Αθήνα, 29°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
29°C
30.1° 27.8°
4 BF
39%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
28°C
29.1° 26.5°
4 BF
41%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
28°C
30.0° 28.3°
3 BF
51%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
23.9° 23.9°
1 BF
78%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
25.9° 25.9°
3 BF
50%
Βέροια
Αίθριος καιρός
27°C
27.0° 27.0°
0 BF
38%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
22°C
22.4° 22.4°
3 BF
33%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
30°C
29.6° 29.6°
0 BF
53%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
27°C
27.7° 26.8°
5 BF
61%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
26°C
26.9° 25.4°
4 BF
50%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
26°C
26.4° 26.4°
5 BF
47%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
26°C
25.7° 25.7°
3 BF
69%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
27°C
26.9° 26.9°
3 BF
74%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
29°C
28.9° 28.9°
0 BF
32%
Λαμία
Αίθριος καιρός
29°C
29.4° 27.3°
2 BF
48%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
27°C
27.1° 25.8°
4 BF
57%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
29°C
28.8° 28.3°
3 BF
30%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
25.3° 24.9°
3 BF
65%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
26°C
26.4° 26.4°
2 BF
48%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
23°C
22.7° 22.7°
2 BF
44%
ΜΕΝΟΥ
Σάββατο, 14 Ιουνίου, 2025
lampyrismata
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
«Λαμπυρίσματα» της Πιλάρ Παλομέρο

Ο τελικός απολογισμός της Ιζαμπέλ και του Ραμόν

Τα «Λαμπυρίσματα», τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία της Πιλάρ Παλομέρο με αφορμή ένα χωρισμένο ζευγάρι που ξαναβρίσκεται καθώς η ζωή του άνδρα φτάνει στο τέλος της, βρίσκει τον τρόπο να μιλήσει με τρυφερότητα και ενσυναίσθηση για σημαντικά ανθρώπινα θέματα

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Λαμπυρίσματα
(Glimmers, Ισπανία, 2024, 101’)

Σκηνοθεσία: Πιλάρ Παλομέρο
Ηθοποιοί: Πατρίθια Λόπεθ Αρνάιθ, Μαρίνα Γκερόλα, Αντόνιο δε λα Τόρε, Χουλιάν Λόπεθ

Η Πιλάρ Παλομέρο, βραβευμένη με δύο Goya για το δράμα ενηλικίωσης «Schoolgirls» (2020, 97’), σκηνοθετεί την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία της, βασισμένη στο βιβλίο της Αϊντερ Ροντρίγκες «A Heart Too Big». Η ιστορία επικεντρώνεται στην Ιζαμπέλ, η οποία μετά από δεκαπέντε χρόνια χωρισμού και αποξένωσης, έχοντας ξαναφτιάξει τη ζωή της, επισκέπτεται τον πρώην σύζυγό της Ραμόν, έπειτα από παρότρυνση της κόρης τους, Μανταλέν. Ο Ραμόν είναι πλέον βαριά άρρωστος. Μέσα από τις συχνές επισκέψεις της, η Ιζαμπέλ αναμετριέται ξανά με τις πικρίες και τις μνησικακίες που πίστευε πως είχε αφήσει πίσω της. Ωστόσο, η συναναστροφή με τον Ραμόν στην πιο ευάλωτη φάση της ζωής του τής δίνει την ευκαιρία να επαναξιολογήσει την κοινή αποτυχία τους και να στραφεί με μεγαλύτερη διαύγεια στο παρόν της ζωής της.

Χωρίς μελοδραματισμούς, με μια σπάνια ευαισθησία και την κάμερα να παρατηρεί και να προσεγγίζει διακριτικά τους πρωταγωνιστές της όταν χρειάζεται, η Παλομέρο αφηγείται με ειλικρίνεια και σεβασμό μια ιστορία για τον θάνατο, τη φθορά, την αλληλεγγύη ανάμεσα στους ανθρώπους, αλλά και την επανασύνδεση μιας οικογένειας μέσα από μια επικείμενη τραγωδία. Ο Ραμόν αργοπεθαίνει, βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο μιας ανίατης ασθένειας. Ωστόσο, η κάμερα δεν τον προσεγγίζει ως έναν άνθρωπο που καταρρέει, αλλά ως έναν άνθρωπο που συνεχίζει να ζει με αξιοπρέπεια, προσπαθώντας να αποδεχτεί το τέλος του. Από την άλλη, η Ιζαμπέλ –με την αφοπλιστική ερμηνεία της Πατρίθια Λόπεθ Αρνάιθ, η οποία τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν– προσπαθεί να σταθεί δίπλα του, έστω και για λίγο, και να έρθει αντιμέτωπη με το κοινό τους παρελθόν. Η Παλομέρο επιλέγει σοφά να μην αποκαλύψει πλήρως τι ακριβώς συνέβη μεταξύ τους: τι διέλυσε τον δεσμό τους; Γιατί υπάρχει αυτή η απόσταση; Η εσωτερική σύγκρουση της Ιζαμπέλ αναδύεται μέσα από τις υπέροχες σιωπές της ταινίας, μέσα από την αποφυγή των βλεμμάτων ανάμεσα στο πρώην ζευγάρι. Χωρίς να ειπωθούν πολλά, καταλαβαίνουμε το δίλημμά της: να μείνει στο πλευρό ενός άντρα που της ξυπνά οδυνηρές μνήμες, για χάρη της κόρης τους, ή να σηκωθεί και να φύγει;

Η Παλομέρο συνομιλεί με τον θεατή. Αφήνει την κάμερα να «τρέχει», ενώ οι διάλογοι, μικροί, αποσπασματικοί, ρεαλιστικοί, καταγράφουν τις αγωνίες της οικογένειας. Η κάμερα «αιχμαλωτίζει» τη θλίψη και την έννοια του θανάτου όχι μόνο ως το αναπόφευκτο τέλος μιας ζωής, αλλά και ως το βάρος όσων θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί ή όσων ποτέ δεν υπήρξαν. Ο Ραμόν θρηνεί σιωπηλά το χαμένο του μέλλον: το ότι δεν θα δει την κόρη του να μεγαλώνει, αλλά και το παρελθόν, τον χαμένο χρόνο με την Ιζαμπέλ, που αναλώθηκε σε λάθος επιλογές. Η ταινία ισορροπεί με σχεδόν ποιητικό τρόπο ανάμεσα στο σκοτάδι και το φως. Αν και τα θέματα που πραγματεύεται είναι σκληρά και βαριά, πάντα υπάρχει ένας διάλογος, μια χειρονομία, που γεννά την ελπίδα. Ακόμα κι αυτή η δύσκολη επανένωση μοιάζει να προσφέρει μια νότα αισιοδοξίας για μια οικογένεια που είχε διαλυθεί εδώ και καιρό. Τα «Λαμπυρίσματα» είναι μια βαθιά συγκινητική ταινία. Παρ’ όλο που στο τρίτο μέρος χάνει τη δυναμική της και ακολουθεί μια πιο ασφαλή αφηγηματική οδό και δεν τολμά, παραμένει ένα έργο που μιλά για σημαντικά θέματα με τρυφερότητα, ανθρωπιά και ενσυναίσθηση.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Κιούκα - Πριν το τέλος του καλοκαιριού
(Ελλάδα, 2025, 106΄)

• Σκηνοθεσία: Κωστής Χαραμουντάνης
• Ηθοποιοί: Συμεών Τσακίρης, Ελσα Λεκάκου, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Ελενα Τοπαλίδου

Ενας πατέρας με τα δίδυμα ενήλικα παιδιά του ταξιδεύουν στον Πόρο για τις καλοκαιρινές διακοπές τους με το οικογενειακό ιστιοφόρο. Χωρίς να το γνωρίζουν, τα αδέλφια συναντούν τη βιολογική μητέρα τους η οποία τα εγκατέλειψε όταν ήταν μωρά. Αυτή η συνάντηση θα καταλήξει σε μια γλυκόπικρη ιστορία ενηλικίωσης για όλους τους εμπλεκόμενους. Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Κωστή Χαραμουντάνη. Επίσημη Συμμετοχή ACID (Φεστιβάλ Κανών 2024), έξι υποψηφιότητες στα Βραβεία Ιρις 2025 (Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου), Βραβείο Φίνος Φιλμ, Βραβείο Κοινού - Film Forward, Βραβείο ΕΚΚΟΜΕΔ Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη, Βραβείο Καλύτερης Ταινίας της Επιτροπής Νεότητας (Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2024).

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΗ

Αντίο Βερολίνο
(Ελλάδα, 1994, 75΄)

• Σκηνοθεσία: Δημήτρης Αθανίτης
• Ηθοποιοί: Παναγιώτης Θανασούλης, Τάσος Μπλάτζιος, Iνγκριντ Φραγκαντώνη, Εύα Στυλάντερ

Ο Αλεξ, ένας Ελληνας σκηνοθέτης που φυτοζωεί στο Βερολίνο, μετά από αρκετές απορρίψεις για το πρώτο του σενάριο με τίτλο «Αντίο Βερολίνο», έρχεται στην Αθήνα για να συναντήσει έναν μυστηριώδη παραγωγό, όμως θα βρεθεί μπροστά σε απρόβλεπτες καταστάσεις που απειλούν τη ζωή του. Το «Αντίο Βερολίνο» αποτελεί το ντεμπούτο του σκηνοθέτη και έγινε καλτ αμέσως μετά την προβολή της. Ειδική μνεία στον Δημήτρη Αθανίτη για τη σκηνοθεσία της ταινίας στο 35ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 1994, Μνεία Ενωσης Κριτικών ΠΕΚΚ, Διάκριση Ποιότητας ΥΠΠΟ.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Πειθαρχική Μεραρχία 999
(Ελλάδα, 2025, 91΄)

• Σκηνοθεσία: Κώστας Σταματόπουλος

Μια άγνωστη ιστορία αντίστασης έρχεται στο φως: Γερμανοί στρατιώτες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου λιποτακτούν, ενώνουν τις δυνάμεις τους με τον ΕΛΑΣ και πολεμούν τον ναζισμό από την κατεχόμενη Ελλάδα. Ενα ντοκιμαντέρ-μαρτυρία για το θάρρος, την ηθική και την επιλογή της αντίστασης ακόμα και μέσα στον εχθρό. Σε αυτό το ερώτημα θα προσπαθήσει να απαντήσει αυτό το ντοκιμαντέρ τεκμηρίωσης για πρώτη φορά κινηματογραφικά, 80 χρόνια μετά το τέλος του πολέμου.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Η απόφαση
(Cross Away, Γαλλία, 2024, 76΄)

• Σκηνοθεσία: Ζιλ Μπουρντός
• Ηθοποιοί: Βενσάν Λεντόν, Εμανουέλ Ντεβός, Μισέλ Λεσκό

Ο Ζοζέφ Κρος είναι δυνατός και αξιόπιστος, όπως το σκυρόδεμα που γεμίζει τα θεμέλια των πύργων του. Ενα βράδυ, μετά από ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα, εγκαταλείπει το εργοτάξιο και βγαίνει στον δρόμο. Εκεί καλείται να επιλέξει ποιον δρόμο, κυριολεκτικά και μεταφορικά, θα ακολουθήσει, και αυτός θα του καθορίσει τη ζωή.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Hurry Up Tomorrow
(ΗΠΑ, 2025, 105΄)

• Σκηνοθεσία: Τρέι Εντουαρντ Σουλτς
• Ηθοποιοί: Εïμπελ Τεσφέι, Τζένα Ορτέγκα, Μπάρι Κίογκαν

Ενας μουσικός που υποφέρει από αϋπνίες συναντά μια μυστηριώδη άγνωστη που τον οδηγεί σε ένα ταξίδι το οποίο ανατρέπει όλα όσα ήξερε μέχρι τώρα για τον εαυτό του.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Guns Up
(ΗΠΑ, 2025, 92’)

• Σκηνοθεσία: Εντουαρντ Ντρέικ
• Ηθοποιοί: Κέβιν Τζέιμς, Κριστίνα Ρίτσι, Λούις Γκούζμαν, Μαξιμιλιάνος Οσίνσκι

Οταν μια δουλειά στραβώσει, ένας πρώην αστυνομικός που δουλεύει τις νύχτες ως μπράβος έχει μόλις ένα βράδυ στη διάθεσή του για να απομακρύνει την οικογένειά του από την πόλη.

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Βλέπω τον θάνατό σου 6: Δεσμοί αίματος
(Final Destination: Bloodlines, ΗΠΑ, 2025, 110’)

• Σκηνοθεσία: Ζακ Λιπόβσκι και Ανταμ Μπ. Στάιν
• Ηθοποιοί: Κέιτλιν Σάντα Χουάνα, Τέο Μπριόνες, Ρίτσαρντ Χάρμον, Οουεν Πάτρικ Τζόινερ

Βασανισμένη από έναν βίαιο εφιάλτη που όλο επανέρχεται, η φοιτήτρια Stefanie αναζητά το μοναδικό άτομο που μπορεί να σπάσει τον φαύλο κύκλο και να σώσει την οικογένειά της από την αναπόδραστη, φρικτή μοίρα. Το νέο κεφάλαιο της αιματοβαμμένης και επιτυχημένης σειράς «Βλέπω τον θάνατό σου».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Ο τελικός απολογισμός της Ιζαμπέλ και του Ραμόν

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας