Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με Γούντι Άλεν ανοίγει αυλαία το 69ο Φεστιβάλ Κανών
AP Photo/Thibault Camus

Με Γούντι Άλεν ανοίγει αυλαία το 69ο Φεστιβάλ Κανών

  • A-
  • A+

Το 69ο Φεστιβάλ των Κανών ξεκινά με ταινίες των Αλμοδοβάρ, Τζάρμους, Κεν Λόουτς, Νταρντέν, στο διαγωνιστικό τμήμα, αλλά και με ελληνικό χρώμα, καθώς θα προβληθεί εκτός διαγωνισμού η ταινία «Η Τελευταία Παραλία» των Θάνου Αναστόπουλου και Νταβίντε ντελ Ντέγκαν.

Πρόεδρος της φετινής Κριτικής Επιτροπής είναι ο Aυστραλός σκηνοθέτης των ταινιών «Mad Max» Τζορτζ Μίλερ, ενώ θα έχει πλάι του τον οσκαρικό Ούγγρο σεναριογράφος και σκηνοθέτη του «Γιου του Σαούλ» Λάζλο Νέμες, τον Γάλλο σεναριογράφο και σκηνοθέτη Αρνό Ντεπλεσάν, την κάτοχο Χρυσού Φοίνικα Ερμηνείας Κίρστεν Ντανστ (για τη «Μελαγχολία» του Λαρς φον Τρίερ), τον Καναδό ηθοποιό Ντόναλντ Σάδερλαντ, τη Γαλλίδα τραγουδίστρια και ηθοποιό Βανέσα Παραντί, την Ιρανή παραγωγό Καταγιούν Σάαμπι και την Ελληνο-ιταλίδα πρωταγωνίστρια και σκηνοθέτιδα Βαλέρια Γκολίνο.

AP Photo/Joel Ryan

Αυλαία με Γούντι Άλεν

Το «Café society», η τελευταία ταινία του Γούντι Αλεν, είναι αυτή που θα ανοίξει την αυλαία εκτός συναγωνισμού. Ωστόσο, εκτός παό τα μεγάλα ονόματα του σινεμά που διεκδικούν τον «Χρυσό Φοίνικα» (Πέδρο Αλμοδόβαρ, Τζιμ Τζάρμους, αδελφοί Νταρντέν, Κεν Λόουτς, Πολ Φερχόφεν, Ξαβιέ Ντολάν, Τζεφ Νίκολς, Σον Πεν κ.ά.), στο πρόγραμμα του Φεστιβάλ συναντάμε και δύο ελληνικές συμπαραγωγές.

Πρόκειται για την «Τελευταία Παραλία» (L'ultima spiaggia) των Θάνου Αναστόπουλου και Νταβίντε ντελ Ντέγκαν, η οποία συμμετέχει στο τμήμα των ειδικών προβολών και το «Γυρίζοντας τον Κόσμο» (Voir du pays) των Ντελφίν και Μυριέλ Κουλέν, με πρωταγωνίστρια την Αριάν Λαμπέντ που παρουσιάζεται στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι την παγκόσμια πρεμιέρα της στην 55η Εβδομάδα Κριτικής εξασφάλισε και η καινούργια μικρού μήκους ταινία της Κωνσταντίνας Κοτζαμάνη, με τίτλο «Limbo».

21 ταινίες για έναν... φοίνικα

Στη διάρκεια του δεκαημέρου που διαρκεί το φεστιβάλ, τον Χρυσό Φοίνικα ια διεκδικήσουν συνολικά 21 ταινίες, με αισθητή τη γαλλική παρουσία στο πρόγραμμα. Η Γαλλία συμμετέχει με τέσσερις ταινίες: το «Personal shopper» του Ολιβιέ Ασαγιάς, μια ιστορία φαντασμάτων στον χώρο της παριζιάνικης μόδας με πρωταγωνίστρια την Κίρστεν Στιούαρτ, το «Ma loute» του Μπρουνό Ντιμόν, το «Mal De Pierres» της Νικόλ Γκαρσία βασισμένο στην ομότιτλο μυθιστόρημα της Μιλένα Αγκους και το «Rester vertical» του Αλέν Γκιροντί.

AP Photo/Joel Ryan

Επίσης, διαγωνίζοντα οι γαλλόφωνες βελγική «La fille inconnue» των αδελφών Ζαν Πιέρ και Λικ Νταρντέν και η καναδική «Juste la fin du monde» του Ξαβιέ Ντολάν με την Λεά Σεντού.

Πολιτική και αντιρατσισμός από τις ΗΠΑ

Τρεις είναι οι ταινίες από την Αμερική. Πρόκειται για το «Paterson» του Τζιμ Τζάρμους (που έχει υπάρξει οκτώ φορές υποψήφιος στο παρελθόν για τον Χρυσό Φοίνικα), το «The last face» του Σον Πεν, ένα πολιτικό δράμα που διαδραματίζεται στην Αφρική, με πρωταγωνιστές τη Σαρλίζ Θερόν και τον Χαβιέρ Μπαρδέμ, και το «Loving» του Τζεφ Νίκολς ένα αντιρατσιστικό δράμα με τον Μάικλ Σάνον και Τζόελ Ετζερτον .

Ένας μεσήλικας ξυλουργός, που απαιτεί τη συμβολή του κράτους πρόνοιας μετά τον τραυματισμό του, είναι το «I, Daniel Blake», η τελευταία ταινία του Κεν Λόουτς, που μαζί με το σκληρό road movie της Αντρέα Αρνολντ «American honey» είναι οι συμμετοχές της Βρετανίας.

Επίσης, δυνατή είναι και η παρουσία της Ρουμανίας, καθώς ο κάτοχος του Χρυσού Φοίνικα για το «4 μήνες, 3 εβδομάδες και 2 ημέρες» Κριστιάν Μουντζίου παρουσιάζει το «Bacalaureat» και ο Κρίστι Πούιου τη «Sieranevada».

Αξίζει να σημειώθούν οι συμμετοχές του Ιρανού σκηνοθέτη Ασγκάρ Φαραντί, με το «The Salesman», που γυρίστηκε στην ιρανική πρωτεύουσα και επικεντρώνεται σε ένα ζευγάρι που οδηγείται στη βία εξαιτίας της πίεσης από την ίδια την κοινωνία, αλλά και η «Julieta» του Ισπανού Πέδρο Αλμοδόβαρ (που διεκδικεί για τέταρτη φορά τον Χρυσό Φοίνικα) με πρωταγωνίστριες τις Αντριάνα Ουγκάρτε και Εμα Σουάρεζ.

Άλλες συμμετοχές

Τη λίστα του επίσημου διαγωνιστικού συμπληρώνουν το «Εlle» του Ολλανδού Πολ Φερχόφεν, όπου πρωταγωνιστεί η Ιζαμπέλ Υπέρ, το «The Handmaiden», η τελευταία ταινία του Νοτιοκορεάτη Παρκ Τσαν-Γουκ, δημιουργού του «Old boy» , «Μa ‘Rosa» του Μπριγιάντε Μεντόζα (Φιλιππίνες), «The Neon Demon» του Δανού Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν, «Toni Erdmann» του Μάρεν Αντε (Γερμανία), και το «Aquarius» του Κλέμπερ Φίλο Μεντόντσα (Βραζιλία).

Πέρα από την ταινία του Γούντι Αλεν εκτός συναγωνισμού θα προβληθούν, μεταξύ άλλων, το «BFG» του Στίβεν Σπίλπμπεργκ και το «Money monster» της Τζόντι Φόστερ.


 

ΣΙΝΕΜΑ
«Νύχτες Πρεμιέρας» για όλους
Με φρέσκια ματιά, ανανεωτική διάθεση, κάλεσμα σε αποκλεισμένες κοινωνικές ομάδες και προβολές 180 ταινιών ξεκινά σε λίγες μέρες το καθιερωμένο φθινοπωρινό ραντεβού των σινεφίλ. Για την πρεμιέρα επέλεξαν την...
«Νύχτες Πρεμιέρας» για όλους
ΣΙΝΕΜΑ
Σινεμά στο νησί της Αποκάλυψης
Ταινίες μυθοπλασίας μεγάλου και μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ απ’ όλο τον κόσμο, σεμινάρια, κινηματογραφικά εργαστήρια, ομιλίες ανθρώπων του σινεμά από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ειδικές προβολές και εκδηλώσεις...
Σινεμά στο νησί της Αποκάλυψης
ΣΙΝΕΜΑ
Η Ταινιοθήκη στο Μπομπούρ
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος «καταλαμβάνει» από σήμερα το φημισμένο Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι. Οι Γάλλοι την αναδεικνύουν σε «τιμώμενο κινηματογραφικό αρχείο» του 37oυ Διεθνούς Φε­στιβάλ Ντοκιμαντέρ «Cinéma du...
Η Ταινιοθήκη στο Μπομπούρ
ΣΙΝΕΜΑ
Η διαρκής άνοιξη του γαλλικού σινεμά
«Γλυκά δεκάξι» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του φετινού Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, καθώς κλείνει δεκαέξι χρόνια συνεχούς παρουσίας στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πόλης. Ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2000,...
Η διαρκής άνοιξη του γαλλικού σινεμά
ΣΙΝΕΜΑ
«Με γεμίζει η ζωή και όχι η καριέρα»
Χρόνια πολλά στο σινεμά και στο θέατρο, ξεχωριστή πάντα παρουσία, λάμπει αυτή την εβδομάδα στη μεγάλη οθόνη, στην ταινία του Νίκου Labot «H δουλειά της», που της χάρισε βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης....
«Με γεμίζει η ζωή και όχι η καριέρα»
ΣΙΝΕΜΑ
Εδώ είναι Βαλκάνια;
Καθώς οι ταινίες, ειδικά ενός ανέκαθεν πολιτικά συνειδητοποιημένου και μάχιμου φεστιβάλ όπως η Berlinale, δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην έννοια και τις προεκτάσεις της ταυτότητας, εθνικής, φύλου,...
Εδώ είναι Βαλκάνια;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας