• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.0°C / 15.7°C
    1 BF
    61%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    8°C 5.8°C / 11.6°C
    0 BF
    74%
  • Πάτρα
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.4°C / 16.0°C
    2 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.5°C / 7.9°C
    1 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 10.2°C / 13.9°C
    4 BF
    77%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 5.1°C / 11.0°C
    1 BF
    59%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 7.3°C / 8.0°C
    0 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.6°C / 15.6°C
    1 BF
    74%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.3°C / 16.9°C
    3 BF
    59%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 9.9°C / 12.9°C
    4 BF
    62%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.1°C / 17.9°C
    2 BF
    55%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.8°C / 13.7°C
    2 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.4°C / 14.4°C
    2 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.9°C / 10.5°C
    0 BF
    76%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    12°C 10.5°C / 11.7°C
    1 BF
    66%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    15°C 11.8°C / 14.8°C
    1 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    13°C 11.8°C / 15.9°C
    0 BF
    66%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.3°C / 11.0°C
    0 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    9°C 5.8°C / 11.7°C
    1 BF
    59%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    73%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

...μια νέα εποχή για το Εθνικό Θέατρο

  • A-
  • A+

«Αν μπορούμε να διασκεδάζουμε, να μορφώνουμε και να συγκινούμε το κοινό μας, τότε σημαίνει ότι το σεβόμαστε κι εκπληρώνουμε τον ρόλο μας. Ξεκινώντας είχαμε πει ότι ως Εθνικό Θέατρο οφείλουμε να θέτουμε στόχους και να δίνουμε το μέτρο, να εξερευνούμε το όριο για να μπορούμε να δικαιούμαστε τον τίτλο του πρώτου θεάτρου της χώρας. Να μην κοιτάμε μόνο το ταμείο, αλλά να φέρουμε επάξια τους τίτλους». Ο Στάθης Λιβαθινός με λίγες κουβέντες ξετυλίγει τις σκέψεις του για το Εθνικό Θέατρο, στην τελευταία παρουσίαση ρεπερτορίου της σεζόν πριν από τη λήξη της θητείας του.

Με σύνθημα τη λέξη «Φαντάσου» και έχοντας εξασφαλίσει συνεργασίες με κορυφαία πολιτιστικά ιδρύματα, φορείς, μουσεία και όποιον άλλον μπορεί να διευρύνει το δημιουργικό πεδίο του οργανισμού ο καλλιτεχνικός διευθυντής του μας υποδέχτηκε στο φρεσκοανακαινισμένο «Ρεξ». Εκεί όπου το ισόγειο του θεάτρου μετατρέπεται σε μια σύγχρονη παιδική σκηνή, το Μικρό Εθνικό (με χορηγία Ιδρύματος Ωνάση και Ελληνικών Πετρελαίων).

Η χθεσινή ανακοίνωση του προγράμματος ξεκίνησε λοιπόν με τις αλλαγές εκείνες που πραγματοποιούνται ώστε το Εθνικό να συμβαδίζει με την εποχή του: υπάρχει πια ανακαινισμένος χώρος για τα θεατρικά εργαστήρια στον παλιό χώρο της Δραματικής Σχολής, ανακαινίζεται η σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη», αναβαθμίστηκαν τα εργαστήρια του Εθνικού στο Ρουφ –βγήκε ήδη η ανακοίνωση του διαγωνισμού–, δημιουργείται στο «Ρεξ» ένα δεύτερο πωλητήριο.

Γενικότερα, οι στόχοι που ώς τώρα εκπληρώθηκαν δεν είναι και λίγοι: «Η σχολή μεταφέρθηκε στο υπέροχο κτίριο της Οδού Πειραιώς, εκεί όπου σε λίγες μέρες ξεκινάει το Τμήμα Σκηνοθεσίας και Θεάτρου. Συνεχίζουμε το Στούντιο Συγγραφής Θεατρικού Εργου για νέους, συνεχίζεται το Εθνικό σε Αποστολή καθώς για άλλη μια χρονιά οι άνθρωποί του, ανήσυχοι και δημιουργικοί, βγαίνουν εκτός των “τειχών” (σε σωφρονιστικά ιδρύματα, νοσοκομεία, λεωφορεία)».

Εν τω μεταξύ σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, ακριβή στοιχεία που να αφορούν τα έσοδα δεν μας έδωσε καθώς δεν έχει ταμειακά ολοκληρωθεί η καλοκαιρινή σεζόν (αν και προϊδέασε για θετικό πρόσημο). Ωστόσο, φροντίζοντας για το άμεσο μέλλον, έχουν ετοιμάσει οικογενειακά πακέτα για τις Κυριακές και εγκαινιάζουν την «Κάρτα Φίλων του Εθνικού» που κοστίζει 190 ευρώ και παρέχει δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις παραστάσεις, σε διακεκριμένη θέση, με δώρο το πρόγραμμα και έκπτωση σε δεύτερο άτομο.

Ωστόσο, ξεκάθαρη ήταν η θέση του για το θέμα της επιχορήγησης: «Κάποτε ήταν 12 εκατομμύρια. Τώρα με το ζόρι παίρνουμε 6 που μετά βίας καλύπτουν τις μισθοδοσίες. Δεν βγαίνει με αυτά τα χρήματα το Εθνικό, αναγκάζεται να κοιτάει προς το ταμείο ή να μειώνει τις παραγωγές και δεν πρέπει. Για πρώτη φορά συμπληρώσαμε 1 εκατομμύριο από χορηγίες, αλλά δεν μπορούν να βγαίνουν λαγοί από τα καπέλα».

Τέλος, μια ακόμα «γέφυρα ανάμεσα στο Εθνικό και το ΕΜΣΤ» είναι η απόφαση να επιλέξουν έργα σύγχρονων καλλιτεχνών (Κοκκινίδης, Ψυχούλης, Γυπαράκης, Σπηλιόπουλος, Καναγκίνη, Τρανός, Κοκκινιάς κ.ά.) που έχει στην κατοχή του το Μουσείο και με αυτά να φτιάξουν όλο το επικοινωνιακό υλικό (αφίσες, προγράμματα κ.λπ.) των παραστάσεων.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

  • Μια ακόμα αναμέτρηση του Δημήτρη Μαυρίκιου με το έργο του Λουίτζι Πιραντέλο εγκαινιάζει τη σεζόν: Το «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» (11/11) με την ιστορική μουσική του Μάνου Χατζιδάκι (με τους Γ. Βογιατζή, Δ. Μαυρίκιο, Ρ. Οικονομίδου, Γ. Σκαφιδά, Λ. Φωτοπούλου κ.ά.).
  • Απόδειξη ότι η τέχνη λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ πολιτισμών είναι το έργο-ορόσημο της κινεζικής κουλτούρας «Ο ορφανός του Ζάο» του Ζι Ζουν Ζιανγκ (από 18/11) που ανεβαίνει (σε σκηνοθεσία Γουάνγκ Ξιάοινγκ) στο πλαίσιο διμερούς διακρατικής συμφωνίας των δύο Εθνικών Θεάτρων (τον Μάρτιο θα έρθει η σειρά του Στ. Λιβαθινού να σκηνοθετήσει στην Κίνα «Αγαμέμνονα» του Αισχύλου).
  • Μια ευτυχής σκηνική συνάντηση σε «μολιερικό» τερέν. Τον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου, μια αριστοτεχνική κωμωδία που αποκαλύπτει την υποκρισία κάθε κοινωνίας και εποχής, σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς με σπουδαία διανομή (Κ. Αβαρικιώτης, Γ. Βογιατζής, Ε. Κολιανδρή, Χ. Λούλης, Λ. Μαλκότσης, Α. Πουλοπούλου) και τον έξοχο Μιχαήλ Μαρμαρινό στον ομώνυμο ρόλο (10/3/2019).

ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»

  • Μια κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά για το παιχνίδι του χρήματος έναντι κάθε ιδεολογίας. Ο Αρης Μπινιάρης, πιστός στη θεατρική του φόρμα, ανεβάζει το «Ξύπνα, Βασίλη» (από 19 Οκτωβρίου) και φέρνει στη σκηνή την ατμόσφαιρα των σίξτις με διάθεση ευρηματική (με τους Γ. Γάλλο, Ε. Κωνσταντινίδου, Η. Μπέζου κ.ά.).
  • Ενα πρωτότυπο μιούζικαλ για μια γενιά που μεγάλωσε με την πεποίθηση ότι ο κόσμος τής ανήκει και βρέθηκε εκτεθειμένη σ’ έναν κόσμο που δεν περίμενε είναι η «Απλή μετάβαση» (15/2/2019) που ετοιμάζουν οι Γεράσιμος Ευαγγελάτος (κείμενο), Μίνως Θεοχάρης (σκηνοθεσία), Θέμης Καραμουρατίδης (σύνθεση). Ερμηνεύουν: Κ. Ασπιώτης, Μ. Διακοπαναγιώτου, Μ. Ρίζου κ.ά.
  • Ο συγγραφέας Αλέξης Σταμάτης παραδίδει μια ανάγλυφη ακτινογραφία των προβληματικών οικογενειακών σχέσεων στο έργο του «Μελίσσια» και ο σκηνοθέτης Γιώργος Παλούμπης αναλαμβάνει να το μεταφέρει στη σκηνή (10/5/2019, με τους Κ. Βασαρδάνη, Μ. Κεχαγιόγλου, Λ. Πρωτοψάλτη, Ν. Χατζόπουλο).
  • Στην Αίθουσα Εκδηλώσεων (Κτίριο Τσίλλερ) η χορογράφος Παναγιώτα Καλλιμάνη παρουσιάζει το «Allez viens…» (1/3/2019), μια παράσταση για τη μάχη της αντοχής ενάντια στην εξάντληση και μάλιστα με ενδιαφέρουσα διανομή: Γιώργος Δεγαΐτης, Υβόννη Μαλτέζου, Ράνια Οικονομίδου, Αννέζα Παπαδοπούλου κ.ά.

ΘΕΑΤΡΟ REX - ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

  • Πρόσωπο ιστορικό, συμβολικό, σεξπιρικό και τόσο οικείο, ο «Τίμων ο Αθηναίος» ανεβαίνει από τον Στάθη Λιβαθινό από 27/9. Εργο-πρόκληση για τον πλούτο, τη φιλία, την κολακεία, την εθελοτυφλία, τις ψευδαισθήσεις, που ερμηνεύουν οι Β. Ανδρέου, Ι. Καλετσάνος, Ν. Καρδώνης, Δ. Παπανικολάου, Μ. Σαββίδου κ.ά.
  • Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί πρώτη φορά μιούζικαλ, φέρνοντας στη σκηνή τη «Χριστουγεννιάτικη ιστορία» του Τσαρλς Ντίκενς και τον θρυλικό Σκρουτζ. Πρωτότυπη μουσική έγραψε ο Θοδωρής Οικονόμου (από 7/12 με τους Κ. Βασαρδάνη, Λ. Μαλκότση, Χ. Μαξούρη, Α. Μυλωνά, Χ. Στέργιογλου).
  • Το πιο πολιτικό έργο του Βικτόρ Ουγκό, ένα χειμαρρώδες μυθιστόρημα που δείχνει πόσο αποκρουστικό μπορεί να είναι το «αληθινό» πρόσωπο της εξουσίας, συνιστά την πρώτη ύλη για μια ανατρεπτική παράσταση σύγχρονου μουσικού θεάτρου σε σκηνοθεσία-πρωτότυπη μουσική Θοδωρή Αμπαζή. Ο «Ανθρωπος που γελά» ανεβαίνει στις 22/3/2019.

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

«Το πλαίσιο που θέτουμε εμείς φέτος στο ρεπερτόριό μας είναι ιστορικό. Ξεκινάει από το τέλος του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και φτάνει μέχρι τη δεκαετία του 1960, εποχή όπου αρχίζει το όραμα της ευρωπαϊκής ενοποίησης» είπαν, δίνοντας το στίγμα, οι υπεύθυνοι Πειραματικής Σκηνής Ανέστης Αζάς και Πρόδρομος Τσινικόρης. Ετσι, δεν επέλεξαν αμιγώς θεατρικά κείμενα, αλλά άντλησαν υλικό από διαφορετικές πηγές: το αινιγματικό αρχείο Φάτσερ του Μπέρτολτ Μπρεχτ («Ο καταποντισμός του εγωιστή Γιόχαν Φάτσερ» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα), τον ποιητικό νεορεαλισμό του Φελίνι (La Strada, σε σκηνοθεσία Κατερίνας Δαμβόγλου - Robin Beer), τη «σκοτεινή» μεταπολεμική Θεσσαλονίκη («Selfie: στο βάθος πίσω η πόλη», βασισμένο σε κείμενα των Β. Βασιλικού, Γ. Ιωάννου, Ν. Γ. Πεντζίκη, σε σκηνοθεσία Ακύλλα Καραζήση).

   

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΘΕΑΤΡΟ
Τα «Κομμάτια μιας γυναίκας» στην Πειραιώς 260
Ο παγκοσμίου φήμης σκηνοθέτης του θεάτρου και του κινηματογράφου, Κορνέλ Μούντρουτσο έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με τη νέα του παράσταση. Παρουσιάζει ένα καθηλωτικό οικογενειακό δράμα, με ηρωίδα μια...
Τα «Κομμάτια μιας γυναίκας» στην Πειραιώς 260
ΘΕΑΤΡΟ
«Δεν είμαι αιρετική. Απλώς θέλω να βλέπω την αλήθεια πίσω από το περιτύλιγμα»
Η Λένα Κιτσοπούλου μιλά στην «Εφ.Συν.» για τη νέα της παράσταση «Ερωτικές καρτ ποστάλ από την Ελλάδα» που ανεβαίνει με καθυστέρηση κάποιων μηνών, αλλά με υλικό από το καλοκαίρι της πανδημίας.
«Δεν είμαι αιρετική. Απλώς θέλω να βλέπω την αλήθεια πίσω από το περιτύλιγμα»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Μάκαβοϊ μαγευτικός Σιρανό
Ο Σιρανό θα μπορούσε να τα έχει όλα: είναι θαυμαστός στον λόγο και φοβερός στη μάχη. Πλην, όμως, δεν έχει κερδίσει αυτό για το οποίο φλέγεται περισσότερο: την καρδιά του μεγάλου του έρωτα, της Ρωξάνης.
Ο Μάκαβοϊ μαγευτικός Σιρανό
ΘΕΑΤΡΟ
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
Με τη νέα όπερα του Γιώργου Κουρουπού ξεκινά η χρονιά. Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ και λιμπρέτο Ιουλίτας Ηλιοπούλου, η «Λεπορέλλα» είναι ένα ψυχογράφημα που εξερευνά τις σκοτεινές πλευρές...
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
ΘΕΑΤΡΟ
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ξανανοίγει το ιστορικό Αμφι-Θέατρο του πατέρα της κι αναμετριέται με το κορυφαίο κείμενο του Σέξπιρ. Ο Κλαύδιος της παράστασης επιχειρεί να τον καταλάβει για να μπορέσει να τον...
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας