Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ξεκινά το «Φεστιβάλ Τσέπης»

Αννα Δαμιανίδη, Αθηνά Κεφαλά, Μαρίνος Κωστόπουλος, Ουρανία Μπασλή, Αγαπητός Μανδαλιός και Λύντα Πεπέ για το θεατρικό αναλόγιο με κείμενα Μαργαρίτας Κουλεντιανού, Αννας Δαμιανίδη

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ξεκινά το «Φεστιβάλ Τσέπης»

  • A-
  • A+

Οταν οι εκδόσεις Γαβριηλίδης, με καλλιτεχνική υπεύθυνη τη σκηνοθέτιδα Αθηνά Κεφαλά, ξεκινούσαν το 2016 το «Φεστιβάλ Τσέπης» στο ωραίο κεντρικό στέκι τους, το art bar «Poems ’n’ Crimes» (Αγίας Ειρήνης 17, Μοναστηράκι), δεν φαντάζονταν, όπως ομολογούν, ότι «θα περπατούσε τόσο καλά μέσα στον χρόνο, ότι οι προτάσεις θα έρχονταν με τόση ταχύτητα» και ότι θα εφτανε φέτος στην τρίτη του χρονιά, ακόμα πιο πλούσιο και ευφάνταστο. Στο είδος του, φυσικά – το λέει και ο τίτλος του. Μικρές παραστάσεις χαμηλού κόστους, ειδικά δουλεμένες για το φεστιβάλ, από «παρέες (ομάδες) που δεν έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενηθούν σε κάποια θεατρική στέγη, από δημιουργούς που ψάχνουν καινούργια πράγματα ή ανανεώνουν τα πιο παλιά».

Θέατρο, σινεμά, χορός, τραγούδι, μιμική, αφήγηση, αναλόγια. Τα πάντα έχει το «Φεστιβάλ Τσέπης», απλωμένα σε οχτώ μέρες (28 Σεπτεμβρίου - 5 Οκτωβρίου). Κυριαρχεί το θέατρο. Η πρεμιέρα γίνεται με τη μουσικο-θεατρική σύνθεση «El olor de la muerte», στην οποία ένας μουσικός, δύο ηθοποιοί κι ένας αφηγητής διηγούνται την ιστορία ενός ανθρώπου που περπατά στη νυχτερινή πόλη (κείμενο Αλέξανδρου Λαβράνου). Ακολουθούν το «Γράμμα στον Ορέστη» του Ιάκωβου Καμπανέλλη, όπου μια σύγχρονη Κλυταιμνήστρα, φυλακισμένη και περιμένοντας τον θάνατό της, εξηγεί με γράμμα στον γιο της γιατί σκότωσε τον Αγαμέμνονα (ερμηνεία Ιωάννα Γκαβάκου). Η Θεατρική Εταιρεία 020 παρουσιάζει το «Οιστρογόνο Δύο Οξυγόνο» της Σοφίας Λαμπιδώνη σε σκηνοθεσία Θωμά Χαβιανίδη, για μια νεαρή φύλακα έκθεσης και την έκρηξή της απέναντι σε χυδαίο έργο τέχνης.

Στο θεατρικό δρώμενο «Τα πεζά των ποιητών ή από το Σκοτάδι της απόγνωσης στο Μετέωρο Φως της Χίμαιρας», ο Μανώλης Γιούργος μονολογεί πάνω σε κείμενα Καρυωτάκη και Λαπαθιώτη, ενώ η Γεωργία Δεληγιαννόπούλου τραγουδά με την κιθάρα της. Οι ηθοποιοί Ουρανία Μπασλή και Αγαπητός Μανδαλιός ερμηνεύουν σε μορφή θεατρικού αναλογίου τα κείμενα «Για τον Γιώργο Μπ. 4» της Μαργαρίτας Κουλεντιανού και «Αυγουλάκια-κλόουν» της Αννας Δαμιανίδη (στο πιάνο ο Μαρίνος Κωστόπουλος). Η Μάνια Παπαδημητρίου επιμελείται τη σκηνοθεσία τριών μονοπράκτων από το έργο του Μπρεχτ «Τρόμος και αθλιότητα του Γ΄ Ράιχ» σε μορφή αναλογίου.

Η μουσική και ο χορός έχουν πολλά και ποικίλα. Οι «Heads or Tails» βάζουν τη δική τους νότα σε αγαπημένα κομμάτια της παγκόσμιας ποπ/ροκ σκηνής. Οι Ζαχαρούλα Κληματάκη και Μαρία Μπεθάνη στο «Δεν είναι κακό» αφηγούνται με μουσικές και τραγούδια μια σκοτεινή ιστορία πάνω σε θρύλους, μύθους και παραμύθια. Τρεις φωνές και μία κιθάρα ταξιδεύουν στα μονοπάτια της αγάπης στη μουσική παράσταση «Ερωτος σπαράγματα». Οι «Minor Keys Trio Band» κάνουν ένα «Μουσικό Ταξίδι» από τα fados της Πορτογαλίας σε Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Βραζιλία και Πράσινο Ακρωτηριο.

Η Κατερίνα Χριστοφόρου σε χορογραφία-σκηνοθεσία Φένιας Αποστόλου χορεύει πάνω σε άρια από το «Διδώ και Αινείας» του Χένρι Πέρσελ, ενώ στο β΄ μέρος της βραδιάς το χοροθέατρο «Λυδία Λίθος» με τη Σίλια Καρφοπούλου παρουσιάζει το έργο δωματίου «Chair’s Tragedy», με μουσική από τη «Νόρμα» του Μπελίνι. Υπάρχουν ακόμα μία βραδιά με ερωτικές άριες και τραγούδια με τη Μαρία Μακαρώνη και μία με ρυθμούς μπόσα νόβα, έθνικ, καμπαρέ τζαζ και μπαλάντες με τις Ντένυ Αργυροπούλου και Λένα Σταμέλου.

Info: Πληροφορίες στο 210-3228839 και στο facebook (Poems ’n’ Crimes Art Bar). Εισιτήρια: μία παράσταση 5 ευρώ, δύο 8 ευρώ, τρεις 10 ευρώ.

 

ΘΕΑΤΡΟ
«Μεταμορφώσεις» στην Πειραιώς
Τις «Μεταμορφώσεις», το πιο γνωστό και αντιπροσωπευτικό έργο του Οβίδιου παρουσιάζει η ομάδα C. for Circus, στην Πειραιώς 260, σε σκηνοθεσία της Ειρήνης Μακρή και του Παύλου Παυλίδη, από τις 30 Μαΐου μέχρι τις...
«Μεταμορφώσεις» στην Πειραιώς
ΘΕΑΤΡΟ
Σεξ και πάθος για την Ντιράς
Από τη δεκαετία του '90 η Βρετανίδα σκηνοθέτις Κέιτι Μίτσελ κυριαρχεί στο ευρωπαϊκό θέατρο ανατρέποντας τις βασικές του πατροπαράδοτες συμβάσεις. Αυτές τις μέρες, που η θεατρική καρδιά της Ευρώπης χτυπάει στο...
Σεξ και πάθος για την Ντιράς
ΘΕΑΤΡΟ
Η θερμοκρασία ανεβαίνει... στην Πειραιώς
Το πρώτο sold out στην Πειραιώς 260 υπογράφει ο Θωμάς Μοσχόπουλος, από τους κορυφαίους σκηνοθέτες μας, διασκευάζοντας εξαιρετικά το έργο του Ρέι Μπράντμπερι, που μας μεταφέρει σε ένα δυστοπικό μέλλον όπου τα...
Η θερμοκρασία ανεβαίνει... στην Πειραιώς
ΘΕΑΤΡΟ
1993 και Φαρενάιτ 451
Δύο ενδιαφέρουσες παραστάσεις ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών αυτή την εβδομάδα. Το πολιτικοκοινωνικό «1933» που ανεβάζει ο Ζιλιέν Γκοσλέν και το «Φαρενάιτ 451» σε σκηνοθεσία του Θωμά Μοσχόπουλου...
1993 και Φαρενάιτ 451
ΘΕΑΤΡΟ
Με κριτική ματιά στην εκάστοτε εξουσία
Η παράσταση σε σκηνοθεσία του πρωταγωνιστή Αιμίλιου Χειλάκη αλλά και του Μανώλη Δούνια θα μείνει στη μνήμη όλων μας, σαν διαλεκτικό επιχείρημα περί αληθινού πατριωτισμού, γενναιότητας και ιστορίας, και με τη...
Με κριτική ματιά στην εκάστοτε εξουσία
ΘΕΑΤΡΟ
Το θεατρικό κείμενο ξαναβρίσκει τη σημασία του
Καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ «Αναλόγιο» η Σίσσυ Παπαθανασίου μας μιλά για τα μυστικά της φετινής διοργάνωσης. Μέχρι κι ένα... σενάριο του Καζαντζάκη θα δούμε σε μορφή περφόρμανς. Το φεστιβάλ, που...
Το θεατρικό κείμενο ξαναβρίσκει τη σημασία του

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας