Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη»
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Θα προσφύγουμε στη Δικαιοσύνη»

  • A-
  • A+

Λίγες μέρες πριν από τις πρόβες η παράσταση ακυρώθηκε. Πρόκειται για το έργο του Ινγκμαρ Μπέργκμαν «Μαριονέτες» που επρόκειτο ν’ ανεβεί τον Οκτώβριο στο θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής, σε σκηνοθεσία Γιάννη Μόσχου.

Με επιστολή τους στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο σκηνοθέτης Γιάννης Μόσχος, οι συντελεστές και οι ηθοποιοί του έργου «Μαριονέτες» εκφράζουν τη διαμαρτυρία τους για την ακύρωση της συγκεκριμένης παραγωγής ύστερα από την αιφνίδια απόφαση της Ειρήνης Λεβίδη, διευθύνουσας συμβούλου και προέδρου της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Φίλων της Τέχνης του Θεάτρου και νόμιμης εκπροσώπου εταιρείας που διαχειρίζεται το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων μετά τον θάνατο του Λευτέρη Βογιατζή.

Υπόψη ότι το Θέατρο δεν επιχορηγήθηκε φέτος από το υπουργείο Πολιτισμού παρότι είχε υποβάλει αίτημα.

Οι συντελεστές και οι ηθοποιοί που θα συμμετείχαν στην παράσταση χαρακτηρίζουν τη στάση της Ειρήνης Λεβίδη «απαξιωτική» προς αυτούς, ως καλλιτέχνες και ως εργαζόμενους, και σημειώνουν πως θα «αποταθούν στη Δικαιοσύνη για τη διαφύλαξη των εργασιακών τους δικαιωμάτων».

«Αθήνα, 14 Αυγούστου 2018

Ολοι εμείς που υπογράφουμε την παρούσα επιστολή συμμετείχαμε στην προετοιμασία του έργου του Ινγκμαρ Μπέργκμαν οι Μαριονέτες που επρόκειτο να ανεβεί στο Θέατρο της οδού Κυκλάδων στο τέλος Οκτωβρίου του 2018. Ενα σχέδιο που είχε δρομολογηθεί εδώ και μήνες και είχε ανακοινωθεί από το ίδιο το θέατρο με δελτίο Τύπου, και μάλιστα είχε ξεκινήσει και η ηλεκτρονική προπώληση των εισιτηρίων.

Η ημερομηνία έναρξης των προβών ορίστηκε –κατόπιν συνεννόησης με το θέατρο– για τη Δευτέρα 20 Αυγούστου.

Οχτώ μέρες πριν το ξεκίνημα των προβών μας, το βράδυ της Κυριακής 12 Αυγούστου, ο σκηνοθέτης της παράστασης, Γιάννης Μόσχος, δέχτηκε τηλεφώνημα από την Ειρήνη Λεβίδη, η οποία είναι η διευθύνουσα σύμβουλος και πρόεδρος της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Φίλων της Τέχνης του Θεάτρου, και νόμιμη εκπρόσωπος της Εταιρείας που διαχειρίζεται το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων μετά τον θάνατο του Λευτέρη Βογιατζή.

Στο τηλεφώνημα αυτό η κυρία Λεβίδη ανακοίνωσε στον σκηνοθέτη την απόφασή της να ακυρώσει την παραγωγή, προφασιζόμενη έλλειψη χρημάτων.

Ολο το προηγούμενο χρονικό διάστημα η κυρία Λεβίδη διαβεβαίωνε τον σκηνοθέτη ότι υπάρχουν οι οικονομικοί πόροι για να πραγματοποιηθεί η παραγωγή και ως εκ τούτου κλείστηκαν όλοι οι καλλιτεχνικοί συντελεστές από τον σκηνοθέτη και ακολούθως το θέατρο έκανε οικονομικές συμφωνίες με όλους τους συντελεστές της παράστασης. Εκκρεμούσε μόνο να υπογραφούν τα ιδιωτικά συμφωνητικά και οι συμβάσεις όπου θα αποτυπώνονταν τα ποσά που είχαν συμφωνηθεί προφορικά.

Από τα τέλη Ιουνίου ο σκηνοθέτης ζητούσε επισταμένως να προχωρήσουν οι υπογραφές των συμφωνητικών και των συμβάσεων, αλλά το θέμα ολοένα και αναβαλλόταν. Το θέατρο εξακολουθούσε να διαβεβαιώνει πως η παραγωγή προχωράει κανονικά και πως οι υπογραφές καθυστερούν λόγω φόρτου εργασίας.

Ο πραγματικός λόγος για την καθυστέρηση των υπογραφών είναι πλέον προφανής. Ο εμπαιγμός μας από την εν λόγω Εταιρεία μάς αφήνει άφωνους. Και μας εκπλήσσει ακόμα περισσότερο ότι αυτή η συμπεριφορά προέρχεται από το ιστορικό Θέατρο της Οδού Κυκλάδων, τη μόνιμη στέγη του Λευτέρη Βογιατζή, ενός τόσο σημαντικού σκηνοθέτη του ελληνικού θεάτρου.

Η νόμιμη εκπρόσωπος της Εταιρείας που διαχειρίζεται πλέον το ιστορικό αυτό θέατρο, η κυρία Ειρήνη Λεβίδη, προφανώς πρεσβεύει νέα ήθη. Ως καλλιτέχνες του θεάτρου αισθανόμαστε βαθιά προσβεβλημένοι από την απαξιωτική αυτή στάση. Και βέβαια το θέμα δεν είναι μόνο ότι θιγόμαστε καλλιτεχνικά, αλλά και το ότι ζημιωνόμαστε ως εργαζόμενοι.

Η νόμιμη εκπρόσωπος της Εταιρείας Φίλων της Τέχνης του Θεάτρου αποφάσισε να αφήσει άνεργους 14 συνολικά ανθρώπους αθετώντας τις προφορικές συμφωνίες, που είθισται να γίνονται καλή τη πίστει εδώ και χρόνια στο επαγγελματικό θέατρο.

Για τη διαφύλαξη των εργασιακών μας δικαιωμάτων προφανώς και θα αποταθούμε στη Δικαιοσύνη, η οποία είναι αρμόδια να κρίνει τον βαθμό υπαιτιότητας της Εταιρείας.

Τα τελευταία χρόνια –με άλλοθι την κρίση– διάφοροι ιδιώτες παραγωγοί, διαχειριστές Αστικών Εταιρειών κ.λπ. καταστρατηγούν τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων του θεάτρου και οι περισσότεροι από τους θιγόμενους σωπαίνουν από φόβο.

Δεν σκοπεύουμε να πράξουμε το ίδιο. Και προτρέπουμε τους συναδέλφους που έχουν αντιμετωπίσει την ίδια κακόπιστη, αντισυμβατική και απαξιωτική συμπεριφορά, είτε από την κυρία Ειρήνη Λεβίδη είτε από άλλους θεατρικούς παραγωγούς, να μιλήσουν δημόσια».

◼ Την επιστολή υπογράφουν οι:

  • Γιάννης Μόσχος - σκηνοθέτης,
  • Γιώργος Δεπάστας - μεταφραστής,
  • Τίνα Τζόκα - σκηνογράφος,
  • Μιχάλης Κλουκίνας - φωτογράφος-φωτιστής,
  • Ανθή Θεοφιλίδη - χορογράφος,
  • Αγγελος Τριανταφύλλου - μουσικός,
  • Αλέκος Αναστασίου - φωτιστής,
  • Σοφία Αγγελικοπούλου - βοηθός σκηνοθέτη
  • και οι ηθοποιοί: Ανθή Ευστρατιάδου, Υβόννη Μαλτέζου, Μιχάλης Οικονόμου, Κατερίνα Παπανδρέου, Νίκος Χατζόπουλος, Γιώργος Χριστοδούλου.
ΘΕΑΤΡΟ
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
Ερμηνεύει τον «Δον Ζουάν» του Μολιέρου στην παράσταση που σκηνοθετεί ο Θέμης Μουμουλίδης και μας εξηγεί γιατί βλέπει τον επικό καρδιοκατακτητή σαν έναν προβοκάτορα που υπονομεύει κανόνες, θεσμούς, κοινωνικά...
Είμαι αμείλικτα, ανώμαλα ρομαντικός
ΘΕΑΤΡΟ
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση για τις «Μαριονέτες»
Δύο επιστολές απαντούν στην επιστολή της προέδρου και διευθύνουσας συμβούλου της Νέας Σκηνής, Ειρήνης Λεβίδη, που δημοσιεύτηκε προ ημερών στην «Εφημερίδα των Συντακτών». «Ρίσκαρε την εργασία μας», λένε οι...
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση για τις «Μαριονέτες»
ΘΕΑΤΡΟ
Ο Βελουχιώτης στη σκηνή
Ο «Αρης» είναι ένα ακόμα έργο της Σοφίας Αδαμίδου που αντλεί το θέμα του από την περίοδο της Εθνικής Αντίστασης. Παίχτηκε με επιτυχία τον χειμώνα σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη και τώρα ξεκινά νέο κύκλο...
Ο Βελουχιώτης στη σκηνή
ΘΕΑΤΡΟ
Το Εθνικό πάει Αττικα
Το Εθνικό πάει παντού και διά της επικοινωνίας... Μέχρι τώρα βλέπαμε διαφημίσεις του προγράμματος του Εθνικού Θεάτρου στο μετρό, στο αεροδρόμιο, στους σταθμούς του μετρό, του ηλεκτρικού, του τραμ. Τώρα...
Το Εθνικό πάει Αττικα
ΘΕΑΤΡΟ
«Οι τραγωδίες διαταράσσουν κεκτημένα»
Η παράσταση «Οιδίπους», παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, που σκηνοθετεί ο Σταύρος Τσακίρης και κάνει απόψε πρεμιέρα στο Ρωμαϊκό Ωδείο της πόλης, εξιστορεί έναν από τους αρχαιότερους μύθους, αυτόν των Λαβδακιδών ●...
«Οι τραγωδίες διαταράσσουν κεκτημένα»
ΘΕΑΤΡΟ
«Είμαστε αλλοτριωμένοι, επιρρεπείς στη διαφθορά»
Ο Σέρβος σκηνοθέτης, Νικίτα Μιλιβόγεβιτς, διασκευάζει και σκηνοθετεί στην Επίδαυρο, μεταφέροντας στις μέρες μας τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, μια παγκόσμια κωμωδία όπως τη χαρακτηρίζει, συμπαραγωγή του Εθνικού...
«Είμαστε αλλοτριωμένοι, επιρρεπείς στη διαφθορά»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας