Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ποια θέατρα επιχορηγούνται

Αντζελα Μπρούσκου

ΕUROKINISSI / ΕΥΗ ΦΥΛΑΚΤΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ποια θέατρα επιχορηγούνται

  • A-
  • A+

Ογδόντα ένα επαγγελματικά θεατρικά σχήματα του ελεύθερου θεάτρου από την Αττική και την περιφέρεια επιχορηγεί το υπουργείο Πολιτισμού ενισχύοντας, για δεύτερη χρονιά, την ελληνική θεατρική δημιουργία, με το συνολικό ποσό του 1.315.000 ευρώ για την περίοδο 2018-19, ποσόν αυξημένο σε σχέση με πέρυσι κατά 310 χιλιάδες ευρώ. Η επιλογή έγινε μεταξύ 161 εμπρόθεσμων προτάσεων από τη Γνωμοδοτική Επιτροπή του υπουργείου Πολιτισμού.

Στα κριτήρια για την επιλογή των σχημάτων συνυπολογίστηκαν η ολοκληρωμένη και σαφής παρουσίαση του καλλιτεχνικού σκεπτικού των προτάσεων καθώς και του προϋπολογισμού τους. Η σύμπραξη και συνεργασία τους. Ο αριθμός των θέσεων εργασίας και οι εργασιακές συνθήκες όπως διαφαίνονταν στην κατατεθειμένη πρόταση. Η πολύπλευρη στήριξη της ελληνικής δραματουργίας. Η κινητικότητά τους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

ΕUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Η πρωτοποριακή και ερευνητική δουλειά, η κοινωνική δράση απέναντι σε ευαίσθητα κοινωνικά σύνολα, η δραστηριοποίηση και η ενεργός παρουσία των σχημάτων στο πρόσφατο παρελθόν.

«Οπως και πέρσι τα προτεινόμενα ποσά δεν στοχεύουν να καλύψουν το συνολικό κόστος μιας παραγωγής», σημειώνεται στο σκεπτικό της Γνωμοδοτικής Επιτροπής, «αλλά λειτουργούν σαν μερική στήριξη των παραγωγών, με προτεραιότητα στην όσο το δυνατόν ικανοποιητικότερη εξασφάλιση του ανθρώπινου καλλιτεχνικού δυναμικού».

Για τα θεατρικά σχήματα που επιχορηγήθηκαν την προηγούμενη θεατρική χρονιά θετικά προσμετρήθηκε η συνέπεια στις υποχρεώσεις τους. Για εκείνα όμως που δεν υπήρξαν συνεπή στις δεσμεύσεις τους (π.χ. μεγάλη απόκλιση αριθμού παραστάσεων, συντελεστών κ.ά.) η επιτροπή απεφάνθη αρνητικά.

Από τη διαδικασία αποκλείστηκαν αιτήσεις θεατρικών σχημάτων που δεν είχαν παρουσιάσει δουλειές τους στο πρόσφατο παρελθόν και οι προσωποκεντρικές παραγωγές. Επίσης δεν χρηματοδοτήθηκαν σχήματα που δεν διαθέτουν σαφή καλλιτεχνικό πυρήνα, λειτουργώντας κυρίως ως εταιρείες παραγωγής.

Ανάμεσα στους επιχορηγούμενους ξεχωρίζουν τα σχήματα: Χ-ΑΙΡΕΤΑΙ Κοζάνη «Να ντύσουμε τους γυμνούς» του Πιραντέλο σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα (35.000), odc ensemble της Ελλης Παπακωνσταντίνου «Οιδίπους τώρα» (30.000), «Η φαλακρή τραγουδίστρια» του Ιονέσκο σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη (30.000), Θέατρο Δωματίου της Αντζελας Μπρούσκου «Ιβάνοφ» του Τσέχοφ (30.000), ομάδα Νάμα της Ελένης Σκότη «Είμαι η Εμα και είμαι καλά» του Ντάνκαν Μακ Μίλαν (26.000), Εταιρεία Θεάτρου Sforaris του Γιάννη Καλαβριανού «Κουμ κουάτ» (25.000), Θέατρο Γης «Ο ήχος του όπλου» της Λούλας Αναγνωστάκη σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη (25.000), Quadrat-Ζωή Χατζηαντωνίου «Εντα Γκάμπλερ» του Ιψεν (25.000), Θεατρική Αστική Εταιρεία Πράξη-Βασίλειος Πουλαντζάς για τον «Γυάλινο κόσμο» του Τ. Ουίλιαμς σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά (25.000), This famous tiny circus theater group-Κωνσταντίνος Μάρκελλος για την «Απαγωγή της Τασούλας» (25.000), Θέατρο του Νέου Κόσμου-Μίλτος Σωτηριάδης για «Τα μάτια», του Πάμπλο Μεσίες σε σκηνοθεσία Παντελή Δεντάκη (20.000), Δόλιχος-Δημήτρης Τάρλοου για το «Γιούγκερμαν» του Μ. Καραγάτση (20.000), Grasshoper-Εκτορας Λυγίζος για την «Τραγική ιστορία του Αμλετ, ενός πρίγκιπα της Δανίας» (20.000), Bijoux de Kant-Ιωάννης Σκουρλέτης για «Τα δάση στα γόνατα» του Ακη Δήμου (19.000) κ.ά.

Την πλήρη λίστα των επιχορηγούμενων θεατρικών σχημάτων θα βρείτε στο site του υπουργείου Πολιτισμού. 

  

ΘΕΑΤΡΟ
Ενας αυθεντικός πολίτης παντός καιρού
Μια ογκώδης έκδοση που επιμελήθηκε ο Διονύσης Φωτόπουλος, με πλούσιο φωτογραφικό υλικό για το αστέρι που έλαμψε στον κινηματογράφο και στο θέατρο και για τη γόνιμη θητεία του στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου
Ενας αυθεντικός πολίτης παντός καιρού
ΘΕΑΤΡΟ
Ραντεβού για μπασκετάκι
Εδώ και τρία χρόνια, σε μια γειτονιά σε μια άκρη του Δήμου της Αθήνας, στην Ελληνορώσων, έξι φίλοι γύρω στα σαράντα μαζεύονται μία φορά τον μήνα για ένα «μπασκετάκι». Το ραντεβού συνήθως πέφτει Σάββατο -εκεί,...
Ραντεβού για μπασκετάκι
ΘΕΑΤΡΟ
«Το γεγονός αντικαταστάθηκε από την άποψη»
«Το σπήλαιο», μια πρωτότυπη όπερα βασισμένη στην αλληγορία του Πλάτωνα, σκηνοθετεί στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Τέσσερις περφόρμερ, λυρικοί τραγουδιστές και ηθοποιοί, χρησιμοποιώντας τεχνικές του θεάτρου...
«Το γεγονός αντικαταστάθηκε από την άποψη»
ΘΕΑΤΡΟ
«Η σκηνοθετίτιδα σκοτώνει το θέατρο»
Συζητώντας με τη Ρούλα Πατεράκη πείθεσαι ότι εκείνη τη στιγμή διατυπώνει με τις πιο ακριβείς λέξεις τις απαντήσεις της, ότι εκφράζει με τη μεγαλύτερη δυνατή αλήθεια τις σκέψεις και τις επιθυμίες της, όσο...
«Η σκηνοθετίτιδα σκοτώνει το θέατρο»
ΘΕΑΤΡΟ
«Οταν η παιδεία απουσιάζει, το ψέμα και ο λαϊκισμός ευδοκιμούν»
Την «Αγριόπαπια» του Ερρίκου Ιψεν σκηνοθετεί ο Δημήτρης Τάρλοου στο θέατρο Πορεία, ένα έργο ρεαλιστικό αλλά γεμάτο συμβολισμούς και επίκαιρο όσο ποτέ, για το ζωτικό ψεύδος που μπορεί να υποκαταστήσει την...
«Οταν η παιδεία απουσιάζει, το ψέμα και ο λαϊκισμός ευδοκιμούν»
ΘΕΑΤΡΟ
«Εχω την αίσθηση του τώρα, δεν σκέφτομαι το πριν και το μετά»
«Ασφάλεια δεν υπάρχει πουθενά, το διαπιστώνεις κάθε βράδυ πάνω στη σκηνή, υπάρχει όμως η διάθεση να κρατάς την ψυχή σου ανοιχτή», λέει στην «Εφ.Συν.» η δημοφιλής ηθοποιός Ιωάννα Παππά, η οποία ερμηνεύει την...
«Εχω την αίσθηση του τώρα, δεν σκέφτομαι το πριν και το μετά»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας