Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σινεμά και πανκ: εναλλακτική συνάντηση

Ο δημιουργός του «Interruption», Γιώργος Ζώης

Σινεμά και πανκ: εναλλακτική συνάντηση

  • A-
  • A+

Ενας βραβευμένος σκηνοθέτης κι ένα πανκ συγκρότημα μαζί σε ένα περίεργο και γοητευτικό πρότζεκτ. Οι Victory Collapse, από τα ενδιαφέροντα εγχώρια post punk γκρουπ, εμπνέονται από την πολυσυζητημένη νέα ταινία του Γιώργου Ζώη «Interruption» και στήνουν στον κινηματογράφο Τριανόν «ένα σύνθετο οπτικοακουστικό happening», όπως το λένε οι ίδιοι.

Αυτή την Παρασκευή. «Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ώς έναν βαθμό θα αναμίξουμε τον νέο μας δίσκο “Atlas” με το “Interruption”, αφήνοντας το ένα να πάρει κάτι από την ατμόσφαιρα του άλλου. Ειδικότερα, θα παρουσιαστούν μουσικά μέρη τα οποία γράφτηκαν αποκλειστικά για κάποιες σκηνές, καθώς επίσης και τραγούδια από το “Αtlas”, μερικά εκ των οποίων θα είναι κατανεμημένα πάνω στην εικόνα, έτσι ώστε να εξυπηρετούν τη ροή της».

«Πού συντονίζεται ένας σκηνοθέτης με ένα πανκ συγκρότημα;» ρωτάμε και τον Γιώργο Ζώη. «Στην ένταση, στη διαφορετικότητα, στο θράσος, στην ειρωνεία, στην προβοκάτσια, στο περιθώριο και στο αδηφάγο κοινό» απαντάει ο σκηνοθέτης.

Πώς ένα φιλμ εμπνέει ένα συγκρότημα; «Ενα φιλμ είναι πολλές φορές ο ιδανικός τόπος επιρροής για πολλά πράγματα», επισημαίνουν οι Victory Collapse. «Είναι πάρα πολλές οι μπάντες που όχι μόνο έχουν επηρεαστεί, αλλά πήραν και το όνομά τους από ταινίες, όπως οι Alphaville, Misfits, Mudhoney, My bloody Valentine κ.ά. Οσο βιώματα και καταστάσεις της πραγματικής ζωής δίνουν έμπνευση, σε παρόμοιο βαθμό κάποιους τους εμπνέει ο φανταστικός -ή και όχι- κόσμος του κινηματογράφου».

Οι εικόνες είναι περιοριστικές στη σύνθεση της μουσικής ή απελευθερώνουν εν τέλει; «Το να γράφεις μουσική για εικόνα είναι μια τελείως διαφορετική διαδικασία σε σχέση με τη σύνθεση ενός τραγουδιού για έναν δίσκο. Στην ταινία, οδηγός είναι η εκάστοτε σκηνή και στόχος της μουσικής είναι να δένει μαζί της, αλλιώς μπορεί να αποπροσανατολίσει και να μετατοπίσει την προσοχή του θεατή, καταστρέφοντάς την».

Μουσική ή εικόνα; «Θεωρητικά ο κινηματογράφος ικανοποιεί περισσότερες αισθήσεις και ίσως μπορεί πιο εύκολα να αλλάξει με την επιδραστικότητά του τη ζωή κάποιου απ’ ό,τι η μουσική. Εμείς βέβαια ασχολούμαστε με τη μουσική».

Το «Interruption» συμμετείχε στα Φεστιβάλ Βενετίας και Θεσσαλονίκης (στο διεθνές διαγωνιστικό του τμήμα). Είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Γιώργου Ζώη, μετά τις μικρές «Casus Belli» (επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βενετίας 2010, 6 βραβεία στη Δράμα και βραβείο καλύτερης μικρού μήκους ταινίας το 2011 από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου) και «Τίτλοι Tέλους» (Out of Frame) (βραβείο EFA ευρωπαϊκής μικρού μήκους ταινίας στο Φεστιβάλ Βενετίας 2012 και υποψηφιότητα καλύτερου Ευρωπαίου σκηνοθέτη 2012 στην Ευρωπαϊκή Ακαδημία Κινηματογράφου).

«Το “Interruption” είναι μια ταινία για μια κατάσταση ομηρίας διαφορετική από τις άλλες», εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Δεν υπάρχουν τρομοκράτες, αστυνομία, κοινή γνώμη να παρακολουθεί τα τεκταινόμενα. Είναι μια κατάσταση ομηρίας χωρίς οι όμηροι να το αντιλαμβάνονται. Η μόνη ομηρία που υφίστανται είναι του ίδιου του θεάματος που βλέπουν. Και είναι μύθος ότι βλέπουμε με τα μάτια μας».

Στο Τριανόν ο Γιώργος Ζώης έχει συνθέσει οπτικοακουστικό υλικό από την ταινία αποκλειστικά για το κοινό του «Let Me Know Festival», στο πλαίσιο του οποίου παρουσιάζεται το συγκεκριμένο πρότζεκτ. «Το εναλλακτικό σινεμά ως μέσο προβολής σε μια κλειστή αίθουσα δείχνει σημάδια κόπωσης και πρόωρης γήρανσης, πόσω μάλλον αν κρίνουμε από τα απογοητευτικά νούμερα των εισιτηρίων στην Ελλάδα», επισημαίνει.

«Αλλά ακόμη και στο παγκόσμιο σινεμά, μεγάλοι και διάσημοι σκηνοθέτες, σαν τον Ταραντίνο ή τον Κόπολα, αναζητούν τρόπους να μεταβάλουν την εμπειρία του σινεμά σε ένα ξεχωριστό γεγονός ώστε να προσελκύσουν τον κόσμο και να αναπτύξουν έναν διαφορετικό διάλογο ανάμεσα στην ταινία και το κοινό», εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Οσο ο δημιουργός εκθέτει την ταινία του σε άλλες μορφές προβολής και συνομιλίας με άλλες τέχνες, αλλά και με την ίδια τη ζωή και την καθημερινότητά της, ρισκάρει.

Μπορεί φυσικά να αποτύχει, αλλά πιθανότατα θα ανοίξει νέους δρόμους θέασης. Σε αυτή την εποχή που η εικόνα δεν γνωρίζει όρια, που εξαντλεί και εξαντλείται σε τόσα διαφορετικά μέσα, εποχή που τα όρια τηλεοπτικών σειρών, κινηματογραφικών ταινιών, πολυμεσικών παραστάσεων είναι δυσδιάκριτα, η καθιερωμένη διανομή στις αίθουσες έχει εξαντλήσει τα όριά της. Και εμείς οφείλουμε να ρισκάρουμε για να ανοίξουμε τις ταινίες μας σε ένα διαφορετικό κοινό ώστε να τις δει με ένα νέο βλέμμα».

INFO:

Παρασκευή, κινηματογράφος Τριανόν, Κοδριγκτώνος 21. Είσοδος: 8 €. Ωρα έναρξης: 21.30.

 

 

ΣΙΝΕΜΑ
Ο «Μέγας Ανατολικός» άραξε στην Υδρα
Τα αδέλφια Λάκης και Αρης Ιωνάς, επιμένουν στον κινηματογράφο. Η δεύτερη ταινία τους δεν παίρνει μόνο ως αφορμή ένα πολύκροτο και τολμηρό λογοτεχνικό αριστούργημα. Είναι γεμάτη ευπρόσδεκτες καινοτομίες. Τη...
Ο «Μέγας Ανατολικός» άραξε στην Υδρα
ΣΙΝΕΜΑ
Ο θεός να σε φυλάει από τους νοικοκυραίους
Μια ωραία ελληνική ταινία, αυτό είναι «Οι Αισθηματίες» του Νίκου Τριανταφυλλίδη. Παίζεται από χθες στους κινηματογράφους και σας τη συνιστώ, Σαββατοκύριακο μπροστά μας, ευκαιρία είναι, μην τη χάσετε, θα την...
Ο θεός να σε φυλάει από τους νοικοκυραίους
ΣΙΝΕΜΑ
Τα θερινά επιμένουν... με ασιατικό love story και με Ντε Νίρο
Με την αναστολή λειτουργίας των κλειστών αιθουσών, οι περισσότερες νέες ταινίες αναβλήθηκαν. Επιβιώνουν μια γλυκύτατη πρεμιέρα από τη Σιγκαπούρη, μια κωμωδία με τον Ρόμπερτ ντε Νίρο και οι Νύχτες Πρεμιέρας .
Τα θερινά επιμένουν... με ασιατικό love story και με Ντε Νίρο
ΣΙΝΕΜΑ
Αμερικανικές εκλογές και τα αδέσποτα της Αθήνας
Ο Τζον Στιούαρτ, μία από τις πιο αιχμηρές φωνές πολιτικού σχολιασμού στην αμερικανική τηλεόραση, γράφει και σκηνοθετεί τον «Ακαταμάχητο», μια κομεντί με στόχο το εκλογικό σύστημα.
Αμερικανικές εκλογές και τα αδέσποτα της Αθήνας
ΣΙΝΕΜΑ
Ο καταδότης της μαφίας και η χειραφετημένη Μουλάν
Στον «Προδότη» ο Μάρκο Μπελόκιο καταγράφει την πορεία του Τομάσο Μπουσέτα, πρωτοπαλίκαρου της Κόζα Νόστρα που, το 1982, έγινε ο πρώτος καταδότης του ιταλικού οργανωμένου εγκλήματος.
Ο καταδότης της μαφίας και η χειραφετημένη Μουλάν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας