Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πληθωρικό love story στον κόσμο της νύχτας

Ο Νίκος Τριανταφυλλίδης υπογράφει με τους «Αισθηματίες» την καλύτερη ταινία του

Πληθωρικό love story στον κόσμο της νύχτας

  • A-
  • A+

Ο Νίκος Τριανταφυλλίδης υπογράφει με τους «Αισθηματίες» την καλύτερη ταινία του υπηρετώντας με πάθος και ρομαντισμό την κινηματογραφική του εμμονή με το νουάρ. Ταινία προσεγμένη στις λεπτομέρειές της, γεμάτη πάθος, προσφέρεται για όσους αναζητούν ένα μεγάλο, πληθωρικό love story, με αγάπη στο σινεμά.

 

Οι αισθηματίες

Σκηνοθεσία: Νίκος Τριανταφυλλίδης

Ηθοποιοί: Τάκης Μόσχος, Δημήτρης Λάλος, Χάρης Φραγκούλης, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ευτυχία Γιακουμή, Αθηνά Παππά

Ο Ερμής και ο Γιάννης είναι τα πρωτοπαλίκαρα του «Δασκάλου», που καμουφλάρει πίσω από μια μεγαλοαστική πρόσοψη τις σκοτεινές δοσοληψίες του με τη νύχτα και το έγκλημα. Μόνο που οι δύο νεαροί άντρες θα ερωτευτούν τις λάθος γυναίκες. Ο ένας την έφηβη κόρη του αφεντικού, ο άλλος μια πόρνη, καταδικασμένη στη δυστυχία. Θα καταφέρει η αγάπη να σώσει τους «μελλοθάνατους»; Ο Νίκος Τριανταφυλλίδης παρουσιάζει μια πανέμορφη, ολοκληρωμένη, φιλόδοξη, αφοπλιστικά ρομαντική ταινία, πιστή στο είδος του φιλμ νουάρ, αλλά και στις γοητευτικές προσωπικές εμμονές του δημιουργού της. Σκοτάδι και έρωτας, μελόδραμα και σασπένς, με μια νότα παραδοξότητας που δεν θα έμοιαζε πειστική αν δεν έπεφτε πάνω στο ραντεβού της καλύτερης, πιο εμπνευσμένης στιγμής του Τριανταφυλλίδη και των συνεργατών του, από τους δύο πρωταγωνιστές του μέχρι τη μουσική τού The Boy. Ταινία προσεγμένη στις λεπτομέρειές της (θαυμάσια η φωτογραφία του Γιάννη Κοτρώτση), αλλά και γεμάτη πάθος, προσφέρεται για όσους αναζητούν ένα μεγάλο, πληθωρικό love story, με αγάπη στο σινεμά και θαυμάσια κινηματογράφηση της δύναμης της αγάπης.

 

Ψυχρά κι ανάποδα, τραγουδιστά

Οπως το ακούτε. Κι όπως θα το τραγουδήσετε στην αίθουσα. Το «Frozen» ξαναβγαίνει στα σινεμά εν όψει Χριστουγέννων, σε νέα έκδοση, με υπότιτλους τους στίχους των τραγουδιών σε στιλ καραόκε, για μελωδικούς πειραματισμούς των θεατών.

 

Magical Girl

Σκηνοθεσία: Κάρλος Βερμούτ

Ηθοποιοί: Χοσέ Σακριστάν, Μπάρμπαρα Λένι, Λουίς Μπερμέχο, Λουτσία Πολάν

Η μικρή Αλίσια έχει ανίατο καρκίνο. Η μεγαλύτερή της επιθυμία είναι ν’ αποκτήσει το πανάκριβο φόρεμα της αγαπημένης της ηρωίδας manga, της Magical Girl Yukiko. Ο μπαμπάς της Αλίσια, άνεργος δάσκαλος, είναι αποφασισμένος να κάνει ό,τι μπορεί για να εξασφαλίσει τα απαραίτητα χρήματα. Η προσπάθειά του θα τον συνδέσει με μια πανέμορφη, μελαγχολική μαζοχίστρια και μ’ έναν αποφυλακισμένο, ήσυχο άντρα με ταραγμένο παρελθόν.

Στο ντεμπούτο του, τιμημένο με τα βραβεία Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν, ο Βερμούτ παρουσιάζει μια ταινία που προσπερνά, απρόσμενα και θεαματικά, τα ηθικά, αισθητικά και δραματουργικά όρια. Οι ήρωές του είναι τόσο ακραίοι που μοιάζουν με ήρωες ταινίας φαντασίας, αλλά ο ρεαλισμός τους είναι επώδυνος. Αλλάζοντας διαρκώς ύφος και πορεία, ώστε ο θεατής στιγμή να μη θεωρεί όσα βλέπει δεδομένα, συνδυάζοντας τον ιαπωνικό μινιμαλισμό με το μαδριλένικο μπαρόκ, το χιούμορ με την υπόνοια αβάσταχτης βίας, το παθιασμένο συναίσθημα με τη σκληρή λογική, το «Magical Girl» είναι ένα συναρπαστικό δείγμα δουλειάς ενός νέου σκηνοθέτη που μάς κάνει ήδη ν’ ανυπομονούμε για το μέλλον του.

 

Χόμπιτ: η μάχη των πέντε στρατών (Hobbit: The Battle of Five Armies)

Σκηνοθεσία: Πίτερ Τζάκσον

Ηθοποιοί: Μάρτιν Φρίμαν, Ρίτσαρντ Αρμιτατζ, Ιαν ΜακΚέλεν, Εβάντζελαϊν Λίλι, Λουκ Εβανς, Λι Πέις, Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Τζέιμς Νέσμπιτ, Κεν Σκοτ, Στίβεν Φράι, Κέιτ Μπλάνσετ, Ιαν Χολμ, Κρίστοφερ Λι, Χιούγκο Γουίβινγκ, Ορλάντο Μπλουμ

Στο κλείσιμο της επικής τριλογίας της Μέσης Γης από τον Πίτερ Τζάκσον, που ακολούθησε την προηγούμενη τριλογία της Μέσης Γης… από τον Πίτερ Τζάκσον (εκείνη ήταν ελαφρώς επικότερη), όλα καταλήγουν σε μια τεράστια μάχη. Οταν λέμε όλα, εννοούμε όλα: οτιδήποτε έμοιαζε με πλοκή που άφησαν ξεκρέμαστη οι προηγούμενες «Χόμπιτ» ταινίες ολοκληρώνεται στα πρώτα λεπτά της ταινίας, καθαρίζοντας το πεδίο εν όψει μιας τεράστιας πολλαπλής μάχης η οποία θα καταλάβει το μεγαλύτερο μέρος του έργου. Εχουμε πολιορκίες, έχουμε συμμαχίες και προδοσίες, έχουμε μονομαχίες ένας εναντίον ενός, έχουμε παραλίγο θανάτους και αληθινούς θανάτους, έχουμε σωτήριες επεμβάσεις.

Το καλό της υπόθεσης είναι πως όλα αυτά συμβαίνουν με φροντίδα και με αληθινό έλεγχο εικόνας και δράσης από τον Πίτερ Τζάκσον. Μια σκηνή νωρίς στην ταινία, όπου οι ήρωες των Κέιτ Μπλάνσετ και Κρίστοφερ Λι διασώζουν τον Γκάνταλφ, είναι η εντυπωσιακότερη όλων, όμως καθώς θα εκτυλίσσεται το έργο δεν θα λείψουν οι εντυπωσιακές στιγμές, ακόμα κι αν δραματουργικά το όλο εγχείρημα μοιάζει επαναλαμβανόμενο. Ειδικότερα, η όλη αυτή κορύφωση στηρίζεται στη σχέση φιλίας που δοκιμάζεται, ανάμεσα στον Μπίλμπο Μπάγκινς (καλός, αλλά λιγοστά χρησιμοποιημένος ο Μάρτιν Φρίμαν) και τον Θόριν, κάτι όμως που δεν αναπτύσσεται ποτέ ικανοποιητικά, με τη δράση να μετακινείται συνεχώς από σημείο σε σημείο και τον Μπίλμπο να καταλήγει κομπάρσος της ίδιας του της ιστορίας. Οι πιστοί οπαδοί της saga της Μέσης Γης δικαιολογημένα θα το απολαύσουν, ωστόσο γίνεται πλέον εμφανές πως ο Τζάκσον άπλωσε αυτή τη φορά το υλικό του πολύ περισσότερο απ’ όσο ήταν φτιαγμένο για να αντέξει.

 

Η αγάπη είναι παράξενη (Love Is Strange)

Σκηνοθεσία:Αϊρα Σακς

Ηθοποιοί: Τζον Λίθγκοου, Αλφρεντ Μολίνα, Μαρίσα Τομέι

Ο Μπεν και ο Τζορτζ είναι ζευγάρι μια ολόκληρη ζωή: τώρα που μπορούν να το κάνουν, σφραγίζουν τη σχέση τους με γάμο. Το αποτέλεσμα είναι ο Τζορτζ ν’ απολυθεί από το σχολείο όπου δουλεύει και οι δυο τους ν’ αναγκαστούν να ζήσουν για ένα διάστημα χωριστά, σε σπίτια φίλων και συγγενών, ώσπου να μπορέσουν να πουλήσουν το δικό τους σπίτι και ν’ αναδιοργανωθούν οικονομικά. Η μεταξύ τους προσωρινή απομάκρυνση και η ξαφνική τους εγγύτητα με τους κοντινούς τους ανθρώπους φέρνει μεταβολές στις σχέσεις όλων των εμπλεκομένων.

Αλλάζοντας σελίδα στην ώς τώρα μελαγχολική και σκοτεινή φιλμογραφία του, ο Αϊρα Σακς σκηνοθετεί ένα νεοϋορκέζικο love story της μέσης ηλικίας, τόσο τρυφερό και αυθεντικό όσο και οι εκπληκτικές ερμηνείες των πρωταγωνιστών του. Με βοήθεια τη θαυμάσια φωτογραφία του Χρήστου Βουδούρη (σε επιπλέον ελληνικό στοιχείο, executive producer ο Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος), ο Σακς προσπερνά τα όρια της ηλικίας, του ότι περιγράφει μια gay σχέση, γενικώς του οποιουδήποτε χαρακτηρισμού, και αφηγείται, εύστοχα και χαριτωμένα, μια ιστορία αληθινής αγάπης, με την καλή και την ανάποδή της· μια ιστορία βαθιάς ανθρωπιάς, ειπωμένη με πνευματώδες χιούμορ και μια σοφή αποδοχή του χρόνου που περνά κι αλλάζει ανθρώπους και συνήθειες, χωρίς να πειράζει τις ουσιαστικές ανθρώπινες σχέσεις. Μ’ ένα πνευματώδες σενάριο που, ωστόσο, πιάνει τις λεπτές ανθρώπινες διακυμάνσεις στις σχέσεις και στις ανοχές, μια ιστορία μεγάλης ειλικρίνειας που μιλά για όσα ενώνουν δύο ανθρώπους, ανεξαρτήτως φύλου και προθέσεων, ίσως μόνο όχι ανεξαρτήτως ηλικίας.

 

To αγόρι και ο κόσμος (O Menino e o Mundo)

Σκηνοθεσία: Αλε Αμπρέου

Ενα μικρό αγόρι μεγαλώνει μέσα στην εύρωστη φύση της Βραζιλίας και την άλλο τόσο πλούσια φαντασία του. Οταν ο πατέρας του τον αφήνει για να εγκατασταθεί στην πόλη, ο μικρός θα ξεκινήσει το μεγάλο ταξίδι για να τον βρει, διασχίζοντας τη φαντασμαγορική εξοχή της περιοχής του, που σταδιακά σκοτεινιάζει και γίνεται πιο θλιβερή και αποπνικτική, καθώς πλησιάζει στον «πολιτισμό». Μ’ ένα κάθε άλλο παρά απλό, δισδιάστατο animation πολλών συνδυασμένων τεχνικών και μιας εμπνευσμένης ομορφιάς που κατά στιγμές κόβει την ανάσα όχι μόνο των παιδιών αλλά και των ενήλικων θεατών, ο Αμπρέου χτίζει ένα μεγαλειώδες σύμπαν, βασισμένο στις παιδικές μονοκοντυλιές και τις εξίσου αθώες απορίες. Για την ταινία ο κόσμος μας είναι τόσο μεγάλος, τόσο απέραντος, που οι μικρές, πιο ευαίσθητες ψυχές είναι εύκολο να χαθούν. Μπορεί το νόημα της ταινίας να μοιάζει -και να είναι- απλοϊκό, όπως όμως είναι διατυπωμένο, σαν ένα πανέμορφο ποίημα από εικόνες, ήχους και μουσική, χωρίς λόγο, μαγεύει τα μάτια και κάνει έτσι και τις ιδέες του πιο πειστικές. Η ταινία πήρε το Μεγάλο Βραβείο στο Φεστιβάλ του Ανεσί και άνοιξε το Φεστιβάλ Ολυμπίας.

 

Η πρώτη αγάπη (The Best of Me)

Σκηνοθεσία: Μάικλ Χόφμαν

Ηθοποιοί: Μισέλ Μόναχαν, Τζέιμς Μάρσντεν, Λουκ Μπρέισι, Λιάνα Λιμπεράτο

Η Αμάντα και ο Ντόσον, ζευγάρι των εφηβικών χρόνων, ξαναβρίσκονται στην κηδεία κοινού φίλου, για να συνειδητοποιήσουν ότι ο έρωτάς τους είναι ακόμα φλογερός, παρότι τώρα, που ο καθένας έχει προχωρήσει στη ζωή του, μοιάζει ανέφικτος. Αχαλίνωτο μελόδραμα, βασισμένο σε μυθιστόρημα του Νίκολας Σπαρκς (του «Notebook» και του «Dear John»), με τέτοια υπερβολή στην περιγραφή των ηρώων και τον συναισθηματικό σίφουνα που τους παρασύρει μέσα στα χρόνια, που μοιάζει με παρωδία των έργων του συγγραφέα. Εκσυγχρονισμένο Αρλεκιν, απίστευτο όσο ο Αγιος Βασίλης.

 

Ο Παραμυθάς

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Πιλάβιος με τον Νίκο Πιλάβιο

Εάν βλέπατε, μικροί, τον Παραμυθά να πετά στους ουρανούς, με τα μαλλάκια και το μουστάκι του, να αφηγείται παραμύθια, να μιλά με τα ζώα και τα λουλούδια και τα πράγματα, και θα θέλατε να μοιραστείτε την ανάμνηση με τα παιδιά της ζωής σας, με τρόπο που να φαίνεται και σε κείνα φυσικός και όχι… ρετρό, αυτή είναι η ευκαιρία. Μπαμπάς και γιος και κείνοι, ο Νίκος Πιλάβιος και ο σκηνοθέτης γιος του Κωνσταντίνος, φέρνουν τον Παραμυθά, χρησιμοποιώντας computer animation, στη μεγάλη οθόνη, παρέα με τη μάγισσα Κλοκλό και τις ιστορίες του, για μια κινηματογραφική επιστροφή στην αθωότητα.

 

Κελί από χρυσάφι (La Jaula de Oro)

Σκηνοθεσία: Διέγο Κεμάδα-Δίες

Ηθοποιοί: Κάρεν Μαρτίνεζ, Ροντόλφο Ντομίνγκες, Μπράντον Λόπεζ

Τρεις έφηβοι από τη Γουατεμάλα, μαζί μ’ ένα νεαρό Ινδιάνο με τον οποίο δεν μπορούν να μιλήσουν στην ίδια γλώσσα, προσπαθούν να διασχίσουν σύνορα και φυσικά εμπόδια για να φτάσουν στη Γη της Επαγγελίας και να διεκδικήσουν ένα βιώσιμο μέλλον. Πολυβραβευμένη, από τις Κάνες ώς τη Θεσσαλονίκη, μια καθηλωτικά ρεαλιστική ταινία, γεμάτη με τον λυρισμό όχι της τέχνης του σινεμά, αλλά της συμπυκνωμένης επιθυμίας για ζωή. Ερασιτέχνες ηθοποιοί, αργός αλλά συναρπαστικός ρυθμός, πολιτικός λόγος καμουφλαρισμένος σε μια υπαρξιακή ταινία που αποκτά το ύφος ενός φιλμ δράσης.

 

Η απόσταση μεταξύ μας (10.000 km)

Σκηνοθεσία: Κάρλος Μάρκες-Μερσέτ

Ηθοποιοί: Νατάλια Τένα, Δαβίδ Βερδαγουέρ

Η Αλεξ και ο Σέρζι είναι ένα ερωτευμένο ζευγάρι που ζει στη Βαρκελώνη και θέλει να κάνει παιδί για να συμπληρώσει την ευτυχία του. Μόνο που η δουλειά της Αλεξ θα τη στείλει για ένα χρόνο στο Λος Αντζελες. Η σχέση θα μεταμορφωθεί σε μια διαρκή επικοινωνία στο skype, γεμάτη παράσιτα, πραγματικά και συναισθηματικά. Σκηνοθετικό ντεμπούτο, βραβευμένο στο Σιατλ, υποψήφιο στα Βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Τρυφερό, με εναλλασσόμενη μελαγχολία και χιούμορ, τόσο ρεαλιστικό που μοιάζει με την ιστορία που έζησες εσύ ή κάποιος κοντινός σου, εξαντλεί γρήγορα το εύρημα μιας ζωής που κυλά στην οθόνη του υπολογιστή, οδηγούμενο σ’ ένα αναμενόμενο φινάλε.

 

Serena

Σκηνοθεσία: Σουζάνε Μπίερ

Ηθοποιοί: Τζένιφερ Λόρενς, Μπράντλεϊ Κούπερ, Ρις Ιφανς, Τόμπι Τζόουνς, Σαμ Ριντ

«Θα κατακτήσω τη Βόρεια Καρολίνα», με τη Λόρενς να προσπαθεί, στο κραχ του ’29, να κρατήσει την αυτοκρατορία ξυλείας που έστησε με τον άντρα της, όταν ανακαλύπτει ότι εκείνος έχει νόθο γιο. Για την ταινία δεν έγινε δημοσιογραφική προβολή, συνεχίζοντας την αμήχανη πορεία του φιλμ της Σουζάνε Μπίερ που γυρίστηκε το 2012 και παγιδεύτηκε στην αναπτυσσόμενη διασημότητα και πολυπραγμοσύνη των πρωταγωνιστών της.

ΣΙΝΕΜΑ
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
Σε κάθε σπουδαίο σκηνοθέτη «επιτρέπονται» και μία και πολλές αποτυχίες κι αυτή εδώ μάλλον είναι η χειρότερη, ώς τώρα, ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν – και πάλι καλύτερη από πολλές αποτυχίες λιγότερο δημιουργικών,...
Το «Tenet» δεν ήταν μια καλή αρχή...
ΣΙΝΕΜΑ
Γαλλική κομεντί με ερωτεύσιμη Μαστρογιάνι
Λες κι ο Κριστόφ Ονορέ («Chansons d’ amour», «Plaire, aimer et courir vite») έχει οικειοθελώς επωμιστεί το βάρος τού να παρατείνει στις επόμενες δεκαετίες τη γαλλική παράδοση του ρομαντισμού, του έρωτα που...
Γαλλική κομεντί με ερωτεύσιμη Μαστρογιάνι
ΣΙΝΕΜΑ
Μαύρη κωμωδία για την ισότητα των φύλων
Μια από τις μεγάλες φετινές αποκαλύψεις του ευρωπαϊκού σινεμά, η «Ανωτέρα βία» του Ρούμπεν Οστλουντ, πρόταση της Σουηδίας για το Ξενόγλωσσο Οσκαρ, είναι ένα πιο σαρδόνιο «Gone Girl». Με οξυδέρκεια και χιούμορ,...
Μαύρη κωμωδία για την ισότητα των φύλων
ΣΙΝΕΜΑ
Από τη βασιλική οικογένεια της Βρετανίας ώς την Ελλάδα του Εμφυλίου
Τα σινεμά της Ελλάδας είναι κλειστά μέχρι νεωτέρας – μας λείπουν, ανυπομονούμε να ξανανοίξουν, αλλά προς το παρόν βολευόμαστε με εναλλακτικές για το σπίτι. Παρακάτω πέντε επιλογές γι’ αυτήν την εβδομάδα.
Από τη βασιλική οικογένεια της Βρετανίας ώς την Ελλάδα του Εμφυλίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας