Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Το «Birdman» κάνει την έκπληξη

Ο Μάικλ Κίτον στο«Birdman» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου (7 υποψηφιότητες)

Το «Birdman» κάνει την έκπληξη

  • A-
  • A+

Οπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος λίγο πριν από τα Χριστούγεννα ξεκινά το κινηματογραφικό καρδιοχτύπι. Από χθες ξέρουμε ποιες ταινίες, ποιοι σκηνοθέτες, ηθοποιοί και λοιποί θα διεκδικήσουν μία από τις φετινές Χρυσές Σφαίρες (72ες στον θεσμό) που θα απονεμηθούν στις 11 Ιανουαρίου.

Τις καρδιές της Ενωσης Ξένων Ανταποκριτών του Λος Αντζελες κέρδισε το «Birdman». Η ταινία του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου, που άνοιξε τη φετινή Μόστρα και εγκωμιάστηκε από κριτικούς, οδηγεί την κούρσα με επτά υποψηφιότητες: καλύτερης κωμωδίας, σκηνοθεσίας, Α΄ ανδρικού κωμικού ρόλου για τον Μάικλ Κίτον, Β΄ γυναικείου ρόλου για την Εμα Στόουν, Β΄ ανδρικού ρόλου για τον Εντουαρντ Νόρτον, μουσικής, σεναρίου.

Με πέντε υποψηφιότητες ακολουθούν δύο ταινίες. Το ιστορικό θρίλερ «The imitation game» («Το παιχνίδι της μίμησης»), που αναφέρεται στη ζωή του Βρετανού μαθηματικού, κρυπτογράφου και πρωτοπόρου επιστήμονα υπολογιστών Αλαν Τούρινγκ (καλύτερης δραματικής ταινίας, Α΄ ανδρικού δραματικού ρόλου για τον Μπένεντικτ Κάμπερμπατς, Β΄ γυναικείου ρόλου για την Κίρα Νάιτλι, σεναρίου, μουσικής) και το «Boyhood» («Μεγαλώνοντας») του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, που παρακολουθεί τη ζωή ενός αγοριού από τα έξι μέχρι τα δεκαοκτώ του χρόνια (καλύτερης δραματικής ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, Β΄ ανδρικού ρόλου για τον Ιθαν Χοκ, Β΄ γυναικείου ρόλου για την Πατρίσια Αρκέτ).

Ωραία έκπληξη και οι τέσσερις υποψηφιότητες του «Ξενοδοχείου Grand Budapest» του Ουές Αντερσον (σκηνοθεσίας, καλύτερης κωμωδίας, σεναρίου, Α΄ ανδρικού κωμικού ρόλου για τον Ρέιφ Φάινς).

Αναλυτικότερα, τη Χρυσή Σφαίρα της καλύτερης δραματικής ταινίας, εκτός από τις «Boyhood» και «Το παιχνίδι της μίμησης», διεκδικούν ακόμα: το βασισμένο σε πραγματικά γεγονότα «Foxcatcher» του Μπένετ Μίλερ, που εξιστορεί την τραγική περιπέτεια ενός εκκεντρικού εκατομμυριούχου και δύο ολυμπιονικών παλαιστών (τώρα στις ελληνικές αίθουσες). Το πολιτικό «Selma», που αναφέρεται στο 1965, που η Αμερική φλεγόταν από τους αγώνες για τα ανθρώπινα δικαιώματα. Και το βιογραφικό δράμα «The theory of everything» που παρακολουθεί τη ζωή του Στίβεν Χόκινγκ στα φοιτητικά του χρόνια.

Το βραβείο καλύτερης κωμωδίας ή μιούζικαλ (εκτός από τα «Birdman» και «Ξενοδοχείο Grand Budapest») διεκδικούν ακόμα το «Into the woods» («Τα μυστικά του δάσους») του Ρομπ Μάρσαλ, μια σύγχρονη συρραφή παραμυθιών (Ραπουνζέλ, Σταχτοπούτα κ.λπ.), το «Pride» του Μάθιου Γουόρτσας, που μιλά για την πολιτική πλευρά της βρετανικής γκέι κοινότητας τη δεκαετία του ‘80 και το «St. Vincent» (O αγαπημένος μου άγιος) του Θίοντορ Μέλφι για έναν μισάνθρωπο (Μπιλ Μάρεϊ) που μεταμορφώνεται σε άγιο χάρη σε πιτσιρίκο γείτονα.

Τη Χρυσή Σφαίρα Α΄ ανδρικού δραματικού ρόλου διεκδικούν οι Στιβ Καρέλ (Foxcatcher), Μπένεντικτ Κάμπερμπατς («Το παιχνίδι της μίμησης»), Τζέικ Τζίλενχαλ («Nightcrawler»), Ντέιβιντ Ογελόβο («Selma») και Εντι Ρεντμέιν, που ερμηνεύει τον Στίβεν Χόκινγκ στο «The theory of everything». Στις γυναίκες αντίστοιχα υποψήφιες είναι οι Τζένιφερ Ανιστον («Cake»), Φελίσιτι Τζόουνς («The theory of everything»), Τζούλιαν Μουρ για το «Still Alice» (η μόνη με διπλή υποψηφιότητα, αφού διεκδικεί και το βραβείο Α΄ γυναικείου κωμικού ρόλου στο «Maps to the stars»), Ρόζαμουντ Πάικ («Gone Girl») και Ριζ Ουίδερσπουν («Wild»).

Την υποψήφια πεντάδα του Α΄ ανδρικού κωμικού ρόλου απαρτίζουν οι Μάικλ Κίτον (Birdman), Ρέιφ Φάινς («Ξενοδοχείο Grand Budapest»), Μπιλ Μάρεϊ («O αγαπημένος μου άγιος»), Χοακίν Φοίνιξ («Inherent Vice») και Κρίστοφ Βαλτς (Big Eyes). Ενώ για τις κωμικές τους ερμηνείες υποψήφιες είναι οι Εϊμι Ανταμς («Big Eyes»), Εμιλι Μπλαντ («Τα μυστικά του δάσους»), Ελεν Μίρεν («Ενα ταξίδι 30,5 μέτρα μακριά»), Κουεβανζέν Ουαλίς («Annie»).

Τέλος, για τη Χρυσή Σφαίρα σκηνοθεσίας οι Ουές Αντερσον («Ξενοδοχείο Grand Budapest»), Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου («Birdman») και Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ («Boyhood») έχουν να ανταγωνιστούν την Εϊβα Ντουβερνέι («Selma») και τον Ντέιβιντ Φίντσερ («Το κορίτσι που εξαφανίστηκε»).

ΣΙΝΕΜΑ
Οι υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
Τις υποψηφιότητες για τα Βραβεία Ίρις για το 2018 ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου. Τη φετινή τελετή απονομής θα παρουσιάσουν οι ηθοποιοί Μάκης Παπαδημητρίου και Γιώργος...
Οι υποψηφιότητες της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου
ΣΙΝΕΜΑ
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
Ενας νέος της εποχής σαν όλους τους άλλους, με τα πάρτι, τους φίλους, τους έρωτες και τα άγχη. Κυρίως, αυτά. Της κρίσης και της ανεργίας. Να προσπαθεί να ξεκινήσει μια start up με εσπρεσιέρες, να αναγκάζεται...
«Η κρίση ήταν αφορμή διαλόγου με το παρελθόν»
ΣΙΝΕΜΑ
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
Οσκαρ 2020 - Οι υποψηφιότητες: Με 11 υποψηφιότητες η ταινία του Τοντ Φίλιπς ηγείται της κούρσας, ενώ η ξενόγλωσση του Μπονγκ Τζουν-χο διεκδικεί Οσκαρ σε 6 κατηγορίες, δείχνοντας τη διεθνή κατεύθυνση των...
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
Είτε τα μέλη της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και Τηλεόρασης δεν πτοούνται από την πολιτική ορθότητα ή είναι ρατσιστές και εχθροί της πολυπολιτισμικότητας και ποικιλίας. Ηδη, με το που ανακοινώθηκαν οι...
Οι Βρετανοί προτιμούν «Τζόκερ», λευκούς και άνδρες
ΣΙΝΕΜΑ
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο μεγάλος κινηματογραφικός νικητής της βραδιάς ήταν το «1917» του Σαμ Μέντες ● Οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία είχαν τον πρώτο λόγο.
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας