Αθήνα, 28°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
28°C
30.2° 25.6°
2 BF
51%
Θεσσαλονίκη
Αραιές νεφώσεις
25°C
26.9° 23.0°
3 BF
65%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
28°C
30.4° 25.5°
2 BF
50%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
27°C
26.6° 24.9°
1 BF
40%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
24.9° 24.6°
2 BF
61%
Βέροια
Αραιές νεφώσεις
25°C
29.0° 22.3°
1 BF
81%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
25.4° 21.2°
2 BF
47%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
29°C
29.1° 29.1°
2 BF
48%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
25°C
27.1° 24.4°
3 BF
57%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
26°C
25.9° 23.5°
1 BF
53%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
25.4° 24.8°
3 BF
50%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
24°C
24.0° 23.7°
2 BF
64%
Κεφαλονιά
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
2 BF
78%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
28°C
27.9° 26.1°
0 BF
39%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
28°C
28.4° 25.5°
1 BF
53%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
27°C
27.8° 27.1°
4 BF
64%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
28°C
29.9° 25.8°
2 BF
38%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
24.3° 23.8°
0 BF
62%
Κατερίνη
Αραιές νεφώσεις
23°C
25.7° 23.1°
3 BF
91%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
26°C
26.1° 26.1°
2 BF
34%
ΜΕΝΟΥ
Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου, 2023
Νάταλι Πόρτμαν | Ettore Ferrari/ANSA via AP

Ενα λαμπερό φεστιβάλ… στρατηγικής

Το 73ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας πλησιάζει στο τέλος του, με τον φετινό Χρυσό Λέοντα και τα υπόλοιπα βραβεία να απονέμονται στην τελετή λήξης του Σαββάτου. Δέκα μέρες προβολών στο πανέμορφο Λίντο άφησαν δέκα, διαφορετικού ύφους και έντασης, εντυπώσεις.

● Λίγες αληθινά φεστιβαλικές ταινίες. Το Φεστιβάλ Βενετίας ανήκει στις a-list, τις πρωτεύουσες κινηματογραφικές διοργανώσεις του κόσμου. Αλλά όχι ακριβώς για το ποιοτικό του πρόγραμμα.

Η επιλογή του διευθυντή Αλμπέρτο Μπαρμπέρα είναι περισσότερο έξυπνη και προσανατολισμένη προς τη δημοσιότητα. Λίγες είναι οι αληθινά φεστιβαλικές ταινίες, οι ανακαλύψεις, που ξεπηδούν κάθε χρονιά από τη Mostra.

Αντίθετα, η επιδίωξή του είναι σαφής: μια μεγάλου εκτοπίσματος, αμερικανική κυρίως, ταινία, που θα φέρει επώνυμους σταρ στο κόκκινο χαλί τις πρώτες μέρες της διοργάνωσης.

Προτού οι επαγγελματίες του σινεμά και κατά συνέπεια τα media κατευθυνθούν προς το Φεστιβάλ του Τορόντο που ολοένα γιγαντώνεται. Γι’ αυτό και συχνά, μέσα στη χρονιά που ακολουθεί, λίγοι θα θυμούνται ποιος πήρε τελικά το Χρυσό Λιοντάρι και περισσότεροι τι είπε στη συνέντευξη Τύπου του ο Μελ Γκίμπσον.

● Ο Μελ Γκίμπσον. Εφτασε στη Βενετία με τη νέα ταινία που σκηνοθέτησε, το «Hacksaw Ridge», δέκα χρόνια αφότου στάθηκε πίσω από την κάμερα για το «Apocalypto» και κέρδισε όλες τις εντυπώσεις. Επέδειξε αυτοσυγκράτηση με τα media ώσπου… δεν άντεξε: «Κοιτάζω τα στούντιο και ξύνω το κεφάλι μου με απορία. Με μπερδεύουν. Σκορπίζουν τόσα χρήματα. […] Πόσα ξόδεψαν για το “Batman v Superman” απ' αυτά που δηλώνουν; Κι είναι μια σκατούλα (a piece of shit)!». Και να ’χε κι άδικο…

● Η προβολή virtual reality. Το «Jesus VR – The Story of Christ», γυρισμένο σε 360 μοίρες, έδειξε για πρώτη φορά 40 λεπτά του στο Φεστιβάλ, με τους θεατές να κάθονται σε πολυθρόνα και να φορούν μάσκα, τοποθετημένοι εικονικά μέσα στη δράση. Τα πράγματα αλλάζουν.

● Το ομορφότερο ζευγάρι, Μάικλ Φασμπέντερ και Αλίσια Βικάντερ. Η πρώτη ταινία όπου παίζουν μαζί, το «The Light Between Oceans» του Ντέρεκ Σιανφράνς, ισοπεδώθηκε από την κριτική ως ένα κοινότοπο μελόδραμα.

Ποιος νοιάζεται; Ενα από τα ωραιότερα ζευγάρια –στη ζωή, εκτός από την οθόνη– έκανε την επίσημη πρώτη του στο κόκκινο χαλί και βόλταρε στη Βενετία, σκορπίζοντας στο Φεστιβάλ τη λάμψη του.

● Η γενναιοδωρία. Το «La La Land» του («Whiplash») Ντέιμιαν Σαζέλ, το ονειρικό, ρομαντικό μιούζικαλ με τον Ράιαν Γκόσλινγκ, άνοιξε το Φεστιβάλ και μάγεψε κοινό και κριτικούς. Και κάποιον ακόμη. Από την άλλη άκρη του κόσμου, από το Τέλιουραϊντ όπου προωθούσε το «Sully», ο Τομ Χανκς διέκοψε δική του συνέντευξη Τύπου για να δηλώσει:

«Οταν βλέπεις κάτι τόσο φρέσκο, τόσο καινοτόμο, κάτι που ξεπερνά τη φαντασία σου, ευχαριστείς τον Θεό! Πρέπει να υπάρχει πάντα και το περιθώριο για κάτι ολοκαίνουργιο, κάτι απρόβλεπτο, κάτι που θα εκπλήξει το κοινό.

»Αλλιώς γιατί φτιάχνουμε σινεμά, γιατί πάμε στο σινεμά, αν όχι για να ταξιδέψουμε σε κόσμους όπου δεν έχουμε ξαναπάει».

● Η κομψότητα του Τομ Φορντ –και του Κόλιν Φερθ. Ο διάσημος σχεδιαστής ρούχων απέδειξε με τη σκηνοθεσία τού «Nocturnal Animals», του πολύπλοκου δράματος βασισμένου στο μυθιστόρημα «Tony and Susan» του Οστιν Ράιτ, με πρωταγωνιστές την Εϊμι Ανταμς και, σε διπλό ρόλο, τον Τζέικ Τζίλενχαλ, ότι η πρώτη του ταινία, το «A Single Man» του 2009 δεν ήταν πυροτέχνημα.

Και, χωρίς άλλο λόγο, ο τότε πρωταγωνιστής του, Κόλιν Φερθ, βρέθηκε στο κόκκινο χαλί και στην επίσημη πρεμιέρα για να υποστηρίξει την ταινία και τον δημιουργό της. Αληθινή κομψότητα.

● Ο Τζουντ Λο, ο Σορεντίνο, ο Πάπας κι ο Μπερλουσκόνι. Ο δυναμικότερος, πληθωρικότερος σύγχρονος Ιταλός σκηνοθέτης, ο Πάολο Σορεντίνο, φρόντισε ν’ ακουστεί στο Φεστιβάλ Βενετίας. Από τη μια πλευρά πρόβαλε τα δύο πρώτα επεισόδια της τηλεοπτικής σειράς που σκηνοθέτησε, του «The Young Pope», ένα σκοτεινό πολιτικό θρίλερ στην καρδιά της Καθολικής Εκκλησίας, με Πάπα του τον Τζουντ Λο, που απέσπασε διθυραμβικές κριτικές.

Κι από την άλλη, ανακοίνωσε τον ήρωα της νέας του ταινίας: θα είναι ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι! Και τι έχει να γίνει…

● Το αμφιλεγόμενο. Το «Arrival» του Ντενί Βιλνέβ, θρίλερ φαντασίας με την Εϊμι Ανταμς και τον Τζέρεμι Ρένερ να προσπαθούν να επικοινωνήσουν με εξωγήινους επισκέπτες, ήταν η ταινία, από τους βροντερούς τίτλους, που ξύπνησε τα εντονότερα και πιο αντικρουόμενα πάθη.

● Η Πρώτη Κυρία. Η Νάταλι Πόρτμαν, ίσως στις αρχές της εγκυμοσύνης της όπως μαρτυρούν οι φήμες και τα φορέματά της, κατέκτησε τη Βενετία με τον ρόλο της ως Τζάκι Κένεντι στο «Jackie» του Χιλιανού Πάμπλο Λαραΐν και ξεκίνησε τη βέβαιη διαδρομή της προς τα επόμενα Οσκαρ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ενα λαμπερό φεστιβάλ… στρατηγικής

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ