Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λεόν... στο πάρτι της χρονιάς
EPA / PAUL BUCK

Λεόν... στο πάρτι της χρονιάς

  • A-
  • A+

Να λέμε ότι οι Χρυσές Σφαίρες είναι προπομπός των Οσκαρ είναι υπερβολή: με τον τρόπο που η Ενωση Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ κατακερματίζει τις κατηγορίες των βραβείων -κινηματογράφος, τηλεόραση, δράμα, κωμωδία, μιούζικαλ- ώστε στη διοργάνωση να συμπεριλαμβάνονται όσο γίνεται περισσότεροι τίτλοι και στην τελετή περισσότεροι λαμπεροί σταρ, οι Χρυσές Σφαίρες λειτουργούν λιγότερο ως βραβεία και πιο πολύ ως το πρώτο και μεγαλύτερο κινηματογραφικό πάρτι της χρονιάς.

EPA / PAUL BUCK

Ωστόσο, από τις φετινές Χρυσές Σφαίρες, που απονεμήθηκαν την Κυριακή 10 Ιανουαρίου, ένα συμπέρασμα είναι σίγουρο: το «The Revenant» του Αλεχάντρο Ινιάριτου έχει ρεύμα, συγκεντρώνοντας εδώ τρία από τα σημαντικότερα βραβεία της βραδιάς: Καλύτερης Ταινίας (Δράμα), Σκηνοθεσίας και Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, που όλα δείχνουν ότι φέτος θα πάρει και το πρώτο, πολύ καθυστερημένο, Οσκαρ της καριέρας του.

Πολυβραβευμένο έφυγε και το «The Martian» του Ρίντλεϊ Σκοτ, με τα βραβεία Σκηνοθεσίας και Α’ Ανδρικού Ρόλου για τον Ματ Ντέιμον, καταχρηστικά στην κατηγορία «κωμωδία», πράγμα κωμικό από μόνο του. Οι μεγάλες αγνοημένες των φετινών Χρυσών Σφαιρών ήταν δύο από τις δημοφιλέστερες και πιο αναγνωρισμένες ταινίες της χρονιάς, το «Mad Max: Fury Road» του Τζορτζ Μίλερ και το «Carol» του Τοντ Χέινς –στο τελευταίο θα μπορούσε να παίξει ρόλο και η πρωτοφανώς κακή ενδυματολογική επιλογή της Κέιτ Μπλάνσετ!

Η Μπρι Λάρσον επιβεβαίωσε ότι φέτος είναι η χρονιά της, κερδίζοντας το Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου για το «Room» του Λένι Εϊμπραμσον, την ιστορία μιας μητέρας που προσπαθεί να μεγαλώσει δημιουργικά τον 5χρονο γιο της, περιορισμένη αποκλειστικά σ’ ένα μικρό δωμάτιο.

EPA / PAUL BUCK

Συγκινητική ήταν η βράβευση του Σιλβέστερ Σταλόνε στον Β’ Ανδρικό για το «Creed», τη «συνέχεια» του «Rocky» -ανεβαίνοντας στη σκηνή, ο Sly ευχαρίστησε τον «φανταστικό φίλο του Ρόκι Μπαλμπόα, τον καλύτερο φίλο που είχα ποτέ». Ομως ο αληθινός φίλος που πρώτος τον συνεχάρη στα social media, δεν ήταν άλλος από τον Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ.

Στην κατηγορία της Ξενόγλωσσης Ταινίας, με τη Χρυσή Σφαίρα βραβεύτηκε ο «Γιος του Σαούλ», φαβορί και για το αντίστοιχο Οσκαρ.

Εξω από τα βραβεία έμεινε η «Νιότη» του Πάολο Σορεντίνο κι αν η Τζέιν Φόντα έχασε το Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου από την Κέιτ Γουίνσλετ για το «Steve Jobs», κέρδισε οπωσδήποτε το βραβείο της πιο καλοντυμένης –ενάντια στον χρόνο– παρουσίας της βραδιάς με Yves Saint Laurent τουαλέτα. Η Κέιτ Γουίνσλετ, ωστόσο, είχε κι άλλο ένα «βραβείο» να παραλάβει, το πρώτο φιλί που έδωσε ο (συμπρωταγωνιστής της το πάλαι ποτέ στον «Τιτανικό») Λεονάρντο ΝτιΚάπριο όταν ανακοινώθηκε η δική του νίκη.

Στις τηλεοπτικές κατηγορίες, καλύτερες φετινές σειρές κατά τις Χρυσές Σφαίρες χρίστηκαν το «Mr. Robot» (δράμα) και το «Mozart in the Jungle» (κωμωδία).

Από τις στιγμές που θα μείνουν αξέχαστες από την απονομή, η συνάντηση δύο από τους ωραιότερους άντρες της εποχής μας στη σκηνή, του Ράιαν Γκόσλινγκ και του Μπραντ Πιτ, για να παρουσιάσουν την ταινία τους, «Το Μεγάλο Σορτάρισμα», με τους επίσημους προσκεκλημένους από κάτω να φωνάζουν σαν γκρούπις σε ενθουσιασμό. Αλλά και ολόκληρη η παρουσίαση της βραδιάς από τον αθυρόστομο και απολαυστικά προκλητικό Βρετανό κωμικό Ρίκι Τζερβέιζ, ο οποίος επιφύλαξε το πιο απρόσμενο καλωσόρισμα στον Μελ Γκίμπσον.

AP/JORDAN STRAUSS

Καλώντας τον στη σκηνή, είπε: «Λίγα χρόνια πριν έκανα ένα αστείο για τον Μελ Γκίμπσον που είχε πιει και είχε πει κάτι ακατονόμαστα. Και τώρα βρίσκομαι στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να τον προλογίσω. Ακόμα νιώθω άσχημα. Ο Μελ το έχει ξεχάσει. Αυτό σου κάνει το πιοτό. Θέλω να πω κάτι καλό γι’ αυτόν. Το βρήκα. Θα προτιμούσα να πιω ένα ποτό μαζί του στο δωμάτιό του απόψε, παρά με τον Μπιλ Κόσμπι!». Κι αν αυτό είναι ένα από τα χειρότερα σχόλια που έχουμε ακούσει, δεν έχουμε αμφιβολία ότι ο Τζερβέιζ θα ξαναβρεθεί οικοδεσπότης των Χρυσών Σφαιρών στο κοντινό μέλλον.

Τα βραβεία

◢ Καλύτερη Ταινία (Δράμα): The Revenant

◢ Καλύτερη Ταινία (Κωμωδία/ Μιούζικαλ): The Martian

◢ Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου (The Revenant)

◢ Α’ Ανδρικός Ρόλος (Δράμα): Λεονάρντο ΝτιΚάπριο (The Revenant)

◢ Α’ Γυναικείος Ρόλος (Δράμα): Μπρι Λάρσον (Room)

◢ Α’ Ανδρικός Ρόλος (Κωμωδία/ Μιούζικαλ): Ματ Ντέιμον (The Martian)

◢ Α’ Γυναικείος Ρόλος (Κωμωδία/ Μιούζικαλ): Τζένιφερ Λόρενς (Joy)

◢ Β’ Ανδρικός Ρόλος: Σιλβέστερ Σταλόνε (Creed)

◢ Β’ Γυναικείος Ρόλος: Κέιτ Γουίνσλετ (Steve Jobs)

◢ Σενάριο: Ααρον Σόρκιν (Steve Jobs)

◢ Ταινία Animation: Inside Out

◢ Τραγούδι: Writing’s On the Wall (Spectre)

◢ Μουσική: Ενιο Μορικόνε (The Hateful Eight)

◢ Ξενόγλωσση Ταινία: Ο γιος του Σαούλ

 

ΣΙΝΕΜΑ
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
Οσκαρ 2020 - Οι υποψηφιότητες: Με 11 υποψηφιότητες η ταινία του Τοντ Φίλιπς ηγείται της κούρσας, ενώ η ξενόγλωσση του Μπονγκ Τζουν-χο διεκδικεί Οσκαρ σε 6 κατηγορίες, δείχνοντας τη διεθνή κατεύθυνση των...
Η επιτυχία του «Joker», ο θρίαμβος των «Παράσιτων»
ΣΙΝΕΜΑ
Λίγο απ’ όλα και... μια τρύπα στο νερό
Ο Γκιγέρμο ντελ Τόρο με τη «Μορφή του Νερού» ήταν ο μεγάλος νικητής της βραδιάς. Ωστόσο, παρ’ όλες τις προσδοκίες της υφηλίου, η 90ή τελετή απονομής ήταν άνευρη από πλευράς κοινωνικού σχολιασμού, χάθηκε η...
Λίγο απ’ όλα και... μια τρύπα στο νερό
ΣΙΝΕΜΑ
Ποιος έδωσε λάθος φάκελο στον Γουόρεν Μπίτι;
Ερευνα θα φωτίσει πώς έγινε η επική γκάφα να ανακοινωθεί το «La La Land» ως Καλύτερη Ταινία, αντί του «Moonlight», προκαλώντας μεγάλη αναστάτωση, που όμως δεν σκίασε τη χαρά όλων των βραβευμένων. Μια τελετή...
Ποιος έδωσε λάθος φάκελο στον Γουόρεν Μπίτι;
ΣΙΝΕΜΑ
Θείε Οσκαρ, δώσ’ τα όλα!
Με δεδομένες τις εκπλήξεις, τόσο στους νικητές των βραβείων όσο και στους παρουσιαστές και τη σκηνοθεσία της τελετής, σημειώνουμε τα δέκα πράγματα που προς το παρόν περιμένουμε με αγωνία να δούμε στην 89η...
Θείε Οσκαρ, δώσ’ τα όλα!
ΣΙΝΕΜΑ
Αμήχανα βραβεία, άκρως πολιτική τελετή
Χωρίς εκπλήξεις δόθηκαν τα χρυσά αγαλματάκια. Το μόνο μη αναμενόμενο ήταν της καλύτερης ταινίας, που πήγε στο δημοσιογραφικό, αποκαλυπτικό «Spotlight». Ετσι κι αλλιώς καταγγέλθηκε από σκηνής κάθε λογής...
Αμήχανα βραβεία, άκρως πολιτική τελετή
ΣΙΝΕΜΑ
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος
Χρυσές Σφαίρες 2020: Ο μεγάλος κινηματογραφικός νικητής της βραδιάς ήταν το «1917» του Σαμ Μέντες ● Οι εκκλήσεις για βοήθεια στην Αυστραλία είχαν τον πρώτο λόγο.
Μέντες, Ταραντίνο οι μεγάλοι νικητές, Σκορσέζε ο μεγάλος χαμένος

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας