Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Είμαι διευθυντής πέντε μηνών»

Για τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο το «κοντέρ» της καλλιτεχνικής του θητείας ξεκινάει από τώρα

«Είμαι διευθυντής πέντε μηνών»

  • A-
  • A+

Σε λίγες μέρες ξεκινάει το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, πιο διευρυμένο από ποτέ. Με θέατρο, χορό και διεθνείς παραγωγές στην Πειραιώς 260 αλλά και σε καινούργιους χώρους, και το Ηρώδειο με καθαρή πια τη μουσική του ταυτότητα.

Το Λύκειο Αρχαίου Δράματος θα κάνει το ντεμπούτο του στην Επίδαυρο, αλλά και το Ανοιγμα στην πόλη μ’ ένα πλήθος εκδηλώσεων σε Αθήνα και Πειραιά. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ δηλώνει ικανοποιημένος από το φετινό πρόγραμμα, το πρώτο που θεωρεί ότι φέρει τη δική του σφραγίδα

Η προφεστιβαλική περίοδος που καθιέρωσε φέτος ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος μόλις ολοκληρώθηκε με το Bob Festival και το Sound Acts. Σε λίγες μέρες ξεκινάει επισήμως το Φεστιβάλ Αθηνών με εκδηλώσεις απ’ όλες τις τέχνες στην Πειραιώς 260.

Ξεκινάει επίσης το πληθωρικό Ανοιγμα στην πόλη, που περιλαμβάνει πάνω από 30 εκδηλώσεις στην Αθήνα και στον Πειραιά, ένας καινούργιος θεσμός που προστίθεται πια στον φεστιβαλικό χάρτη μαζί με το Λύκειο Αρχαίου Δράματος στην Επίδαυρο.

Για τον Βαγγέλη Θεοδωρόπουλο το «κοντέρ» της καλλιτεχνικής του θητείας ξεκινάει από τώρα. Πέρσι διαχειρίστηκε όσο καλύτερα μπορούσε μια μεταιχμιακή, κρίσιμη περίοδο για το Φεστιβάλ, φέτος όμως υπογράφει ένα πρόγραμμα που διασπείρεται σε διάφορους χώρους της πόλης, με ποικιλία θεμάτων και τη συστράτευση πολλών καλλιτεχνών. Και όπως μας λέει, είναι περήφανος γι’ αυτό.

• Πώς νιώθετε σήμερα ως διευθυντής του Φεστιβάλ που, πλέον, φέρει τη δική σας σφραγίδα;

Το Φεστιβάλ απαιτεί πάρα πολλή δουλειά. Ηρθα ως σκηνοθέτης και ως διευθυντής ενός θεάτρου, του Θεάτρου του Νέου Κόσμου. Οπως στο δικό μου θέατρο επιλέγω αυτά που θα σκηνοθετήσω εγώ ή άλλοι καλλιτέχνες, το ίδιο κάνω και στο Φεστιβάλ. Ως σκηνοθέτης το ανέλαβα, όχι ως φεστιβαλιστής.

• Οχι ως διευθυντής του;

Ως σκηνοθέτης που έγινα διευθυντής. Η ανάληψη του ρόλου δεν σημαίνει ότι ξαφνικά έγινα κάτι άλλο. Φυσικά υπάρχει άγχος. Φέτος οργανώθηκαν τέσσερα Φεστιβάλ: Μεγάλη και Μικρή Επίδαυρος, Πειραιώς, Ηρώδειο και Ανοιγμα στην πόλη. Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχουν τέσσερις διευθυντές…

• Μήπως… ανοίξατε παραπάνω το Ανοιγμα στην πόλη; Μετράμε τριάντα έξι εκδηλώσεις.

Οχι, ήθελα να έχει καθαρή προσωπικότητα. Δεν γίνεται με δέκα, δεκαπέντε εκδηλώσεις αλλά με είκοσι, τριάντα. Επρεπε να βγούμε εκτός των τειχών, να βρεθούμε κοντά στον κόσμο. Το πρόγραμμα υπακούει σε συγκεκριμένη λογική. Πώς δημιουργείς καλλιτεχνικές δράσεις, όχι απαραίτητα θεατρικές, σε συνεργασία με τους πολίτες.

Πώς εμπλέκεις τους θεατές σ’ αυτή τη δημιουργία. Δεν πηγαίνουμε απλώς με μια παράσταση, αλλά συναντούμε τους πολίτες στη γειτονιά, στα στέκια, στους τόπους μνήμης, αντλώντας υλικό από εμπειρίες και βιώματά τους.

• Με ποιο κριτήριο έγινε η επιλογή, οι αιτήσεις ήταν πολλές. Και η νέα γενιά μέσα από ποιο, κυρίως, βήμα του Φεστιβάλ εκφράζεται;

Η ανταπόκριση στην πρόσκληση ενδιαφέροντος ήταν μεγάλη. Η επιλογή έγινε με το ίδιο κριτήριο που εξετάστηκαν και οι προτάσεις για την Επίδαυρο, την Πειραιώς. Το υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο, η θεματική. Πιστεύω πολύ στο Ανοιγμα στην πόλη, σκέφτομαι πώς θα εξελιχτεί τον επόμενο χρόνο. Μου αρέσει π.χ. αυτό που ετοιμάζει η Αννα Τζάκου.

Η εκδήλωση ξεκινάει στις έξι το πρωί από τους πρόποδες του Λυκαβηττού. Ηταν ωραία ιδέα η συνεργασία με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Ο Νίκος Διαμαντής συσπείρωσε καλλιτέχνες που ξέρουν τον Πειραιά αλλά και πολίτες σ’ ένα πολύ ενδιαφέρον πρότζεκτ. Οσο για τους νέους, το κύριο βήμα τούς δόθηκε μέσα από το νεανικό Bob Festival και το Sound Acts.

Ξανακοιτάζοντας το πρόγραμμα συνειδητοποιώ ότι αφορά πολλά και διαφορετικά γούστα, ενδιαφέρει εξειδικευμένους και μη θεατές.

• Το φετινό πρόγραμμα της Μικρής Επιδαύρου αποτυπώνει τον χαρακτήρα που θέλετε να της προσδώσετε;

Εχουμε τέσσερις παραστάσεις, εναλλακτικές, μικρών διαστάσεων. «Μήδεια» από τον Δημήτρη Καραντζά με άντρες ηθοποιούς. «Κύκλωπας» από τον Παντελή Δεντάκη με γυναίκες ηθοποιούς, η «Αφιξις» της Ιώς Βουλγαράκη όπου ξεκινάει με τους θεατές από το λιμάνι προς το θέατρο, την παράσταση του Ολιβιέ Πι.

Ο χώρος δημιουργούσε πάντα μια αμηχανία ως προς τη χρήση του. Η συγκεκριμένη ταυτότητα που είχε με τον Μουσικό Ιούλιο επί Λαμπράκη στη συνέχεια χάθηκε. Πότε μουσική, πότε θέατρο, για ό,τι περίσσευε από κάπου αλλού προσφερόταν η Μικρή Επίδαυρος ως λύση. Αλλοτε κάποιοι καλλιτέχνες ζητούσαν τον χώρο για δικούς τους λόγους.

Τώρα θα φιλοξενεί εκδηλώσεις πάνω στο αρχαίο δράμα με θέατρο, χορό, ακόμα και μουσική, θεματικής εμπνευσμένης από την ελληνική μυθολογία, από τον Σενέκα μέχρι σύγχρονους συγγραφείς.

• Πάντως, μέχρι τώρα, τη μεγαλύτερη προσέλευση κοινού στη Μικρή Επίδαυρο κατέγραψαν οι συναυλίες.

Πέρσι δεν πήγε καλά και η αλήθεια είναι ότι τη διαφορά έκανε μόνο η συναυλία της Τάνιας Τσανακλίδου. Ομως το Φεστιβάλ δεν αποβλέπει στο κέρδος, πώς δηλαδή θα τα βγάλει πέρα οικονομικά. Δεν είναι Ακροπόλ, Μπάντμιντον, οφείλεις να δίνεις βήμα, να καταθέτεις ιδέες, να δοκιμάζεις πράγματα.

Το ίδιο, τηρουμένων των αναλογιών, ισχύει και για το μεγάλο θέατρο. Φέτος έχουμε επτά παραστάσεις και μια μουσικοχορευτική γιορτή λήξης.

• Χορός μόνον επί της ορχήστρας, γιατί ο τίτλος «Εδώ είν’ αλώνι για χορό!» καθώς και το είδος της μουσικής παραπέμπουν, ελαφρώς, στην προοπτική ενός συμμετοχικού γλεντιού.

Ο τίτλος, με ποιητικό τρόπο, σχολιάζει τη σχέση της αρχαίας ορχήστρας και του αλωνιού. Το αλώνι είναι μια μικρογραφία της ορχήστρας. Ναι, δεν πρόκειται για πανηγύρι αλλά για μουσικοχορευτική εκδήλωση που τιμά την παράδοση του Μοριά.

• Πιστεύετε ότι το φετινό πρόγραμμα θα κρατηθεί εντός του προϋπολογισμού;

Το πιστεύω γιατί οι εκδηλώσεις στο Ανοιγμα στην πόλη δεν επιβαρύνουν το Φεστιβάλ. Μέσα σε δέκα μέρες κατάφερα να εξασφαλίσω 230 χιλιάδες ευρώ από χορηγούς και, ναι, είμαι πολύ περήφανος. Γι’ αυτό υποστηρίζω ότι πρέπει να δημιουργηθεί τμήμα χορηγιών στο Φεστιβάλ.

Υπάρχουν δεκάδες πράγματα στην τρέχουσα καθημερινότητα που μπορείς να αντιμετωπίσεις με τρόπο οικονομικό. Πέρσι π.χ. ζήτησα τη συνδρομή της Δημοτικής Αστυνομίας ώστε να απομακρύνονται οι πλανόδιοι μουσικοί από τον πεζόδρομο της Αρεοπαγίτου για να μην ακούγονται στη διάρκεια των συναυλιών στο Ηρώδειο.

• Περιμένετε κι ένα ΕΣΠΑ 300 χιλιάδων ευρώ. Ομως υπάρχει ο φόβος να εξαιρεθούν τα ευρωπαϊκά φεστιβάλ από το πρόγραμμα.

Τελικά αποφασίστηκε να δοθούν στα φεστιβάλ. Κοιτάξτε, υπάρχουν κι άλλοι δρόμοι για να στηρίξεις το Φεστιβάλ. Εγώ προτείνω μια νέα αντίληψη λειτουργίας ξεκινώντας από το καλλιτεχνικό κομμάτι με ευεργετικές επιδράσεις και στον οικονομικό τομέα. Το θέμα των συμπαραγωγών, ας πούμε.

Το Θέατρο Τέχνης συμμετέχει στην Επίδαυρο συνεργαζόμενο με το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και οι «Βάκχες» του Εκτορα Λυγίζου με το ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας. Δεν θέλω να περιοριστώ στο οικονομικό, όχι ότι δεν παίζει ρόλο, επιμένω ότι το σκεπτικό είναι κυρίως καλλιτεχνικό.

Αν εξαιρέσουμε τις παραστάσεις των κρατικών θεάτρων ή των εμπορικών θιάσων που θα περιοδεύσουν στην Ελλάδα για λόγους προφανείς, κάποιες άλλες, που μάλιστα ονομάζουμε ποιοτικές, έχουν βίο σκανδαλωδώς βραχύ.

Αναφέρομαι κυρίως στις παραστάσεις της Πειραιώς. Δεν είναι κρίμα να επενδύει ο καλλιτέχνης όνειρα, μόχθο, προετοιμασία συχνά οκτάμηνη, για μια δουλειά που θα δει το φως της σκηνής μόνο δύο φορές; Γιατί να μη βρεθεί τρόπος να παρουσιαστεί τον χειμώνα στην Αθήνα ή στην επαρχία εφόσον προορίζεται για κλειστό χώρο;

Οι περισσότεροι σκηνοθέτες δεν μπαίνουν στη λογική «τι κάνω αυτή την παράσταση;». Εχουν δίκιο φυσικά, αφού σύμφωνα με τα συμβόλαιά τους για έξι μήνες δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Κι όταν λήγει ο περιοριστικός χρόνος, ο θίασος έχει ήδη διαλυθεί. Αρα η παράσταση δεν μπορεί να έχει αύριο.

• Τι προτείνετε λοιπόν;

Κατ’ αρχάς θέτω το ζήτημα προς σκέψη και προβληματισμό. Αυτό που έκανα φέτος με τις συμπαραγωγές δείχνει έναν δρόμο. Αν ο καλλιτέχνης θέλει να κάνει μια παράσταση θα την κάνει έτσι κι αλλιώς, χωρίς να επαφίεται στο Φεστιβάλ. Πόσο μάλλον λοιπόν όταν το Φεστιβάλ στηρίζει.

Πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα οικονομικής ενίσχυσης με συνεργασίες θεσμικές ή μη, με διάφορους φορείς, όπως το επιχειρήσαμε με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, το Σπίτι της Κύπρου, την Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, το Δίκτυο Πολιτισμού Athens Culture Net.

Υπάρχει τρόπος να επιμηκυνθεί η ζωή των παραστάσεων, να απευθυνθούν σε πολύ περισσότερους θεατές. Με το ίδιο σκεπτικό μπορεί να προωθηθεί και η έξοδός τους στο εξωτερικό.

• Θεωρείτε ότι ο φετινός σχεδιασμός του προγράμματος προσδίδει στίγμα στο Φεστιβάλ ή έστω οδηγεί προς αυτή την κατεύθυνση;

Το στίγμα στο Φεστιβάλ το δίνουν οι επιλογές που κάνεις. Οπως η θεματική για παράδειγμα. Η θεματική της Επιδαύρου με την «Ελευση του ξένου» φαίνεται ότι ευαισθητοποίησε τους καλλιτέχνες στις προτάσεις τους για την Πειραιώς και στο Ανοιγμα στην πόλη. Με συγκίνησε αυτό.

Το θέμα για το επόμενο Φεστιβάλ Επιδαύρου θα είναι «Πολιτεία και πολίτες», μια διαλεκτική σχέση που έχει ενδιαφέρον σήμερα ως σκέψη, ως στάση ζωής. Πιστεύω ότι το θέμα θα επηρεάσει και το υπόλοιπο πρόγραμμα.

• Ομως ένα φεστιβάλ δεν πρέπει να τολμά να αναθέτει σε δημιουργούς, πέρα από την υποδοχή προτάσεων;

Ετσι είναι, αυτό γίνεται στα ευρωπαϊκά φεστιβάλ. Το θέμα με απασχολεί, μάλιστα σήμερα κουβεντιάζαμε με τους συνεργάτες μας για τον επόμενο χρόνο. Σκεφτόμαστε να ανακοινώσουμε σχετικά σύντομα την πρόσκληση ενδιαφέροντος. Κι εγώ έθεσα ένα ερώτημα-βόμβα: Μήπως να μην κάνουμε πρόσκληση ενδιαφέροντος;

Επεσε ένας τρόμος, ότι θα μας επιτεθούν, θα μας ορμήσουν, ότι θα θεωρηθεί αποκλεισμός κ.λπ. Γιατί όχι ένας συνδυασμός; Να γίνουν και αναθέσεις και υποβολή προτάσεων πάνω σε ενδιαφέρουσες ιδέες ή πρόσωπα.

• Το Λύκειο προχωράει έτσι όπως το είχατε ονειρευτεί; Η Περιφέρεια Πελοποννήσου σάς είχε υποσχεθεί ΕΣΠΑ για την κατασκευή της κατασκήνωσης που όμως δεν έγινε.

Δεν εγκαταλείπω ό,τι βάζω στο μυαλό μου, επιμένω πεισματικά. Πράγματι, φέτος δεν θα έχουμε την κατασκήνωση. Είχα υποτιμήσει τις καθυστερήσεις από τη γραφειοκρατία του Δημοσίου. Το Θέατρο του Νέου Κόσμου δημιουργήθηκε μέσα σε έξι μήνες.

Επρεπε να υπολογίσω πως όταν μιλάμε για το Δημόσιο, μέσα σ’ αυτό το διάστημα δεν γίνεται ούτε ένα κάμπινγκ… Δεν το λογάριασα καλά. Τα μαθήματα όμως θα γίνουν κανονικά όπως είχε προγραμματιστεί.

• Θα αυξηθεί το κόστος με τη φιλοξενία μαθητών και δασκάλων;

Καταφέραμε να κλείσουμε καλές τιμές σε ξενοδοχεία και εστιατόρια. Ναι, θα κοστίσει λίγο παραπάνω, αλλά δεν πειράζει.

«Κάνω έργα υποδομής στο Φεστιβάλ»

• Σε κάθε κρίση οργανισμών σαν το Φεστιβάλ διαπιστώνουμε παθογένειες που οφείλονται στην ανυπαρξία δομών. Εχετε σκεφτεί να λύσετε δομικά προβλήματα στη διάρκεια της θητείας σας ώστε να μην τα βρει μπροστά του ο επόμενος διευθυντής;

Ολα αυτά που κάνω είναι από μόνα τους υποδομή για το αύριο. Το Ανοιγμα στην πόλη, το Λύκειο Επιδαύρου, αλλαγές που γίνονται.

• Τι είδους αλλαγές;

Το Φεστιβάλ έχει πλέον οργανόγραμμα και γενική διευθύντρια.

• Μα αν δεν συνέβαινε κι αυτό, κινδύνευε να μη γίνει το Φεστιβάλ, το ΑΣΕΠ απειλούσε ότι θα «το κλείσει»…

Οχι, καθόλου δεν θα το έκλεινε… Στο Δημόσιο, ως γνωστόν, όλα γίνονται. Μπορείς να δουλεύεις ή να μη δουλεύεις, να κάνεις πράγματα ή να μην κάνεις. Με το ξεκίνημα αυτού του Δ.Σ. και με τη δική μου συμμετοχή, υπάρχει πια οργανόγραμμα που έπρεπε να είχαμε 20 χρόνια πριν.

Μπήκαν οι βάσεις για να δημιουργηθεί ένα όραμα από την εποχή του Ροντήρη, το Λύκειο Αρχαίου Δράματος. Το Ανοιγμα στην πόλη, βασικό για την ανανέωση του Φεστιβάλ και την εξεύρεση νέου κοινού, ήταν αναγκαίο ακόμα κι αν το βρίσκετε πληθωρικό. Ειδικά σήμερα που το Φεστιβάλ κινείται ανάμεσα σε δύο γίγαντες, τη Στέγη και το Νιάρχος.

• Εχετε σκεφτεί να αγοράσετε τον τεχνολογικό εξοπλισμό για την κάλυψη του Φεστιβάλ σε ήχο και φως ώστε να εξοικονομήσει ο οργανισμός ένα εκατομμύριο ευρώ που αναγκάζεται να πληρώνει σε εταιρείες κάθε χρόνο;

Επρεπε ο εξοπλισμός να είχε αγοραστεί εδώ και 30 χρόνια. Εγώ από την πρώτη μέρα είπα ότι πρέπει να τον αγοράσουμε. Η ιδέα μου δεν ενδιέφερε το προηγούμενο Δ.Σ. Εγώ έβαλα το θέμα ξανά. Και θα ξεκινήσει τώρα.

• Εννοείτε ότι έχετε προκηρύξει διαγωνισμό;

Το νέο Δ.Σ. συνεδριάζει, ουσιαστικά, από τον Ιανουάριο. Δεν θα προλαβαίναμε για φέτος. Κι έπειτα εγώ μιλάω για πράγματα όταν αυτά έχουν δρομολογηθεί, υλοποιηθεί.

• Υπήρχε η σκέψη, είχαν γίνει μάλιστα αρχιτεκτονικές μελέτες, να αξιοποιηθούν κάποια κτίρια στην Πειραιώς 260 ώστε να στεγαστούν εκεί οι διοικητικές υπηρεσίες του Φεστιβάλ. Εχει προχωρήσει καθόλου αυτή η ιδέα;

Αυτό δεν το έχω υπόψη μου. Γνωρίζω όμως ότι είναι άμεση ανάγκη η Πειραιώς να επισκευαστεί, αλλιώς θα εγκαταλειφθεί. Με την υπουργό Πολιτισμού συζητάμε πολύ σοβαρά πάνω σ’ αυτό. Μέσα σε τέσσερις μήνες δεν μπορούν να γίνουν τα πάντα. Επίσης πρέπει να έχετε υπόψη ότι οι ρόλοι του καλλιτεχνικού διευθυντή και του Δ.Σ. είναι πια διαχωρισμένοι.

• Αλήθεια, πώς και δεν κλείσατε ένα μεγάλο διεθνές όνομα για την Επίδαυρο; Ο Κέβιν Σπέισι με τρεις παραστάσεις sold out είχε κάνει το καλλιτεχνικό αλλά και το εισπρακτικό γεγονός εκείνης της χρονιάς.

Τέτοιες κινήσεις σχεδιάζονται δύο και τρία χρόνια νωρίτερα. Ξεχνάτε ότι είμαι διευθυντής πέντε μηνών. Μέσα σ’ αυτό το διάστημα δεν προλαβαίνεις και πολλά. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου να παρελθοντολογώ, αλλά πέρσι δεν ήξερα καν αν θα μείνω ή αν θα παραιτηθώ.

Προνομιακές θέσεις στην Πειραιώς

• Αυξήσατε τις τιμές εισιτηρίων.

Σε κάποιες εκδηλώσεις ήταν θέμα τιμολογιακής πολιτικής ιδιωτών ή εταιρειών με τις οποίες συνεργαζόμαστε, όπως για παράδειγμα η εμφάνιση του Εϊνάουντι στο Ηρώδειο.

Εκεί υπάρχει το εμπορικό κριτήριο, η εταιρεία θέλει να καλυφθεί 100% προσδοκώντας και σ’ ένα κέρδος. Θα μπορούσα να είχα παραχωρήσει τον χώρο τον Σεπτέμβριο, ωστόσο ήθελα η συναυλία του συγκεκριμένου καλλιτέχνη να ενταχθεί στο Φεστιβάλ.

• Και καθιερώσατε προνομιακή ζώνη θέσεων με ακριβότερο εισιτήριο στους χώρους της Πειραιώς 260.

Κάναμε έναν διαχωρισμό. Ο θεατής θα διαλέγει ανάλογα με την οικονομική του δυνατότητα. Κάποιες θέσεις σε συγκεκριμένες σειρές στο κέντρο της αίθουσας μπορεί να είναι ακριβότερες. Δεν το θεωρώ κακό.

Υπάρχουν θεατές που μπορούν να πληρώσουν για να εξασφαλίσουν καλύτερες θέσεις. Η χωρητικότητα των κτιρίων είναι από 600 θέσεις μέχρι 120. Νομίζω πως αν διαμαρτυρηθούν κάποιοι, θα είναι οι θεατές που εμπίπτουν στην κατηγορία των προσκλήσεων. Αλλωστε οι προνομιακές θέσεις δεν καταλαμβάνουν πάνω από το 15% του χώρου.

 

ΘΕΑΤΡΟ
Πολιτισμός σημαίνει βλέπω τη ζωή ως έργο τέχνης
Πάντα σύγχρονος ο αριστοφανικός «Πλούτος», που διασκευάζει, σκηνοθετεί και ερμηνεύει στην Επίδαυρο ο ηθοποιός Γιώργος Κιμούλης, δίνει αφορμή για συζήτηση γύρω από το θέατρο, την πολιτική, το χρήμα, τις αξίες.
Πολιτισμός σημαίνει βλέπω τη ζωή ως έργο τέχνης
ΘΕΑΤΡΟ
Από Μπομπ Ουίλσον μέχρι Κομεντί Φρανσέζ
Ενα ελκυστικό και εξωστρεφές πρόγραμμα με διεθνή ονόματα και σπουδαίους Ελληνες σκηνοθέτες ανακοίνωσε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος.
Από Μπομπ Ουίλσον μέχρι Κομεντί Φρανσέζ
ΘΕΑΤΡΟ
«Η Πειραιώς 260 δεν είναι το χαϊδεμένο μου παιδί»
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, μάς κάνει παρέα σε έναν πρώτο απολογισμό της φετινής διοργάνωσης, της πρώτης ουσιαστικά στην οποία μπόρεσε να αναπτύξει το...
«Η Πειραιώς 260 δεν είναι το χαϊδεμένο μου παιδί»
ΘΕΑΤΡΟ
Κραυγάζοντας SOS προς την Ευρώπη
Με την Πολωνή σκηνοθέτιδα Μάρτα Γκόρνιτσκα ξεκινάει την 1η Ιουνίου το Φεστιβάλ Αθηνών στην Πειραιώς. Μια παράσταση που ηχεί σαν συναγερμός για τη χαμένη ευρωπαϊκή ταυτότητα, τη συλλογικότητα, τις ανθρωπιστικές...
Κραυγάζοντας SOS προς την Ευρώπη
ΘΕΑΤΡΟ
«Η απογοήτευση είναι όπλο του συστήματος»
«Παλεύω να πραγματώσω τα όνειρά μου μέσα από την τέχνη», λέει ο Γιάννης Κακλέας, που κινείται από το εμπορικό θέατρο μέχρι την Επίδαυρο με επιτυχία, απολαμβάνοντας τις αντιφάσεις του. Ανεβάζει δύο έργα του...
«Η απογοήτευση είναι όπλο του συστήματος»
ΘΕΑΤΡΟ
Το χαλί του μέλλοντος αφαιρέθηκε κάτω από τα πόδια μας
Με τον ιδιαίτερο λόγο του ανατέμνει την Ελλάδα του χθες και του σήμερα, ενώ ετοιμάζεται για το «Relax ...Mynotis» στη Φρυνίχου του Θεάτρου Τέχνης. Ενα έργο με αφορμή τον Αλέξη Μινωτή, κωμωδία γραμμένη με το...
Το χαλί του μέλλοντος αφαιρέθηκε κάτω από τα πόδια μας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας