• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.9°C / 34.8°C
    3 BF
    32%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.6°C / 33.7°C
    4 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 31.0°C / 34.4°C
    1 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    24°C 24.2°C / 24.2°C
    2 BF
    69%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 30.7°C / 31.9°C
    4 BF
    40%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.2°C / 34.9°C
    1 BF
    52%
  • Κοζάνη
    Βροχοπτώσεις μεγάλης έντασης
    26°C 21.4°C / 29.3°C
    2 BF
    84%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    33°C 33.1°C / 33.1°C
    2 BF
    41%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 28.8°C / 31.5°C
    4 BF
    44%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 30.7°C
    3 BF
    51%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.8°C / 27.7°C
    5 BF
    54%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.6°C / 29.7°C
    2 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 29.9°C
    0 BF
    45%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 32.3°C / 32.9°C
    4 BF
    29%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 30.5°C / 33.8°C
    3 BF
    31%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.7°C / 27.8°C
    4 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 30.6°C / 35.0°C
    3 BF
    23%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.3°C / 29.4°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.4°C / 33.7°C
    3 BF
    41%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.8°C / 20.8°C
    3 BF
    78%
AP Photo/Alexis Duclos, File

Έφυγαν από τη ζωή τα ωραιότερα μάτια του σινεμά

  • A-
  • A+

Η Μισέλ Μοργκάν, ένας θρύλος της 7ης τέχνης, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 96 ετών. Υπήρξε μία από τις μεγαλύτερες ηθοποιούς της Γαλλίας τον 20ό αιώνα, η πρώτη που κέρδισε το Μεγάλο Βραβείο γυναικείας ερμηνείας στο Φεστιβάλ των Κανών το 1946, για την ερμηνεία της ως τυφλής κοπέλας στην «Ποιμενική συμφωνία» (La Symphonie Pastorale) του Ζαν Ντελανουά.

Αν και πολύ όμορφη, με χαρακτηριστικά γαλαζοπράσινα μάτια, ερμήνευε πάντα ρόλους μιας κομψής αλλά ποτέ σκανδαλώδους γυναίκας.

Γνήσια σταρ, υπήρξε μια από τις πολύ μεγάλες βεντέτες του γαλλικού κινηματογράφου μεταξύ 1940 και 1960, όταν πια απομακρύνθηκε από το σινεμά και αφοσιώθηκε στη ζωγραφική.

Γεννήθηκε 29 Φεβρουαρίου 1920 στο Νεϊγί-σιρ-Σεν, κοντά στο Παρίσι και το πραγματικό της όνομα ήταν Σιμόν Ρουσέλ.

Παθιασμένη με το σινεμά, αρχίζει το 1937 παίζοντας στο «Gribouille» του Μαρκ Αλεγκρέ, επιλέγοντας ένα καλλιτεχνικό όνομα που θα «μπορεί να προφέρεται σε όλες τις γλώσσες».

AP Photo/File

Έγινε διάσημη σε ηλικία 18 ετών χάρη στην ταινία «Λιωμένοι» (Quai des brumes, 1938) με συμπρωταγωνιστή τον Ζαν Γκαμπέν.

Αν και στη συλλογική μνήμη έχει χαραχθεί χάρη στην κομψότητά της, τα ξανθά μαλλιά και το διαπεραστικό φωτεινό βλέμμα της, η ίδια έλεγε:

«Με εκνευρίζει λίγο, που το επαναλαμβάνουν τόσο πολύ»

Γελούσε όταν την αποκαλούσαν «μεγαλοαστή».

«Ουδέποτε είχα την ευκαιρία να παίξω τη σέξι γυναίκα. Φαίνεται ότι η γοητεία μου δεν βρισκόταν στα οπίσθιά μου», έλεγε.

Και συμπλήρωνε:

«Λόγω της εικόνας αυτής που είχα διαμορφώσει στο κοινό, δυσκολευόμουν να δεχτώ σενάρια με τρελές που γηράσκουν και πέφτουν στο αλκοόλ ή γίνονται υστερικές γιατί δεν έχουν πια την ηλικία να παίξουν ρόλους ενζενί: δεν πρέπει ποτέ να χαλάς την εικόνα που έχει ο κόσμος για σένα».

Γύρισε περίπου 70 ταινίες, ορισμένες από τις οποίες όπως οι «Remorques» (Τα ρυμουλκούμενα, 1939) επίσης με τον Γκαμπέν, «Les grandes manoeuvres» (Η μεγάλη μανούβρα, 1955) με τον Ζεράρ Φιλίπ, έγιναν κλασικές.

Συνέχισε την καριέρα της στο Χόλιγουντ, όπου παραλίγο να παίξει στην Καζαμπλάνκα.

Στις ΗΠΑ γύρισε τέσσερις ταινίες, μεταξύ τους το «Πέρασμα στη Μασσαλία» με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ.

Είχε παίξει με όλους τους σημαντικούς ζεν-πρεμιέ του γαλλικού σινεμά: Ζαν Μαρέ, Ζεράρ Φιλίπ και Ανρί Βιντάλ, τον οποίο παντρεύεται σε δεύτερο γάμο. Ο πρώτος γάμος της ήταν με τον Αμερικανό ηθοποιό Μπιλ Μάρσαλ. Μετά τον θάνατο του Βιντάλ, σύντροφός της ήταν ο σκηνοθέτης Ζεράρ Ουρί, που πέθανε το 2006.

Στην τελευταία φάση τη ζωής της αφιερώθηκε στη ζωγραφική.

«Βρίσκω σε αυτήν τη γαλήνη. Κατά βάθος, μου άρεσε πάντα να είμαι μόνη. Και ποτέ δεν ήμουν τόσο ευτυχισμένη όσο με τη ζωγραφική», έλεγε.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Ο Γάλλος Βενσάν Λιντόν, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Κανών
Ο Γάλλος ηθοποιός Βενσάν Λιντόν θα είναι ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής στο 75ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Κανών. Το φεστιβάλ θα αρχίσει στις 17 Μαΐου.
Ο Γάλλος Βενσάν Λιντόν, πρόεδρος της κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Κανών
ΣΙΝΕΜΑ
Εφυγε ο «άσχημος γόης» του γαλλικού σινεμά
Με περισσότερες από 80 ταινίες στο ενεργητικό του και το μοναδικό ταλέντο που σφράγισε τους ρόλους του ο Ζαν-Πολ Μπελμοντό πέθανε χθες σε ηλικία 88 ετών στο σπίτι του στο Παρίσι.
Εφυγε ο «άσχημος γόης» του γαλλικού σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Πέθανε ο σπουδαίος Βρετανός ηθοποιός Ίαν Χολμ
Σε ηλικία 88 ετών έφυγε από τη ζωή ο Ίαν Χολμ, ηθοποιός πολύπλευρος, που έγινε γνωστός από ταινίες όπως «Alien», «Οι δρόμοι της φωτιάς», αλλά και η τριλογία του «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών». Είχε παίξει σε έργα...
Πέθανε ο σπουδαίος Βρετανός ηθοποιός Ίαν Χολμ
ΣΙΝΕΜΑ
Εφυγε ο γίγαντας του γαλλικού σινεμά
Με τη στόφα του πρωταγωνιστή, αλλά απίστευτα απλός, μετριόφρων και γενναιόδωρος, συνεργάστηκε με όλους τους μεγάλους σκηνοθέτες, από τον Μπουνιουέλ και τον Γκοντάρ μέχρι τον Αγγελόπουλο.
Εφυγε ο γίγαντας του γαλλικού σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Μούσα του Γκοντάρ, θρύλος του σινεμά
Την πρώτη φορά που συνάντησε τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ τού γύρισε την πλάτη, απέρριψε την πρότασή του για έναν μικρό ρόλο στο «Με κομμένη την ανάσα» γιατί της ζήτησε να είναι γυμνή. Η έφηβη,18χρονη Δανέζα Χάνα Κάρεν...
Μούσα του Γκοντάρ, θρύλος του σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
Από την εργατική τάξη στο Χόλιγουντ
Αντίο στον σπουδαίο Βρετανό ηθοποιό Άλμπερτ Φίνεϊ. Επί πολλές δεκαετίες έπαιξε τα πάντα, εκλεκτικός και την ίδια στιγμή ανοιχτός, πήρε μια μεγάλη θεατρική παράδοση και τη γονιμοποίησε με τις ρίζες του, της...
Από την εργατική τάξη στο Χόλιγουντ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας