Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από το ιρανικό Κουρδιστάν στην Τοσκάνη

Ο σκηνοθέτης με τη Ζιλιέτ Μπινός, πρωταγωνίστριά του στο «Γνήσιο αντίγραφο»

Από το ιρανικό Κουρδιστάν στην Τοσκάνη

  • A-
  • A+

Εκατοντάδες φίλοι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είχαν την τύχη να γνωρίσουν από κοντά τον Αμπάς Κιαροστάμι. Τον σύστησε στους Ελληνες σινεφίλ ο Δημήτρης Εϊπίδης, όταν πριν από περίπου 25 χρόνια παρουσίασε για πρώτη φορά ταινία του στους «Νέους Ορίζοντες».

Κι έκτοτε πολλοί θεατές θυμούνται στη Θεσσαλονίκη τον διάσημο Ιρανό να παρευρίσκεται στις κατάμεστες αίθουσες και να συνομιλεί με το κοινό στις διοργανώσεις και στα τιμητικά αφιερώματα που διοργάνωσαν ο Μισέλ Δημόπουλος και ο Δημήτρης Εϊπίδης. Πάντα ευγενής, αρχοντικός, άμεσος και χαμογελαστός λάτρευε τον τόπο και τους ανθρώπους μας.

Και οι θεατές λάτρεψαν τις ταινίες του. Πολλές εξ αυτών βραβευμένες με «βαριές» διακρίσεις μεγάλων διοργανώσεων ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο κάνοντας γνωστό και πολύ αγαπητό τον ιρανικό κινηματογράφο, το σινεμά της πατρίδας του.

Η είδηση του θανάτου του στις 4 Ιουλίου έκανε τον γύρο του κόσμου και έγινε πρωτοσέλιδο στον διεθνή Τύπο.

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος τιμά τον σπουδαίο κινηματογραφιστή και διοργανώνει ένα μικρό αφιέρωμα στον θερινό κινηματογράφο «Λαΐς». Από αύριο και για μία εβδομάδα θα προβάλλονται δύο χαρακτηριστικές -από τις 40- ταινίες της καριέρας του «Ο άνεμος θα μας πάρει» (21.00) και «Γνήσιο αντίγραφο» (23.00).

Σκηνοθέτης, σεναριογράφος, ποιητής και φωτογράφος ο Αμπάς Κιαροστάμι γεννήθηκε στην Τεχεράνη το 1940. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ασχολήθηκε με τη ζωγραφική, την εικονογράφηση παιδικών βιβλίων, τη διαφήμιση και τελικά με το σινεμά. Υπήρξε πρωτεργάτης του Νέου Ιρανικού Κύματος και έκανε το σκηνοθετικό του ντεμπούτο το 1974 με την ταινία «Ο ταξιδιώτης».

Η ταινία του «Η γεύση του κερασιού» εκτόξευσε τη φήμη του, όταν το 1997 τιμήθηκε με τον Χρυσό Φοίνικα του Φεστιβάλ Κανών.

Ακολούθησε το 1999 «Ο άνεμος θα μας πάρει» που απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας και το Βραβείο της Fipresci. Ο Κιαροστάμι ασχολείται με τις μικρές στιγμές της καθημερινότητας, αλλά και τον θάνατο, παρακολουθώντας τρεις κατοίκους της Τεχεράνης να φτάνουν σ' ένα χωριό του ιρανικού Κουρδιστάν...

Εξόριστος από το νέο καθεστώς της Τεχεράνης, ο Αμπάς Κιαροστάμι καταφεύγει στην Τοσκάνη όπου κινηματογραφεί το 2010 το «Γνήσιο αντίγραφο» την πρώτη ταινία του εκτός Ιράν.

Προβλήθηκε την ίδια χρονιά στο Φεστιβάλ Κανών και η Ζιλιέτ Μπινός απέσπασε το βραβείο ερμηνείας. Πρωταγωνιστεί μαζί με τον Ουίλιαμ Σίμελ. Πρόκειται για ένα ζευγάρι που μόλις έχει γνωριστεί και ο ένας προσπαθεί να ανιχνεύσει τον άλλο.

Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου, Κεραμεικός,
τηλ. 210 3609695

 

ΣΙΝΕΜΑ
Διώξεις και δικαιώματα
Το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και συγκεντρώνει φιλμ που αγγίζουν, ακόμα και με χιούμορ, τον αγώνα για τα ανθρώπινα δικαιώματα από τη Βόρεια Ιρλανδία μέχρι...
Διώξεις και δικαιώματα
ΣΙΝΕΜΑ
Σκέφτομαι να γυρίσω ακόμη μια ταινία στην Ανδρο
Ανέλαβε διστακτικά, αλλά ανέβασε στην κορυφή, με ποιοτικές εκδηλώσεις, το Διεθνές Φεστιβάλ Ανδρου, που ανοίγει σήμερα την αυλαία του. Με την ευκαιρία αυτή, ο γνωστός σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης κάνει έναν...
Σκέφτομαι να γυρίσω ακόμη μια ταινία στην Ανδρο
ΣΙΝΕΜΑ
«Η Αγία Φιλοθέη ήταν μια επαναστάτρια»
Η γνωστή σκηνοθέτις Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιού μάς μιλάει για το δραματοποιημένο ντοκιμαντέρ της «Φιλοθέη, η Αγία των Αθηνών», που κάνει πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, με επίκεντρο τη γυναίκα-σύμβολο η...
«Η Αγία Φιλοθέη ήταν μια επαναστάτρια»
ΣΙΝΕΜΑ
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιλέχτηκαν βάσει της φράσης «Μη μου άπτου» που είπε ο αναστημένος Ιησούς στη Μαρία Μαγδαληνή όταν τον αναγνώρισε και...
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα αξέχαστο love story στην Υδρα
Με την ταινία του διάσημου σκηνοθέτη Νικ Μπρούμφιλντ «Marianne and Leonard: Words of Love», για τον Καναδό τροβαδούρο Λέοναρντ Κοέν και τη μούσα του Μαριάνε Ιλέν θα ανοίξει το 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ...
Ενα αξέχαστο love story στην Υδρα
ΣΙΝΕΜΑ
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποφάσισε ένα από τα κεντρικά του αφιερώματα να έχει τίτλο «Γιατί να κοιτάξουμε τα ζώα;» εμπνευσμένο από το δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ «Why look at animals»....
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας