Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση για τις «Μαριονέτες»

Ο σκηνοθέτης της παράστασης, Γιάννης Μόσχος. Δεξιά ο Περικλής Μουστάκης

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Συνεχίζεται η αντιπαράθεση για τις «Μαριονέτες»

  • A-
  • A+

Δυστυχώς, όπως φαίνεται, δεν εκτονώνεται η διένεξη ανάμεσα στους συντελεστές της παράστασης «Μαριονέτες» του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, που ματαιώθηκε 10 μέρες πριν από την έναρξη των προβών, και τη διαχειρίστρια του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής.

Με επιστολή τους οι συντελεστές και οι ηθοποιοί κρίνουν αναγκαίο να σχολιάσουν τα επιχειρήματα της Ειρήνης Λεβίδη σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει, αλλά και ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Περικλής Μουστάκης απαντά στην πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο της Νέας Σκηνής καθώς εκείνη τον αναφέρει στην επιστολή της που δημοσιεύτηκε προ ημερών στην «Εφημερίδα των Συντακτών».

Παραθέτουμε τις δύο επιστολές:

Αγαπητή «Εφημερίδα των Συντακτών»,
Απευθυνόμαστε στην εφημερίδα σας ελπίζοντας πως θα δημοσιεύσετε την επιστολή μας.

Αθήνα, 21 Αυγούστου 2018

Σχετικά με το θέμα της ματαίωσης της παραγωγής των «Μαριονετών» του Ινγκμαρ Μπέργκμαν, η απαντητική επιστολή της κ. Ειρήνης Λεβίδη προς την εφημερίδα σας μας υποχρεώνει σε δύο σύντομα σχόλια.

1. Κληθήκαμε να συνεργαστούμε με το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων με τη ρητή διαβεβαίωση πως το θέατρο θα αναλάβει τα έξοδα παραγωγής. Ποτέ η κυρία Λεβίδη δεν μας έθεσε ως προϋπόθεση ότι η παράσταση των «Μαριονετών» θα πραγματοποιηθεί μόνον αν υπάρξει επιχορήγηση από το υπουργείο Πολιτισμού. Η αμοιβαία μας δέσμευση δεν είχε γίνει υπό όρους. Προφανώς εκείνη έκρινε ότι είχε το δικαίωμα να ρισκάρει με την εργασία τόσων ανθρώπων, εν αγνοία τους.

2. Η ίδια μάς ανακοίνωσε, χωρίς να επιδιώξει τότε συνάντηση και συζήτηση μαζί μας, τη ματαίωση της παραγωγής μία εβδομάδα πριν από την έναρξη των δοκιμών. Η πρότασή της, ΜΕΤΑ τον θόρυβο που δημιουργήθηκε από τη δημοσιοποίηση της ματαίωσης, να συναντηθούμε για να αναζητήσουμε όλοι μαζί χρηματοδότηση της παραγωγής –λες και είχαμε συμφωνήσει να είμαστε συμπαραγωγοί– είναι προσχηματική, μια κίνηση επικοινωνιακής διαχείρισης που υποτιμά τη νοημοσύνη μας. Την εκτίμησή του κανείς προς τους ανθρώπους την αποδεικνύει με τις πράξεις του και όχι με τα μεγαλόσχημα λόγια.

Ούτε εμείς επιθυμούμε τη διαιώνιση της δημόσιας αντιπαράθεσης μέσω του Τύπου, γι’ αυτό και δεν σκοπεύουμε να επανέλθουμε.

Με εκτίμηση,

Γιάννης Μόσχος, σκηνοθέτης. Γιώργος Δεπάστας, μεταφραστής. Τίνα Τζόκα, σκηνογράφος. Μιχάλης Κλουκίνας, φωτογράφος-φωτιστής. Ανθή Θεοφιλίδη, χορογράφος. Αγγελος Τριανταφύλλου, μουσικός. Αλέκος Αναστασίου, φωτιστής. Σοφία Αγγελικοπούλου, βοηθός σκηνοθέτη.Ηθοποιοί: Ανθή Ευστρατιάδου, Υβόννη Μαλτέζου, Μιχάλης Οικονόμου, Κατερίνα Παπανδρέου, Νίκος Χατζόπουλος, Γιώργος Χριστοδούλου.

Η επιστολή του Περικλή Μουστάκη

Με την επιστολή μου αυτή, θα ήθελα να εκφράσω την έντονη διαμαρτυρία μου για την αθέμιτη αναφορά στο πρόσωπο και στο όνομά μου από την Πρόεδρο και Διευθύνουσα Σύμβουλο της Νέας Σκηνής κ. Ειρήνη Γαρμπή-Λεβίδη.

Η κυρία Λεβίδη σε επιστολή της που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα σας την 20.8.2018 επέλεξε να δημοσιοποιήσει προσωπικά μου δεδομένα, τα οποία αφορούν στην επαγγελματική μου αμοιβή, χωρίς, βεβαίως, την άδειά μου και κατά κατάφωρη παραβίαση του δικαιώματος στην προσωπικότητά μου και στα προσωπικά μου δεδομένα. Επιπλέον με «χρησιμοποίησε» ως δικαιολογία για τη ματαίωση συγκεκριμένης παράστασης, εξαπέλυσε εναντίον μου «κατηγορώ» για τη μη λήψη επιχορήγησης από τον θεατρικό φορέα που εκπροσωπεί, αποσιωπώντας το πραγματικό γεγονός ότι αρμόδια για τη σχετική απόφαση επιχορήγησης είναι οριζόμενη επιτροπή, που λαμβάνει υπ’ όψιν διάφορα κριτήρια.

Επιφυλασσόμενος για κάθε νόμιμο δικαίωμά μου για τις ως άνω παραβιάσεις, λυπάμαι που πρέπει να υπενθυμίσω ότι η οικονομική ενίσχυση των θεάτρων μέσω των επιχορηγήσεων είναι θεσμός άκρως σημαντικός για τη στήριξη των καλλιτεχνών και την ενίσχυση του δημιουργικού τους έργου.

Ο επιχορηγούμενος θεατρικός φορέας ΟΦΕΙΛΕΙ να είναι συνεπής στις οικονομικές και ασφαλιστικές υποχρεώσεις του προς ηθοποιούς, σκηνοθέτες και λοιπούς συντελεστές της παράστασης – τούτο επιβάλλεται από το κανονιστικό πλαίσιο των επιχορηγήσεων. Ειδικά για τη Νέα Σκηνή, εκτός από τους «τυπικούς» λόγους νομιμότητας, τέτοια συνέπεια επιβάλλεται προεξαρχόντως για λόγους ουσίας, σεβασμού δηλαδή στο πρόσωπο του Λευτέρη Βογιατζή.

Θεώρησα, λοιπόν, καθήκον μου να γνωστοποιήσω στο υπουργείο Πολιτισμού την 2 Ιουλίου 2018, έναν ολόκληρο μήνα μετά το τέλος της παράστασης «Μετά την πρόβα», στην οποία ήμουν σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής, ότι παρά τη λήψη του συνολικού ποσού της επιχορήγησης για αυτήν την παράσταση από τη Νέα Σκηνή, είχα λάβει λιγότερο από το 1/3 της συμφωνημένης προφορικά αμοιβής μου και δεν είχαν υπογραφεί τα σχετικά συμβατικά έγγραφα.

Θα ήθελα, επίσης, να τονίσω ιδιαίτερα ότι είχα προηγουμένως εξαντλήσει τα όρια της καλής πίστης, είχα εναγωνίως προσπαθήσει να επικοινωνήσω με τους υπεύθυνους του θεάτρου για τη διευθέτηση των οικονομικών εκκρεμοτήτων, είχα προβεί σε σωρεία τηλεφωνημάτων και αποστολή ηλεκτρονικών μηνυμάτων και εγώ και η πληρεξούσια δικηγόρος μου, αλλά ουδεμία ανταπόκριση βρήκα. Μετά από έναν μήνα από την κατά τα άνω γνωστοποίηση, έγινε ακόμη μία καταβολή, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχω εξοφληθεί.

Τέλος, για τη σαφή υποτίμηση και απευθείας προσβολή της καλλιτεχνικής μου οντότητας που διατρέχει το κείμενο της δημοσιευμένης στην εφημερίδα σας επιστολής της κ. Λεβίδη και τη σοβαρή ηθική βλάβη που έχω υποστεί, ρητώς επιφυλάσσομαι να ασκήσω τα νόμιμα δικαιώματά μου ενώπιον αστικών και ποινικών Δικαστηρίων.

ΘΕΑΤΡΟ
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
Ερμηνεύει τον «Δον Ζουάν» του Μολιέρου στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Θέμης Μουμουλίδης και μας εξηγεί γιατί βλέπει τον επικό καρδιοκατακτητή σαν έναν προβοκάτορα που υπονομεύει κανόνες, θεσμούς, κοινωνικά...
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Βελουχιώτης στη σκηνή
Ο «Αρης» είναι ένα ακόμα έργο της Σοφίας Αδαμίδου που αντλεί το θέμα του από την περίοδο της Εθνικής Αντίστασης. Παίχτηκε με επιτυχία τον χειμώνα σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη και τώρα ξεκινά νέο κύκλο...
Ο Βελουχιώτης στη σκηνή
ΘΕΑΤΡΟ
«Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη»
Τι συνέβη με την παράσταση «Μαριονέτες» του Ινγκμαρ Μπέργκμαν που επρόκειτο να ανεβεί τον ερχόμενο Οκτώβριο στο ιστορικό θέατρο; Τι ακριβώς χρεώνουν οι συντελεστές της παραγωγής στην Ειρήνη Λεβίδη που...
«Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη»
ΘΕΑΤΡΟ
Το Εθνικό πάει Αττικα
Το Εθνικό πάει παντού και διά της επικοινωνίας... Μέχρι τώρα βλέπαμε διαφημίσεις του προγράμματος του Εθνικού Θεάτρου στο μετρό, στο αεροδρόμιο, στους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού, του τραμ. Τώρα...
Το Εθνικό πάει Αττικα
ΘΕΑΤΡΟ
«Οι τραγωδίες διαταράσσουν κεκτημένα»
Η παράσταση «Οιδίπους», παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, που σκηνοθετεί ο Σταύρος Τσακίρης και κάνει απόψε πρεμιέρα στο Ρωμαϊκό Ωδείο της πόλης, εξιστορεί έναν από τους αρχαιότερους μύθους, αυτόν των Λαβδακιδών ●...
«Οι τραγωδίες διαταράσσουν κεκτημένα»
ΘΕΑΤΡΟ
«Είμαστε αλλοτριωμένοι, επιρρεπείς στη διαφθορά»
Ο Σέρβος σκηνοθέτης, Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, διασκευάζει και σκηνοθετεί στην Επίδαυρο, μεταφέροντας στις μέρες μας τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, μια παγκόσμια κωμωδία όπως τη χαρακτηρίζει, συμπαραγωγή του Εθνικού...
«Είμαστε αλλοτριωμένοι, επιρρεπείς στη διαφθορά»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας