σε κεντρικές παραστάσεις). «Αγγέλα» του Γ. Σεβαστίκογλου από τη Δραματική Σχολή Δήλος, «Θέλω μια χώρα» του Α. Φλουράκη από τη Δραματική Σχολή Ιάκωβος Καμπανέλλης, τα «Αξύριστα πιγούνια» του Γ. Τσίρου από τον Πειραϊκό Σύνδεσμο, «Μέρες της Αγίας Βαλπουργίας» του Π. Σουλτάτου από την Πράξη 7, «Η βουή» του Π. Μάτεσι από το Τμήμα Θεατρικών Σπουδών ΕΚΠΑ (θεατρικά αναλόγια).

● Μέχρι τις 7 Ιανουαρίου θα συνεχιστεί η έκθεση 28 εμβληματικών έργων ζωγραφικής του Χρήστου Μποκόρου.

   

ΘΕΑΤΡΟ
«Το γεγονός αντικαταστάθηκε από την άποψη»
«Το σπήλαιο», μια πρωτότυπη όπερα βασισμένη στην αλληγορία του Πλάτωνα, σκηνοθετεί στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Τέσσερις περφόρμερ, λυρικοί τραγουδιστές και ηθοποιοί, χρησιμοποιώντας τεχνικές του θεάτρου...
«Το γεγονός αντικαταστάθηκε από την άποψη»
ΘΕΑΤΡΟ
«Η σκηνοθετίτιδα σκοτώνει το θέατρο»
Συζητώντας με τη Ρούλα Πατεράκη πείθεσαι ότι εκείνη τη στιγμή διατυπώνει με τις πιο ακριβείς λέξεις τις απαντήσεις της, ότι εκφράζει με τη μεγαλύτερη δυνατή αλήθεια τις σκέψεις και τις επιθυμίες της, όσο...
«Η σκηνοθετίτιδα σκοτώνει το θέατρο»
ΘΕΑΤΡΟ
«Οταν η παιδεία απουσιάζει, το ψέμα και ο λαϊκισμός ευδοκιμούν»
Την «Αγριόπαπια» του Ερρίκου Ιψεν σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου στο θέατρο Πορεία, ένα έργο ρεαλιστικό αλλά γεμάτο συμβολισμούς και επίκαιρο όσο ποτέ, για το ζωτικό ψεύδος που μπορεί να υποκαταστήσει την...
«Οταν η παιδεία απουσιάζει, το ψέμα και ο λαϊκισμός ευδοκιμούν»
ΘΕΑΤΡΟ
«Εχω την αίσθηση του τώρα, δεν σκέφτομαι το πριν και το μετά»
«Ασφάλεια δεν υπάρχει πουθενά, το διαπιστώνεις κάθε βράδυ πάνω στη σκηνή, υπάρχει όμως η διάθεση να κρατάς την ψυχή σου ανοιχτή», λέει στην «Εφ.Συν.» η δημοφιλής ηθοποιός Ιωάννα Παππά, η οποία ερμηνεύει την...
«Εχω την αίσθηση του τώρα, δεν σκέφτομαι το πριν και το μετά»
ΘΕΑΤΡΟ
«Να κάνεις σήμερα θέατρο είναι σαν αποστολή αυτοκτονίας»
Σκηνοθετεί με σύγχρονη ματιά τον «Ζητιάνο» του Ανδρέα Καρκαβίτσα στο Από Μηχανής Θέατρο με την ομάδα ΑΝΙΜΑ. Ενας επαγγελματίας, τυχοδιώκτης επαίτης καταστρέφει ένα ολόκληρο χωριό του Θεσσαλικού κάμπου το 1881,...
«Να κάνεις σήμερα θέατρο είναι σαν αποστολή αυτοκτονίας»
ΘΕΑΤΡΟ
«Κάνω τις παραστάσεις που θα ήθελα να δω»
Ο Αλέξανδρος Διαμαντής πρωτοασχολήθηκε με το θέατρο μόλις πέρσι, σε ηλικία 21 ετών, σκηνοθετώντας τον «Βέρθερο» του Γκέτε. Σκηνοθετεί τον «Κοριολανό», την τελευταία τραγωδία του Σέξπιρ, στο θέατρο «Σημείο»,...
«Κάνω τις παραστάσεις που θα ήθελα να δω»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας