• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 32.2°C / 35.8°C
    4 BF
    35%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 30.5°C / 35.3°C
    3 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.8°C / 37.6°C
    1 BF
    38%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.9°C / 34.2°C
    2 BF
    31%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.9°C / 34.1°C
    4 BF
    37%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    35°C 34.0°C / 38.2°C
    3 BF
    39%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 30.4°C / 33.7°C
    2 BF
    58%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    36°C 36.3°C / 36.3°C
    1 BF
    19%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.8°C / 29.9°C
    4 BF
    51%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 31.8°C
    5 BF
    45%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 29.4°C / 29.8°C
    6 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.6°C / 29.6°C
    3 BF
    70%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    32°C 31.9°C / 31.9°C
    2 BF
    48%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 32.9°C / 33.9°C
    0 BF
    33%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    34°C 32.3°C / 34.9°C
    2 BF
    32%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    32°C 31.8°C / 31.8°C
    3 BF
    43%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    34°C 31.7°C / 36.0°C
    3 BF
    27%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    30°C 29.3°C / 29.9°C
    2 BF
    67%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    36°C 31.2°C / 35.5°C
    3 BF
    35%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.8°C / 32.8°C
    3 BF
    24%

Τιμωρός ενός κατά συρροήν δολοφόνου

  • A-
  • A+

Στην υπόθεση του «Τέρατος της Βαστίλης» βασίζεται το γοητευτικό σκοτεινό θρίλερ του Φρεντερίκ Τελιέ. Στις αίθουσες και το απολαυστικό δίδυμο Ράιαν Γκόσλινγκ - Ράσελ Κρόου σε μια διασκεδαστική, απολαυστική ταινία, αλλά και η πραγματική ιστορία της πτώσης του Νταν Ράδερ και της εκπομπής «60 Minutes», με τους λαμπερούς Κέιτ Μπλάνσετ, Ρόμπερτ Ρέντφορντ.

Υπόθεση: Αγνωστο DNA   ★★½✰✰✰

(L’ affaire SK1, Γαλλία, 2015, 120’)

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Φρεντερίκ Τελιέ
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ραφαέλ Περσονάζ, Ναταλί Μπάι, Ολιβιέ Γκουρμέ

Στην πρώτη του κινηματογραφική σκηνοθετική δουλειά, ο Φρεντερίκ Τελιέ καταπιάνεται με την πραγματική ιστορία του «Τέρατος της Βαστίλης», του κατά συρροήν δολοφόνου (το «SK1» του πρωτότυπου τίτλου αναφέρεται στον serial killer 1, στον πρώτο εγκληματία που ταυτοποιήθηκε με τη χρήση ανάλυσης DNA) που τρομοκράτησε το Παρίσι τη δεκαετία του ‘90.

Ο Φρανκ είναι ένας νεαρός και φιλόδοξος αστυνομικός που αναλαμβάνει την υπόθεση και, στη διάρκεια της καταδίωξης του δολοφόνου και της μακρόχρονης δίκης του, βλέπει την προσωπικότητα και τη ζωή του να απορροφώνται ολοκληρωτικά από τον ιστό της έρευνας.

Ο Τελιέ στήνει μια απαιτητική ταινία που στρέφεται γύρω από την εμμονή ενός ήρωα με την αποκάλυψη του Κακού: ο Φρανκ διψά να γίνει τιμωρός, να δικαιώσει τα θύματα, ενώ ταυτόχρονα η πορεία του τέρατος που ακολουθεί τον συναρπάζει. Το «SK1» δεν είναι «Zodiac» και το σενάριο του Τελιέ δίνει αφετηρία σε πολλούς άξονες -την εμμονή, την οικογένεια, την ασφάλεια, το σύνδρομο του Θεού, την «κανονικότητα» ενός στυγερού εγκληματία, τη σχέση του Νόμου με τον υπόκοσμο-, τους οποίους αφήνει ανολοκλήρωτους κι αναξιοποίητους, παρά τη μεγάλη διάρκεια του φιλμ.

Ωστόσο, με τη βοήθεια του φωτογενούς Περσονάζ κι ενός καστ από επιφανείς Γάλλους ηθοποιούς σε μικρούς ρόλους, κατασκευάζει ένα μπαρόκ θρίλερ με γοητεία και πυκνή, σκοτεινή ατμόσφαιρα.

The Nice Guys   ★★★✰✰

(ΗΠΑ, 2016, 116’)

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σέιν Μπλακ
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ράσελ Κρόου, Ράιαν Γκόσλινγκ, Ανγκουρι Ράις, Ματ Μπόμερ, Κιμ Μπέισινγκερ

Κάπου ανάμεσα στο «Φονικό όπλο» και σε μια πιο φωτεινή εκδοχή τού «Inherent Vice» ξετυλίγεται η νέα κωμωδία του Σέιν Μπλακ, σκηνοθέτη παλιότερα του «Kiss Kiss Bang Bang» αλλά και, καθόλου τυχαία, σεναριογράφου του franchise των «Lethal Weapon». Το φιλμ έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Κανών, εκτός συναγωνισμού, περισσότερο για τη δημοσιότητα των δύο πρωταγωνιστών της στο κόκκινο χαλί.

Στο Λος Αντζελες της δεκαετίας του ’70, δύο αταίριαστοι ιδιωτικοί ντετέκτιβ, ο γκαφατζής, ευαίσθητος κι ελαφρώς αλκοολικός Χόλαντ Μαρτς (Ράιαν Γκόσλινγκ) κι ο γεροδεμένος, άξεστος Τζάκσον Χίλι (Ράσελ Κρόου), αναγκάζονται να συνεργαστούν για να διαλευκάνουν τον θάνατο της πορνοστάρ Μίστι Μάουντεν, που συνδέεται με την εξαφάνιση της νεαρής ακτιβίστριας Εμίλια. Την καλύτερη δουλειά όμως θα κάνει η 13χρονη κόρη τού Χόλαντ, πιο ατρόμητη κι απ’ τους δυο τους.

Ακραίες στιλιστικές επιλογές στο γκέτο και στα λαμπερά πάρτι του Λος Αντζελες, γεμάτα φαβορίτες, γυμνόστηθες καλλονές, ναρκωτικά, βία και μια πάμπλουτη βιομηχανία του πορνό, συνθέτουν το ντεκόρ γι’ αυτήν την κωμωδία μυστηρίου που έρχεται με μια νότα κινηματογραφικής αθωότητας, παλιομοδίτικη, όχι στη σκηνοθεσία, αλλά στην ουσία του σεναρίου και στις προθέσεις της, που παραμένουν ώς το τέλος απολαυστικά… μονοδιάστατες.

Οι απανωτές διασκεδαστικές ατάκες και η αυθόρμητη υπονόμευση της «αντρίλας» των κεντρικών ηρώων φέρνουν χειμαρρώδες γέλιο, ενώ το δίδυμο Ράιαν Γκόσλινγκ - Ράσελ Κρόου έχει μια απρόσμενη αλλά εντυπωσιακή χημεία στην οθόνη.

Η αλήθεια     ★★½✰✰✰

(Truth, Αυστραλία, ΗΠΑ, 2015, 125’)

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Βάντερμπιλτ
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Κέιτ Μπλάνσετ, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Ντένις Κουέιντ

Ο Τζέιμς Βάντερμπιλτ έχει υπογράψει κάποια από τα πιο φιλόδοξα σενάρια του σύγχρονου αμερικανικού σινεμά, από το «Zodiac» ώς το «Amazing Spider-Man», κι είναι παράξενο που αυτή, η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του, παρότι βασίζεται σε μια πραγματική και συναρπαστική ιστορία, πάσχει σεναριακά.

Η ταινία καταγράφει το «Rathergate», το mediaκό σκάνδαλο που προέκυψε όταν, το 2004, ο έγκριτος τηλεοπτικός δημοσιογράφος Νταν Ράδερ και η παραγωγός του, Μέρι Μέιπς, παρουσίασαν στην εκπομπή «60 Minutes» στοιχεία για το ότι ο Τζορτζ Μπους υιός είχε γλιτώσει τη στράτευση στον πόλεμο του Βιετνάμ χρησιμοποιώντας γνωριμίες του πατέρα του. Οταν τα στοιχεία διαψεύδονται, η καριέρα του Ράδερ και της Μέιπς καταστρέφονται και, μαζί, αλλάζει άρδην το αμερικανικό τηλεοπτικό τοπίο.

Η ίδια η ταινία, αποτυπώνοντας απ’ τη μια τα γεγονότα κι απ’ την άλλη την άποψη των δύο κεντρικών ηρώων (το σενάριο βασίζεται στο βιβλίο της Μέρι Μέιπς), συνεχίζει τη «δημοσιογραφική» έρευνα για ένα θέμα που νομικά έχει μπει στο ράφι, ουσιαστικά όμως εξακολουθεί να εγείρει απορίες. Αυτή η επιθυμία για ανάλυση σε βάθος στερεί από τη συμβατικά σκηνοθετημένη ταινία τον κινηματογραφικό ρυθμό της και την αίσθηση της αγωνίας ή της έντασης. Ωστόσο, τις αδυναμίες του φιλμ υπερνικά το εκτόπισμα μεγατόνων του Ρέντφορντ και της Μπλάνσετ, κι οι δυο σε ερμηνείες ευαισθησίας και κύρους που φτάνουν για να μαγνητίσουν το βλέμμα και το μυαλό.

Το μπαρμπέρικο: η νέα κουπ

(Barbershop: The Next Cut, ΗΠΑ, 2016, 111’)

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μάλκομ Ντ. Λι
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ice Cube, Cedric, Ρετζίνα Χολ, Αντονι Αντερσον

Ο Κάλβιν διατηρεί ακόμα το μπαρμπέρικό του στη μικρή γειτονιά του Σικάγου, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει ανεπιστρεπτί: το κάποτε ανδροκρατούμενο μαγαζί είναι τώρα ανάμεικτο, με τα κορίτσια να φέρνουν στην εξίσωση τη δική τους ματιά, αμφισβητώντας τα αγόρια κάθε στιγμή.

Ο Κάλβιν κι οι φίλοι του θα συνασπιστούν σε μια προσπάθεια να σώσουν όχι μόνο το μπαρμπέρικο, αλλά και τη γειτονιά τους. Δέκα χρόνια μετά την τελευταία μας «επίσκεψη» στο μπαρμπέρικο του Κάλβιν, το καστ επιστρέφει με το ολόδικό του χιούμορ και την υπογράμμιση της σημασίας της ομόνοιας στην αφροαμερικανική κοινότητα.

Stars, η μπαλάντα ενός λαού

(Sterne, Ανατολική Γερμανία, Βουλγαρία, 1959, 92’)

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Κόνραντ Βολφ
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Σάσα Κρουσάρσκα, Γιούργκεν Φρόριεπ

Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο τότε Φεστιβάλ Κανών για το πολιτικό δράμα του Κόνραντ Βολφ. Με αφορμή τον τραγικό έρωτα ανάμεσα σε μια Εβραία της Θεσσαλονίκης κι έναν αξιωματικό των ναζί, η ταινία μάχεται κατά του φασισμού και των φυλετικών προκαταλήψεων, λίγα μόνο χρόνια μετά τον Β’ Παγκόσμιο και το Ολοκαύτωμα.

Η Αλίκη μέσα από τον καθρέφτη    ★½✰✰✰✰

(Alice Through the Looking Glass, ΗΠΑ, 2016, 113’)

  • ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζέιμς Μπόμπιν
  • ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Μία Γουασικόφσκα, Τζόνι Ντεπ, Σάσα Μπάρον Κόεν, Ελενα Μπόναμ Κάρτερ

Το αναπόφευκτο σίκουελ της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας του Τιμ Μπάρτον φέρνει την Αλίκη πίσω στην παρέα του Τρελο-Καπελά, αυτή τη φορά όμως σε μια προσπάθειά της να σώσει αυτόν και την αγνοούμενη οικογένειά του μέσα από μια περιπέτεια ταξιδιού στον χρόνο.

Ο Μπάρτον δεν επέστρεψε για να σκηνοθετήσει το σίκουελ και τη θέση του αναλαμβάνει ο Τζέιμς Μπόμπιν (των πρόσφατων κινηματογραφικών «Muppets»), όμως η πολύχρωμη γκροτέσκα αισθητική παραμένει, σε υπερθετικό βαθμό.

Κάθε κάδρο της ταινίας είναι και ξεχωριστή, βάναυση επίθεση στον αμφιβληστροειδή την ώρα που το σενάριο προσπαθεί απεγνωσμένα να χωρέσει τις σουρεαλιστικές περιγραφές του Λούις Κάρολ σε μια γραμμική αφήγηση ασφαλών οικογενειακών μηνυμάτων περί πίστης σε εαυτόν και ανθρώπους.

Η ταινία, τουλάχιστον, διαθέτει μια στοιχειώδη πλοκή που δίνει την αίσθηση της προόδου, σε αντίθεση με όλο και περισσότερα στουντιακά φιλμ που αρκούνται στο να παρουσιάζουν ήρωες να στρατολογούν ο ένας τον άλλον για μιάμιση ώρα, όμως λιγοστά πράγματα προκύπτουν εν τέλει από την όλη διαδικασία, που υπό το βάρος στοιχειώδους σκέψης καταλήγει σε μια τρύπα στο νερό.

Ο Ντεπ ως Τρελο-Καπελάς είναι, ευτυχώς, παροπλισμένος για μεγάλο μέρος του φιλμ, η Γουασικόφσκα είναι όπως πάντα καλύτερη απ’ ό,τι οφείλει να είναι, κι ο Σάσα Μπάρον Κόεν στον ρόλο του Χρόνου μάλλον κλέβει την παράσταση.

Μια παράσταση επιθετικά, ψηφιακά πολύχρωμου κυνηγητού, σχηματικών καταστάσεων και χαρακτήρων που κρατά ζωντανό το υπο-είδος της εφηβικής φαντασιακής απόδρασης σε κόσμους που κάποτε μπορεί να έμοιαζαν επαναστατικοί στην υφή τους, μα τώρα μοιάζουν πια δέσμιοι της μοίρας τους. Ο Λούις Κάρολ μάλλον θα αδιαφορούσε.  Θοδωρής Δημητρόπουλος

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΣΙΝΕΜΑ
Μια γλυκιά, γλυκιά οικογένεια
Ο Μαρκ Ράφαλο δείχνει το ταλέντο και τη γοητεία του και η σκηνοθέτις Μάγια Φορμπς κλείνει στο ντεμπούτο της («Οικογενειακές ανισορροπίες») τη δική της ιστορία με τρυφερότητα, χιούμορ και συγκίνηση και με μια...
Μια γλυκιά, γλυκιά οικογένεια
ΣΙΝΕΜΑ
Η χαμένη κόρη, η Μαϊσάμπελ κι ένας απογοητευτικός Νάνι Μορέτι
Επιτέλους, βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες η ταινία της Μάγκι Τζίλενχαλ «Η χαμένη κόρη» που γυρίστηκε εν μέρει στις Σπέτσες, με πρωταγωνίστρια την Ολίβια Κόλμαν, αλλά και με αρκετούς Ελληνες ηθοποιούς στο καστ...
Η χαμένη κόρη, η Μαϊσάμπελ κι ένας απογοητευτικός Νάνι Μορέτι
ΣΙΝΕΜΑ
Ο «Ελβις» βασιλεύει στο εικαστικό-κινηματογραφικό πανηγύρι του Μπαζ Λούρμαν
Η εβδομάδα φέρνει τον Οστιν Μπάτλερ στον ρόλο του «Βασιλιά» του ροκ εν ρολ, αλλά και την «Αγέλη προβάτων», τη γουέστερν τραγικωμωδία του Δημήτρη Κανελλόπουλου, που σατιρίζει έξυπνα τη σύγχρονη ελληνική...
Ο «Ελβις» βασιλεύει στο εικαστικό-κινηματογραφικό πανηγύρι του Μπαζ Λούρμαν
ΣΙΝΕΜΑ
Το τέλειο αφεντικό, ένας θηλυκός Πυγμαλίωνας και μια ανάποδη εκδοχή του «Pretty woman»
Η νέα κωμωδία του Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα με πρωταγωνιστή τον Χαβιέρ Μπαρδέμ «τουμπάρει» στη φάρσα, η «Υψηλή ραπτική» της Οαγιόν δεν κατορθώνει να υπερβεί τα κλισέ και το «Καλή τύχη Λίο Γκράντε» με την Εμα...
Το τέλειο αφεντικό, ένας θηλυκός Πυγμαλίωνας και μια ανάποδη εκδοχή του «Pretty woman»
ΣΙΝΕΜΑ
Ενας τζογαδόρος συγγενής του «Ταξιτζή»
Ως σκηνοθέτης ο Πολ Σρέιντερ στον «Μετρητή καρτών» παρακολουθεί τον αντι-ήρωά του στον βίαιο αγώνα του να εξαγνιστεί, πάνω στις ίδιες θεματικές που έθιγε και ως σεναριογράφος του αριστουργήματος του Σκορσέζε.
Ενας τζογαδόρος συγγενής του «Ταξιτζή»
ΣΙΝΕΜΑ
Το διαχρονικό «Γεγονός» μιας έκτρωσης
Το πανέμορφα εκτελεσμένο δράμα της Οντρέ Ντιγουάν, αριστούργημα του σύγχρονου ευρωπαϊκού κοινωνικού σινεμά, αν και διαδραματίζεται το ’60 διαπερνά τον χρόνο, για να θέσει το ζήτημα της γυναικείας αυτοδιάθεσης.
Το διαχρονικό «Γεγονός» μιας έκτρωσης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας