Ηταν ένα διαφορετικό φεστιβάλ, αν και με πάντα γεμάτες αίθουσες. Ομως, ενώ είχε ήδη προηγηθεί η απόφασή του να διακόψει τη συνεργασία με την ισραηλινή πρεσβεία, Ισραηλινοί καλλιτέχνες και μέλη της κριτικής επιτροπής ήταν όλοι παρόντες (έχοντας οι ίδιοι επιλέξει τη στάση τους απέναντι στα όσα εγκληματικά πράττει το κράτος του Ισραήλ). Επίσης, είχε ένα πολύ ενδιαφέρον αφιέρωμα στο σινεμά χωρών της Αφρικής αλλά και στη Σλοβακία, το Μεξικό, την Τσεχία και φυσικά υπήρχε το Animapride σε επιμέλεια Κωνσταντίνου Γιάνναρη. Ταυτόχρονα πρόβαλε 261 ταινίες (!) ενώ είχε 8 διαγωνιστικά τμήματα. Το 17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κιινουμένων Σχεδίων AnimaSyros 2024 έφτασε στο τέλος του προχθές Κυριακή, ενώ τα βραβεία δόθηκαν το Σαββατόβραδο σε μια τελετή λήξης, μετά την οποία το ιστορικό θέατρο «Απόλλων» παρέμεινε γεμάτο για να δουν, όσοι δεν είχαν προλάβει, τις βραβευμένες ταινίες.
Η τελετή λήξης ξεκίνησε με την προβολή, σε συνεργασία με τον ραδιοσταθμό «Μελωδία 99,2», ενός animation 90 δευτερολέπτων για την Αρλέτα και μια φανταστική διαδρομή της στην αγαπημένη της αθηναϊκή γειτονιά, τα Εξάρχεια, με υπόκρουση το τρυφερό και ουμανιστικό τραγούδι της «Τα μικρά παιδιά». Αμέσως μετά ο Γιώργης Χριστοδούλου ερμήνευσε «Τα ήσυχα βράδια».
Η καλλιτεχνική διευθύντρια του θεσμού, Μαρία Ανεστοπούλου, που παρουσίασε όλη την τελετή, μίλησε σε δύο γλώσσες (με ταυτόχρονη μετάφραση στη νοηματική), δίνοντας το στίγμα του φεστιβάλ: αποδοχή, καλλιτεχνική επάρκεια αλλά και διαύγεια, πανανθρώπινες αξίες, ουσιαστικός διεθνισμός, πολιτιστική παγκοσμιότητα. Περνώντας στις βραβεύσεις (αναλυτικά στο animasyros.gr), το Βραβείο Κοινού έλαβε η βραβευμένη με Οσκαρ ταινία του Ιάπωνα Χιαγιάο Μιγιαζάκι «Το αγόρι και ο ερωδιός». Το Βραβείο Animapride για ταινίες με LGBTQI+ περιεχόμενο έλαβε η Γαλλίδα Σίνθια Καλβί για την ταινία της «Gigi», μια αληθινή ιστορία φυλομετάβασης. Στην κατηγορία του Φοιτητικού Διαγωνιστικού Τμήματος το Μεγάλο Βραβείο απέσπασε η ταινία «It’s just a whole» της Μπιάνκα Σκάλι, η οποία εντυπωσίασε και με τις τεχνικές της ικανότητες. Το Βραβείο του Ελληνικού Διαγωνιστικού απονεμήθηκε στο -πράγματι πολύ καλό- «Underground» του Γιάννη Χριστοφόρου, το οποίο έγινε με χρήση της τεχνικής stop-motion animation. Tο Βραβείο του Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Ελληνα Δημιουργού κέρδισε ο Κίμωνας Παπαδάτος για το «The gabardine» (το άξιζε!) και, τέλος, το Μεγάλο Βραβείο της κατηγορίας του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος, που αποτελεί τη ναυαρχίδα του φεστιβάλ, απονεμήθηκε στη βελγική παραγωγή «Beautiful men» σε σκηνοθεσία του Nicolas Keppens, «μια αιχμηρή και σαγηνευτική ταινία, που δείχνει την ευθραυστότητα των ανδρών με έναν πολύ ειλικρινή και πρωτότυπο τρόπο, διατηρώντας μια εξαιρετική αίσθηση του χιούμορ», όπως ανέφεραν οι κριτές... Αυτά για φέτος, ενώ είμαστε ήδη εις αναμονήν της τελετής... ενηλικίωσης του φεστιβάλ του χρόνου!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας