• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.5°C / 36.7°C
    3 BF
    33%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.3°C / 35.3°C
    3 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.0°C / 36.5°C
    2 BF
    33%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.9°C / 32.9°C
    3 BF
    31%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    1 BF
    29%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.1°C / 34.4°C
    0 BF
    42%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 27.4°C / 32.0°C
    3 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    35°C 35.2°C / 35.2°C
    3 BF
    24%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 30.5°C
    4 BF
    39%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 30.1°C
    4 BF
    48%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.8°C / 29.4°C
    5 BF
    37%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.7°C / 29.6°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 30.1°C / 30.1°C
    4 BF
    63%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.2°C / 32.9°C
    4 BF
    33%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.5°C / 34.4°C
    2 BF
    31%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 28.2°C
    4 BF
    54%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.3°C / 35.0°C
    3 BF
    24%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 28.3°C / 28.8°C
    3 BF
    62%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.6°C / 32.8°C
    3 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    32°C 32.4°C / 32.4°C
    1 BF
    45%

«Η Μόνικα Βίτι δεν θυμάται πια» στο θέατρο Τέχνης

  • A-
  • A+

Το θεατρικό έργο του συγγραφέα Θωμά Τσαλαπάτη «Η Μόνικα Βίτι δεν θυμάται πια» ανεβαίνει αυτό το Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου στις 8 το βράδυ στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν στην οδό Φρυνίχου, σε σκηνοθεσία Νικόλ Δημητρακοπούλου.

Στο έργο τρεις γυναίκες αφηγούνται επί σκηνής κοινές μνήμες και παραλλαγές των αναμνήσεών τους, ανάμεσα σε διαφορετικά στοιχεία καταγραφής, ανάμεσα σε μονολόγους που επαναλαμβάνονται, συνδιαλέγονται και σπάνε, διατυπώνοντας μια κοινή αφήγηση γύρω από την ταυτότητα, το παρελθόν, την μνήμη και την κατασκευή της.

Τα ερωτήματα που τίθενται είναι Ποια είναι η πολιτική της μνήμης; Πώς γίνεται να ξεχνάς σε μια εποχή που όλα καταγράφονται; Τι είναι αληθινό και τι όχι, σε μια ανάμνηση θολή σαν την πραγματικότητα και διαυγή σαν το ψέμα;

«Μπαίνω στο δάσος για να προστατευτώ. Τα πόδια γυμνά στη λάσπη. Τα πόδια μου σκληρά απ όλα τα ξυπόλητα καλοκαίρια, την άμμο, τις πέτρες. Η λάσπη. Και η μυρωδιά του χώματος υγρή πριν βρέξει. Μια βροντή και ύστερα μια δεύτερη και όλος ο ουρανός από πάνω μου να φωτίζει. Σαν... δεν θυμάμαι. Και γύρω όλα να αστράφτουν σαν... δεν θυμάμαι... σαν απότομα φλας, σαν να μας φωτογραφίζουν απότομα. Μα... Μα... Μια βροντή, δεν θυμάμαι. Οι λέξεις δεν με αφήνουνε να θυμηθώ...

Και αν σε ρωτήσουν τι είδα εσύ θα πεις: δέντρα και βράχους, κλαδιά, κλαδιά, κλαδιά.

Και αν σε ρωτήσουν που πήγα εσύ πες τους: στο δάσος, στο δάσος».

Σύμφωνα με τη σκηνοθέτιδα, Νικόλ Δημητρακοπούλου, πρώτος στόχος στον πρώτο σταθμό αυτού του έργου είναι οι λέξεις να βρουν την θέση τους στον χώρο και στο σώμα. Να ξεδιπλώσουν τη διαδρομή της μνήμης για να καταλήξουν σε μια ανάμνηση πιθανώς απωθημένη. Να συνδράμουν οι ηθοποιοί επί σκηνής για να προφέρουν όλες τις λέξεις του συγγραφέα γνωρίζοντας ότι «οι λέξεις δεν σε αφήνουν να θυμηθείς». Προκειμένου να μεταφέρουν τους θεατές –ο καθένας μέσα από τη δική του διαδρομή-στην τελική κατοικία του πυρετού. Στο δικό του δάσος, μια νύχτα με βροχή από στάχτες.

Εκτός από τη σκηνοθέτιδα, συντελεστές της παράστασης είναι:

Σκηνοθεσία Εικόνας: Κωνσταντίνος Φραγκόπουλος

Ερμηνεία: Αμαλία Καβάλη, Κίττυ Παϊταζόγλου, Λουκία Πιστιόλα

Φωτιστικός Σχεδιασμός: Νίκος Βλασόπουλος

Μουσική – Ηχητικός Σχεδιασμός: Μανώλης Μανουσάκης

Επικοινωνία: Χρύσα Ματσαγκάνη

Βοηθός Σκηνοθέτη: Άλκηστις Νικολαΐδη

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Δεύτερη χρονιά για τους «Επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου»
Η παράσταση της Άννας Ετιαρίδου και της ομάδας Πλάνη «Οι επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου», μετά την επιτυχία της περσινής χρονιάς και τις πολύ καλές κριτικές που έλαβε, ανεβαίνει στο θέατρο «Βαφείο». Κάνει...
Δεύτερη χρονιά για τους «Επισκέπτες του Δεκαπενταύγουστου»
ΘΕΑΤΡΟ
Ημέρες Μακρονήσου επί σκηνής
Το μυθιστόρημα του Μενέλαου Λουντέμη διασκευάζεται πρώτη φορά για το θέατρο από τη Σοφία Αδαμίδου σε σκηνοθεσία της Ρουμπίνης Μοσχοχωρίτη. Ο συγγραφέας αποτυπώνει τις πιο μαύρες σελίδες της σύγχρονης ελληνικής...
Ημέρες Μακρονήσου επί σκηνής
ΘΕΑΤΡΟ
Η πρώτη μου συνάντηση με τον «Κοινό Λόγο»
Τον «Κοινό Λόγο» θα προφέρει στους αναγνώστες της, σε DVD, το άλλο Σάββατο η «Εφημερίδα των Συντακτών». Σήμερα ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος θυμάται την πρώτη του συνάντηση με το έργο της Ελλης Παπαδημητρίου.
Η πρώτη μου συνάντηση με τον «Κοινό Λόγο»
ΘΕΑΤΡΟ
Να δείξουμε την κυτταρίτιδά μας
Μετά την «Γκόλφω», την «Ερωφίλη», το «Σύσσημον», τον «Ορέστη», βαριετέ και άγρια σάτιρα; «Greek Freak/Fire and Fury!», η παράσταση που παίχτηκε διχάζοντας το κοινό το καλοκαίρι, στο Φεστιβάλ Αθηνών, επιστρέφει...
Να δείξουμε την κυτταρίτιδά μας
ΘΕΑΤΡΟ
Ορίζοντας την αρχιτεκτονική στον Μπέκετ
Μια πρωτότυπη multimedia παράσταση εμπνευσμένη από το πεζογραφικό έργο του Ιρλανδού συγγραφέα παρουσιάζει ο Δημήτρης Κουρτάκης από τις 18 μέχρι τις 20 Ιουλίου στην Πειραιώς 260. Ενας εσωτερικός μονόλογος ως...
Ορίζοντας την αρχιτεκτονική στον Μπέκετ
ΘΕΑΤΡΟ
«Σούμαν» με νεανική ορμή
Η Σοφία Καψούρου μας συστήνεται και μας εντυπωσιάζει με ένα έργο ξεχωριστό, ιδιόρρυθμο, περίεργα παιγνιώδες. Μια θεατρική σπουδή στην ατομικότητα, με αφορμή τη βιογραφία του Γερμανού συνθέτου του Ρομαντισμού.
«Σούμαν» με νεανική ορμή

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας