Αθήνα, 11°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.9° 9.0°
0 BF
91%
Θεσσαλονίκη
Ασθενείς βροχοπτώσεις
9°C
9.9° 8.2°
1 BF
92%
Πάτρα
Ελαφρές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.4°
2 BF
86%
Ιωάννινα
Αραιές νεφώσεις
3°C
2.9° 2.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
5°C
4.9° 4.9°
4 BF
93%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
8.2° 8.2°
1 BF
87%
Κοζάνη
Ασθενής ομίχλη
4°C
4.4° 4.4°
0 BF
100%
Αγρίνιο
Σποραδικές νεφώσεις
9°C
8.9° 8.9°
1 BF
89%
Ηράκλειο
Αραιές νεφώσεις
11°C
11.1° 10.8°
2 BF
82%
Μυτιλήνη
Αραιές νεφώσεις
13°C
13.2° 12.9°
2 BF
78%
Ερμούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
13.4° 13.4°
0 BF
88%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
12°C
11.7° 11.7°
2 BF
87%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.8°
2 BF
87%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
8°C
7.9° 7.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
11.2° 9.5°
1 BF
91%
Ρόδος
Σποραδικές νεφώσεις
16°C
16.0° 14.8°
3 BF
73%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
10°C
9.8° 9.4°
0 BF
93%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
7°C
6.6° 5.3°
3 BF
92%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
7.0° 7.0°
1 BF
89%
Καστοριά
Αραιές νεφώσεις
6°C
6.3° 6.3°
0 BF
95%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου, 2025
andreas kontarakis
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΕΡΤ και σινεμά

Σκάνδαλο ή «εκδικητική» συμπεριφορά ο αποκλεισμός της Weirdwave;

Ο Ανδρέας Κονταράκης καταγγέλλει ότι αν και η ταυτισμένη με το ανεξάρτητο σινεμά εταιρεία διανομής του δειγμάτισε 87 ταινίες με βραβεία, διακρίσεις και σε τιμή κάτω του μισού από τον μέσο όρο της τελικής αγοράς, οι αρμόδιοι δεν επέλεξαν, ως όφειλαν εκ του καταστατικού, ούτε μία!

Είχαμε μιλήσει για την εκ των έσω αύξηση μισθών των ανώτατων στελεχών της ΕΡΤ και των μελών του διοικητικού συμβουλίου, όταν πέρυσι περίπου τέτοιο καιρό επί προεδρίας Κωνσταντίνου Ζούλα, το ίδιο το Δ.Σ. της ΕΡΤ ενέκρινε αυξήσεις για τους ίδιους (!) της τάξης του 50% κατά μέσο όρο (από 30% έως 81%!). Είχαμε μιλήσει για τα απαράδεκτα σημειώματα σε πόρτες γραφείων του ραδιομεγάρου, ώστε να μη δημοσιοποιηθούν ειδήσεις (όπως εικόνες και βίντεο με τον πρωθυπουργό να γλεντάει σε υπουργικά τραπέζια στην Ικαρία μέσα στον κορονοϊό), με τους εργαζόμενους να καταγγέλλουν πως δέχονταν συνεχώς επί κυβέρνησης Ν.Δ. «αφόρητες πιέσεις για το πώς πρέπει να παιχτεί, υποβαθμιστεί ή και αποσιωπηθεί μια είδηση». Αυτά είναι μόνο κάποια ενδεικτικά στοιχεία της «κυβερνητικής ιδιοκτησίας» η οποία, όπως φαίνεται, είναι το καθεστώς στο οποίο υπάγεται η ΕΡΤ κατά την πρωθυπουργία Κυριάκου Μητσοτάκη. Δυστυχώς ούτε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ δεν έγινε η απαραίτητη επανεκκίνηση της Ελληνικής Τηλεόρασης, όπως θα μπορούσε να γίνει και σε ουσιαστικό επίπεδο, αφού σε κυριολεκτικό έγινε, όταν ξανάνοιξε μετά το «μαύρο» του Αντ. Σαμαρά και τη δημιουργία της βραχύπνοης ΝΕΡΙΤ.

Αυτή τη φορά, θα μιλήσουμε για μια εξίσου, αν μη τι άλλο, προβληματική μεταχείριση απέναντι στις εταιρείες διανομής. Δεν μας έφτανε που με ευθύνη της παρούσας κυβέρνησης έκλεισαν ιστορικά σινεμά, το ένα μετά το άλλο, τώρα παρατηρούνται και «εκδικητικές» συμπεριφορές απέναντι σε όσους πρωτοστάτησαν στο να κρατηθούν ανοιχτά αυτά τα σινεμά. Πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς την πλήρως παράλογη απόφαση να μην αγοράσει η ΕΡΤ ούτε μία (έτσι, για «τα μάτια του κόσμου») ταινία από την εταιρεία διανομής Weirdwave που διατηρεί ο Ανδρέας Κονταράκης, ο οποίος πραγματικά έκανε μεγάλο αγώνα και κινητοποίησε θεατές, σινεφίλ, μέσα ενημέρωσης και τους συναδέλφους του ώστε να σωθούν τόσο το δικό του σινεμά «Αστορ» όσο και το «Ιντεάλ» τότε (που τελικά το «αποχαιρετήσαμε»);

Ας δούμε τι έχει συμβεί, σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλει ο ίδιος ο κ. Κονταράκης: «Η εταιρεία διανομής που διατηρώ (σ.σ. Weirdwave) έχει τον μεγαλύτερο αριθμό ανεξάρτητων ταινιών, όλα τα τελευταία χρόνια. Μερικές χρονιές, έρχεται δεύτερη σε αριθμό ταινιών στις αίθουσες. Οι ανεξάρτητες ταινίες, κυρίως ευρωπαϊκές, δεν αγοράζονται από την ιδιωτική τηλεόραση, καθώς κάνουν κατευθείαν αγορές από τα μεγάλα στούντιο της Αμερικής. Μοναδικό τηλεοπτικό κανάλι είναι η ΕΡΤ (1, 2 και 3). Οι τιμές που δίνουμε ως προσφορά είναι πάντα οι μικρότερες σε σχέση με τα άλλα γραφεία διανομής. Ομως η ΕΡΤ, για ακόμη μία φορά, αποφάσισε να πριμοδοτήσει τρία μόνο γραφεία διανομής, με 24, 36 και 56 τίτλους αντίστοιχα και σε τιμές πολύ υψηλότερες από τις δικές μου.

»Εμείς δειγματίσαμε 87 ταινίες για τηλεοπτική προβολή, όλες κινηματογραφικές, με βραβεία, διακρίσεις και αρκετά εμπορικές. Η ΕΡΤ δεν βρήκε ούτε δέκα από αυτές να την ενδιαφέρουν, παρ' όλο που από το καταστατικό της, δεν πρέπει να αποκλείει κανέναν. Οταν ο ανταγωνιστής μου πριμοδοτείται με 200.000-300.000 ευρώ από την "κρατική" ΕΡΤ, εγώ πώς μπορώ να σταθώ εμπορικά; Η επιμονή μου να σωθούν το "Ιντεάλ" και το "Αστορ" και η αναγκαία αρνητική αναφορά προς την κυβέρνηση και την υπουργό Πολιτισμού για την κήρυξη ως διατηρητέων των χειμερινών αιθουσών, αλλά και η συμμετοχή μου στο ευρωψηφοδέλτιο της Νέας Αριστεράς για εμένα είναι καθήκον και τιμή, για κάποιους άλλους, αποτελούν κόκκινο πανί».

Προχθές δημοσιεύτηκε και στη Διαύγεια η εν λόγω αγορά ταινιών από την ΕΡΤ (για το έτος 2024). Εκεί παρατηρούμε κατ' αρχάς πως πράγματι καμία από τις 87 ταινίες που είχε καταθέσει ο κ. Κονταράκης δεν έγινε δεκτή, ενώ οι προτεινόμενες τιμές από τον ίδιο ήταν κάτω του μισού από τον μέσο όρο τελικής αγοράς από την ΕΡΤ ταινιών άλλων εταιρειών - θυμίζουμε πως ο ίδιος έχει ταινίες που έχουν προταθεί ακόμη για για Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας. «Για το 2023 από μια εταιρεία με ανεξάρτητες ταινίες η ΕΡΤ αγόρασε 788.224 ευρώ. Και αφού κανένας δεν τους ελέγχει, αγόρασε το 2024 από την ίδια εταιρεία 477.984 και οι υπόλοιποι στον… κουβά», δηλώνει ο ίδιος τόσο σε μας όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αναρτώντας εκεί κείμενα με τίτλο «Αν δεν είσαι κυβερνητικός». «Επί της ουσίας, η ΕΡΤ αποφασίζει ποια εταιρεία διανομής ανεξάρτητων ταινιών θα μείνει στην αγορά και ποια θα κλείσει», συνεχίζει ο ίδιος, λέγοντάς μας πως δεν είναι δυνατόν μια εταιρεία να λαμβάνει πάνω από 1,3 εκατ. ευρώ, μια άλλη περίπου μισό εκατομμύριο, άλλη περίπου 300.000 ευρώ και ούτω καθεξής.

«Χθες ξεκίνησε το τμήμα Αγοράς της Unifrance στο Παρίσι, όπου θα παρουσιαστούν όλες οι νέες γαλλικές παραγωγές. Τον επόμενο μήνα στο Βερολίνο θα υπάρχει το ομώνυμο φεστιβάλ και market και τον Μάιο, το μεγαλύτερο φεστιβάλ και market, αυτό των Κανών. Εκεί θα πάει μια εταιρεία με 788.224 από πέρσι και με 477.984 ευρώ από φέτος, για να αγοράσει νέες ταινίες. Θα πάω κι εγώ ως Weirdwave, με ό,τι έχει μείνει στο ταμείο μου», συνεχίζει.

«Συγγνώμη που τα τελευταία χρόνια βρήκα έξι κινηματογράφους, κλειστούς ακόμα και 16 ολόκληρα χρόνια, τους ανακαίνισα και τους λειτούργησα χωρίς καμία κρατική βοήθεια», μας λέει με σκωπτικό τρόπο.

«Συγγνώμη που αφαίρεσα από την Αθήνα μας ακόμη έξι πολυκατοικίες ή σουπερμάρκετ. Συγγνώμη, κ. πρωθυπουργέ, που αντέδρασα στη μετατροπή των ιστορικών κινηματογράφων "Ιντεάλ" και "Αστορ" σε ξενοδοχεία φίλα προσκείμενων στη Ν.Δ. Συγγνώμη που αναστάτωσα το κέντρο της Αθήνας και μαζεύτηκαν 10.000 νέα παιδιά για να υπερασπιστούν τον χώρο τους και τον τρόπο ζωής τους. Συγγνώμη που δεν θέλω να γίνει η Αθήνα μια μεγάλη Disneyland για περαστικούς τουρίστες (συμφώνησε σε αυτό και ομόφωνα του Δ.Σ. του Δήμου της Αθήνας, όπως και όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, που άλλωστε παραβρέθηκαν στις σχετικές εκδηλώσεις).

»Συγγνώμη, κ. υπουργέ Πολιτισμού, που σας "πίεσα" για να κηρύξετε διατηρητέους τους τελευταίους κινηματογράφους και ειδικά αυτούς που ανήκουν στο Δημόσιο (ΕΦΚΑ κ.λπ.), στην Τοπική Αυτοδιοίκηση (δήμοι κ.λπ.) και στις τράπεζες. Συγγνώμη για τις παρεμβάσεις των Κώστα Γαβρά, Φατίχ Ακίν, Γιώργου Λάνθιμου, Ρούμπεν Εστλουντ, Κεν Λόουτς κ.ά. που παρακάλεσαν να μη χαθούν οι κινηματογράφοι από το κέντρο της Αθήνας, γιατί χάνεται ο πολιτισμός μας. Συγγνώμη, κ. ΕΡΤ, που σας θυμίζω με εξώδικα (σ.σ. πράγματι έχει αποσταλεί σχετικό εξώδικο και πρόκειται να γίνει και σχετική επερώτηση στη Βουλή) και υπομνήματα ότι θα πρέπει να αγοράζετε απ' όλες τις εταιρείες διανομής ανεξάρτητων ταινιών και όχι μόνο από τις "δικές σας"!

»Συγγνώμη που επιμένω τόσα χρόνια να παραμένω στο "κλειστό" κύκλωμα διανομής και να παλεύω από το πρωί ώς το βράδυ για να πληρώνω τις υποχρεώσεις μου και πρώτα απ' όλα τους εργαζόμενους στην επιχείρησή μου. Συγγνώμη που συνεχίζω να επιλέγω ταινίες που κάνουν καλύτερο τον άνθρωπο και δεν βγαίνει από την αίθουσα με σκοπό να δείρει όποιον βρει στον δρόμο του. Κύριοι της ΕΡΤ, φέτος, και πάλι με αλλήθωρο βλέμμα, προχωρήσατε σε αγορές αφήνοντας μόνο την εταιρεία μου απ' έξω», καταλήγει.

Μία είναι η ερώτηση στους υπευθύνους: Γιατί; Ή: Σε ποιον τελικά ανήκει η ΕΡΤ;

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Σκάνδαλο ή «εκδικητική» συμπεριφορά ο αποκλεισμός της Weirdwave;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας