Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μαγεία για πιστεύσαντες (και μη)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαγεία για πιστεύσαντες (και μη)

  • A-
  • A+

«Φτύστε μας μη μας ματιάσετε!», είπε η Σμαράγδα Καρύδη λίγο πριν από την παρουσίαση της παράστασης. «Γιατί πιστεύουμε στο μάτι εμείς εδώ ως θίασος. Αναγκαστικά», πρόσθεσε. Και πώς να μην πιστεύουν; Αν και η παράσταση «Οι μάγισσες της Σμύρνης», που ξεκινάει σε λίγες μέρες στο θέατρο «Παλλάς», είναι για «πιστεύσαντες», αλλά κυρίως για «μη πιστεύσαντες», ακριβώς γιατί θα τους πείσει πως «η μαγεία είναι ισχυρή, σαν τη δύναμη της ψυχής», όπως δήλωσε η συγγραφέας του ομότιτλου μυθιστορήματος, Μάρα Μεϊμαρίδη. Εξάλλου, σύσσωμος ο θίασος, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σταμάτη Φασουλή, συμφώνησε πως φέτος στο «Παλλάς» «κυρίαρχο ρόλο δεν θα έχει ο ρεαλισμός, αλλά η μαγεία - στην κυριολεξία!».

Η Κατίνα (Σμαράγδα Καρύδη), μια πανάσχημη, πάμπτωχη κοπέλα, έρχεται στη Σμύρνη από την Καππαδοκία με τη μητέρα της Ευθαλία (Μαρία Καβογιάννη).

Εκεί, με την καθοδήγηση της Τουρκάλας μάγισσας Αττάρτης (Μίρκα Παπακωνσταντίνου), η Κατίνα παντρεύτηκε τρεις φορές (τους δύο συζύγους της, Κωνσταντίνο και Σύριο Καραμάνο ερμηνεύουν αντίστοιχα οι Μέμος Μπεγνής και Ηλίας Μελέτης), έκανε περιουσία, είδε στα χαρτιά (Ντέστε) την καταστροφή της πόλης και ήρθε στην Ελλάδα.

Την ιστορία της βρήκε στα οικογενειακά μπαούλα η ανιψιά της, Μάρα Μεϊμαρίδη, όπου και την κατέγραψε σε βιβλίο. Το διάβασαν πάνω από ένα εκατομμύριο αναγνώστες, έγινε σειρά (ήταν η ακριβότερη παραγωγή του Mega) και τώρα μεταφέρεται στο θέατρο, σε απόδοση και σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή.

«Το βιβλίο κυκλοφόρησε το 2002, η σειρά έγινε το 2006 και τώρα το θεατρικό», είπε η συγγραφέας. «Ολα αυτά τα χρόνια, η ιστορία της Κατίνας ιντριγκάρει το ίδιο. Γιατί ακριβώς έχει να κάνει με τη μεταφυσική. Κάτι που κατ’ αρχήν τρομάζει - και μένα στην αρχή με κατατρόμαξε! Ωστόσο, το βιβλίο δεν ψεύδεται», διευκρίνισε. «Είναι μια αληθινή ιστορία, από τις λίγες που αναφέρονται στη Σμύρνη πριν από την καταστροφή της. Αναπαριστά τις μνήμες, τις εικόνες, την κίνηση του πλούτου, μια κοινωνία ζωντανή και χρωματιστή. Αυτή τη βαθιά ατμόσφαιρα του έργου θελήσαμε να βγάλουμε στην παράσταση - όχι μόνο την ιστορία», είπε ο Στ. Φασουλής.

«Δεν χάθηκαν μόνο ζωές, χρήμα και πλούτος με την καταστροφή. Χάθηκαν τρόποι ζωής, συμπεριφοράς και σκέψης. Οταν γνωρίζεις τη Σμύρνη πριν, τότε καταλαβαίνεις πιο βαθιά την πίκρα της καταστροφής. Επρεπε να μεταφέρουμε μια ατμόσφαιρα ονειρική στη σκηνή. Σαν να ξυπνάνε σελίδες πολυκαιρισμένου βιβλίου. Γι’ αυτό και τα σκηνικά μας (Αθανασία Σμαραγδή) δεν είναι ρεαλιστικά, μα ποιητικά. Γι’ αυτό και πίσω από κάθε χαρακτήρα υπάρχει μια συγκεκριμένη ιστορία, την οποία φωτίσαμε».

Πρόκειται για μια μεγάλη παραγωγή, μελετημένη (σχεδόν δύο χρόνια προετοιμαζόταν) που στοχεύει στο «να είναι καλύτερη από τις προσδοκίες μας», όπως είπε ο σκηνοθέτης. Και αν και οι περισσότεροι συντελεστές δήλωσαν «ορθολογιστές» και «μακριά από μεταφυσικές αναζητήσεις, ξόρκια και μπουγιούμια», ωστόσο συμφώνησαν πως αφού κάνουν θέατρο, σίγουρα σε κάποια «μαγεία» πιστεύουν.

Info: Από 11 Οκτωβρίου, θέατρο «Παλλάς» (Βουκουρεστίου 5, τηλ. 2103213100). Η παράσταση θα έχει υπέρτιτλους και για άτομα με προβλήματα ακοής.

ΘΕΑΤΡΟ
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
Πολλά τα αριστεία για τον ηθοποιό Γιωργή Τσουρή, ο οποίος αυτοτρολάρεται: «Είμαι μοναχοπαίδι. Ο πατέρας μου Ανδρέας είναι ηθοποιός και η μητέρα μου Νάγια, φιλόλογος. Οπότε εγώ έγινα και τα δυο... τι να κάνω!».
«Το βραβείο Χορν είναι ένα πολύ όμορφο και γλυκό κίνητρο»
ΘΕΑΤΡΟ
Υπέροχος, διαφορετικός Παπαδιαμάντης!
Είναι όλοι τους υπέροχοι! Ταλαντούχοι, γεμάτοι αγάπη για το θέατρο και κυρίως γεμάτοι σεβασμό για το κείμενο. Ή μάλλον, για τα κείμενα. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η θεατρική παράσταση «Ο Α.Π. στο σπίτι μας»,...
Υπέροχος, διαφορετικός Παπαδιαμάντης!
ΘΕΑΤΡΟ
«Η τέχνη είναι σύγχυση και οδύνη»
Ο Ρομέο Καστελούτσι, γεννημένος το 1960 σε ένα μικρό χωριό στην Τσεζένα, έξω από την Μπολόνια, δεν ακολούθησε τελικά τον δρόμο που του επέδειξαν οι δικοί του, αλλά σπούδασε ζωγραφική και σκηνογραφία, έπεσε...
«Η τέχνη είναι σύγχυση και οδύνη»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο απόλυτος έρωτας σε φέρνει κοντά στον Θεό
Η Μαρία Σκουλά είναι τόσο ήρεμη και νηφάλια, που σε ξεγελάει. Νομίζεις πως έχεις μπροστά σου το κοριτσάκι από τα «Ψάθινα καπέλα», τη μεταφορά του ομώνυμου μυθιστορήματος της Μαργαρίτας Λυμπεράκη στην ΕΡΤ το...
Ο απόλυτος έρωτας σε φέρνει κοντά στον Θεό
ΘΕΑΤΡΟ
Οταν ξέρεις Ιστορία αντέχεις στη θύελλα
Οι «Ανθρωποφύλακες» του Περικλή Κοροβέση, βέβαια, δεν είναι απλά ένα σημαντικό κείμενο. Είναι μια συγκλονιστική κατάθεση πραγματικών γεγονότων, βιωμένων με φριχτό τρόπο. Ο νέος σκηνοθέτης Χάρης Γιουλάτος ...
Οταν ξέρεις Ιστορία αντέχεις στη θύελλα
ΘΕΑΤΡΟ
Θέατρο στο διπλανό τραπέζι
«Ο Κόκορας», θεατρικό δρώμενο σε συνέχειες ανάμεσα στον Αργύρη και την Πόπη, ένα παντρεμένο ζευγάρι της Αθήνας, με παιδί και πεθερά, τον καιρό της κρίσης. Σημερινό, με όνειρα και προσωπικές φιλοδοξίες που...
Θέατρο στο διπλανό τραπέζι

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας