Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Λόρι Αντερσον, μια σκυλίτσα και ο Λου Ριντ

Η καρδιά του σκύλου, σκηνοθεσία: Λόρι Αντερσον

Η Λόρι Αντερσον, μια σκυλίτσα και ο Λου Ριντ

  • A-
  • A+

Τον Ιούνιο είχαμε κοντά μας τη σπουδαία Αμερικανίδα μουσικό. Τώρα βγαίνει στις αίθουσες ένα sui generis ντοκιμαντέρ της για τη ζωή, τον θάνατο, τους ανθρώπους. Μαζί του και το στιλάτο γουέστερν «Και οι 7 ήταν υπέροχοι», με ένα συναρπαστικό ανδρικό καστ, αλλά χωρίς το βάθος και τη γοητεία των κινηματογραφικών του προγόνων.

Η καρδιά του σκύλου   ★★★☆☆

(Heart of a Dog, Γαλλία, ΗΠΑ, 2015, 75΄)

  • σκηνοθεσία: Λόρι Αντερσον

Υπέροχη μουσικός παλιότερα, μια συναρπαστική προσωπικότητα πάντα, με ζωή γεμάτη ανθρώπους, εικόνες και περιπέτειες, με γνώση και σοφία, η Λόρι Αντερσον κάνει, αυτή τη φορά, ένα ντοκιμαντέρ πολύ προσωπικό και, ταυτόχρονα, εύκολα προσβάσιμο, καθολικού ενδιαφέροντος και τρομερά συγκινητικό.

Με αφορμή τη Λόλαμπελ, το αγαπημένο της τεριέ που πέθανε πρόσφατα, που αντιμετώπιζε τον κόσμο με απορία κι ενθουσιασμό κι έμαθε να ζωγραφίζει και να παίζει πιάνο, η Αντερσον συνθέτει ένα sui generis κολάζ από home movies, πρόχειρα βίντεο, φωτογραφίες, animation, μουσικές και κείμενα, με δική της αφήγηση και, απρόσμενα, κάνει μια ταινία που μιλά για τη ζωή και τον θάνατο, τον φόβο, την αγάπη, τις γειτονιές, τα ταξίδια και τους ανθρώπους.

Μπορεί τα στοιχεία που συνδέει να μοιάζουν ασυγκέραστα, αλλά το αποτέλεσμα είναι ευαίσθητο και οικείο –χωρίς, φυσικά, να λείπει το δικό της, ιδιαίτερο χιούμορ– κυρίως επειδή τα ενώνει ένας άνθρωπος (και μια σκυλίτσα) πνευματώδης και πνευματικός που ζει στο τώρα και τολμά να είναι ειλικρινής. Μια ταινία-μικρό δώρο που κρατά και τον Λου Ριντ για το φινάλε.

Και οι 7 ήταν υπέροχοι   ★★½☆☆☆

(The Magnificent Seven, ΗΠΑ, 2016, 132΄)

  • σκηνοθεσία: Αντουάν Φουκουά
  • ηθοποιοί: Ντένζελ Γουόσινγκτον, Κρις Πρατ, Ιθαν Χοκ

Η μικρή πόλη Ρόουζ Κρικ στην άγρια Δύση τρομοκρατείται από τον ιδιοκτήτη του τοπικού λατομείου.

Οταν η Εμα δει τον άντρα της να πεθαίνει στα χέρια του σαδιστή δυνάστη, ζητά τη βοήθεια ενός κυνηγού επικηρυγμένων κι αυτός, με τη σειρά του, θα σχηματίσει μια ομάδα επτά υπέροχων, βρόμικων και θαρραλέων αντρών που θα υπερασπιστούν την τιμή και την ελευθερία της πόλης.

Χωρίς το βάθος και τον γοητευτικό μηδενισμό των «Επτά σαμουράι» του Ακίρα Κουροσάβα, όπου βασίζεται, ούτε και του «Και οι 7 ήταν υπέροχοι» του Πρέστον Στέρτζες του 1960, ο Αντουάν Φουκουά χρησιμοποιεί ένα πολυσυλλεκτικό, συναρπαστικό ανδρικό καστ για να στήσει ένα στιλάτο γουέστερν.

Εκπληκτικά χορογραφημένες μάχες, άφθονο πιστολίδι, ήπιος κυνισμός και διασκεδαστικό χιούμορ, σ’ ένα ελαφρύ, γρήγορο και φωτογενές ριμέικ.

Μαθήματα ζωής      ★★½☆☆☆

(Les Ηéritiers, Γαλλία, 2014, 105΄)

  • σκηνοθεσία: Μαρί-Καστίγ Μενσιόν-Σαρ
  • ηθοποιοί: Αριάν Ασκαρίντ, Αχμέντ Ντραμέ, Νοεμί Μερλάν

Η Ανά είναι καθηγήτρια Ιστορίας σε σχολείο μιας υποβαθμισμένης περιοχής του Παρισιού. Αναζητώντας κι η ίδια νόημα στη ζωή της, απογοητευμένη από την απάθεια των μαθητών της, αλλά πρόθυμη ν’ ασχοληθεί μαζί τους, αποφασίζει να τους εμπνεύσει και τους ωθεί να συμμετάσχουν σ’ έναν διεθνή διαγωνισμό, με θέμα τι σημαίνει να είσαι έφηβος σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Βασισμένη στην πραγματική ιστορία του Αχμέντ Ντραμέ, που πρωταγωνιστεί και συνυπογράφει το σενάριο, η ταινία αποτελεί ένα συναρπαστικό ντοκουμέντο, γυρισμένο σαν ντοκιμαντέρ.

Λόγω θέματος δεν μπορεί παρά κατά στιγμές να είναι συναισθηματικά εκβιαστικό, αλλά καταφέρνει να προσεγγίσει το Ολοκαύτωμα και τον φασισμό με τρόπο σοκαριστικά σύγχρονο, συγκινητικό και αληθινό.

Ο Κούμπο και οι δύο χορδές    ★★★☆☆

(Kubo and the Two Strings, ΗΠΑ, 101΄)

  • σκηνοθεσία: Τράβις Νάιτ

με τις φωνές των Κωσταντή Μαυριά, Αννας Κουτσαφτίκη, Δημήτρη Μακαλιά, Μαρίας Ζερβού, Ηλία Ζερβού, Αντζελας Μέρμηγκα

Ιαπωνικοί θρύλοι και όνειρα σε οριγκάμι παίρνουν ζωή σ’ αυτό το νέο σκοτεινό παραμύθι από τη Laika που υπέγραψε τα «Coraline», «Paranorman» και «Boxtrolls». Ο μικρός Κούμπο, με συνοδοιπόρους μια μαϊμού, ένα ανθρωπόμορφο σκαθάρι και τη φαντασία του, ξεκινά μια αποστολή για να βρει τον έκπτωτο πατέρα του, τον καλύτερο σαμουράι του κόσμου.

Γνωρίζοντας πού βρίσκονται τα πλεονεκτήματά της, η ταινία δεν δίνει βάρος στο σενάριο, που καθώς απλώνεται σε νέους ήρωες, μύθους και δράσεις αποδυναμώνεται κι αφήνει τις πολύπλοκες, μαγευτικές, μυσταγωγικές εικόνες της να παρασύρουν το μυαλό και το συναίσθημα. Η ταινία προβάλλεται μόνο μεταγλωττισμένη.

Σκυλιά του πολέμου   ★★☆☆☆

(War Dogs, ΗΠΑ, 2016, 114’)

  • σκηνοθεσία: Τοντ Φίλιπς
  • ηθοποιοί: Τζόνα Χιλ, Μάιλς Τέλερ

Δυο ανεπρόκοποι 20άρηδες στο Μαϊάμι ξεκινούν ν’ ασχολούνται με το εμπόριο όπλων και καταλήγουν να εξοπλίζουν τον πόλεμο του Ιράκ. Βασισμένος σε πραγματικά γεγονότα, ο Τοντ Φίλιπς των «Hangover» μεταφέρει το κάφρικο χιούμορ του σε μια ιστορία που δεν το σηκώνει, καταλήγοντας μ’ ένα άγαρμπο κι αντιπαθητικό φιλμ.

Πελέ: Η ιστορία ενός θρύλου   ★★☆☆☆

(Pelé: Birth of a Legend, ΗΠΑ, 2016, 107΄)

  • σκηνοθεσία: Τζέφρι και Μάικλ Ζίμπαλιστ
  • ηθοποιοί: Κέβιν Ντε Πάουλα, Βίνσεντ Ντ’ Ονόφριο, Ροντρίγκο Σαντόρο,

Κινηματογραφική βιογραφία του Πελέ που διανύει τα χρόνια απ’ όταν μεγάλωνε στις φτωχογειτονιές της Βραζιλίας ώς την κατάκτηση της δόξας.

Ενα φιλμ με αγάπη στα κλισέ, στα slow motion, στους συναισθηματικούς εκβιασμούς και στο μελό, με τον Βίνσεντ Ντ’ Ονόφριο να υποδύεται τον Βραζιλιάνο προπονητή και όλους τους υπόλοιπους ηθοποιούς να μιλούν αγγλικά με βραζιλιάνικη προφορά.

Ωστόσο, η ομορφιά του ποδοσφαίρου, στις σκηνοθετημένες σκηνές αλλά και στα ντοκουμέντα που παρεμβάλλονται, χαρίζει στιγμές ενθουσιασμού και αληθινής συγκίνησης.

Προσωπικά μυστικά

(I.T., ΗΠΑ, Γαλλία, Ιρλανδία, 2016, 95΄)

  • σκηνοθεσία: Τζον Μουρ
  • ηθοποιοί: Πιρς Μπρόσναν, Τζέισον Μπάρι, Κάρεν Μόσκοου

Ο πετυχημένος κι ευτυχισμένος Μάικ βλέπει την τέλεια ζωή του να καταρρέει, όταν ο σύμβουλός του για θέματα τεχνικής υποστήριξης στραφεί εναντίον του. Οταν ο εχθρός είναι άυλος και ηλεκτρονικός, μόνο ο Πιρς Μπρόσναν μπορεί να τα βγάλει πέρα!

Νοσταλγώντας το φως    ★★★½☆☆

(Nostalgia for the Light, Γαλλία, Χιλή, Γερμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, 2010, 90΄)

  • σκηνοθεσία: Πατρίσιο Γκουσμάν

Στις αίθουσες, έξι χρόνια μετά την πρώτη προβολή του, το υπέροχο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Χιλιανού δημιουργού, του οποίου μόλις πέρσι είδαμε το «Μαργαριταρένιο κουμπί».

Στην έρημο Ατακάμα της Χιλής, αστρονόμοι αναζητούν εξωγήινη ζωή κοιτάζοντας πάνω, στ’ αστέρια, γυναίκες κοιτάζουν κάτω, στο χώμα, αναζητώντας στην έρημο τους αγνοούμενους συγγενείς τους.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga
Χλιαρά βραβεία σε μια χλιαρή τελετή, με το «Bohemian Rhapsody» να παίρνει το βραβείο Καλύτερης Ταινίας-Δράμα, αφήνοντας την απογοήτευση στο φαβορί «A Star Is Born», που από τις 5 υποψηφιότητες κέρδισε μόνο...
Ο Φρέντι Μέρκιουρι νίκησε τη Lady Gaga
ΣΙΝΕΜΑ
Μεταφυσικό θρίλερ εκδίκησης και βίας από Λάνθιμο
Ο σκηνοθέτης δοκιμάζει κάτι εντελώς καινούργιο με το «The Killing of a Sacred Deer», αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι έχει όραμα και ικανότητες για πολλά πράγματα και κερδίζοντας μεγαλειώδεις ερμηνείες...
Μεταφυσικό θρίλερ εκδίκησης και βίας από Λάνθιμο
ΣΙΝΕΜΑ
Κινηματογραφικό success story α λα γαλλικά
Η Γαλλία έχει παράδοση στην παραγωγή και εξαγωγή του σινεμά της: έχει ένα κοινό καλλιεργημένο, που δεν έχει χάσει τη συνήθεια για τακτικές επισκέψεις στη σκοτεινή αίθουσα, αλλά κι έναν μηχανισμό που προωθεί...
Κινηματογραφικό success story α λα γαλλικά
ΣΙΝΕΜΑ
Συμβατικός Τιμ Μπάρτον, συναρπαστική δικαστική διαμάχη
«Μεγάλα μάτια» είναι ο τίτλος της νέας ταινίας του Τιμ Μπάρτον μια φωτογενής, συμβατική βιογραφία δυο συναρπαστικών, στην πραγματικότητα, ανθρώπων, που δεν αφήνει ωστόσο να εκφραστεί ο μαγικός,...
Συμβατικός Τιμ Μπάρτον, συναρπαστική δικαστική διαμάχη
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
Ο διευθυντής του Φεστιβάλ Κανών, Τιερί Φρεμό, δεν αντιμετωπίζει ποτέ την πλήρη αποδοχή στην παραδοσιακή συνέντευξη Τύπου που δίνει στην έναρξη του φεστιβάλ –κι η φετινή ήταν από τις πιο αιχμηρές.
Οι Κάνες πρέπει να είναι τέλειες...
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας