Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η ισχύς εν τη ενώσει...

«Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα», σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου

DomnikiMitropoulou
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η ισχύς εν τη ενώσει...

  • A-
  • A+

Δυνατές συμπαραγωγές με το Θέατρο Τέχνης και συνεργασίες με κορυφαίους σκηνοθέτες, όπως ο Γιάννης Χουβαρδάς κι ο Δημήτρης Καραντζάς. Ανοιγμα σε ένα ακόμη θέατρο, το «Τζένη Καρέζη», ώστε να εντάξουν στο πρόγραμμα πιο απαιτητικές και πολυπληθείς παραγωγές. Αρωμα νεανικό για τον βασικό κορμό του ρεπερτορίου τους. Ο Μίλτος Σωτηριάδης και ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος παρουσίασαν και φέτος, μαζί, το πρόγραμμα του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, με την ευχή να βρουν τρόπο να κάνουν καλύτερο θέατρο. «Προσπαθούμε να παρακάμπτουμε προβλήματα, ώστε ο κόσμος να περνά ένα ξέγνοιαστο δίωρο», είπε ο πρώτος.

Ενώ ο ιδρυτής του Θεάτρου και καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών, Β. Θεοδωρόπουλος, εξήγησε γιατί είχαν ανάγκη από το Θέατρο «Τζένη Καρέζη». «Στην εποχή της κρίσης, δεν μπορούν να γίνονται εκπτώσεις καλλιτεχνικές. Τόσα χρόνια προσπαθούμε -κι ίσως γι' αυτό άντεξε το θέατρο- να τις αποφύγουμε. Θέλοντας να προστατεύσω τα οικονομικά του θεάτρου, επέλεγα παραγωγές με λίγα πρόσωπα.

Ερχεται όμως η στιγμή που θες να ετοιμάσεις κάτι μεγαλύτερο και δεν μπορείς να περιμένεις το καλοκαίρι», είπε, ενώ αναφέρθηκε και στο θέμα των επιχορηγήσεων: «Είναι σοβαρό. Ξεκίνησαν με λίγα χρήματα, μακάρι να αυξηθούν, διότι τα ποσά που δίνονται φτάνουν για το ΙΚΑ ενός μήνα σε μια μεγάλη παράσταση. Πρέπει να μας αφορά, ως κράτος, ο σύγχρονος πολιτισμός. Αλλιώς τα πράγματα θα μιζερεύουν».

Σε ό,τι αφορά τα νέα τους σχέδια, λοιπόν, στο Θέατρο «Καρέζη» θα παρουσιαστούν το «Στέλλα κοιμήσου» του Γιάννη Οικονομίδη (από 1/10 για 20 παραστάσεις), ύστερα από δύο πολύ επιτυχημένες θεατρικές περιόδους στο Εθνικό Θέατρο, και το «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα», του Σάιμον Στίβενς (βασισμένο στο πολυβραβευμένο μυθιστόρημα του Μαρκ Χάντον), σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου με πρωταγωνιστές τους Μαρία Καλλιμάνη, Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Γιάννη Νιάρρο, Γιώργο Χρυσοστόμου, Μαρία Κατσανδρή κ.ά.

♦ Στην έδρα τους στον Νέο Κόσμο, μεταξύ άλλων, περιμένουμε:

♦ Η bijoux de kant συναντά δεύτερη φορά τον Ακη Δήμου στο νέο έργο «Τα δάση στα γόνατα» (Κάτω Χώρος, 21/1), όπου ο συγγραφέας ιστορεί τη ζωή τεσσάρων προσώπων στην ορεινή Αρκαδία του 19ου αιώνα. Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης. Παίζουν: Αλέκος Συσσοβίτης, Πηνελόπη Τσιλίκα, Γιώργος Κοψιδάς, Πάρις Αγγελίδης.

♦ Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί τις «Δούλες» του Ζενέ, επιλέγοντας για τους ρόλους τρεις άνδρες ηθοποιούς. Οι Δημήτρης Ημελλος, Κώστας Μπερικόπουλος και Αργύρης Ξάφης ερμηνεύουν τρεις γυναίκες που τις συνδέουν ο ναρκισσισμός, η ζήλια, η απεγνωσμένη αναζήτηση του έρωτα (Κεντρική Σκηνή 11/10).

♦ Ενα «μελόδραμα γέλιου» που ακροβατεί ανάμεσα στο αστικό δράμα, το μελό και τη φάρσα είναι «Τα μάτια» του Πάμπλο Μεσίες (Κεντρική Σκηνή 17/1), που σκηνοθετεί ο Παντελής Δεντάκης. Με τους Αννα Καλαϊτζίδου, Μαρία Μοσχούρη, Ελένη Ουζουνίδου, Αλέξανδρο Χρυσανθόπουλο.

♦ Οι «Χρωματιστές γυναίκες» του Βασίλη Ζιώγα είναι μια σκηνική ελεγεία για τη χαμένη ελευθερία και την απελπισία της ανθρώπινης ύπαρξης, με πρωταγωνίστριες δύο αδελφές εγκλωβισμένες στο πατρικό τους σπίτι. Από την ομάδα a dream & the gun (Κάτω Χώρος, 23/1). Σκηνοθεσία Γρηγόρης Καραντινάκης.

♦ «Η τραγική ιστορία του Αμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας», του Ουίλιαμ Σέξπιρ, κείμενο που αφορά τις εσωτερικές συγκρούσεις, σκηνοθετεί ο Εκτορας Λυγίζος για την Ομάδα Grasshopper, με πρωταγωνιστές τους Κωνσταντίνο Ζωγράφο, Αρη Μπαλή, Ηρώ Μπέζου κ.ά. (Κεντρική Σκηνή, 3/5/2019).

♦ Ο Φρανκ Βέντεκιντ στο «Ξύπνημα της άνοιξης» συνθέτει ένα ρέκβιεμ για τον στραγγαλισμό της αθωότητας και καταγγέλλει μια συντηρητική κοινωνία. Ο Δημήτρης Καραντζάς (Κεντρική Σκηνή, 8/5) αναμετριέται με ένα ακόμα μεγάλο κείμενο, το οποίο παρουσιάζει μια γενιά εφήβων, αντιμέτωπη με τη διερεύνηση της σεξουαλικότητας, τη φιλία, τον ρομαντισμό, την αυτοκτονία, τον έρωτα. Παίζουν: Βαγγέλης Αμπατζής, Ασημίνα Αναστασοπούλου, Γιώργος Δικαίος, Μαρία Σκουλά κ.ά.

♦ Συμπαραγωγές με Θέατρο Τέχνης

♦ Το πιο αινιγματικό έργο του Χάρολντ Πίντερ, τους «Παλιούς καιρούς» ανεβάζει ο Γιάννης Χουβαρδάς στο Υπόγειο (29/11), στην πρώτη συνεργασία του ως σκηνοθέτης με το θέατρο. Μαρία Κεχαγιόγλου, Χρήστος Λούλης, Μαρία Σκουλά ερμηνεύουν τους ρόλους, ενώ ο σκηνοθέτης σημειώνει: «Μόνη μου φιλοδοξία για τη συγκεκριμένη παράσταση είναι να καθοδηγήσω τους συνεργάτες μου με τέτοια διακριτική ακρίβεια, ώστε το αριστούργημα του Πίντερ να εμφανιστεί σταδιακά από μόνο του σε όλη του την πολυπλοκότητα».

♦ Στους «Βρικόλακες», ο Ιψεν -με δομή που θυμίζει αρχαία τραγωδία- διερευνά το δικαίωμα του ανθρώπου στην ευτυχία. Σε μια κοινωνία υποταγμένη σε απαρχαιωμένες ιδέες και ηθικές, η Ελεν Αλβινγκ ορθώνει ανάστημα, για να απαλλαγεί απ' ό,τι τη στοιχειώνει. Ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί μια κορυφαία ομάδα ηθοποιών: Ρένη Πιττακή, Ακύλλας Καραζήσης, Μιχάλης Σαράντης, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Κώστας Μπερικόπουλος (Φρυνίχου, 22/2).

ΘΕΑΤΡΟ
«Τα πουλιά θα πετάξουν πάνω από το Μπρούκλιν»
Η παράσταση που έγινε sold out στην Επίδαυρο και στην Αθήνα, η ματιά του Νίκου Καραθάνου για την οποία μιλούσαμε όλοι το καλοκαίρι του 2016, η παραγωγή με την οποία η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση επιχείρησε την...
«Τα πουλιά θα πετάξουν πάνω από το Μπρούκλιν»
ΘΕΑΤΡΟ
Ερωτας, η απόλυτη επανάσταση
Μια ανατρεπτική εκδοχή του διαχρονικού έργου του Κορνάρου, με τη μορφή μιούζικαλ και happy end, προτείνουν ο συνθέτης Δημήτρης Μαραμής και ο Κωνσταντίνος Ρήγος που υπογράφει τη σκηνοθεσία και τη χορογραφία.
Ερωτας, η απόλυτη επανάσταση
ΘΕΑΤΡΟ
«Το μαύρο χιούμορ μάς ενώνει»
Εχοντας στόχο μια προσωπική εξέγερση, για βασικό τους όπλο το μαύρο χιούμορ και όχημα μια νέα γενιά καλλιτεχνών, οι άνθρωποι του θεάτρου «Πόρτα» παρουσίασαν το ενδιαφέρον φετινό τους πρόγραμμα με νέες...
«Το μαύρο χιούμορ μάς ενώνει»
ΘΕΑΤΡΟ
Θέατρο νεανικό και επίκαιρο
Για ακόμα μία χρονιά ο χώρος μετατρέπεται σε κυψέλη νέων, ανερχόμενων καλλιτεχνών. Εργα που αφουγκράζονται τι συμβαίνει γύρω μας, ήρωες της διπλανής πόρτας, πολιτικά κείμενα περιλαμβάνουν οι 21 παραγωγές που...
Θέατρο νεανικό και επίκαιρο
ΘΕΑΤΡΟ
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
Με τη νέα όπερα του Γιώργου Κουρουπού ξεκινά η χρονιά. Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Στέφαν Τσβάιχ και λιμπρέτο Ιουλίτας Ηλιοπούλου, η «Λεπορέλλα» είναι ένα ψυχογράφημα που εξερευνά τις σκοτεινές πλευρές...
Ποδαρικό στο 2020 με... θρίλερ
ΘΕΑΤΡΟ
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου ξανανοίγει το ιστορικό Αμφι-Θέατρο του πατέρα της κι αναμετριέται με το κορυφαίο κείμενο του Σέξπιρ. Ο Κλαύδιος της παράστασης επιχειρεί να τον καταλάβει για να μπορέσει να τον...
Ενας «Αμλετ»-φόρος τιμής στον Σπύρο Ευαγγελάτο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας