• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.0°C / 29.5°C
    2 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 23.6°C / 27.5°C
    2 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.9°C / 28.3°C
    1 BF
    69%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    1 BF
    53%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    0 BF
    64%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 27.0°C
    2 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 23.4°C / 23.4°C
    2 BF
    46%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    68%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 27.5°C
    3 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.3°C / 25.9°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.7°C
    3 BF
    36%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.8°C / 26.8°C
    2 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    4 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    1 BF
    53%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 25.6°C / 28.4°C
    2 BF
    62%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.8°C / 27.1°C
    3 BF
    52%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.5°C / 28.2°C
    1 BF
    42%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    25°C 25.3°C / 25.3°C
    2 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    26°C 25.1°C / 26.7°C
    2 BF
    72%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.6°C / 17.6°C
    2 BF
    75%

Οι Stooges με σφραγίδα Τζάρμους

  • A-
  • A+

Ο σπουδαίος Αμερικανός σκηνοθέτης με το μουσικό ντοκιμαντέρ του «Gimme danger» ξεδιπλώνει με απόλυτο σεβασμό την ιστορία ενός εκ των μεγαλύτερων συγκροτημάτων της ροκ. Ακόμα στις αίθουσες το «Ο μπαμπάς μου» από τα ταραγμένα Βαλκάνια και οι πολυαναμενόμενοι «Σύμμαχοι» με τους Μπραντ Πιτ και Μαριόν Κοτιγιάρ.

Gimme danger   ★★★★☆

(ΗΠΑ, 2016, 108’)

  • σκηνοθεσία: Τζιμ Τζάρμους

Αν αυτή η ταινία, παρότι μουσικό ντοκιμαντέρ για τους Stooges, έχει ολοφάνερη τη σφραγίδα του Τζιμ Τζάρμους, είναι γιατί σκηνοθετείται με υπέροχο σεβασμό στο αντικείμενό του, γνώση και φροντίδα και μια έμφυτη αίσθηση coolness.

Το φιλμ στρέφεται γύρω από την ιστορία του Ιγκι Ποπ και των Stooges, από τα παιδικά τους χρόνια στην πόλη Αν Αρμπορ του Μίσιγκαν, μέχρι τη στιγμή που, το 2010, μπήκαν στο Rock and Roll Hall of Fame, τη θέση τους στην εξέλιξη της ροκ και την υπόστασή τους στην ιστορία της μουσικής και της σύγχρονης κουλτούρας.

Φτιαγμένο από απίθανο σπάνιο υλικό συναυλιών, συνεντεύξεων (ακόμα και με τον Σκοτ Αστον που έφυγε το 2014), ερασιτεχνικών βίντεο, αλλά και στοιχείων που συνθέτουν τις υπόλοιπες πλευρές της εποχής, γεμάτο από τις κουβέντες και τις μουσικές που λαχταράς ν’ ακούσεις, με την εξ ορισμού αισιοδοξία ενός Ιγκι Ποπ που έχει επιβιώσει και ωριμάσει διατηρώντας το γυαλιστερό βλέμμα του, το «Gimme danger» επιτίθεται με μια ελεύθερη ενέργεια απόλυτα μεταδοτική.

ΑΣΤΥ, ΠΤΙ ΠΑΛΑΙ

Ο μπαμπάς μου    ★★★☆☆

(Babai, Γερμανία, Κόσοβο, ΠΓΔΜ, Γαλλία, 2015, 104’)

  • σκηνοθεσία: Βισάρ Μορίνα
  • ηθοποιοί: Βαλ Μαλόκου, Αστρίτ Καμπάσι, Αντριάνα Ματόσι, Ενβερ Πετρόφκι

Ενα πεισματικό, αγέλαστο αγόρι και η προσπάθειά του να διατηρήσει ένα ίχνος οικογένειας γύρω του, αποτυπώνουν μινιμαλιστικά και τρυφερά την εικόνα του αγώνα για επιβίωση στα ταραγμένα Βαλκάνια του ’90, αλλά κατ’ επέκταση και των προσφυγόπουλων σήμερα.

Το ντεμπούτο του Μορίνα, που τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι, εκτυλίσσεται στο Κόσοβο του Μιλόσεβιτς, λίγο πριν από τον πόλεμο. Εκεί, ο 10χρονος Νόρι προσπαθεί απεγνωσμένα και ρισκάροντας επανειλημμένα τη ζωή του ν’ ακολουθήσει τον μπαμπά του που φεύγει ως παράνομος μετανάστης στη Γερμανία.

Στον αντίποδα των αδελφών Νταρντέν, ο Μορίνα στήνει επιμελημένα πλάνα με την κάμερα στο χέρι, φωτίζει ατμοσφαιρικά, υπογραμμίζει με μουσική ένα δράμα αφαιρετικό, που απολαμβάνει τις σιωπές του.

Ως πρώτη ταινία, δεν αποφεύγει την απλούστευση των κινήτρων και των ηρώων, ούτε και το να μένει εκτεταμένα στα όμορφα πλάνα του, όμως η αλήθεια της αφήγησής του και ο ίδιος ο παραλληλισμός με το σημερινό προσφυγικό, τρεις δεκαετίες αργότερα, αρκούν για να στήσουν ένα λιτό και συγκινητικό δράμα.

ΑΣΤΟΡ (28,29 και 30/11)

Ο χορευτής     ★★½☆☆☆

(Dancer, Μεγ. Βρετανία, Ρωσία, Ουκρανία, ΗΠΑ, 2016, 85’)

  • σκηνοθεσία: Στίβεν Κάντορ

Ενα ντοκιμαντέρ για τον Σεργκέι Πολούνιν, το νεαρό, φιλόδοξο, αλλά απρόθυμο αστέρι του κλασικού μπαλέτου, δεν μπορεί παρά να κόβει την ανάσα, έστω κι αν αυτό εναπόκειται περισσότερο στον ίδιο τον Πολούνιν και λιγότερο στη σκηνοθεσία του ντοκιμαντέρ.

Ο νεότερος πρώτος χορευτής στην ιστορία του Βασιλικού Μπαλέτου της Αγγλίας, που έγινε ευρέως γνωστός με το βίντεο της χορογραφίας του «Take me to church» από τον Ντέιβιντ Λασαπέλ, αναγκάστηκε να ακολουθήσει τη σκληρή καριέρα στο μπαλέτο από την οικογένειά του που αναζητούσε μέσα επιβίωσης στην Ουκρανία του ’90.

Η εσωτερική σύγκρουση ενός νέου ανθρώπου ανάμεσα στην εξαιρετική ικανότητά του για μια έντονα απαιτητική τέχνη και την επιθυμία του να ζήσει τη ζωή του διαφορετικά, βρίσκεται στο κέντρο ενός φιλμ που ξετυλίγεται γρήγορα και με αδρεναλίνη σαν πιρουέτα, αποκαλύπτοντας έναν μαγνητικό 26χρονο χορευτή με τη στόφα του ροκ σταρ.

ΔΑΝΑΟΣ, ΔΙΑΝΑ, ΕΛΛΗ, ΑΤΛΑΝΤΙΣ «ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΩΤΖΙΟΣ», ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS

Σύμμαχοι     ★★½☆☆☆

(Allied, ΗΠΑ, 2016, 124’)

  • σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ζεμέκις
  • ηθοποιοί: Μπραντ Πιτ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Τζάρεντ Χάρις

Ναι, είναι «αυτή» η ταινία, που βγαίνει στις αίθουσες του κόσμου παρουσιάζοντας ένα εκπάγλου καλλονής πρωταγωνιστικό ζευγάρι, την ίδια ώρα που ο Μπραντ Πιτ βιώνει το πολύκροτο διαζύγιό του. Και, τοποθετημένο στο κοσμοπολίτικο και τόσο στιλάτο σύμπαν του ’40, το φιλμ είναι, όντως, εκπληκτικά όμορφο.

Ο Καναδός Μαξ και η Γαλλίδα Μαριάν συνδέονται σε μια αποστολή κατασκοπίας στην Καζαμπλάνκα το 1942, η οποία όχι απλώς στέφεται με επιτυχία, αλλά και οδηγεί τους δυο τους σ’ έναν παθιασμένο έρωτα, έναν γάμο, μια κόρη και μια ήσυχη ζωή στο Λονδίνο.

Εκεί ο Μαξ θα πληροφορηθεί ότι ενδεχομένως η Μαριάν είναι πράκτορας των ναζί και θα αναγκαστεί να το διερευνήσει. Εύθραυστη κι ερωτική η Κοτιγιάρ, σέξι παρά το παράξενα φουσκωμένο πρόσωπό του ο Μπραντ Πιτ, κάνουν κατάληψη σε μια ταινία που δεν ασχολείται ιδιαίτερα με την ιστορία της, με αποτέλεσμα να συντηρεί ένα άνισο ενδιαφέρον. Με αναφορές από την «Καζαμπλάνκα» ώς τον Χίτσκοκ, με έμφαση στο glam, το φιλμ οδηγείται σ’ ένα εντυπωσιακά σκηνοθετημένο φινάλε, το οποίο, ωστόσο, καταλήγει σε μια σεναριακή αποκάλυψη που σ’ εμποδίζει απ’ το να ταυτιστείς μ’ αυτό το μεγαλόπρεπο ιστορικό ρομάντζο.

3 ΑΣΤΕΡΙΑ, ODEON EMBASSY, ODEON STARCITY, NOVACINEMA ODEON ΜΑΡΟΥΣΙ, STER CINEMAS ΙΛΙΟΝ, VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, VILLAGE MALL, VILLAGE ΠΑΓΚΡΑΤΙ, VILLAGE ΡΕΝΤΗ, VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ, ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΘΗΝΑΙΟΝ CINEPOLIS, ΑΘΗΝΑΙΟΝ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΛΛΙΘΕΑ, ΑΝΟΙΞΗ ΧΑΪΔΑΡΙ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΚΗΦΙΣΙΑ CINEMAX, ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΡΑΣ ΑΙΓΑΛΕΩ, ΝΑΝΑ CINEMAX, ΟΣΚΑΡ ΑΧΑΡΝΩΝ, ΣΙΝΕΑΚ ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ, ΦΟΙΒΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΧΟΛΑΡΓΟΣ

Captain Fantastic     ★★½☆☆☆

(ΗΠΑ, 2016, 118’)

  • σκηνοθεσία: Ματ Ρος
  • ηθοποιοί: Βίγκο Μόρτενσεν, Φρανκ Λαγκέλα

Ο ως επί το πλείστον ηθοποιός Ματ Ρος σκηνοθετεί μια αλλιώτικη οικογενειακή δραμεντί, αναδεικνύοντας όχι απλώς έναν διαφορετικό τρόπο ζωής, αλλά κυρίως το ευρύ ταλέντο του Βίγκο Μόρτενσεν στον συναρπαστικό πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Μπεν μεγαλώνει τα έξι παιδιά του σε μια καλύβα στο δάσος, αναλαμβάνοντας μόνος την εκπαίδευσή τους, έξω από το κοινωνικό πλαίσιο της εποχής, χωρίς τεχνολογία, αποκλειστικά με ό,τι προσφέρει η φύση.

Οταν ο θάνατος της μητέρας σε κλινική στην πόλη τούς αναγκάσει να κατευθυνθούν προς την κηδεία και τον πολιτισμό, ο Μπεν και τα παιδιά του θα χρειαστεί να επανεκτιμήσουν τον τρόπο ζωής τους. Ενα φιλμ με έντονη ομορφιά και μια γοητευτική αίσθηση ελευθερίας, βραβευμένο για τη σκηνοθεσία του στο «Ενα Κάποιο Βλέμμα» του Φεστιβάλ Κανών, το οποίο, ωστόσο, αφήνει μια αίσθηση ανερμάτιστου και μια σύγχυση ως προς την ιδεολογία που προτείνει στο βιαστικό φινάλε του.

Μήδεια, κρείσσων των εμών βουλευμάτων      ★★☆☆☆

(Ελλάδα, 2014, 93’)

  • σκηνοθεσία: Νίκος Γραμματικός
  • ηθοποιοί: Γιούκι Κροντηρά, Βαγγέλης Μουρίκης, Τάσος Νούσιας, Σοφία Βογιατζάκη, Αντώνης Αντωνίου

Με τη συμβολή του Νίκου Χουρμουζιάδη, ο Νίκος Γραμματικός παραδίνει, ύστερα από επτά χρόνια δουλειάς, τη δική του «Μήδεια», με έμφαση στο «δική του». Συχνά με τον ίδιο ως αφηγητή, αναιρώντας τα όρια μεταξύ μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, ο Γραμματικός στηρίζεται στο θεώρημα του Ευριπίδη ότι «το θυμικό είναι ισχυρότερο από τη λογική» και επεξεργάζεται την αρχαία τραγωδία για να έρθει σε επαφή μ’ ένα θλιβερό συμβάν στην προσωπική του ζωή.

Ο υποβλητικός λόγος του Βαγγέλη Μουρίκη, οι παρεμβολές ναΐφ animation, η εναλλαγή των σκηνών από την πολύβουη Αθήνα και τη θαλασσινή Σαλαμίνα, συνθέτουν ένα έργο οπωσδήποτε ενδιαφέρον αλλά, ταυτόχρονα, με μια επιπλέον δόση σοβαροφάνειας κι εξαιρετικά αυτοαναφορικό της ζωής και του έργου του Γραμματικού.

Σφαγείο     ★★☆☆☆

(Abattoir, ΗΠΑ, 2016, 98’)

  • σκηνοθεσία: Ντάρεν Λιν Μπούσμαν
  • ηθοποιοί: Ντέιτον Κάλι, Τζέσικα Λόουντες

Σ’ ένα ζοφερό σύμπαν όπου το σκοτάδι σκεπάζει τη μέρα, η ρεπόρτερ Τζούλια Τάλμπεν και ο ντετέκτιβ Γκρέιντι διερευνούν τη δολοφονία της αδελφής τής Τζούλια και της οικογένειάς της. Η έρευνά τους θα τους οδηγήσει στο Abattoir, ένα τερατώδες σπίτι που αποτελείται από δωμάτια εγκλημάτων, γεμάτο παγιδευμένες ψυχές και κατάρες.

Βασισμένο σε ανέκδοτο comic book του Μπούσμαν, το φιλμ έχει όλα τα συστατικά για μια δυνατή ταινία τρόμου, αλλά της λείπει ο ικανός σκηνοθέτης, με αποτέλεσμα να καταλήγει μονοδιάστατο και φλύαρο, με τα CGI να συμπληρώνουν ό,τι το σενάριο παραμελεί.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Σοκαριστικό, βίαιο φιλμ σε οικοτροφείο για κωφά παιδιά
Η ταινία «Η φυλή», η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Ουκρανού σκηνοθέτη Μιροσλάβ Σλαμποσπίτσκι,εκτυλίσσεται ολόκληρη με ήχο αλλά χωρίς διάλογο: η επικοινωνία των ηρώων γίνεται μόνο στη νοηματική, χωρίς...
Σοκαριστικό, βίαιο φιλμ σε οικοτροφείο για κωφά παιδιά
ΣΙΝΕΜΑ
Η πραγματική ιστορία του Enigmaτικού Αλαν Τιούρινγκ
Η ταινία για τον ιδιοφυή ερευνητή μαθηματικό και αναλυτή Αλαν Τούρινγκ, με τον τίτλο «Το παιχνίδι της μίμησης» βγαίνει στις αίθουσες από τον Νορβηγό σκηνοθέτη Μόρτεν Τίλνταμ και βάζει υποψηφιότητα για Οσκαρ,...
Η πραγματική ιστορία του Enigmaτικού Αλαν Τιούρινγκ
ΣΙΝΕΜΑ
«Μία γραμμούλα, θάνατος-ζωή. Ζούμε, γλεντάμε, ζήτω»
Στο «Ενθύμιον», πρώτο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ του, ο Νίκος Ζιώγας καταθέτει ένα όμορφο, συναισθηματικό και πρωτότυπο ψηφιδωτό για τον τόπο καταγωγής του, στην καρδιά της Ηπείρου.
«Μία γραμμούλα, θάνατος-ζωή. Ζούμε, γλεντάμε, ζήτω»
ΣΙΝΕΜΑ
Ταινίες με αγάπη και ελπίδα, όμως και δράση στον καινούργιο Spider-Man
Το «Μετά την αγάπη» στηρίζεται στη σαρωτική, εσωτερική ερμηνεία της Τζοάνα Σκάνλαν, η μπεργκμανική «Ελπίδα» έχει δύο υπέροχους ηθοποιούς σε ρόλους ζωής, αλλά η εβδομάδα φέρνει υπέρ του Ανθρώπου Αράχνη, από τον...
Ταινίες με αγάπη και ελπίδα, όμως και δράση στον καινούργιο Spider-Man
ΣΙΝΕΜΑ
Ο υπόκωφος βόμβος μιας «Ανάμνησης»
Η νέα ταινία του Ταϊλανδέζου μετρ Απιτσατπόνγκ Βιρασετάκουν, με πρεμιέρα στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών (και Βραβείο της Επιτροπής), έχει τον ήχο στην καρδιά της.
Ο υπόκωφος βόμβος μιας «Ανάμνησης»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας