• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.6°C / 18.5°C
    2 BF
    60%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 14.9°C / 19.2°C
    0 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.0°C / 20.0°C
    2 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.4°C / 16.9°C
    2 BF
    67%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    2 BF
    55%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.6°C / 18.6°C
    2 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 12.9°C
    1 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.2°C / 19.6°C
    0 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.2°C / 20.3°C
    4 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 16.9°C / 18.9°C
    4 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 19.6°C
    4 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.1°C / 16.6°C
    3 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.9°C / 20.9°C
    2 BF
    68%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.5°C
    3 BF
    72%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.4°C / 16.5°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 21.0°C
    3 BF
    62%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.5°C / 18.7°C
    0 BF
    63%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 16.3°C
    1 BF
    71%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.2°C / 19.3°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    1 BF
    62%

«Ο πόλεμος των άστρων» (1976)

LUCASFILM

Η πριγκίπισσα Λέια σε άλλους γαλαξίες

  • A-
  • A+

Η καρδιά της πριγκίπισσας Λέια, που οδηγούσε διαστημόπλοια, κράδαινε φωτόσπαθο και ήταν ηγέτις μιας επανάστασης (και πολλών ανδρών), δεν άντεξε τελικά.

Η ηθοποιός Κάρι Φίσερ πέθανε χθες στα 60 της χρόνια στο νοσοκομείο «Ρόναλντ Ρέιγκαν» του Λος Αντζελες. Εκεί νοσηλευόταν, σε σταθερή, μη ανησυχητική υποτίθεται, κατάσταση μετά το καρδιακό επεισόδιο που είχε στις 23 Δεκεμβρίου, στο αεροπλάνο, με το οποίο πετούσε από Λονδίνο για ΗΠΑ.

Ο θάνατος τη βρήκε στα 60 της χρόνια και σε μια πολύ γεμάτη περίοδο της ζωής της. Οχι μόνο γιατί η παγκόσμια υστερία με το «Star Wars», που δεν έχει τελειωμό, είχε αναζωπυρωθεί με την ταινία του 2015 «Star Wars: Η Δυναμη Ξυπνάει», στην οποία έπαιζε τόσο αυτή όσο και ο Χάρισον Φορντ.

Αλλά και γιατί η πολυγραφότατη και πάντα εξομολογητική Φίσερ, μόλις τον περασμένο Νοέμβριο λάνσαρε με μεγάλο μιντιακό θόρυβο -ήταν, βλέπετε, κοσμαγάπητη- την αυτοβιογραφία της «The Princess Diarist».

Είναι βασισμένη στα ημερολόγια που κράταγε στα 19 της χρόνια, όταν γυρνούσε το πρώτο «Star Wars» και... ερωτευόταν τον Χαν Σόλο, ήτοι τον Χάρισον Φορντ, δεκατέσσερα χρόνια μεγαλύτερό της και παντρεμένο.

Η αποκάλυψη έπεσε σαν βόμβα, κανένας δεν την ήξερε αυτή την ιστορία, αλλά η Φίσερ, που έχει γράψει βιβλία και θεατρικά έργα για τη ζωή και τα βάσανά της, κυρίως την εξάρτησή της επί χρόνια από τα ναρκωτικά (κοκαΐνη και παυσίπονα), αλλά και τη διπολική διαταραχή με την οποία κάποια στιγμή είχε διαγνωστεί, δεν κώλωσε καθόλου.

«Τον αγαπώ. Θα έχω γι' αυτόν πάντα αισθήματα», δήλωσε για τον Χάρισον Φορντ σε πρόσφατη συνέντευξή της στην «Γκάρντιαν». Είχε φροντίσει να τον ενημερώσει για το βιβλίο της, αλλά, ευγενικός άνθρωπος, δεν είχε πρόβλημα, αν και το 1976, που αυτή έλιωνε για πάρτη του, δεν ανταπέδιδε στον ίδιο βαθμό τα αισθήματά της.

Πέθανε μια ηθοποιός, παραγωγός, σεναριογράφος και συγγραφέας, όλα αυτά μαζί ήταν η Κάρι Φίσερ, κι εμείς γράφουμε για τα προσωπικά της. Εχει μια λογική.

Η Φίσερ έμεινε στην ιστορία τής σόου μπίζνες περισσότερο σαν μια τεράστια, ζωντανή, πολύπλευρη προσωπικότητα παρά σαν καλλιτέχνης -θα μπορούσε όντως να έχει γυρίσει περισσότερες ταινίες. Και να φανταστεί κανείς ότι γεννήθηκε τον Οκτώβριο του 1956 στο Μπέβερλι Χιλς από δυο διάσημους και ξεχωριστούς γονείς, τον τραγουδιστή Εντι Φίσερ και την ηθοποιό Ντέμπι Ρέινολντς (ο μπαμπάς της έπειτα από δύο χρόνια εγκατέλειψε τη μαμά της για να παντρευτεί την Ελίζαμπεθ Τέιλορ).

Η Κάρι ήταν ένα πολύ διαβαστερό παιδί, χωμένο στα βιβλία. Αλλά στα 15 της η Ντέμπι Ρέινολντς την πήρε να παίξει μαζί της σε μιούζικαλ του Μπροντγουέι και, αυτό ήταν, δεν τελείωσε ποτέ το Γυμνάσιο. Παρ' όλα αυτά πήρε ένα είδος καλλιτεχνικής εκπαίδευσης αργότερα στο Λονδίνο.

Το 1975 έκανε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ωραία κωμωδία «Shampoo» στο πλευρό των Γουόρεν Μπίτι και Τζούλι Κρίστι και ένα χρόνο μετά ήρθε ο Τζορτζ Λούκας και την έχρισε πριγκίπισσα Λέια.

Η ταινία «Star Wars» είχε τεράστια εμπορική επιτυχία, όπως και οι άλλες δύο της σειράς («Η Αυτοκρατορία Αντεπιτίθεται» -1980 και «Η Επιστροφή των Τζεντάι» - 1983). Στην τελευταία χρωστάμε και την καλτ εικόνα της με το μεταλλικό μπικίνι.

Ολες όμως οι ταινίες της είχαν κάτι. Επαιξε στο «Blues Brothers» (1980), στο «Η Χάνα και οι αδελφές της» του Γούντι Αλεν (1986), αλλά και στο «Οταν ο Χάρι γνώρισε τη Σάλι» (1989) και στο «The Burbs» με τον Τομ Χανκς. Εκανε αρκετή τηλεόραση, έπαιξε και σε ένα επεισόδιο του «Sex and the City». Κυρίως όμως έγραφε. Σενάρια, πολλά πρωτότυπα σενάρια. Αν και το φόρτε της ήταν η διόρθωση, η αναμόρφωση των σεναρίων άλλων συγγραφέων, θεωρούνταν μια από τους κορυφαίους script doctors του Χόλιγουντ.

Η ίδια, όμως, η ζωή της γέννησε τα καλύτερα έργα της. Το 1987 κυκλοφόρησε το πρώτο της ημι-αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα, «Postcards from the Edge», με υλικό από την πάλη της με τα ναρκωτικά και τη δύσκολη σχέση με τη διάσημη μητέρα της. Τα ναρκωτικά τα ξεκίνησε γιατί τη βοηθούσαν, έτσι υποστήριζε, να αντιμετωπίζει τη μανιοκατάθλιψη.

«Η κοκαΐνη με έκανε να νιώθω φυσιολογική», είχε πει. Το 1990, ο Μάικ Νίκολς γύρισε ταινία το μυθιστόρημά της («Φλερτάροντας με τη ζωή»), με δικό της σενάριο και πρωταγωνιστές τη Μέριλ Στριπ, τη Σίρλεϊ ΜακΛέιν, τον Ντένις Κουέιντ και τον Τζιν Χάκμαν. Μια νεαρή ναρκομανής ηθοποιός βγαίνει από την κλινική αποτοξίνωσης και ζει με την αλκοολική μητέρα της, εγωκεντρική, παλιά δόξα του Χόλιγουντ.

Οι άντρες της ζωής της, εκτός από τον Χάρισον Φορντ, ήταν ο περίφημος τραγουδοποιός Πολ Σάιμον των «Σάιμον και Γκαρφάνκελ», με τον οποίο είχε κι ένα σύντομο γάμο (1983-1984), ο Νταν Ακρόιντ και ο ατζέντης Μπράιαν Λουρντ, με τον οποίο απέκτησε μια κόρη.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Μια πορνοστάρ, σύμβολο της χαμένης αθωότητας
Τα ’φερε έτσι τα πράγματα η πανδημία που αυτό το καλοκαίρι τα θερινά σινεμά είναι η χαρά του καλού ελληνικού κινηματογράφου. Αυτή την εβδομάδα είχε σειρά η πιο αντεργκράουντ όλων, το γεμάτο κέφι ρόουντ μούβι...
Μια πορνοστάρ, σύμβολο της χαμένης αθωότητας
ΣΙΝΕΜΑ
Μια ρομαντική κομεντί για έναν δύσκολο έρωτα
Η νέα ταινία του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου με τίτλο «Monday» έρχεται να μας παρουσιάσει μία παθιασμένη αλλά και δύσκολη ερωτική σχέση δύο Αμερικανών στην πιο αισθησιακή και ζωντανή Αθήνα.
Μια ρομαντική κομεντί για έναν δύσκολο έρωτα
ΣΙΝΕΜΑ
Το γέλιο του Σκορσέζε και το τζαζ σόλο της Λίμποβιτς
Μάρτιν Σκορσέζε εναντίον Σόντα Ράιμς. Ντοκιμαντέρ εναντίον σαπουνόπερας με κρινολίνα. Πνεύμα και χιούμορ εναντίον κλισέ πασπαλισμένων με δήθεν κοινωνικό σχόλιο. «Pretend It' s a City» εναντίον «Bridgerton».
Το γέλιο του Σκορσέζε και το τζαζ σόλο της Λίμποβιτς
ΣΙΝΕΜΑ
Θερμόμετρο, κλακέτα, πάμε
Το ελληνικό σινεμά αλλά και οι συμπαραγωγές με ξένες χώρες ετοιμάζονται. Τα πλατό τους περιμένουν. Με αυστηρά μέτρα προφύλαξης, αλλά και περιορισμούς έκφρασης. Τέσσερις Ελληνες παραγωγοί έχουν τον λόγο.
Θερμόμετρο, κλακέτα, πάμε
ΣΙΝΕΜΑ
«Και μόνο που κάνουμε ταινίες είναι μια πράξη φωτεινή»
Ο Γιάννης Οικονομίδης παρουσιάζει την πέμπτη ταινία του. Μια γκανγκστερική μαύρη κωμωδία είναι η «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς», με όλες τις γνωστές εμμονές του, με όλη τη γοητεία και τη μαεστρία του ταλέντου...
«Και μόνο που κάνουμε ταινίες είναι μια πράξη φωτεινή»
ΣΙΝΕΜΑ
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
Ενας νέος της εποχής σαν όλους τους άλλους, με τα πάρτι, τους φίλους, τους έρωτες και τα άγχη. Κυρίως, αυτά. Της κρίσης και της ανεργίας. Να προσπαθεί να ξεκινήσει μια start up με εσπρεσιέρες, να αναγκάζεται...
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας