Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από τον πάγκο στο γήπεδο

Από τον πάγκο στο γήπεδο

  • A-
  • A+

Το είπαν και το έκαναν. Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβαν τα καθήκοντά τους στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, η Ελίζ Ζαλαντό (γενική διευθύντρια) και ο Ορέστης Ανδρεαδάκης (διευθυντής) είχαν στόχο να αξιοποιήσουν το ταλέντο και την εμπειρία στελεχών που μέχρι τώρα ήταν κάπως αφανή, αν και στην ουσία ήταν συνδημιουργοί της μεγάλης διοργάνωσης.

Την ίδια ακριβώς πεποίθηση είχαν και όλα τα μέλη του Δ.Σ. του φεστιβάλ.

Ετσι, χθες ανακοινώθηκε επίσημα ότι ο κριτικός κινηματογράφου Γιώργος Κρασσακόπουλος αναλαμβάνει τη θέση του επικεφαλής προγράμματος του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Νοέμβριος), ενώ ο Δημήτρης Κερκινός, υπεύθυνος επί χρόνια του τμήματος «Ματιές στα Βαλκάνια», αναλαμβάνει και τη θέση του επικεφαλής προγράμματος του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ (Μάρτιος).

Σύμβουλος για καινοτόμα προγράμματα και νέες τεχνολογίες γίνεται η Γιάννα Σαρρή, η υπεύθυνη Αγοράς του φεστιβάλ.

Η δημιουργία αυτής της γερής ομάδας γύρω από τη διεύθυνση του φεστιβάλ μπορεί να φαίνεται κάτι απλό, είναι όμως μια πολύ καινούργια αντίληψη για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Μέχρι σήμερα είχε ένα και μόνο πρόσωπο προς τα έξω: τον καλλιτεχνικό διευθυντή του.

Παρόλο που στην πραγματικότητα πάντα υπήρχαν προγραμματιστές (βασικός ανάμεσά τους ο Γιώργος Κρασσακόπουλος) που πρότειναν ταινίες.

Δηλαδή, έκαναν «ανεπίσημα» και χωρίς καμία αναγνώριση ό,τι θα κάνουν στο εξής ως επικεφαλής προγράμματος, συντονίζοντας επιπλέον και την υπόλοιπη ομάδα από 4-5 στελέχη που βλέπουν ταινίες και επισημαίνουν τις καλές.

Τις βλέπουν στα ξένα φεστιβάλ, όπου προσκαλείται το δικό μας, τις βλέπουν και σε εκατοντάδες dvd και links τα οποία καταφτάνουν συνέχεια στο φεστιβάλ από σκηνοθέτες και παραγωγούς ταινιών που μόλις ξεκινάνε την πορεία τους, δεν έχουν προβληθεί πουθενά και χτυπάνε τις καλές φεστιβαλικές πόρτες..

Ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, που ως διευθυντής του φεστιβάλ είναι ο κυρίαρχος του καλλιτεχνικού προγράμματος, θεωρεί, όπως μας είπε, την απόφαση αναβάθμισης των τριών στελεχών του θεσμού κατ’ αρχάς «θέμα τιμής και επιβράβευσής τους».

Επειτα, γι’ αυτόν είναι και κομβικό σημείο «οργάνωσης και ουσίας, ειδικά σε εποχές που ο ανταγωνισμός μεταξύ των φεστιβάλ αυξάνει και όλοι διεκδικούν την πρωτιά των καλών ταινιών».

Και κάτι ακόμα. Δεν νιώθει ότι «απειλείται» ο δικός του ρόλος, έχει συνηθίσει στην ομαδική δουλειά και θα μπορούσε κανείς να πει ότι έχει πια ένα δεξί χέρι για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης κι ένα αριστερό για το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ.

Ενας νέος αέρας φυσάει ήδη στο φεστιβάλ. Το κέφι είναι στα ύψη, αν και τυπικά υπάρχει άφθονος χρόνος μέχρι τη διοργάνωση του Νοεμβρίου.

Ακόμα και η κάπως υποτονική και σε ψιλοεγκατάλειψη παρουσία του στα σόσιαλ μίντια εσχάτως απέκτησε ενδιαφέρον και ζωντάνια. Ενα ποστ πρόσφατα έφτασε τα 2.800 likes.

 

ΣΙΝΕΜΑ
Τα παιδιά της Συνθήκης του Δουβλίνου
Ζουν παράνομα, η μια χώρα μετά την άλλη τούς διώχνει. Τέσσερις ταινίες της διοργάνωσης αποτυπώνουν το μεγάλο πρόβλημα των νεαρών προσφύγων, που ενώ ονειρεύονται την Ευρώπη, αυτή τους γυρνάει την πλάτη.
Τα παιδιά της Συνθήκης του Δουβλίνου
ΣΙΝΕΜΑ
Ελληνικό κόκκινο χαλί
Μια πολύ καλή χρονιά είναι η φετινή για το ελληνικό τμήμα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Για την 56η διοργάνωση (6-15 Νοεμβρίου) ο Δημήτρης Εϊπίδης είχε την τύχη να εξασφαλίσει την πρεμιέρα...
Ελληνικό κόκκινο χαλί
ΣΙΝΕΜΑ
Οι Ελληνες κάνουν ρεκόρ
Ογδόντα μία ελληνικές ταινίες θα προβληθούν στη φετινή διοργάνωση με πλούτο θεμάτων, από τη μετανάστευση και τα δικαιώματα των γκέι μέχρι την τέχνη και το ποδόσφαιρο. Θα τιμηθεί και η μνήμη του Γιώργου...
Οι Ελληνες κάνουν ρεκόρ
ΣΙΝΕΜΑ
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
Οι ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης επιλέχτηκαν βάσει της φράσης «Μη μου άπτου» που είπε ο αναστημένος Ιησούς στη Μαρία Μαγδαληνή όταν τον αναγνώρισε και...
Από τον ISIS ώς την οδύσσεια των προσφύγων
ΣΙΝΕΜΑ
Ενα αξέχαστο love story στην Υδρα
Με την ταινία του διάσημου σκηνοθέτη Νικ Μπρούμφιλντ «Marianne and Leonard: Words of Love», για τον Καναδό τροβαδούρο Λέοναρντ Κοέν και τη μούσα του Μαριάνε Ιλέν θα ανοίξει το 24ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ...
Ενα αξέχαστο love story στην Υδρα
ΣΙΝΕΜΑ
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας
Το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποφάσισε ένα από τα κεντρικά του αφιερώματα να έχει τίτλο «Γιατί να κοιτάξουμε τα ζώα;» εμπνευσμένο από το δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ «Why look at animals»....
Για τα ζώα που χάσαμε από τη ζωή μας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας