Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εγκλωβισμένη στο παιδικό της δωμάτιο

Δανάη Μπάρκα

Εγκλωβισμένη στο παιδικό της δωμάτιο

  • A-
  • A+

Τη λένε Ουρανία, ίσως και να είναι φίλη σας. Ισως να ανήκετε στους 240 φίλους της στο facebook. Η Ουρανία δεν βγαίνει απ’ το σπίτι, παρά μόνο για έναν πολύ συγκεκριμένο λόγο… Είναι πολύ ερωτευμένη αλλά πολύ περισσότερο φοβισμένη. Εχει σκοτεινά μυστικά κι ένα μεγάλο όνειρο που θα εμπιστευτεί μόνο σε εκείνον που ερωτεύεται.

Ο στιχουργός Γεράσιμος Ευαγγελάτος, συνεργάτης του μουσικού Θέμη Καραμουρατίδη και της τραγουδίστριας Νατάσσας Μποφίλιου, γράφει τώρα ένα κείμενο για το θέατρο. Εναν αμφίθυμο μονόλογο πάνω στο όνειρο και τη ματαίωσή του, πάνω στον απόλυτο έρωτα και την ολοκληρωτική μοναξιά. Το «Ουρανία» σκηνοθετεί ο Γιώργος Σουλεϊμάν στο Θέατρο 104 και θα παιχτεί για δέκα μόνο παραστάσεις. Ενα έργο που καταγράφει με τρυφερότητα και χιούμορ την ψυχοσύνθεση μιας νέας γυναίκας, τη διαδρομή της μέσα σ' έναν κόσμο που δεν κατανοεί.

Η Δανάη Μπάρκα ερμηνεύει αυτή την παράξενα γοητευτική ηρωίδα εναλλάσσοντας πρόσωπα και συναισθήματα. Το τραγούδι «Στην επόμενη ζωή» έγραψε ειδικά για την παράσταση ο Θέμης Καραμουρατίδης σε στίχους του Γεράσιμου Ευαγγελάτου.

Η Ουρανία είναι μια γυναίκα εγκλωβισμένη στο παιδικό της δωμάτιο. Ο έξω κόσμος την έχει αποκλείσει. Ισως κι εκείνη η ίδια να έχει αποκλείσει τον κόσμο γιατί δεν ταιριάζει με την ευαισθησία της. Οσα δεν της αρέσουν, τα προσαρμόζει ή τα διαγράφει. Θα έλεγε κανείς ότι ζει μέσα στο ψέμα, αν και μάλλον ζει σε μια προσωπική αλήθεια. Κλαίει, γελάει, χαίρεται, λυπάται, θυμώνει και πεισμώνει. Ζει με τους δικούς της κανόνες σε έναν κόσμο που δεν τη χωράει. Είναι δειλή και ταυτόχρονα αφοπλιστικά γενναία.

Η Ουρανία είναι τελικά πραγματικό πρόσωπο ή μυθοπλασία; Ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος μάς λέει ότι συναντήθηκαν ένα απόγευμα και εκείνη απαίτησε να του διηγηθεί την ιστορία της. Τον γοήτευσε η προσωπικότητα, η αποφασιστικότητά της και δεσμεύτηκε να καταγράψει την ιστορία της χωρίς ν' αλλάξει λέξη.

«Δεν μπορώ, λοιπόν, με σιγουριά να πω σε ποιο ποσοστό είναι αλήθεια και σε ποιο είναι ψέμα. Δεν ξέρω ποια παρακαταθήκη αφήνει στο κοινό της, μιας κι όταν ολοκλήρωσε την εξιστόρησή της έφυγε δίχως κουβέντα και χωρίς να μου αφήσει κάποιον όρο διαχείρισης του υλικού της. Ενα βράδυ, τρία χρόνια μετά τη συνάντησή μας, κάπου ανάμεσα στο τρίτο ή τέταρτο καραφάκι ρακής, εμπιστεύομαι, χωρίς πολλή σκέψη, στον φίλο μου, Γιώργο Σουλεϊμάν, την ιστορία της, πεπεισμένος ότι κουβαλάει τα βιώματα και την τρυφερότητα να μην την προδώσει.

»Η Δανάη Μπάρκα ήρθε στη ζωή μας λίγο αργότερα. Εδωσε στην Ουρανία ψυχή, σώμα και ταλέντο. Οσο περνούν οι μέρες, έχω όλο και περισσότερη αγωνία για το πώς θα φανεί στην πραγματική Ουρανία η ιστορία της επί σκηνής. Θα ήθελα να ελπίζω πως θα έρθει στην πρεμιέρα, αλλά φοβάμαι πως είναι λίγο δύσκολο: η Ουρανία αν και αγαπά το θέατρο, μισεί τις πρεμιέρες. Κατά πάσα πιθανότητα θα έρθει να μας δει κρυφά μια βραδιά χωρίς να την πάρουμε χαμπάρι.

Η ιστορία της Ουρανίας αποτελεί μυθοπλασία, όσο μυθοπλασία μπορεί να αποτελέσει κάτι που συμβαίνει πίσω από την κλειδωμένη πόρτα ενός δωματίου. Πίσω από την Ουρανία υπάρχουν πολλά κορίτσια και αγόρια που έχω γνωρίσει».

Για τον σκηνοθέτη Γιώργο Σουλεϊμάν η Ουρανία είναι ουρανοκατέβατη...

«Ερχεται από τον ουρανό. Το καταλαβαίνεις κι από το όνομά της. Οχημά της το σώμα της. Φτάνει “λευκό χαρτί” έτοιμη να ξεκινήσει τα ταξίδια της. Θέλει να ζήσει ό,τι προσφέρεται σ' έναν άνθρωπο: έρωτες, μουσικές, όνειρα και βόλτες στον κόσμο. Κάπου στον δρόμο της, το λευκό χαρτί μουτζουρώνεται και στο παιδικό της δωμάτιο πέφτουν κάγκελα!

Η Ουρανία είναι ένα έργο που έγραψε ο Γεράσιμος Ευαγγελάτος για όλους εκείνους τους νέους ανθρώπους που προσπαθούν να ζήσουν σ' έναν κόσμο που δεν κατανοούν. Η Ουρανία αναμετριέται με όλα τα συναισθήματα και δίνει σκληρή μάχη. Κάνει απότομα τινάγματα στη χαρά και επικίνδυνες βουτιές στη λύπη. Ολα αυτά στο παιδικό της δωμάτιο ανάμεσα σε πράγματα που δεν βρήκε ποτέ τη δύναμη να αλλάξει ή να πετάξει!

Με τη Δανάη Μπάρκα, στον ρόλο της Ουρανίας, χτίσαμε αυτή την εύθραυστη προσωπικότητα, που κινείται από το χιούμορ και το φως μέχρι την απελπισία και το σκοτάδι. Στόχος μας είναι κάθε θεατής να βρει δικά του κομμάτια μέσα στην παράσταση και είτε να τα δικαιολογήσει είτε να τα απορρίψει. Ας γυρίσουμε, λοιπόν, για λίγο πίσω στο παιδικό μας δωμάτιο και ας θυμηθούμε ποια ήταν η στιγμή που πήραμε την απόφαση να φύγουμε από αυτό και να προχωρήσουμε ή αν μένουμε ακόμα εκεί να σκεφτούμε για ποιο λόγο δεν ετοιμάσαμε ακόμα βαλίτσα να βγούμε έξω στον “αληθινό κόσμο”, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει και η Ουρανία».

INFO: Θέατρο 104 (Ευμολπιδών 41, Γκάζι, τηλ.: 210-3455020). «Ουρανία». Κείμενο: Γεράσιμος Ευαγγελάτος. Σκηνοθεσία: Γιώργος Σουλεϊμάν. Ερμηνεία: Δανάη Μπάρκα. Αrt Direction: Κωνσταντίνος Γεωργαντάς. Στον ρόλο της Μητέρας ακούγεται η Μαρία Καβογιάννη. Παραστάσεις: 16, 17, 23, 24, 30/4 και 15, 21, 22, 28, 29/5. Ωρα έναρξης: 21.15.

 

  

ΘΕΑΤΡΟ
Ο «Δον Κιχώτης» μάς έδωσε την ανάγκη για το όνειρο
Ο Αλόνσο Κιχάδα είναι ένας απλός αγρότης που όμως έχει διαβάσει πολλά βιβλία για τον ιπποτισμό. Γι’ αυτό αποφασίζει να γίνει κι αυτός ιππότης με το όνομα Δον Κιχώτης. Κι έτσι ο δονκιχωτισμός μπήκε -ευτυχώς-...
Ο «Δον Κιχώτης» μάς έδωσε την ανάγκη για το όνειρο
ΘΕΑΤΡΟ
«Φράνκι και Τζόνι», μια νύχτα στο Μανχάταν
Ενας μάγειρας σε συνοικιακό εστιατόριο και μια σερβιτόρα αναζητούν την αδελφή ψυχή και μια δεύτερη ευκαιρία στις ζωές τους. Ο Τάσος Ιορδανίδης και η Ιωάννα Παππά πρωταγωνιστούν στη βραβευμένη ρομαντική κομεντί...
«Φράνκι και Τζόνι», μια νύχτα στο Μανχάταν
ΘΕΑΤΡΟ
«Το συναίσθημα στο θέατρο είναι αναγκαίο»
Μια συγκινητική «Χριστουγεννιάτικη ιστορία» διασκευάζει και σκηνοθετεί στο Εθνικό Θέατρο, ένα μιούζικαλ βασισμένο στη νουβέλα του Τσαρλς Ντίκενς με την πρωτότυπη μουσική και τραγούδια που έγραψε ο Θοδωρής...
«Το συναίσθημα στο θέατρο είναι αναγκαίο»
ΘΕΑΤΡΟ
«Εμπρός για μία άλλη χώρα»
Ο Βασίλης Παπαβασιλείου έχει επινοήσει μια κωμική περσόνα βγαλμένη από τα κόκαλα των Ελλήνων τα ιερά που την ερμηνεύει σαν άλλος Μπάστερ Κίτον, Σαρλό, κύριος Ιλό. Σ’ αυτή τη δεύτερη κάθοδό του o Φωκίων είναι...
«Εμπρός για μία άλλη χώρα»
ΘΕΑΤΡΟ
Ρομαντικοί για πάντα
Το ποιητικό έργο του πολιτικού Παναγιώτη Σούτσου «Οδοιπόρος», γραμμένο το 1831, αποκτά σκηνική υπόσταση, σε σκηνοθεσία Ηλέκτρας Ελληνικιώτη. Θέμα του, ο ανεκπλήρωτος έρωτας δύο νέων που τους οδηγεί στον θάνατο
Ρομαντικοί για πάντα
ΘΕΑΤΡΟ
Το Μικρό Εθνικό προχωράει με φόρα
Το Μικρό Εθνικό, το θέατρο για παιδιά και εφήβους του Εθνικού Θεάτρου, εγκαταστάθηκε πλέον στο νέο του «σπίτι», στη δική του σκηνή, στο ανακαινισμένο ισόγειο του θεάτρου Rex. Και μάλιστα μ' ένα ολοκληρωμένο...
Το Μικρό Εθνικό προχωράει με φόρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας